Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
bedankt
Moderator: moderatorteam
-
jeanique
- Vaste gebruiker
Kan natuurlijk ook voordeel zijn. Als je na een jaar de stand nog wil veranderen is het onmogelijk...Dan zit alles vast.
Ik heb ook een mail gestuurd naar een fysiotherapeut voor honden en die gaf ook aan dat spalken eigenlijk het enigste is wat de stand nu nog kan veranderen. Juist omdat de groeischijven nog niet uitgegroeid zijn. Maar ook zij was niet bekend met de aandoening van de pootjes van mijn pup.
Maar als het de banden, pezen en weke delen zijn heb ik weinig hoop dat spalken dan iets oplevert. Misschien een operatie aan de pezen??
Ik heb ook een mail gestuurd naar een fysiotherapeut voor honden en die gaf ook aan dat spalken eigenlijk het enigste is wat de stand nu nog kan veranderen. Juist omdat de groeischijven nog niet uitgegroeid zijn. Maar ook zij was niet bekend met de aandoening van de pootjes van mijn pup.
Maar als het de banden, pezen en weke delen zijn heb ik weinig hoop dat spalken dan iets oplevert. Misschien een operatie aan de pezen??
Laatst gewijzigd door jeanique op 10 feb 2009 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
jeanique
- Vaste gebruiker
De fysiotherapeut waar ik mee mail doet zelf ook hydrotherapie maar ik moet nu niet alles door elkaar gaan proberen. Anders weet je straks niet wat er nou geholpen heeft. Het lijkt me beter om na het spalken, mocht dat wat opleveren aan hydrotherapie te beginnen om te voorkomen dat de gewrichten stijf worden. Want daar heeft ze me wel voor gewaarschuwd.
Laatst gewijzigd door jeanique op 10 feb 2009 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
chrico
- Zeer actief
-
Job
- Zeer actief
Juist dat idee heb ik ook hoor.Inge O schreef:jawel, dat kan in principe weljeanique schreef: Maar als het de banden, pezen en weke delen zijn heb ik weinig hoop dat spalken dan iets oplevert. Misschien een operatie aan de pezen??. het lichaam reageert altijd door aan te maken wat nodig is, maar ook door op te ruimen wat niét nodig is. als je de pootjes kan spalken op zo'n manier dat de teentjes normaal staan dan zullen bv. eventueel te lange pezen na verloop van tijd verkorten omdat het lichaam merkt dat die lengte niet gebruikt wordt
. het is dan natuurlijk wel belangrijk dat de spalk bij beweging zo goed als continu aan is, anders werkt dit principe niet meer.
ongespalkt bewegen (met steunname) tussendoor zou ik niet doen, ook niet in een waterbad. je zou hem wel kunnen laten zwemmen om zijn spieren en pezen goed aktief te houden.
Kijk zelf maar als je 6 weken in gips hebt gezeten hoe stijf de spieren al zijn, heb je meteen fysio nodig om ze soepeler te krijgen.
Lijkt me dat juist bij een pup er nog veel winst te halen valt.
Maar goed dat zal de behandelaar allemaal wel weten hoop ik?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Daar ga ik wel van uitJob schreef:Kijk zelf maar als je 6 weken in gips hebt gezeten hoe stijf de spieren al zijn, heb je meteen fysio nodig om ze soepeler te krijgen.
Lijkt me dat juist bij een pup er nog veel winst te halen valt.
Maar goed dat zal de behandelaar allemaal wel weten hoop ik?
Heb je een goede dierfysio?
-
jeanique
- Vaste gebruiker
Ja, ik ben nog niet bij haar geweest omdat ik eerst het traject met de orthopeed af wil maken. Morgen word er gekeken of het spalken geholpen heeft. Zoja, dan krijgt ze denk ik aan beide poten spalken.
En dan afwachten denk ik hoe het verder gaat ontwikkelen. Maar heb gelukkig fysio achter de hand voor haar. Ik hoop dat ze een lieve goede huishond word.....
En dan afwachten denk ik hoe het verder gaat ontwikkelen. Maar heb gelukkig fysio achter de hand voor haar. Ik hoop dat ze een lieve goede huishond word.....
-
Flip
- Zeer actief
Geen idee of het bij dieren voorkomt maar het de symptomen lijken wat op het syndroom van Ehlers Danlos.
Dat is een afwijking in het collageen waardoor het bindweefsel niet in orde is.
Hypermobilieit en luxaties zijn daarbij vaak voorkomende klachten.
Veel artsen hebben er nog nooit van gehoord, dus ik neem aan dat dierenartsen er ook niet al te bekend mee zijn maar je kunt er wat meer info over zoeken.
Dat is een afwijking in het collageen waardoor het bindweefsel niet in orde is.
Hypermobilieit en luxaties zijn daarbij vaak voorkomende klachten.
Veel artsen hebben er nog nooit van gehoord, dus ik neem aan dat dierenartsen er ook niet al te bekend mee zijn maar je kunt er wat meer info over zoeken.
Groetjes Marjolijn en Flip

-
jeanique
- Vaste gebruiker
-
jeanique
- Vaste gebruiker
Helaas, het heeft niets geholpen. Maar gelukkig heeft ze wel collega gevonden die het eerder bij een hond had meegemaakt. Je kan er niets aan doen. Die hond gaat gelukkig door het leven. Je moet er gewoon niet mee apporteren, traplopen enzovoort. Het lichaam past zich aan aan de voeten.
De voorouders liepen allemaal met de hele voet ipv alleen de tenen. Misschien toch een genetische kwestie?
Er word een ander gezin voor deze meid gezocht, ze komt sowieso goed terecht.
Nogmaals bedankt voor het meedenken!
De voorouders liepen allemaal met de hele voet ipv alleen de tenen. Misschien toch een genetische kwestie?
Er word een ander gezin voor deze meid gezocht, ze komt sowieso goed terecht.
Nogmaals bedankt voor het meedenken!
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Ik schrik hier wel een beetje van kan een hond op deze manier wel gewoon een mooi hondwaardig leven hebben? Rennen, spelen, dollen? Niet altijd maar pijn en problemen? Sja, je kan het ze niet vragen, maar ik vind het toch wel moeilijk om zomaar aan te nemen dat ze hier verder geen last van zal hebben...

You'll be in my heart... Always...
-
jeanique
- Vaste gebruiker
Een week. De tenen zitten nog net zo los als ervoor. Het polsgewricht is heel stijf geworden dus het word op langere termijn eerder nadelig voor de poot omdat hij verstijfd.
Maar als je haar nu rond ziet huppelen, heb ik echt het idee dat ze geen pijn meer heeft. Buiten staat ze nu overal te snuffelen, speelt in 1 keer met takjes. Kortom ze komt tot leven. Ik mag overal aan komen, ze piept niet meer.
Vanmiddag sprong mevrouw gewoon even op de bank, hoezo gehandicapt...Ik hou haar niet meer bij als ze losloopt, ze rent te hard.
Misschien is ze gewoon helemaal op eigen krachten aan het veranderen? Tuurlijk is het afwachten en wil ze regelmatig ze foto's in elke week zodat ze het in de gaten kan houden. En als ze iets anders vind gaan we het zeker proberen.
Maar als je haar nu rond ziet huppelen, heb ik echt het idee dat ze geen pijn meer heeft. Buiten staat ze nu overal te snuffelen, speelt in 1 keer met takjes. Kortom ze komt tot leven. Ik mag overal aan komen, ze piept niet meer.
Vanmiddag sprong mevrouw gewoon even op de bank, hoezo gehandicapt...Ik hou haar niet meer bij als ze losloopt, ze rent te hard.
Misschien is ze gewoon helemaal op eigen krachten aan het veranderen? Tuurlijk is het afwachten en wil ze regelmatig ze foto's in elke week zodat ze het in de gaten kan houden. En als ze iets anders vind gaan we het zeker proberen.
-
Job
- Zeer actief
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
-
chrico
- Zeer actief
Ik vind een week ook wel erg weinig om te kunnen beoordelen of het werkt of niet. Ik vind, of je gaat met deze pup verder en zorgd dat zij redelijk normaal verder kan en je neemt het risico tot zij uitgegroeid is en bekijkt het weer of je stopt er defenitief mee en gaat niet herplaatsen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
jeanique
- Vaste gebruiker
-
Job
- Zeer actief
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Volgens mij kreeg je waardevolle tips en veel medeleven en meedenkenjeanique schreef:Aangezien ik een paar antwoorden zeer aanvallen vind overkomen trek ik me terug van dit forum. Daar schiet ik en de pup niets mee op.
Mensen die wel serieus met me mee hebben gedacht BEDANKT!
O well, it's your loss
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
Tibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Duitse Herders, 3 langhaar teckels kaninchen en dwerg, 1 miniature australian shepherd, 1 kruising toypoedel x schipperke
- Contacteer:
Jammer dat je je meteen aangevallen voelt doordat mensen een andere mening hebben over het verloop. Ik geloof dat er vele zijn geweest die meegedacht hebben over hoe of wat, dan mag je toch ook een mening hebben over een verloop, zonder dat je je meteen terug trek hieruit.
Zover ik begrijp zou zijn jou eigen hulphond worden, dat zal hoe dan ook te zwaar werk voor haar zijn, dus ja als je dan zegt herlpaatsen, dan is dat toch geen gekke oplossing, maar dan moet je dat wel gewoon zeggen, als mensen gaan gissen kom je op van alles uit, zo is het nou eenmaal op forums en overal waar je alleen afhankelijk ben van geschreven taal.
