Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Terugkerend kuchje?--update 17 April.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Terugkerend kuchje?--update 17 April.

Ongelezen bericht door Moos »

Saar heeft al ik denk wel een maand of 2 een heel kortdurend kuchje nadat ze heeft gespeeld met Vera. Je zou het dus 'na inspanning' kunnen noemen, want de enige waarmee ze speelt is ook meteen Vera :19: :mrgreen:
Het is niet altijd, maar begint nu toch wel meer op te vallen :denken: Paar keer in de week moet ze even stoppen in spel om te kuchen, of kucht ze 2-3 keer nadat ze gespeeld hebben. Ze heeft er geen last van voor zover ik kan zien, en ze rent en dolt en stuitert ook nog gewoon zoals normaal is voor haar doen.

Ik heb er eigenlijk heel lang niks van gedacht, maar omdat het zo aan blijft houden gaat het me nu toch wel opvallen.

Kent iemand dit? Moet ik er iets mee? Ze zal over een maandje ofzo wel weer geent moeten worden denk ik, dus ik zou het dan ook even kunnen roepen natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Moos op 17 apr 2009 15:01, 5 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Ik ben benieuwd naar de antwoorden, Kenzo en Lila doen dit ook en het begon mij ook op te vallen dat het vaker gebeurd de laatse tijd.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Moos
Zeer actief

Demi schreef:Ik ben benieuwd naar de antwoorden, Kenzo en Lila doen dit ook en het begon mij ook op te vallen dat het vaker gebeurd de laatse tijd.
Nou, da's wel toevallig dan! :wink: Het lijkt haast een soort kennelhoest die niet doorzet. Dat zal het vast niet zijn, maar ik weet wel dat ik de afgelopen weken een paar keer gedacht heb dat Saar kennelhoest kreeg/had, daarom begon dat kuchje nu ook echt op te vallen.
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
Demi schreef:Ik ben benieuwd naar de antwoorden, Kenzo en Lila doen dit ook en het begon mij ook op te vallen dat het vaker gebeurd de laatse tijd.
Nou, da's wel toevallig dan! :wink: Het lijkt haast een soort kennelhoest die niet doorzet. Dat zal het vast niet zijn, maar ik weet wel dat ik de afgelopen weken een paar keer gedacht heb dat Saar kennelhoest kreeg/had, daarom begon dat kuchje nu ook echt op te vallen.
Dat is dus ook precies wat ik dacht. Eerst een keer een kuch, dan nog een keer, maar nu bij het spelen hoor ik het dus echt vaker. En ik dacht eerst ook aan kennelhoest, omdat ze het beide doen. Cujo heeft nergens last van, maar die speelt ook niet echt met ze.
Alleen de keren dat ze kennelhoest hadden hier, vond ik het kuchje anders klinken dan nu :19:
Moos
Zeer actief

Demi schreef:
Dat is dus ook precies wat ik dacht. Eerst een keer een kuch, dan nog een keer, maar nu bij het spelen hoor ik het dus echt vaker. En ik dacht eerst ook aan kennelhoest, omdat ze het beide doen. Cujo heeft nergens last van, maar die speelt ook niet echt met ze.
Alleen de keren dat ze kennelhoest hadden hier, vond ik het kuchje anders klinken dan nu :19:
Het klinkt hier als een beginnend kennelhoest kuchje zeg maar. Het is geen complete zeehonden-hoest, maar Saar eindigt soms wel met kokhalsen ook :denken:
Maar ja, ze zal geen 2 maanden al kennelhoest hebben :19: :wink:
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
Demi schreef:
Het klinkt hier als een beginnend kennelhoest kuchje zeg maar. Het is geen complete zeehonden-hoest, maar Saar eindigt soms wel met kokhalsen ook :denken:
Maar ja, ze zal geen 2 maanden al kennelhoest hebben :19: :wink:
Nee 2 maanden zou wel erg lang zijn. Ik zit eens terug te denken en volgens mij kucht Kenzo al een maand of 3 af en toe. Vraag me af of zo'n kuch nog iets anders kan zijn :19:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik zou het wel in de gaten houden, maar er nu niet speciaal voor naar de DA gaan. Wel als het erger werd, gewoon om gepieker voor te zijn. Is ze een beetje verkouden geweest ofzo? Als haar longen verder schoon zijn zou het met haar algehele conditie te maken kunnen hebben, maar als ze net zo actief en vrolijk is als altijd en net zo veelaan kan, lijkt me dat stug.

