Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Yana is thuis!

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

hoe hebben jullei eigenlijk gekozen? zijn jullie nog wezen puppiesnuffen?
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Cocochanel schreef:En dan moet je vervolgens naar de stamboom van moeder kijken en dan zul je lezen dat Odessa del Nord Ovest, 2x voorkomt...Dus daar hebben ze inteelt toegepast...ik bedoel haar kindjes hebben ze met elkaar gekruisd, halfbroer+halfzus... :jank:

En ik zeg Yana komt uit dubbel-gevlekt-inteelt, omdat Odessa zelf komt uit de combi zwartuit gevlekt +zwart(Anna) en uit de moederskant(Anna del Nord Ovest) moet je voor de gein verder naar kijken... :eek:
De gevlekt kruising zit meer dan vier generaties terug, dat weet jij dan ook als je je hier zo goed in verdiept hebt.
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Een beauty! Gefeliciteerd Karen :cheer:
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Re: Yana is thuis!

Maltezers schreef:Is het ook jullie bedoeling om als alles goed is een nestje met haar te fokken??
Ja, dat zou ik wel heel graag willen inderdaad.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

billy schreef: Wat een luxe dat ze gebracht is :wink:
Ja, super he? :wink:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Cocochanel schreef:Ik zie opeens een nakomeling van een voorouder die ik ook in mijn lijn wilde hebben, die ik vervolgens van mijn verlanglijstje schrapte vanwege de verkregen info over de niet toegestane kleurcombinaties, slechte ogen enz...dus ik schrik en ik geef gelijk haar mijn ingewonnen info, om uit te kijken om haar later in de fokkerij in te zetten(???)...dus in het belang van het ras zelf...
Als DD fokker toen ik haar teefje zag en wetend wat ze voor voorouders heeft...ben ik van mening dat je niet zo lang hoeft te wachten en niet van zo ver te halen,ik bedoel een pup vooruitkomend uit voorouders van niet toegestane kleurcombinaties,slechte ogen,een korte hoofd ed...in NL zijn er al zat... :jank:

En wat doet Karen...ipv gelijk mijn info na te vragen in het belang van het ras zelf, ze roept gelijk dat ik mijn huiswerk niet goed deed.
Wie moest hier eigenlijk eigen huiswerk goed doen... :denken:
En vervolgens past ze eigen tekst aan,ze maakt van 7 generaties naar 5 generaties...
Grappig, dat je nu pas met deze zogenaamde feiten komt, want je weet al jaren dat ik met deze fokker en deze combinatie bezig ben. Als je je dan zo zou inzetten met het voorkomen van al die problemen waar je het over hebt, had je me dus ook heel goed eerder kunnen waarschuwen. Maar dat had je niet, want het klopt gewoon niet wat je hier beweert. Hoe ik dit weet? Omdat ik dus drie jaar bezig ben geweest met de lijnen, de voorouders, de nakomelingen (waarvan ik er nog geen één tegen gekomen ben met slechte ogen en ik heb er een aantal toch echt zelf gezien), en de fokkers die met deze honden werken, ze kennen en ze gebruiken (en dat zijn dus geen duitse en italiaanse fokkers die dit tegen jou gezegd hebben en deze informatie ook weer van horen zeggen hebben).
Dat hele gelul over niet toegestane kleurcombinaties is ook de grootste onzin. Dat het in Nederland niet toegestaan is om met een hond te fokken die binnen vier generaties een kleurkruising heeft zitten klopt, maar dat betekent niet dat dit in andere landen ook niet toegestaan is. In Hongarije mogen wel kleurkruisingen gedaan worden, mits daarvoor dispensatie aangevraagd is en de combinatie van beide honden goedgekeurd is door zowel de hongaarse doggenclub als de hongaarse kennelclub. Er is in de hele stamboom van Yana dus gewoon helemaal geen sprake van niet toegestane kleurcombinaties, zowel in Hongarije niet als in Nederland niet. Ik snap dus ook werkelijk je commentaar hier op niet?

Maar goed; waar maak ik me eigenlijk druk om? Ik ben dolgelukkig met Yana. Ze overtreft werkelijk mijn stoutste verwachtingen en ze is gewoon geweldig. Ik neem aan dat iedereen kan bedenken dat ik niet een (voor nederlandse begrippen ook nog eens erg dure) pup helemaal in Hongarije uit zou zoeken als ik van mening zou zijn dat ik dichter in de buurt een betere hond zou kunnen vinden.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:hoe hebben jullei eigenlijk gekozen? zijn jullie nog wezen puppiesnuffen?
Nee, we hebben het op basis van alle toegestuurde foto's en in samenspraak met de fokker gedaan. Ik heb inmiddels meer dan drie jaar contact met deze fokker en we hebben vorig jaar in Zwisterland kennis gemaakt met elkaar. Het zijn fantastische mensen met enorm veel hart voor hun dieren. Ik had me geen betere fokker kunnen wensen. :wink:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik snap dat je volledig vertrouwen in deze fokker moet hebben, anders laat je niet ongezien een pup brengen ;). maar ik snap niet dat je niet een keer bent gaan kijken bij het nest, om de moeder te zien en de pups.
Afbeelding
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz

Ongelezen bericht door greatdane »

Die slechte ogen zie ik ook niet.
Gefeliciteerd met je pup :ok:
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:ik snap dat je volledig vertrouwen in deze fokker moet hebben, anders laat je niet ongezien een pup brengen ;). maar ik snap niet dat je niet een keer bent gaan kijken bij het nest, om de moeder te zien en de pups.
Ik had dat heel graag gewild, alleen zat dat er door allerlei omstandigheden gewoon niet in en in dit geval durfde ik dat ook aan.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

greatdane schreef:Die slechte ogen zie ik ook niet.
Gefeliciteerd met je pup :ok:
Dank je! :wink:
En die slechte ogen heeft ze ook helemaal niet. Sterker nog; ik heb nog maar weinig doggenpuppen gezien met zulke mooi gesloten ogen als Yana heeft.
Cocochanel

Ongelezen bericht door Cocochanel »

Scooby schreef:Grappig, dat je nu pas met deze zogenaamde feiten komt, want je weet al jaren dat ik met deze fokker en deze combinatie bezig ben. Als je je dan zo zou inzetten met het voorkomen van al die problemen waar je het over hebt, had je me dus ook heel goed eerder kunnen waarschuwen. Maar dat had je niet, want het klopt gewoon niet wat je hier beweert...
-Godzijdank bewaar ik alle mails en ook alle pb-tjes dat ik met jou en/of je vrindinnen gehad heb...omdat ik inmiddels jullie beter ken... :wink:
Nogmaals...Eerst eerlijk tegen jezelf worden, dan pas kun je tegen anderen eerlijk worden... :idea:

Om je geheugen op te frissen:
Berichten verwijderd door *Moderator* Emails mogen niet openbaar gemaakt worden
Dus Karen... :denken: ...je lijkt steeds meer op een doorgewinterde DD-fokster, een die op een gegeven moment het zelf niet meer weet door al die eigen verzonnen leugens :idea: ...

Mocht je al die complete mails je niet meer herinneren(of kwijt/verwijderd hebben) en toch willen hen compleet te lezen,dan doe ik ze naar jou doorsturen... :wink: ...je hoeft alleen maar een seintje te geven...
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Cocochanel schreef:Om je geheugen op te frissen:
Berichten verwijderd door *Moderator* Emails mogen niet openbaar gemaakt worden
Dus Karen... :denken: ...je lijkt steeds meer op een doorgewinterde DD-fokster, een die op een gegeven moment het zelf niet meer weet door al die eigen verzonnen leugens :idea: ...

Mocht je al die complete mails je niet meer herinneren(of kwijt/verwijderd hebben) en toch willen hen compleet te lezen,dan doe ik ze naar jou doorsturen... :wink: ...je hoeft alleen maar een seintje te geven...
Grappig; ik fok nog niet eens en lijk nu al op een doorgewinterde doggenfokster? Best apart voor iemand die zoveel moeite doet om, naar mijn idee, een goede pup uit te zoeken uit ouders die meer testen en onderzoeken hebben ondergaan dan de meeste fokkers hier laten doen met hun fokdieren.
Ik heb naar eer en geweten gehandeld en ben ook van plan om dat altijd te blijven doen. Ik snap ook werkelijk niet dat jij hier op deze a-sociale manier op reageert? Ik heb jou nooit wat misdaan of ook maar iets over jou openbaar gemaakt of wat dan ook wat jou zou kunnen schaden. Ik zou het zeer waarderen als jij dit soort opmerkingen over mij dan ook voor je zou kunnen houden. Dit is namelijk niet de manier waarop IK met mensen om ga.

Voor wat betreft de mails; stuur ze alsjeblieft door (mag via PB of gewoon via de mail), want ik heb werkelijk geen idee waar je het nu over hebt. Bedankt alvast.

O, en voor het geval het je ontgaan is; wij zijn ontzettend blij met Yana. Ze voldoet aan al onze verwachtingen. Ze is mooi, lief, vrolijk, onbevangen, eigenwijs en heerlijk ondernemend. Kortom; een pup zoals ik me alleen maar kon wensen. Ik ben dan ook werkelijk niet van plan om dit geluk, wat we net vijf dagen in huis hebben door jouw opmerkingen te laten verstoren. Daar is Yana ons veel te dierbaar voor.
Ik zie de mails/PB's wel verschijnen.
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

:cheer: wat een mooi meisje karen .

En net zoals je zegt je geluk niet laten verpesten door domme opmerkingen van iemand die mischien gewoon een beetje jaloers is :wink:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Cocochanel het lijkt mij er meer op dat je een persoonlijke strijd aan het voeren bent hier, als jij de misstanden binnen de fokkerij van DDoggen wilt aankaarten hebben we daar het fok-subforum voor, gebruik dat ipv constant bewust verzieken van dit topic omdat je het zelf niet eens bent met de keuze van een ander.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Wauw Karen, dat is een lekker ding zeg!
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

O, wat leuk, een doggenpup :I:
Heel veel geluk en plezier met je nieuwe meisje en ik hoop dat je toekomstdromen in vervulling gaan :ok:

(en 'Coco'; ik moet echt lachen om je commentaar, wat laat jij je in de kaart kijken; de 'cliché- jaloerse-fokker' :mrgreen: )
Gr. Marijke
Afbeelding
Cocochanel

Moon schreef:...en 'Coco'; ik moet echt lachen om je commentaar, wat laat jij je in de kaart kijken; de 'cliché- jaloerse-fokker' :mrgreen: )
- :smile:
Cocochanel

Ik schrok van Karens reactie dat ze opeens zegt/liegt dat ik nu pas ermee kom en dat ik nooit eerder waarschuwde...

In al die mails stond...je kon lezen dat we al jaren, zelfs meermaals met haar over die kennel en die voorouders hadden...
Jammer dat mensen meestal handelen in het interesse van zichzelf of anderen ipv de hondjes....

Door al die mails te verwijderen,dan help je toch een handje om een vertekend beeld te creeren/houden...

Groet! Mile
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

:19:

Wat een mooi meisje Karen. Heel veel geluk en plezier met haar :cheer: :cheer: :cheer:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Cocochanel schreef:Ik schrok van Karens reactie dat ze opeens zegt/liegt dat ik nu pas ermee kom en dat ik nooit eerder waarschuwde...

In al die mails stond...je kon lezen dat we al jaren, zelfs meermaals met haar over die kennel en die voorouders hadden...
Jammer dat mensen meestal handelen in het interesse van zichzelf of anderen ipv de hondjes....

Door al die mails te verwijderen,dan help je toch een handje om een vertekend beeld te creeren/houden...