Normaals jammer.
Zover ik begrijp zou zijn jou eigen hulphond worden, dat zal hoe dan ook te zwaar werk voor haar zijn, dus ja als je dan zegt herlpaatsen, dan is dat toch geen gekke oplossing, maar dan moet je dat wel gewoon zeggen, als mensen gaan gissen kom je op van alles uit, zo is het nou eenmaal op forums en overal waar je alleen afhankelijk ben van geschreven taal.
Normaals jammer.
Groetjes Thea en een poot van Tibby, Gioi, Miep, Whoopi, Nikita, Tante Truus en Meike
Niet meer bij ons, maar voor altijd in ons hart Jake, Fether, Kim, Zenna & Iwan
Niet meer bij ons, maar voor altijd in ons hart Jake, Fether, Kim, Zenna & Iwan
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Janique ik zie dat je nog niet in het zwart staat en waarschijnlijk, hopelijk, nog meeleest.
Waar ik alleen even voor wilde waarschuwen is dat een hond heel vaak niet meer toont dat ie pijn heeft als ie voortdurend pijn heeft.
Ze raken er aan gewend.
Ik weet dit uit ervaring.
Ik dacht ook dat mijn hond geen pijn had, tot ik haar van een hele goede DA eens 10 dagen pijnstillers moest geven om het eventuele verschil te zien.
Ik ben daar zo verschrikkelijk van geschrokken, het was alsof ik een andere hond had.
Het beest had verschrikkelijke pijn gehad, maar gaf het niet aan omdat ze misschien heel erg hard voor zichzelf is, maar hoogstwaarschijnlijk ook omdat ze er zo aan gewend was dat ze het als normaal beschouwde.
Waarmee ik alleen maar wil zeggen: ga er niet te gauw of automatisch van uit dat je hondje geen pijn heeft als ze dat niet aangeeft, ze is er misschien al aan gewend.
Waar ik alleen even voor wilde waarschuwen is dat een hond heel vaak niet meer toont dat ie pijn heeft als ie voortdurend pijn heeft.
Ze raken er aan gewend.
Ik weet dit uit ervaring.
Ik dacht ook dat mijn hond geen pijn had, tot ik haar van een hele goede DA eens 10 dagen pijnstillers moest geven om het eventuele verschil te zien.
Ik ben daar zo verschrikkelijk van geschrokken, het was alsof ik een andere hond had.
Het beest had verschrikkelijke pijn gehad, maar gaf het niet aan omdat ze misschien heel erg hard voor zichzelf is, maar hoogstwaarschijnlijk ook omdat ze er zo aan gewend was dat ze het als normaal beschouwde.
Waarmee ik alleen maar wil zeggen: ga er niet te gauw of automatisch van uit dat je hondje geen pijn heeft als ze dat niet aangeeft, ze is er misschien al aan gewend.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
chrico
- Zeer actief
Voel je niet aangevallen ook al lijkt het misschien wel zo.jeanique schreef:Aangezien ik een paar antwoorden zeer aanvallen vind overkomen trek ik me terug van dit forum. Daar schiet ik en de pup niets mee op.
Mensen die wel serieus met me mee hebben gedacht BEDANKT!
Iedereen probeerd mee te denken met je omdat we het allemaal erg vinden van je pup. Daarnaast vind ik het gewoon jammer dat een fokker jou deze hond gegeven heb juist omdat bekend is dat het een hulphond moet gaan worden. Jij word opgezadeld met een probleem en probeerd het zo goed mogelijk te doen en luisterd wat je orthopeet zegt. Nu is mijn ervaring dat als je er 10 neemt dat je 10 verschillende antwoorden krijgt als je met een probleem komt dat niet standaard is en geloof me als ik je vertel dat ik dit zelf heb ervaren met 2 verschillende problemen. Bij de 1 is het uiteindelijk goed gekomen en nummer twee is het afwachten tot ze uitgegroeid is hoe het uit gaat pakken. Als baas is het niet fijn om zo te modderen met je hond, je wil net asl iedereen dat de hond gewoon lekker geniet van het pup zijn. Wat ik zelf merk is dat puppen een heel groot aanpassingsvermogen hebben om ermee om te gaan maar dat wil niet zeggen dat het goed gaat. Zoals Inge aangaf (jij weet dta niet maar dat is echt iemand die weet waar ze het over heeft) er zitten een hoop nadelen aan. Lees haar bericht nog eens rustig door zonder dat je je aangevallen voelt en neem contact op met de mensen van de link die er staat. Voor puppen zijn er namelijk aanpassingen die meegaan in de groei zonder dat je elke keer weer iets nieuws moet laten maken of dat je het met de beperkingen van een DA moet doen zoals bijv nu gebeurde met deze spalk.
Het is niet aanvallend bedoeld, het is om je een andere blik te geven.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer: