Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ze kauwt niet!

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ze kauwt niet!

Ongelezen bericht door Maylala »

Tsja, dat is dus het probleem. :mrgreen:

Over het algemeen krijgt Roos (en Sjon dus ook) momenteel KVV, maar ik wil graag ook met haar NRVen.
Ik pens gehaald, flinke stukken gesneden.. Het was in een minuut op, en een paar uur later hoor ik een vreemd geluid... Had ze compleet ongekauwde lappen pens opgekotst, en zat ze dat weer op te eten. :19:

Vanmorgen weer pens gegeven, van die vieze dikke spekstukken :mrgreen: flink grof... Ze kauwde wel al iets beter, maar nog steeds zó snel, dat ik echt denk "gaat dat maar goed..." :N:

Nu durf ik dus met haar niet aan botten te beginnen, bang dat ze complete botten door wil slikken en dat die dan blijven hangen of zo, honderden horrorscenario's begeven zich op mijn netvlies. :N:

Heeft iemand misschien een idee hoe ik haar aan het kauwen kan krijgen? Het is natuurlijk wel een gulzig zwervertje, maar ze kan toch niet alles ongekauwd wegkrijgen?
Dit móét een haalbare missie zijn, maar hoe pak ik het het beste aan? Tips gevraagd!! :cheer:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

hele kip aanbieden, die kan ze niet in 1 keer doorslikken ;).
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Of beethouden terwijl ze kauwt en dan heel goed belonen als ze dat doet.

Maar hier wordt pens ook geslurpt en liefst nog even opnieuw opgegeten na het kotsen. :roll:
Dan met je echt een flinke lap aanbieden waar ze wel stukken af moeten scheuren, maar ja, dan krijgt je hond wel heel veel in 1 maaltijd. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Honden kauwen nooit! :mrgreen:
Ze trekken, sleuren, knagen en 'knippen'. En dat gaat met stukken pens wat moeilijk. :wink:
Wat je kunt doen is een hele lap pens aanbieden (dan moeten ze wel sleuren, trekken en knagen) maar bij hele gulzige honden werkt dat soms ook niet. Billy bijvoorbeeld heeft wel eens staan stikken in zo'n lap... :N: Silka kan het weer wel.
Ik geef Bill nu pens in kleine brokken/repen (ik knip het als het nog half bevroren is) of ik geef het in gemalen vorm.
Hele stukken spiervlees gaan bij hem ook niet goed, die wil 'ie ook heel doorslikken.
Wat wel goed gaat (en er wel wordt gesleurd, getrokken, geknaagd en geknipt) zijn flinke vleesbotten, dus karkassen (kip, konijn, eend etc.) strotten (van paard of rund), lams- en/of geitenribben, nekken, koppen etc..
Afbeelding
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

ik lees allemaal goede tips, hoef er dus niets meer bij te zetten! :ok:
Maylala
Zeer actief

Ik denk dat ik de tips van Huts, Roelfien en Rami gewoon ga combineren. :mrgreen:
Op het NRVforum heb ik gelukkig ook al een paar geruststellende adviezen gekregen, dus ik heb de moed weer gevat om er opnieuw tegenaan te gaan. :cheer:

Ben heel benieuwd hoe madammetje gaat reageren als ze een hele kip voor d'r neus heeft liggen. :smile:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

Rami schreef:Honden kauwen nooit! :mrgreen:
Ze trekken, sleuren, knagen en 'knippen'. En dat gaat met stukken pens wat moeilijk. :wink:
Wat je kunt doen is een hele lap pens aanbieden (dan moeten ze wel sleuren, trekken en knagen) maar bij hele gulzige honden werkt dat soms ook niet. Billy bijvoorbeeld heeft wel eens staan stikken in zo'n lap... :N: Silka kan het weer wel.
Ik geef Bill nu pens in kleine brokken/repen (ik knip het als het nog half bevroren is) of ik geef het in gemalen vorm.
Hele stukken spiervlees gaan bij hem ook niet goed, die wil 'ie ook heel doorslikken.
Wat wel goed gaat (en er wel wordt gesleurd, getrokken, geknaagd en geknipt) zijn flinke vleesbotten, dus karkassen (kip, konijn, eend etc.) strotten (van paard of rund), lams- en/of geitenribben, nekken, koppen etc..
En dat stikken, daar ben ik dus zo bang voor! :N: Ik ben er natuurlijk wel altijd bij als ze eten, maar toch. :N:
Dat ze het opkitst en weer eet, smerig natuurlijk, maar daar zit ik niet zo mee. Ik zit meer aan eventuele gevaren te denken als ze een halve geitenrib naar binnen denkt te kunnen slikken of zo. :jank:

Sjon is een keurige eter, bij hem heb ik me nooit zorgen hoeven maken over dergelijke dingen. Roos is echt een heel ander verhaal. :mrgreen:

Ik ga het proberen, en hou jullie op de hoogte. ;)

Bedankt voor de tips in ieder geval! :cheer:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”