Groet! Mile
Dank je voor de toegestuurde PB's. Zoals ik je via een PB al heb laten weten, lees ik in deze PB's geen enkele waarschuwing voor deze combinatie. Wel voor andere honden, maar daar was ik toch al niet in geinteresseerd.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Pffff, altijd als Cocochanel opduikt is het met kritiek. Word je daar zelf nou niet eens moe van Mile? Om altijd maar zo negatief te moeten zijn? :19:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Alhoewel ik bereid ben je - Cocochanel - het voordeel van de twijfel te geven mbt je intenties (dat je dus het beste met het ras voor hebt), vind ik het totaal ongepast om dit soort dingen in een voorsteltopic van een blije pupkoper te zetten. De pup is al in huis, dus van terugdraaien is geen sprake. En wil je Karen waarschuwen voor zaken in de lijn, dan hoeft dat niet nu. Er is namelijk niet morgen een nest geboren van deze hond.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Cocochanel

LongFields schreef:Pffff, altijd als Cocochanel opduikt is het met kritiek. Word je daar zelf nou niet eens moe van Mile? Om altijd maar zo negatief te moeten zijn? :19:
-Al die fokregeltjes(overigens vind ik een paar heel belachelijk,oa kleurslagregel...),die heb ik zelf niet bedacht... :wink:
Als Karen schrikkend ontdekt dat ze zeker weet dat bij haar teefje niet 7 maar 5 generaties zelfde kleurslag is en wetend hoe ze in DD-wereld over dat soort Doggen(recente geschidennis) denken en doen...en vervolgens het zelf gauw aanpast...dan zeg ik idd en in het belang van de Dogjes zelf: Dat had je eerder kunnen weten... :wink:

Want ze weet...ook al heeft ze 5 generaties zelfde kleurslag,als een DD in Nl ergens achter op haar/zijn stamboom een andere kleurslag heeft,dan zijn de gevolgen merkbaar/voelbaar/hoorbaar voor de hondjes/nakomelingen zelf.
Een van de voorbeelden: Stel je voor dat zo'n hond een nest krijgt met opeens andere kleur pups...Nou, ik zou zeggen: voor zo'n fokker en de pups is absoluut geen pretje...ik spreek over recente gebeurtenissen...en zo'n pup heeft bijvoorbeeld gelijk directe gevolgen voor zijn/haar stamboom... :(:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Anders kap je even Coco? Karen heeft een pracht van een pup waar ze MISSCHIEN in de toekomst mee wil gaan fokken. Het pupje is er net een paar dagen, ze geniet volop van het meiske en tegen de tijd dat er fokplannen komen zal Karen álle tests doen die nodig zijn dus dan ziet ze tegen die tijd wel weer of het nou echt zo'n afschuwelijk ongezond pupje is als jij voorspiegelt toch?

Het beestje is nog niet eens geslachtsrijp en jij brult al hoe vreselijk het is om er mee te gaan fokken :19:
Jij zal nogal genieten van je eigen pups zeg, als je je op zo'n jonge leeftijd al zo druk maakt :roll:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Cocochanel schreef: Een van de voorbeelden: Stel je voor dat zo'n hond een nest krijgt met opeens andere kleur pups...Nou, ik zou zeggen: voor zo'n fokker en de pups is absoluut geen pretje...ik spreek over recente gebeurtenissen...en zo'n pup heeft bijvoorbeeld gelijk directe gevolgen voor zijn/haar stamboom... :(:
Niet om lullig te doen hoor, maar als je nou even van een afstandje er naar kijkt, vind je het dan ook niet een beetje belachelijk om het over kleuren te hebben die een pup van acht weken (?) eventueel zou kunnen voortbrengen? :19:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Cocochanel

Zoek stok! schreef: ...maar als je nou even van een afstandje er naar kijkt...:19:
-"Zij" zullen zeker doen en dat weet Karen ook... :wink:
Want oa ik heb iets eerlijk tegen haar gezegd, wat anderen al in hun roddel opgenomen hebben...
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Gefeliciteerd Karen! :ok:

Helaas is Cocochanel er schijnbaar nogal wat aan gelegen om het trieste kinnesinnerige imago van de fokkerswereld in stand te houden, nou, succes ermee zou ik zeggen :roll:
Er zijn echter, als je iets kwijt wilt, constructievere manieren te bedenken dan iemands plezier te vergallen.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Van harte met Yana! :cheer: :cheer:
Ze is prachtig en laat je plezier met haar aub niet verpesten door een of ander jaloers apparaat. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Wat leuk voor jullie! En wat is ze leuk :I: Heel veel plezier met haar :cheer:
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”