Sinds afgelopen vrijdagavond hebben we onze nieuwe pup,Noah een langharige duitse herder teefje.
Achteraf gezien zijn wij eigenlijk niet zo verstandig geweest om bij deze fokker een pup te kopen,maargoed ze is er nu en we zijn al helemaal gek op haar.
We kregen te horen dat de pups aan de diaree waren en dat dit kwam doordat hij nog bezig was met een ontwormingskuur,deze hebben we ook nog voor twee dagen meegekregen,panadox en hierbij kregen we finidiar tabletjes mee tegen de diaree.
De pups kregen puppiebrokken van Farmfood,maar omdat ze niet zo goed aten voerde hij ze kattevoer bij de laatste dagen
14 januari zijn ze ingeënt dat is ook te zien in haar paspoort ook was alles goedbevonden door de dierenarts.
Ze ziet er door haar vacht op de foto's goed uit,maar ze is volgens ons veel te licht,vooral bij haar middel zijn haar botjes veel te goed te voelen.
Morgen gaan we zowieso naar de dierenarts,om ontlasting te brengen,haar te wegen en even na te laten kijken.
We hebben brokken meegekregen en zelf brokken van royal canin gekocht en puppyvoeding uit blik om haar extra aan te sterken(op aanraden van de dierenartsassistente die we gisteren door de telefoon hebben gesproken)
Ze eet dit alleen niet echt goed.Ik heb de brokjes gemengd met de blikvoeding.
Onze oudere hond Ayla krijgt KVV of de andere soorten van smuldier met bruin brood,groentes of rijst erdoor.
Vandaag kreeg ze het met brood,Noah dook naast haar in haar voerbak en tis dat Ayla het niet toeliet anders had ze volgens mij haar hele bak leeggevreten.Uiteindelijk was het toch al de bedoeling dat ze het zelfde gaat eten als Ayla,maar ik weet niet of het slim is gezien haar diaree weer over te stappen op andere voeding.
Zou het een idee zijn om haar puppybrokken te mengen met vers vlees?
Zeker gezien haar gewicht is het toch zeer belangrijk dat ze goed gaat eten.
Morgen zal ik dit uiteraard ook aan de DA voorleggen.
Verder begint ze zich al aardig thuis te voelen,wordt wat ondeugender,en liet zich behoorlijk horen toen Ayla haar bij haar voerbak wegsnauwde.
Groetjes Yvonne

TARAK