Anne
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Demi schreef:
Nee 2 maanden zou wel erg lang zijn. Ik zit eens terug te denken en volgens mij kucht Kenzo al een maand of 3 af en toe. Vraag me af of zo'n kuch nog iets anders kan zijn :19:
Niet gelijk schrikken, maar het kan bijvoorbeeld ook op hartproblemen wijzen ( en op nog 100 andere dingen). Ik doe het bij Buffy net zoals bij een mens: is er ineens iets waar ik me toch wel zorgen om maak en het wordt niet na een week of twee minder, dan ga ik het liever even laten nakijken.

Ik vind drie maanden kuchen wel lang als het vaker is dan af en toe.

Anne
Moos
Zeer actief

starfleet schreef:Ik zou het wel in de gaten houden, maar er nu niet speciaal voor naar de DA gaan. Wel als het erger werd, gewoon om gepieker voor te zijn. Is ze een beetje verkouden geweest ofzo? Als haar longen verder schoon zijn zou het met haar algehele conditie te maken kunnen hebben, maar als ze net zo actief en vrolijk is als altijd en net zo veelaan kan, lijkt me dat stug.

Anne
Nee, ze is niet verkouden geweest ofzo ook :wink:

Wat een tikkeltje lastig kan zijn met Saar is om in te kunnen schatten of ze ergens wel of niet last van heeft. Het is een hondje dat zichzelf al snel wegciijferd en heel weinig aandacht vraagt, dus als ze dan iets duffer ofzo zou zijn valt dat niet echt snel op.
Maar ik heb echt niet het idee dat ze algeheel ziek of niet lekker zou zijn hoor! Dan had ik ook al wel bij de da gezeten natuurlijk :wink:

Alleen dat ze soms echt uit spel weg moet lopen om te hoesten valt wel op nu :wink:
Afbeelding
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Als het nu meer gaat opvallen zou ik het zelf wel eventjes na laten kijken. Zeker voordat ze ingeent gaat worden. Inenten kun je zowiezo beter niet doen als ze niet helemaal fit zijn, dus daarom is het ook handig om van tevoren te weten waar het kuchje vandaan komt. :wink:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Als je voor de entingen moet even melden aan de DA :ok:
Er zijn zo veel redenen (denk ik?) waarom een hond een kuchje heeft.
Ik ken zo'n soort kuchje van een hartprobleem bij een van mijn Teckels.
Hij is er oud mee geworden :wink:
Maar laat Saartje wel even beluisteren en bekloppen als je toch bij de DA moet zijn.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Moos
Zeer actief

Ri@ schreef:Als het nu meer gaat opvallen zou ik het zelf wel eventjes na laten kijken. Zeker voordat ze ingeent gaat worden. Inenten kun je zowiezo beter niet doen als ze niet helemaal fit zijn, dus daarom is het ook handig om van tevoren te weten waar het kuchje vandaan komt. :wink:
Daar heb je gelijk in :ok: Ik wilde het dan inderdaad wel eerst even laten nakijken voordat die prik erin gezet werd :mrgreen: :wink:

