Heel veel succes morgen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Slecht nieuws voor Tess(update p.4)
Moderator: moderatorteam
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- gizmo
- Zeer actief
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
-
Reini
- Zeer actief
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
-
Sammy1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische honden
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Wat een rotnieuws
Heel veel sterkte gewenst!
Bij Queen is 1,5? jaar terug ook een kwaadaardige tumor aan de binnenkant van 1 van de knieën weggehaald. Ook met de mededeling dat het terug kan komen en hoogst waarschijnlijk op dezelfde plek.
Verder heeft ze nergens last van.
Ik hoop dat het voor Tess ook zo verloopt. Ik duim
Bij Queen is 1,5? jaar terug ook een kwaadaardige tumor aan de binnenkant van 1 van de knieën weggehaald. Ook met de mededeling dat het terug kan komen en hoogst waarschijnlijk op dezelfde plek.
Verder heeft ze nergens last van.
Ik hoop dat het voor Tess ook zo verloopt. Ik duim
-
Tibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Duitse Herders, 3 langhaar teckels kaninchen en dwerg, 1 miniature australian shepherd, 1 kruising toypoedel x schipperke
- Contacteer:
Wat een K*T bericht zeg, ik hoop heel erg dat het niet uitgezaaid is.
Is een optie, ik heb sinds de amputatie van Zenna haar poot (trauma) verschillende mensen begeleid die hun hond een poot moesten laten amputeren. Maar dan moet je wel zeker weten dat er geen uitzaaiingen hebben, want zitten die al in het lichaam, dan is er helaas weinig meer tegen te doen, deze vorm is zo verschrikkelijk agressief en vanaf de voorpoot zit het meteen in vitale delen als longen, maag, lever, milt, hoofd. Als er geen uitzaaiingen zijn, dan is het zeker een optie om te overdenken, Zenna is nu 2 jaar geleden geamputeerd, binnen een paar dagen rende ze weer rond en ze heeft eigenlijk geen beperkingen door de amputatie, rent, zwemt, speelt, en doggydancet nog steeds.Inge O schreef:is pootamputatie dan geen veiliger optie?schumie schreef: Kans met deze vorm was vrij groot dat het weer terug zou komen op dezelfde poot.
Groetjes Thea en een poot van Tibby, Gioi, Miep, Whoopi, Nikita, Tante Truus en Meike
Niet meer bij ons, maar voor altijd in ons hart Jake, Fether, Kim, Zenna & Iwan
Niet meer bij ons, maar voor altijd in ons hart Jake, Fether, Kim, Zenna & Iwan
-
schumie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff
Hele korte update aangezien ik op mijn werk zit.Zijn in elk geval geen uitzaaiingen geconstateerd!
Wel mededeling dat de tumor lastig is te verwijderen omdat hij breed vertakt en op haar pootje is niet zoveel ruimte om ruim weg te snijden.Afhankelijk van hoeveel ze kunnen wegsnijden en hoe zwaar gradatie is, is in te schatten of het terugkomt en hoe lang ze dan heeft.Dinsdag om twaalf uur gaat ze onder het mes.Hoewel ik vrij nuchter ben,ben ik toch wel een beetje aangeslagen...
Wel mededeling dat de tumor lastig is te verwijderen omdat hij breed vertakt en op haar pootje is niet zoveel ruimte om ruim weg te snijden.Afhankelijk van hoeveel ze kunnen wegsnijden en hoe zwaar gradatie is, is in te schatten of het terugkomt en hoe lang ze dan heeft.Dinsdag om twaalf uur gaat ze onder het mes.Hoewel ik vrij nuchter ben,ben ik toch wel een beetje aangeslagen...

-
Tibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Duitse Herders, 3 langhaar teckels kaninchen en dwerg, 1 miniature australian shepherd, 1 kruising toypoedel x schipperke
- Contacteer:
-
joline
- Zeer actief
-
Reini
- Zeer actief
Natuurlijk ben je aangeslagen, dit is ook niet niks zegschumie schreef:Hele korte update aangezien ik op mijn werk zit.Zijn in elk geval geen uitzaaiingen geconstateerd!
Ik hoop dat ze dinsdag alles weg kunnen snijden en dat de vooruitzichten gunstig blijken te zijn. Sterkte!
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

-
Githa
- Zeer actief
- Contacteer:
- Moos
- Zeer actief
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Dit is ook mijn gedachte.Inge O schreef:ik snap het eerlijk gezegd niet zo goed, maar begrijp wel dat andere mensen er totaal anders kunnen over denken.
maar als ik het goed zie heeft ze met een pootamputatie waarschijnlijk nog een heel leven voor zich en na een 'gewone' ingreep is de prognose slecht.
is die amputatie dan zelfs geen overweging?
Ik wil je in ieder geval veel sterkte wensen en ik hoop op een geslaagde operatie, tot welke dan ook besloten wordt.
- *tweety*
- Zeer actief
-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Bij breedgebouwde honden is een pootamputie wel ingrijpender om daarna goed te leren lopen dan bij atletische honden.Inge O schreef:ik snap het eerlijk gezegd niet zo goed, maar begrijp wel dat andere mensen er totaal anders kunnen over denken.
maar als ik het goed zie heeft ze met een pootamputatie waarschijnlijk nog een heel leven voor zich en na een 'gewone' ingreep is de prognose slecht.
Maar lijkt mij wel een optie.
Moeilijke situatie, sterkte ermee!
-
schumie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff
Pootamputatie is eigenlijk nog niet over gesproken.Morgen spreek ik Daan nog wel even en zal hem naar zijn mening vragen. Voorals nog ga ik er vanuit dat ze voldoende weg kunnen halen.Zelf sta ik niet geheel open voor een pootamputatie om diverse redenen maar als belangrijkste dat ik Tess haar lichaamsbouw daar nu niet bepaald geschikt voor vind.Carmen schreef:Bij breedgebouwde honden is een pootamputie wel ingrijpender om daarna goed te leren lopen dan bij atletische honden.Inge O schreef:ik snap het eerlijk gezegd niet zo goed, maar begrijp wel dat andere mensen er totaal anders kunnen over denken.
Maar lijkt mij wel een optie.
Moeilijke situatie, sterkte ermee!
Wel Tess heeft in elk geval nog niks door,ze is net zo vrolijk en actief als altijd
Allemaal erg bedankt voor de duimen en de lieve berichten!Zal dinsdag verder berichten!

- Hanneke2
- Zeer actief
Wat Inge zegt, ik zou ook eerder aan amputatie denken. Bij een niet al te zware, lekker gespierde hond is dat toch een veel simpeler oplossing?Inge O schreef:ik snap het eerlijk gezegd niet zo goed, maar begrijp wel dat andere mensen er totaal anders kunnen over denken.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes