Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoeveel kvv en vers voer je een echt actieve jonge hond?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Rami schreef:
Hutsje schreef:
fritz is 3 :pffff:
Dat zeg ik; een broekie! :mrgreen:
geweest :pffff: :pffff:
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Hoeveel kvv en vers voer je een echt actieve jonge hond?

Ongelezen bericht door Liesbeth »

MARC_S schreef:Ik vraag me dat af omdat Eva vrij schraal is. Een tijdje geleden vond ik haar echt dun en dus ben ik weer meer gaan voeren. Nu rent ze heeeeel erg veel en is ze heel veel wakker binnen en "dingetjes" aan het doen. Cleo ligt te maffen en Eva loopt te klieren zeg maar. Stukje bank lostrekken, even naar de deur rennen, keertje blaffen, achter de baas aansjokken etc etc.

Ik voer nu dus 2 keer per dag. In de ochtend 200-300 gram kvv. Smuldier meestal. Of een kippenpoot oid. Dan rond 18:00 uur nog eens 500 gram kvv als Carnibest oid. Rodi al veel minder want daar wordt ze nog dunner van. Ze is verder kerngezond maar iets meer vlees zou ik wel leuk vinden.

Dus hoeveel voeren jullie je jonge actieve herders of soortgelijke drukke honden?

Ik vind 800 of meer gram best wel veel nl voor een hondje van net iets meer dan 20 kilo. Dapper en Cleo aten/eet de helft. :19:

Kijk, dit is toch best schraal voor minstens 800 gram vlees op een dag? :denken: Ik hou wel van schrale honden hoor, maar hoeveel kan een hond eten zonder vet te krijgen? :denken:

Afbeelding
Tessa (zeer actief hondje) is bijna 2 jaar en eet, omgerekend, evenveel. Nou was ze wat te mager toen we haar kregen en begint op deze hoeveelheid, langzaam maar zeker, iets aan te komen.
Zij weegt momenteel 13,9 kilo (was 13,5 toen ik haar 1 maand geleden kreeg) en ze krijgt 550 gr Carnibest en daarnaast nog een pensstaafje en de nodige beloningen voor goed gedrag :mrgreen: .
Ze mag nog wel een kilo groeien van mij, maar langzaam aan.

Luuk weegt 20 kilo en krijgt 450 gr CB en wat extraatjes, maar hij is dan ook een stuk rustiger.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Pendrag schreef:Andor wordt deze zomer 4. Net broekkie af dus :mrgreen: . En ongecastreerd. Misschien wordt ie wel wat makkelijker dik als hij gecastreerd wordt maar om hem daar nu voor te laten opereren lijkt me nogal paard achter de wagen spannen.

Heb wel het idee als ik hier de reacties zo lees dat BARF/NRV/zelf samenstellen efficienter voeren is dan KVV. Alhoewel Fritz dus net zoveel nodig heeft als Andor. Frits krijgt toch NRV?
Andor blijft voorlopig nog even op de combinatie van KVV en brokken. Wellicht ooit in de toekomst meer vers.
Neuh, lijkt me ook geen reden om te castreren. :wink:
Het zal wel echt aan de leeftijd liggen.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Rami schreef:
Pendrag schreef:Andor wordt deze zomer 4. Net broekkie af dus :mrgreen: . En ongecastreerd. Misschien wordt ie wel wat makkelijker dik als hij gecastreerd wordt maar om hem daar nu voor te laten opereren lijkt me nogal paard achter de wagen spannen.

