Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat kost een hond gemiddeld?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

estelle schreef:ik heb ook echt geen idee wat ik kwijt ben per maand ofzo.
En ik wil het ook niet weten ook. :N:
Ik ook niet.. :N:
Best wel veel toch als ik het een beetje bij elkaar optel.
Rond de 100 euro voer per maand en die 3 keer per week(2 honden) uitlaatservice dat kost ook wel het een en ander.
Maar ach, het is je hobby hé, zullen we maar zeggen. :mrgreen: :wink: .
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Valerie schreef:Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt :wink:
Da's ook maar deels waar he?Als je de pech hebt dat je hond vaak naar de dierenarts moet of je hond een bepaald dieet nodig heeft kan dat aardig in de papieren lopen.
Toen ik met Max op puppycursus was moesten we eens opschrijven wat we dachten dat een hond zou kosten en de meeste nieuwbakken pupeigenaren schatten het veel en veel te laag in.
Een meneer en ik waren niet nieuwbakken en schreven op dat dat aardig kon oplopen(ik had het jaar daarvoor dik Fl.800,- aan de dierenarts uitgegeven wat toen een heel best bedrag was);de anderen keken ons met ogen als schoteltjes aan :wink:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

zo'n 40-45 euro per maand per hond voer, is zo'n 300 euro met het huidige hondenbestand. Bij zogende teef en nest komt daar zomaar 100 euro bij.
Grote zakken frolic als beloning: 15 euro ofzo?
2 x pw 75 km enkele reis rijden om te trainen: 75 euro ofzo?

Al met al: zo'n 400 euro p.m. zonder DA kosten, bezoekjes aan de DA zijn hier zelden (gelukkig!!)
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik denk dat we aan Buffy als ongeveer 30 euro per maand kwijt zijn: voer, speelgoed, dierenarts. Dat is dan wat echt noodzakelijk is, de basis, verder kan je het zo gek maken als je zelf wil. Er zijn ook wel maanden geweest dat ik veel kilometers reed voor een wandeling en het eerste jaar hebben we cursussen gevolgd.

Dierenartskosten kun je niet voorspellen, dus als je geen dure kosten kan opvangen, doe je er goed aan een verzekering te nemen, ook al gauw 10 tot 15 euro per maand.

Anne
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Maria schreef:
Nanna schreef:Het interesseert me niet. Ze zijn zo'n beetje mijn enige hobby en die mag geld kosten. Verder rook en drink ik niet en ga zelden of nooit uit. Ik denk dat vaak stappen en restaurants bezoeken veul duurder is dan er een paar honden op na houden.
sluit ik me volledig bij aan!
Ik ook :mrgreen:
Afbeelding
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

voer ben ik niks aan kwijt,eens in de zoveel tijd een lading barf produkten en daar doen we wel een maand of 2 mee(is voor tussendoor dus geen hoofdvoeding)en verder aan kluiven neemt jeroen vaak mee van z'n werk wat bijna aan de datum is en dus niet verkoopbaar is maar wat de honden nog prima lusten.riemen enzo heb ik een grote tic in maar dat wordt minder.trianen doe ik met deze honden niet meer,en showen is ook afgelopen met shadow.nu dat jemble er straks bij komt heb ik de kosten van de hondenschool er wel bij en ook de kosten van een evt show.de dierenarts heeft ruby de afgelopen 2 maanden erg vaak gezien maar dat was echt een uitzondering dan een regel.dus.......ik gok dat ik per maand 20-50 euro kwijt ben nu met deze 2 honden(zonder jemble dus)en daar kan ik prima mee leven.
Afbeelding

jemble 5 maanden
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

allemensen ik denk dat ik dat niet wil weten :N:

alleen aan trainen betaal ik al 2 x 35 tot 40 euro diesel per week... dus zeg maar 80 euro
voer ong. 1 zak van 20 kg per week voor 4 honden a 30 euro
voer voor 1 hond 15 kg per 3 weken ongeveer a 44 euro = 15 euro per week ong.

dus 80 + 30 + 15 = 125 x 4 weken is zo'n 500 euro per maand.

en dan heb ik er verder nog helemaal niks bijgerekend (da, materiaal etc.)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Ik denk er ook net zo over als Nanna.