Maar misschien moet ik van de week toch gewoon eens even langs gaan om te controleren. Denk er even over na :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

ranetje schreef:Als je voor de entingen moet even melden aan de DA :ok:
Er zijn zo veel redenen (denk ik?) waarom een hond een kuchje heeft.
Ik ken zo'n soort kuchje van een hartprobleem bij een van mijn Teckels.
Hij is er oud mee geworden :wink:
Maar laat Saartje wel even beluisteren en bekloppen als je toch bij de DA moet zijn.
Hart speelde hier inderdaad ook door mijn hoofd. Ze is wel jaarlijks gechekt met luisteren naar haar hart ook enzo, en dat is wel altijd goed geweest. Ik weet niet hoe 'snel' zoiets toch kan ontstaan? :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Nanna schreef:Bij hartaandoeningen zie je meestal dat het hoesten in de rustfase van de hond optreedt en niet tijdens opwinding.
Hoesten tijdens opwinding en spel zie je meer bij long- of luchtwegaandoeningen.
Oh dat is geruststellend :F:

Edit: ze hoest ook regelmatig tijdens het opstaan, was ik even vergeten nog. Dat viel als eerst op; dat ze regelmatig 's ochtends wakker werd met een kuchje. Maar ja, dat doet ze dan weer een week ofzo niet, en dan vergeet je het weer even.
Het is ook maar zo'n klein hondje met een heel zacht en beschaafd kuchje.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Nanna schreef:
Moos schreef:
Edit: ze hoest ook regelmatig tijdens het opstaan, was ik even vergeten nog. Dat viel als eerst op; dat ze regelmatig 's ochtends wakker werd met een kuchje. Maar ja, dat doet ze dan weer een week ofzo niet, en dan vergeet je het weer even.
Het is ook maar zo'n klein hondje met een heel zacht en beschaafd kuchje.
Ach wat, moet je mij des morgens horen rochelen als ik opsta :mrgreen:
En ik rook niet eens, en ga er van uit dat Saar dat ook niet doet.
Als het straks weer lekker warm weer wordt is ze zó van dat kuchje af, wat ik je brom :ok:
Nou, misschien sneakt ze 's nachts wel stiekem weg naar hele foute vrienden :hmmm: :mrgreen:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Silka heeft dat ook een tijd gedaan, vooral in de maanden toen ze net bij ons was. Het zat een beetje tussen kuchen en keel schrapenn (ophoesten) in. Altijd alleen maar na - druk - spelen.
Net toen ik op het punt stond om er naar te laten kijken was het over. :denken:

Mocht het aanhouden, kun je er altijd even naar laten kijken (maar dat zul je zelf ook wel bedacht hebben :wink: ).
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Rami schreef:Silka heeft dat ook een tijd gedaan, vooral in de maanden toen ze net bij ons was. Het zat een beetje tussen kuchen en keel schrapenn (ophoesten) in. Altijd alleen maar na - druk - spelen.
Net toen ik op het punt stond om er naar te laten kijken was het over. :denken:

Mocht het aanhouden, kun je er altijd even naar laten kijken (maar dat zul je zelf ook wel bedacht hebben :wink: ).
Ah, da's wel fijn om te horen :wink:

Als het gewoon blijft zoals nu laat ik er wel even naar kijken voor de enting :wink:
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

buster heeft ook af en toe en kuchje sinds wij hem hebben

hij is geent tegen kennel hoest in het asiel dus ik denk niet dat dat het is

wel trekt hij nog enorm en gooi ik het op irritatie door het trekken

hij heeft een apk gehad bij de da hier en daar kwam niets uit
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Nanna schreef:Bij hartaandoeningen zie je meestal dat het hoesten in de rustfase van de hond optreedt en niet tijdens opwinding.
Hoesten tijdens opwinding en spel zie je meer bij long- of luchtwegaandoeningen.
Dit heeft Bowie inderdaad ook,hij heeft er codeïne tabletten voor gekregen,maar soms doet ie het een paar dagen niet en dan weer de hele dag als hij in beweging komt.
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef:
Demi schreef:
Niet gelijk schrikken, maar het kan bijvoorbeeld ook op hartproblemen wijzen ( en op nog 100 andere dingen). Ik doe het bij Buffy net zoals bij een mens: is er ineens iets waar ik me toch wel zorgen om maak en het wordt niet na een week of twee minder, dan ga ik het liever even laten nakijken.

