Hier een huis vol stront.
Ik wilde haar dat afleren, maar hoe dom!! Ze hoeft namelijk van mijn niet in een bench, maar bleek het zelf erg prettig te vinden, dus het was meer om haar dan om mij. Ik wilde alleen niet dat ze yanthemuis op ideeën zou brengen. En dan nu dit. Anyway. Vader schrikt zich rot en ziet de maagtorsies en ernstige rugbeschadigingen al door zijn hoofd schieten.
Hij heeft haar uitgelaten en toen spoot het er waterig uit, later heeft ze binnen overgegeven, en nog eens binnen gepoept.
S'avonds heb ik haar horen spuiten (te donker om te zien en ze moest zó nodig dat er geen tijd was een zaklamp te pakken) en vanmorgen had ze bloederige, waterige diarree. Naar de dokter, en zó veel pijn bij de buikpalpatie dat ze hem bijna beet (maar kan ook van de rug zijn, na met zoveel geforceerde kracht de bench slopen). Maar het schijnt te heersen zegt hij, dus het was minder aannemelijk dat er iets serieus fout was, dus ik mocht met ondersteunende medicatie naar huis om het even aan te kijken.
Kom ik thuis....
Yanthe in een bench vol poep, van nog vrij normale consistentie, maar véél.....laat ik haar uit: de waterige diarree spuit eruit.
Ok, geen vreemde voorwerpen in Bon dus, en hoogstwaarschijnlijk maar een virusje, maar twee hondjes aan de diarree (verder vrolijk gelukkig) en inmiddels poept Bonha echt oranje drolletjes met bloed eraan en wat ze naperst is puur slijm en bloed. Gelukkig heeft ze niet meer overgegeven. Gaat Yanthe dit ook krijgen?? Arme meisjes.
Ik heb al een paar buurtbewoners gewaarschuwd en ik kom maar niet verder dan de hoek van het park, en hoop héél erg dat mijn dames het hier opgedaan hebben en niet vorige weekend in Havelte waar de pups nu net een week oud zijn. Dus mams ingelicht, en verder is het om de haverklap naar de hoek.
En die bench...is exit, en misschien is het maar meteen tijd ook om Yanthe de bench af te leren (kan ze op zich al goed, maar ze eet nog steeds regelmatig van alles op als ik niet uitkijk, hoewel nog nooit als ik weg ben (laat haar ook vaak los alleen, maar nog kort). Dat knagen aan dingen kan ík wel hebben, maar haar lijfje niet, zeker nu niet , met zo'n colitis).
Ik vermoed dat wat Bons er aan steun uithaalde, nu niet meer ervaren wordt
Mijn vloertegels moeten ook weer deels vervangen nu. Zucht.
Hopelijk is het snel over. En ik hoop dat het zich niet als een razende verspreid. En duimen duimen voor de pupjes. Voor álle minder sterke hondjes..
bah