Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

niet echt kunnen barfen...

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

niet echt kunnen barfen...

Ongelezen bericht door Madelief »

Verdorie. Nadat de hondjes ziek waren weer kalmpjes overgestapt op vers en dat gaat (natuurlijk :roll: :mrgreen:) goed.
Ik wilde weer lekker gaan samenstellen omdat het 1. gevarieerder is en 2. ik beter kan bepalen wat erin gaat.

Maar die kleine Draak heeft me onderuit getrokken vrijdagavond. Ik liet haar uit op hakken :N: . Ik zag haar rennen (flex) en zette me schrap om haar te stoppen (ik doe dat in een paar keer om de klap op haar nek niet te hard te laten zijn) maar hield haar niet (of wel juist maar viel dus).
Gevolg, mijn toch al slechte pols een enorme dreun en mijn duim stond in een hele rare hoek van mijn hand af. Nu zit ik dus wéér in het gips en dat kan weken gaan duren. En wilde net een grote bestelling plaatsen.

Ik kan nu echt niet snijden. En handjes goed wassen is al moeilijk, dus het moet een beetje hygiënisch kunnen.
Ik moet dus iets verzinnen dat goed voelt en hanteerbaar is. Ik kan Kivo kip-compleet bestellen, als basis. En dan pakken van 500 gram, zodat ik ze niet hoef te delen. Maaar dat vind ik veel te eenzijdig...
Een vriend heeft al aangeboden een middagje te komen verdelen van een bestelling zodat ik het zo uit de vriezer kan halen.
Wat zouden jullie doen....tips voor een gehandicapt baasje??

Carnibest erbij (maar die rollen kan ik denk ik 1-handig , en nog links :N:) ook, niet hanteren.., smuldier voor Yanthe kan wel, maar voor Bon niet (of Paard en lam bij bestellen :denken: )

Pffff ik zou haast teruggaan naar de brok...alles kost nu zoveel tijd en moeite..
(ik heb nog wat smuldier en CB L/D liggen, maar dan is het echt op...)

Ik zit even met mijn (linker)hand in het haar (dat ik niet in bijeen kan binden). Het is maar goed dat ik al zoveel oefening heb gehad.....
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Wat vervelend van je gebroken pols, hopelijk hersteld het goed en snel.

Ik zou vragen of iemand een middag wil helpen.
Gewoon een bestelling plaatsen, dat een beetje laten ontdooien en verdelen.
Vervolgens in porties in de vriezer en klaar :ok:
Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

ja...misschien moet ik dat maar doen. Heeft wel even wat voeten in de aarde, want ik stelde eigenlijk dagelijks (zo ongeveer) een compleet menu samen.
Maar ik moeilijk van helpnde handen verwachten dat alles afgewogen wordt in zulke kleine porties. Ik zal dus moeten gaan beginnen met samenstellen per week of twee weken compleet en misschien nu ook maar eens een menu dan, om het simpel te houden. Dat wordt dus weer even rekenen.

Wel een gedoe hoor, maar misschien kan ik nog wat andere vrienden lief aankijken!

Dankje! Mijn pols is niet gebroken trouwens, of althans, dat wás ie al :wink: . Zal misschien wel verergerd zijn, de breuk. Nu is het vooral even afwachten of de ligamenten, spieren en andere bandjes in en rond mijn duim niet kapot zijn....En die waren dat ook al deels, dus het is echt ellende. De pees die aan mijn duim zit is deels (mislukt) gebruikt voor een reconstructie van mijn polsfunctie en de vraag is wat daar allemaar binnen beschadigd is geraakt. Maargoed, niet op de zaken vooruit lopen, daar word ik ongelukkig van.... :jank: .
We gaan het wel zien...positief denken (het ging juist zo goed :boos: )

:cheer: :cheer: :I: :smile: :balon: :balon1: :gjump: :cheers: :cheer: :lekkerpuh: :balon1: :cheer: (in het kader van positief denken ...)
Afbeelding
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Wat een pech joh!!
In ieder geval wil ik je even beterschap wensen!!
Kun je nu wel werken??
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ai da's vervelend. Beterschap!

Ik zou - als je iemand kunt vinden om te helpen - barfmateriaal inslaan en dat in porties (van juiste gewicht en samenstelling per hond) invriezen. Dat is wel even veel werk maar daarna heb je er geen omkijken naar. Dat kun je - eventueel - ook met kvv doen (als je het in rollen of per kilo koopt). Met één hand twee zakjes uit de diepvries moet halen moet dan wel lukken, denk ik.
En als je geen hulp kunt krijgen is kvv in hamburgervorm voor een-handigen :wink: het handigst, denk ik. Naast Rodi zijn dat volgens mij Energique en Duck.
Voor een tijdje kan dat geen 'kwaad', toch?
Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

TeamWork schreef:Wat een pech joh!!
In ieder geval wil ik je even beterschap wensen!!
Kun je nu wel werken??
Dankje.
Ik werkte dit (studie)jaar niet opdat ik fulltime kon studeren. Ik kan nu alleen niet schrijven, laat staan "live" bezig zijn met dieren...Ik vrees dat zowel op werk-als op studeergebied de zaak weer stagneren gaat...(of stoppen, afhankelijk van de schade) ...verdikkeme.
Maar ik ben niet voor één gat te vangen, dus ik hang nog als een pitbulletje vast ;-) (al wordt het zo langzamerhand een mighty bumpy road... :jank: :wink: )

Morgen laptop regelen voor de tentamens die eraan zitten te komen en proberen zonder aantekeningen te maken te studeren (not my style :boos: ). Hoe ik tekeningen moet gaan maken met links weet ik nog niet.
(Moet nog even bijkomen voor ik overal oplossingen voor weet...)

We houden de moed erin :cheer:
Bedankt voor je interesse!
Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Rami schreef:Ai da's vervelend. Beterschap!

Ik zou - als je iemand kunt vinden om te helpen - barfmateriaal inslaan en dat in porties (van juiste gewicht en samenstelling per hond) invriezen. Dat is wel even veel werk maar daarna heb je er geen omkijken naar. Dat kun je - eventueel - ook met kvv doen (als je het in rollen of per kilo koopt). Met één hand twee zakjes uit de diepvries moet halen moet dan wel lukken, denk ik.
En als je geen hulp kunt krijgen is kvv in hamburgervorm voor een-handigen :wink: het handigst, denk ik. Naast Rodi zijn dat volgens mij Energique en Duck.
Voor een tijdje kan dat geen 'kwaad', toch?
Ja, op zich kan dat natuurlijk geen kwaad, een tijdje schijven voeren. Misschien moet ik dat gedeeltelijk ook maar doen. Ik wil alleen liever Yanthe, die nog vollop in ontwikkeling is optimaal voeren. Maargoed. Je kunt niet alles hebben, dat snap ik ook wel.

Ik ga mn percentages vanmiddag eens omrekenen naar een zoveel dagen menu (misschien komt "compleet in 10 dagen" wel beter uit dan in een week mbt portie groottes), en dan vragen of het aanbod nog geldt. Helaas zijn mijn beide toekomstige vriezers nog steeds niet leverbaar, dus zit ik met twee kleine tafelmodelletjes...en ik zou nu wel wat ruimte voor mijkzelf kunnen gebruiken. Het kookt ook minder lekker zo ;-)

Ik denk dat het wel een flinke zit gaat worden...ik had namelijk normaal al last van mijn pols bij het verdelen van de bestelling...(die ik koos te negeren :pffff:) . Ben door het verleden nu wel erg voorzichtig met te snel willen "kunnen".
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”