Heb wel het idee als ik hier de reacties zo lees dat BARF/NRV/zelf samenstellen efficienter voeren is dan KVV. Alhoewel Fritz dus net zoveel nodig heeft als Andor. Frits krijgt toch NRV?
Andor blijft voorlopig nog even op de combinatie van KVV en brokken. Wellicht ooit in de toekomst meer vers.
Neuh, lijkt me ook geen reden om te castreren. :wink:
Het zal wel echt aan de leeftijd liggen.
nee, het ligt meer aan het hypergehalte van de hond denk ik. want kiefer weegt het dubbele van fritz, is niet gecastreerd en krijgt 1.5 kilo per dag ;). ze krijgen hier allemaal volledig zelf samengesteld.
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Hutsje schreef:
nee, het ligt meer aan het hypergehalte van de hond denk ik. want kiefer weegt het dubbele van fritz, is niet gecastreerd en krijgt 1.5 kilo per dag ;). ze krijgen hier allemaal volledig zelf samengesteld.
Maar wat bedoel je met 'hypergehalte'?
En is het niet aannemelijk dat een hond van 10 minder voedsel (qua hoeveelheid) nodig heeft dan een hond van 3 of 4? Er wordt wat meer geslapen en tijdens de wandelingen niet meer een uur achter elkaar gehold maar ook gesnuffeld. En zo?
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Rami schreef:
Hutsje schreef:
Maar wat bedoel je met 'hypergehalte'?
En is het niet aannemelijk dat een hond van 10 minder voedsel (qua hoeveelheid) nodig heeft dan een hond van 3 of 4? Er wordt wat meer geslapen en tijdens de wandelingen niet meer een uur achter elkaar gehold maar ook gesnuffeld. En zo?
jazeker, maar dat aangenomen hebbende, hoe verklaar je dan het grote verschil tussen fritz 32 kilo - 3 jaar- 1.2 kilo eten, gecastreerd tov kiefer, 60 kilo, 2 jaar - 1.5 kilo eten, ongecasteerd? fritz is dus een behoorllijke hyperhond en kiefer een hele relaxte hond.
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Hutsje schreef:
jazeker, maar dat aangenomen hebbende, hoe verklaar je dan het grote verschil tussen fritz 32 kilo - 3 jaar- 1.2 kilo eten, gecastreerd tov kiefer, 60 kilo, 2 jaar - 1.5 kilo eten, ongecasteerd? fritz is dus een behoorllijke hyperhond en kiefer een hele relaxte hond.
Oh zo bedoel je! Ja, dat moet dan wel te maken hebben met de mate van hyperactief of juist relaxed zijn.
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

geef je cb natuurvoer of actief
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Macho mijn lab eet ongeveer 700 gram smuldier per dag.
Soms geef ik wat meer, bijvoorbeeld 800 of 900 gram, als hij echt veel gedaan heeft.
Als ik het combineer met brok krijgt hij 400 gram smuldier en 150 gram brok.

Macho is ongeveer 30kg, maar wel schraal.
Hij is wel heel actief buiten, maar binnen vrij rustig.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Martijn schreef:
Jeannettebo schreef:geef je cb natuurvoer of actief
Natuur.

Wat is het verschil in inhoud?
in actief zitten meer calorien
Carnibest Aktief is speciaal ontwikkelt voor honden die prestaties moeten leveren. Zeer geschikt voor honden waar mee gewerkt wordt, renhonden, sledehonden en border collies waarmee getraind wordt.
Tevens is Carnibest Aktief zeer geschikt voor honden herstellende van operaties en ziekten, honden met ondergewicht kunnen met dit voer zeer snel weer op hun normale gewicht worden gebracht.
Carnibest Aktief is niet geschikt voor pups en jonge honden, het energie-gehalte in deze voeding is te hoog voor hen zodat het risico bestaat dat zij te snel groeien. Carnibest Natuurvoer is het meest geschikt voor pups / jonge honden.
Carnibest Aktief Hond
Ruw eiwit 15% Vitaminen per kilogram
Ruw vet 16% Vitamine A 8000 IE
Ruwe as 3% Vitamine D3 700 IE
Ruwe celstof 1% Vitamine E 60 mg
Vocht 48% Koper 6 mg
Calcium 0,62%
Fosfor 0,57% Kcal/1000 gr.
2720

Carnibest Natuurvoer Hond
Ruw eiwit 13% Vitaminen per kilogram
Ruw vet 14% Vitamine A 6500 IE
Ruwe as 3% Vitamine D3 650 IE
Ruwe celstof 1% Vitamine E 40 mg
Vocht 61% Koper 5,0 mg
Calcium 0,48%
Fosfor 0,43% Kcal/1000 gr. 2100

de prijs is gelijk
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Tip van de eigenaar van een superhypere braccoteef hier in het park, die echt broodmager bleef: tweede maaltijd verplaatsen naar 's avonds laat. Hoe het wetenschappelijk zit weet ik niet, maar toen vlogen de ponden eraan. :wink:

Hier krijgen Jack (23 kilo) en Lilo (12 kilo) trouwens exact evenveel te eten.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Ik heb een beetje hetzelfde met Ean (nu tien maanden). Hij is niet te mager, maar wel nog vind ik ielig en zo'n slungel. Ik geef het toch een beetje op het tempo van opgroeien en uitzwaren, dat dat bij KVV langzamer gaat dan bij brok bijv. (tenminste, ik hoop dat het daar aan ligt en niet aan de bouw of zo)

Ik heb het met Aisha (Golden-teefje) ook gemerkt; nu 3 en opgegroeid op CB en heb nu pas het idee dat ze echt helemaal uitgegroeid en uitgezwaard is.