Mijn ouders roepen ook weleens 'wat moet dat allemaal wel niet kosten?'.
Dan zeg ik ook altijd dat ik verder niks doe, ik ga niet uit, rook niet, drink niet, koop alleen kleding als het moet, gaan vrijwel geen dagjes uit e.d., hoef niet om het jaar een ander interieur e.d., reizen doen we ook niet.
De honden zijn mijn hobby die best wat geld mogen kosten.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

ranetje schreef:
Gollum schreef:Als ik alle keren dat ik bij de dierenarts heb gezeten erbij optel word ik niet goed denk ik. Maar ja, dat was in de puppenperiode vooral toen Gol nog dacht dat alles eetbaar was :mrgreen:
Standaard is het zo'n 50 euro pm inclusief verzekering.
Ik heb eens gelezen dat een heel hondenleven (even uitgaand van maatje labrador) ongeveer 10.000 euro kost als je niet al te gek doet :N: :mrgreen:
Dat valt dan mee toch?
Een Labrador wordt wel 14 jaar oud, dus als je die 10.000,- over 14 jaar spreidt is het niet zo heftig :wink:
Dat valt idd wel mee, als je het per maand uitrekent is dat ongeveer 60 euro. Maar dan moet er niks gebeuren he, met een operatie tussendoor ben je gelijk een hoop meer kwijt.
Maar toch, 10.000 euro klinkt best veel.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

marian* schreef:
Valerie schreef:Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt :wink:
Da's ook maar deels waar he?Als je de pech hebt dat je hond vaak naar de dierenarts moet of je hond een bepaald dieet nodig heeft kan dat aardig in de papieren lopen.
Toen ik met Max op puppycursus was moesten we eens opschrijven wat we dachten dat een hond zou kosten en de meeste nieuwbakken pupeigenaren schatten het veel en veel te laag in.
Een meneer en ik waren niet nieuwbakken en schreven op dat dat aardig kon oplopen(ik had het jaar daarvoor dik Fl.800,- aan de dierenarts uitgegeven wat toen een heel best bedrag was);de anderen keken ons met ogen als schoteltjes aan :wink:
Klopt je kunt ook pech hebben inderdaad. Ik had vorig jaar ook een dierenarts rekening waarbij ik zo 600 euro moest ophoesten. Dat was ook een vrij duur maandje, eigenlijk heel het jaar kwa dierenartsrekeningen. Maar goed dat is ook niet elke maand. Ik bedoel je hond kan ipv de carnibest ook elke dag smuldier eten. Hoeft ook pas een nieuwe halsband als de oude uit elkaar valt, je hoeft niet met de auto weg je kan ook een rondje in de buurt lopen etc.
Ik heb nu ook een halsband, tuig, weightpulltuig en lijn in de bestelling staan waarbij ik van geluk mag spreken als ik 200 euro kwijt ben. Het is niet nodig, maar leuk vind ik het wel :wink:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Gollum schreef:
ranetje schreef:
Gollum schreef:Als ik alle keren dat ik bij de dierenarts heb gezeten erbij optel word ik niet goed denk ik. Maar ja, dat was in de puppenperiode vooral toen Gol nog dacht dat alles eetbaar was :mrgreen:
Ik heb eens gelezen dat een heel hondenleven (even uitgaand van maatje labrador) ongeveer 10.000 euro kost als je niet al te gek doet :N: :mrgreen:
Dat valt dan mee toch?
Een Labrador wordt wel 14 jaar oud, dus als je die 10.000,- over 14 jaar spreidt is het niet zo heftig :wink:
Dat valt idd wel mee, als je het per maand uitrekent is dat ongeveer 60 euro. Maar dan moet er niks gebeuren he, met een operatie tussendoor ben je gelijk een hoop meer kwijt.
Maar toch, 10.000 euro klinkt best veel.
Het is ook veel :wink:
Maar anders had je dat bedrag wel aan wat anders uitgegeven denk ik dan maar 8)
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

marian* schreef:Toen ik met Max op puppycursus was moesten we eens opschrijven wat we dachten dat een hond zou kosten en de meeste nieuwbakken pupeigenaren schatten het veel en veel te laag in.
Dat is wel een aardige vraag om aan toekomstige pupeigenaren te stellen ;)

Ik zal ze er pen en papier bij geven :mrgreen:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Marjoleine schreef:
marian* schreef:Toen ik met Max op puppycursus was moesten we eens opschrijven wat we dachten dat een hond zou kosten en de meeste nieuwbakken pupeigenaren schatten het veel en veel te laag in.
Dat is wel een aardige vraag om aan toekomstige pupeigenaren te stellen ;)

Ik zal ze er pen en papier bij geven :mrgreen:
Voor de meesten werkte het heel verhelderend :mrgreen:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Ik geloof niet dat ik het antwoord hierop wil weten :N:

Elke dag wat lekkers, 3x per week trainen, inschrijfgeld wedstrijden, verzekering, dierenartskosten, speeltjes, workshops.....neh,...laat ik hier maar mee ophouden...