Ik vind drie maanden kuchen wel lang als het vaker is dan af en toe.

Anne
Lila heeft hartworm en dan kan het idd voorkomen dat z hoesten. Bij Kenzo heb ik echt gen idee. Ik moet toch morgen naar de DA met ze om bloed te prikken, zal ik meteen vragen of ze iig even goed naar zijn hart willen luisteren.
Moos
Zeer actief

Ik ga morgen toch even de da bellen voor een afspraak denk ik. Ze kucht vaker, ook gewoon als ze in haar mand ligt, en als ze ook maar 1 seconde in de riem hangt kucht ze best een tijdje achter elkaar door.
Een aantal mensen vroegen afgelopen week ook aan me of Saar nou zoveel kuchte. Kortom; tijd om er toch even naar te laten kijken denk ik :wink:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Moos schreef:Ik ga morgen toch even de da bellen voor een afspraak denk ik. Ze kucht vaker, ook gewoon als ze in haar mand ligt, en als ze ook maar 1 seconde in de riem hangt kucht ze best een tijdje achter elkaar door.
Een aantal mensen vroegen afgelopen week ook aan me of Saar nou zoveel kuchte. Kortom; tijd om er toch even naar te laten kijken denk ik :wink:
Dat denk ik ook :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Jakko heeft ook zo'n kuch vooral bij opwinding en spel. :denken:
Moet volgende week naar de da(entingen) en dan zal ik het er eens over hebben.
Dan kan ik Jakko beter laten enten als de kuch over is.
Mag ik hem wel een hoestdrankje geven oid?
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
ranetje
Zeer actief

wendy71 schreef: Mag ik hem wel een hoestdrankje geven oid?
Beetje kinderhoestsiroop, of thijmsiroop o.i.d. mag je best geven.
De meeste honden vinden het nog lekker ook :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

ranetje schreef:
Moos schreef:Ik ga morgen toch even de da bellen voor een afspraak denk ik. Ze kucht vaker, ook gewoon als ze in haar mand ligt, en als ze ook maar 1 seconde in de riem hangt kucht ze best een tijdje achter elkaar door.
Dat denk ik ook :ok:
Vanmiddag om 14 uur kunnen we even langs komen :wink:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Succes bij de da.
En ik zou er ook even naar laten kijken hoor. Je hebt het lang genoeg 'aangekeken'.
Hoop en duim dat 't allemaal mee zal vallen. :ok:
Afbeelding
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Verslikt ze zich tijdens het eten? Anders zou het ook te maken kunnen hebben met de larynx, maar de d.a. zal ook wel even in haar keel kijken denk ik.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Rami schreef:Succes bij de da.
En ik zou er ook even naar laten kijken hoor. Je hebt het lang genoeg 'aangekeken'.
Hoop en duim dat 't allemaal mee zal vallen. :ok:
Ze is verder juist heel blij en vrolijk de laatste tijd, dus ik kan me amper voorstellen dat er 'echt' iets is.
Aan de andere kant, een hond hoort niet dagelijks meerdere malen te kuchen. Vanochtend gaf ze er ook slijm bij op.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

flatcoat schreef:Verslikt ze zich tijdens het eten? Anders zou het ook te maken kunnen hebben met de larynx, maar de d.a. zal ook wel even in haar keel kijken denk ik.
Nee, ik heb haar zich eigenlijk nog nooit echt zien verslikken volgens mij :wink:
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

ranetje schreef:
wendy71 schreef: Mag ik hem wel een hoestdrankje geven oid?
Beetje kinderhoestsiroop, of thijmsiroop o.i.d. mag je best geven.
De meeste honden vinden het nog lekker ook :wink:
Mooi zo :ok: , straks maar even wat thijmsiroop geven, dat heb ik nog ergens in de kast.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”