Ean krijgt nu ongeveer 800 gram op een dag schat ik zo. Hij is denk ik een kilo of 25/28. Hij zat op een gegeven moment ook op 1,5 kilo en daar werd ie toch wel beetje te dik van :N: En het is een Flatcoated; hij is dan niet heel erg hyper maar wel erg actief.
Zou overigens niet de Aktief al nemen; wordt ook zeker niet aangeraden bij pups en jonge honden, zou ik als ik jou was nog even mee wachten.
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

In haar piek at Caja zo'n 500 gram per dag.
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

MARC_S schreef:Hoi Rami, het nadeel is dat Eva geen lever eet en geen niertjes bv. Ze lust vooral spier, bot en hele vissen (grote sardines). Maar dat lijkt mij niet compleet. Dus vandaar dat ik ook elke dag een compleet kvv wil geven voor de zekerheid. De laatste dagen dus weer carnibest. Ik heb laatst een hele kip gegeven met organen, dat at ze dan wel weer helemaal op. :denken:
Het nier en lever probleem herken ik wel ook Micron ,Spok en Sien eten geen niertjes Rio wel en lever lusten ze allemaal niet.
Wij lossen dat op door het even aan te bakkenin de olijfolie en dan gaat het erin als koek.
Misschien een ideetje voor Eva ook, want ik heb al van meerdere mensen gehoord wiens hond het niet wilde, dat het na aanbakken wel smakelijk verorberd werd :wink:
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Caja heeft lever en nier ook leren eten.
Eerst at ze dat absoluut niet.
Deed het in de keukenmachine met o.a. rauw ei erdoor en dan at ze het wel.
Nu eet ze (wel van bepaalde diersoorten) gewoon stukken lever en nier.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Toen Gol nog in de groei was heeft ze op haar top wel meer dan een kilo gegeten, ze is niet veel groter dan Eva. Ze heeft zelf eigenlijk bepaald wanneer het wel minder kon (ze liet het staan :mrgreen: ).
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Gollum schreef:Toen Gol nog in de groei was heeft ze op haar top wel meer dan een kilo gegeten, ze is niet veel groter dan Eva. Ze heeft zelf eigenlijk bepaald wanneer het wel minder kon (ze liet het staan :mrgreen: ).
Dat deed Vera ook inderdaad. En ik me eerst nog zorgen maken waarom ze ging miepen met haar eten, totdat ik me opeens realiseerde dat ik die hond tot aan de nok toe vol probeerde te stouwen nog :mrgreen:
Was ook op het punt dat ik meer dan een kilo gaf, toevallig :wink:
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ik kreeg Toby de eerste 3 jaar niet dikker dan die schrielkip waarvan de botten echt uitstaken. Mensen vonden hem echt extreem mager. Er ging een kilo Carnibest in voor langere tijd. :N: En dat voor een hondje die op volwassen leeftijd max 25 a 30 kilo mag wegen. Hij heeft heel lang 18 kilo gewogen.
En ik ben zoooo blij dat ie met een jaar of 4 ietsje begon aan te komen. :mrgreen: Nu hij ouder wordt zit hij op 300 a 400 gram vlees met nog wat aanvullend brood of pasta en groente. Dus zeg 500 gram ofzo

Edit: aanvulling. Ik vergeet te vertellen dat hij inderdaad ook op barf gezet is met een jaar of 2, maar de gewichten bleven heel lang hoog hoor. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

toen Jip een jaar was at ze ook rond de 500 gram per dag. Ze weegt ong. 9,5 kilo (nu). Nu krijgt ze 200 gram per dag. Ze is wel gecastreerd en krijgt nu Kivo, wat ook meer aanzet (en waar ze minder van poept). En ze is wat rustiger geworden, in huis dan :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

kom ik nog even als spuit elf.

Snuf weegt om en nabij de 36 kilo en krijgt iets meer dan 1 kilo per dag. Dit bestaat uit een gedeelte KVV en een gedeelte losse, rauwe onderdelen.

Terry weegt om en nabij de 26 kilo en krijgt in verhouding veel meer dan Snuf en dat terwijl zij zelfs minder actief is dan Snuf en dit jaar alweer 11 wordt. Zij krijgt tussen de 800 en 900 gram per dag, want anders ziet ze eruit als een gratenpakhuis. :19: Ze is van zichzelf wel een hyper hondje kwa karakter. Ik houd het bij haar ook op een sneller werkende schildklier of bestaat zoiets niet bij honden? :N:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik heb dat bij bijna al mijn honden gehad... zeker op die leeftijd bijna niet 'dik' te krijgen...
wat ik ze ook voerde, dikker werden ze niet... tot een bepaalde leeftijd en dan wordt het wat minder. Xantos is nu bijna 5 en die kan ik wat dikker krijgen als ik dat wil.
Boy mn oudste dober daarentegen krijg ik geen grammetje bij op, aktief CB energique helpt allemaal 0,0.

als hij staat kun je zn heupbotten zien maar aankomen doet ie niet, heeft ie ook nooit gedaan overigens...

Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”