Je kunt tegenwoordig ook eventueel een protese laten aanmeten als een amputatie noodzakelijk zou zijn.schumie schreef:Pootamputatie is eigenlijk nog niet over gesproken.Morgen spreek ik Daan nog wel even en zal hem naar zijn mening vragen. Voorals nog ga ik er vanuit dat ze voldoende weg kunnen halen.Zelf sta ik niet geheel open voor een pootamputatie om diverse redenen maar als belangrijkste dat ik Tess haar lichaamsbouw daar nu niet bepaald geschikt voor vind.Carmen schreef:Bij breedgebouwde honden is een pootamputie wel ingrijpender om daarna goed te leren lopen dan bij atletische honden.Inge O schreef:ik snap het eerlijk gezegd niet zo goed, maar begrijp wel dat andere mensen er totaal anders kunnen over denken.
maar als ik het goed zie heeft ze met een pootamputatie waarschijnlijk nog een heel leven voor zich en na een 'gewone' ingreep is de prognose slecht.
is die amputatie dan zelfs geen overweging?
Maar lijkt mij wel een optie.
Moeilijke situatie, sterkte ermee!
Wel Tess heeft in elk geval nog niks door,ze is net zo vrolijk en actief als altijd![]()
Allemaal erg bedankt voor de duimen en de lieve berichten!Zal dinsdag verder berichten!
Ik weet niet of dat alleen mogelijk is bij een achterpoot