Luka is wel mijn grootste hobby en tevens "mijn sport", dus het boeit me eerlijk gezegd ook niet zoveel maar een paar honderd euro per maand ben ik wel kwijt :N:
Afbeelding
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

o ja ik rook wel,rijd ook nog paard 1x in de week(zolang het nog te combineren is met de pup straks)maar gaan inderdaad nooit weg of bijna nooit op vakantie.koop inderdaad pas kleren als ik de kriebels daar toe krijg en dat is zelden.gaan we wel weg heb ik oppas in de vorm van m'n moeder of m'n werk dus ook die kosten heb ik niet.voordeel is wel dat ik de meeste spullen al in huis heb van de andere honden,dus voor jemble alleen een nieuwe riem en band,puppy dummy en een kleed.de honden zijn mijn hobby en ik hoop straks ook weer de sport en dat mag best kosten.jeroen is met zijn voetbal cluppie ook veel geld kwijt aan seizoenscard en de europese reizen dus dan mag ik ook wat.
Afbeelding

jemble 5 maanden
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Ik zou het niet precies weten. Voer voor twee honden zit rond de 20 euro per maand. Daar komt benzine voor vervoer naar leuke wandelplekken, training, eventuele wedstrijden bij.
De dierenartskosten waren altijd heel erg laag. Maar sinds deze zomer is Tess wel duur en daar zie ik voorlopig geen einde aan komen.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Geen idee. Ik reken het niet uit. Honden horen bij mijn leven. En 'leven' kost nu eenmaal geld. :wink:
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Ik heb even zitten rekenen maar ben het gelukkig alweer vergeten.
Sylvia 1980
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia 1980 »

De honden zijn onze hobby, wat dat kost maakt me eigenlijk niet uit. Dat hoort er nu eenmaal bij. Een hobby kost geld.
En alles wat ik van ons trio terug krijg is echt onbetaalbaar.
Afbeelding
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Hobby's kosten nou eenmaal geld :mrgreen:.
Ik heb kleine hondjes, dus ze eten niet veel, maar wel biologische CB.
Ik train met beide honden wekelijks (25 km verderop), en daarnaast ga ik om de week met Lumi naar het hondenzwembad (iets van 35-45 km). Daarnaast volgen we nog regelmatig workshops en zijn er ook regelmatig wandelingen of andere hondenevenementen waar ik naar toe ga. Dus naast de activiteiten gaat er ook nog flink wat benzine doorheen.
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Ik was van plan het te gaan uitrekenen maar wil het eigenlijk niet weten.
Carnibest, kippenekken, kluiven, tennisballen een keer een nieuw kleed dierenarts, lekkere beloningsdingen, olie voor over het voer enz enz enz.
Ik denk dat ik wel schrik maar het maakt mij eigenlijk niet uit.

Ik ga ook niet uitrekenen wat wij per maand kwijt zijn aan eten, drinken, kleding, uitgaan enz. :N:
Wil dat ook niet weten.
Op = op.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik was aan pien alleen al meer kwijt en die is net 3 geworden ;).
Afbeelding
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Voer voor 9 honden, brokken zijn gratis en iets van 80 euro smuldier per maand. Snoep kan ik niet zeggen want dat krijgen ze sporadisch

Behendigheid, flyball en gehoorzaamheid kost tesamen elk jaar 50 euro voor al de honden.
Frisbee kost 80 euro per 10 lessen en dat doe ik met eentje. Aanschaf frisbees is gratis.
Wedstrijden tje denk voor flyball 10 euro per hond en frisbee kost 15 euro per hond en dat doe ik telkens met 3 honden. Canicross is iets van 7 euro en doe ik met 1 hond.

Echt nagerekend heb ik het nooit, ik weet alleen dat de hobby van men vriend duurder is.
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Magic kost me denk ik zo`n € 75,- in de maand gemiddeld. Ik ben wel iemand die graag een mooie riem wil hebben als ik `m zie. Of een leuk nieuw speeltje die ik tegen kom in de dierenwinkel. Maar kan dan ook geen dieren winkel voorbij lopen zonder even snel naar binnen te gaan...

Magic eet voor ongeveer 20 euro in de maand voer. EN dan de rest van de lekkere dingen erbij (varkensoren, frolicjes, bullepezen etc) DA hebben we nog maar 2x gezien sinds we haar hebben (bijna twee jaar)
dus kost niet al te veel straks komt daar de behendigheid ook nog bij die we gaan doen dus dan zal het wel weer iets oplopen.

Maar ja mijn hobby en sport mogen ook best wat kosten aangezien ik ook fanatiek paardrij en dat kost me ook niet niks. Het meeste geld gaat dus naar de beesten toe... EN ik vind het prima...
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Geen idee. Aan voer zo'n 2,50 per dag. Zeg maar 75 euro. Riemen ed koop ik nooit nieuw, die gaan jaaaaaaren mee. Laatst wel een tuig gekocht voor 15 euro. Ik denk dat ik aan extraatjes ongeveer 10 euro per maand moet rekenen.
Da kosten zijn heel verschillend. Ik denk toch gemiddeld wel 30 euro per maand.

Youp heeft ons ruim 3500.- gekost en die is maar 5 maanden oud geworden.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
Flip
Zeer actief

Ongelezen bericht door Flip »

Ik denk dat we zo'n 30 euro per maand kwijt zijn voor Flip.
Dat is eten, witte botten, pensstaafjes en een keer een speeltje o.i.d.

Vorig jaar hebben we een cursus gedaan, die kostte 60 euro.
Verder de enting en in de zomer anti vlooien en teken spul, gelukkig geen andere da kosten.

Hij heeft een halsband en een riem die ik 3 jaar geleden heb gekocht, meer vind ik niet nodig dus daar geen kosten.

Af en toe een nieuw fleecedekentje en dat was het wel.
Groetjes Marjolijn en Flip
Afbeelding
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Sinds ik zelf een stuk minder ben gaan verdienen zijn de honden ook goedkoper geworden :N: In plaats van rauw krijgen ze nu een goede brok, en als we op vakantie gaan verblijven ze nu op de kliniek (=is gratis) in plaats van bij de jongen die vroeger op ze paste (en bij wie Chacho in bed sliep :mrgreen: ). Trainen gaat wel door, maar dat is gelukkig goedkoop. Enten et cetera gaat tegen kostprijs dus dat helpt weer wat. Eten is en blijft de grootste kostenpost hier.

De hondjes van mijn vriendin zijn een stuk duurder: aangepaste voeding, Legend en Adequan injecties voor de een, dagelijks chemotherapie, wekelijks hematocriet meten, maandelijks een uitgebreid bloedonderzoek en zo af te toe onder narcose om bloed af te tappen voor de ander :roll: Gelukkig gaat ook dat allemaal tegen kostprijs anders zouden we hier echt veel geld aan kwijt zijn.

Kees
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

25-30 euro in de maand aan eten. Botjes bestel ik eens in de 3-4 maanden voor 50 euro. Verder nog ontvlooiing maar dan deel ik een pipet met zijn drieën dus dat is ook wel te doen.

Alleen de dierenartskosten zijn de laatste maanden mega :N:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Janneke&Mirtillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basenji
Contacteer:

Ongelezen bericht door Janneke&Mirtillo »

Pfff.. ik schrok wel even toen ik ging rekenen..
Dagopvang, hondentraining (+ 40 km heen en weer rijden), ringtraining, showtje hier en daar, eten, lekkers, jasje, keer een nieuwe halsband, speeltjes... 250 euro p.m. redden we makkelijk..

Zucht.. maar wat je er voor terug krijgt he.. :ok:
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Ik wil het echt niet weten wat die 2 mij kosten, maar veel is het iniedergeval wel :mrgreen: Het intereseert me eigenlijk ook niet want het is mijn enigste hobby en verder geef ik eigenlijk heel weinig geld uit aan ander dingen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”