Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Prutoog schoonmaken
Moderator: moderatorteam
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Aantal honden: 2
Prutoog schoonmaken
Sjon heeft een prutoogje. Hij knijpt er een beetje mee, er zit een vochtige pups in z'n ooghoek, en de haartjes om het oog zijn wat vochtig. Er is verder geen beschadiging, het is gewoon wat geïrriteerd.
Hoe kan ik dit het beste schoonmaken? Met afgekoelde kamillethee of zo? Zijn er dingen waar je rekening mee moet houden of op moet letten met zo'n oogje?
Hoe kan ik dit het beste schoonmaken? Met afgekoelde kamillethee of zo? Zijn er dingen waar je rekening mee moet houden of op moet letten met zo'n oogje?
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik zelf doe het hier eerst altijd met gewoon afgekoeld gekookt water. En dan een watje goed nat maken en dan van de buitenhoek naar de binnenhoek zachtjes wrijven.
Ik zorg er dan voor dat er flink wat water stroomt zodat datgene wat zit te irriteren er hopelijk uitstroomt. Daarna zachtjes goed droog maken, en ook dit weer van buitenhoek naar binnenhoek. Meestal is dit 2 of 3x per dag eigenlijk al voldoende.
Ik zorg er dan voor dat er flink wat water stroomt zodat datgene wat zit te irriteren er hopelijk uitstroomt. Daarna zachtjes goed droog maken, en ook dit weer van buitenhoek naar binnenhoek. Meestal is dit 2 of 3x per dag eigenlijk al voldoende.
Groetjes,
Wendy
Wendy
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Aantal honden: 2
- Jannie Tilly
- Actief
- Contacteer:
- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb van mijn dierenarts altijd het advies gekregen om van de binnenhoek naar de buitenhoek te vegen aangezien hetgeen wat dan in het oog zit niet onder het derde ooglid (knipvlies) geveegd kan worden.maitestar schreef:Ik zelf doe het hier eerst altijd met gewoon afgekoeld gekookt water. En dan een watje goed nat maken en dan van de buitenhoek naar de binnenhoek zachtjes wrijven.
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
KloptFrenkie schreef:Ik heb van mijn dierenarts altijd het advies gekregen om van de binnenhoek naar de buitenhoek te vegen aangezien hetgeen wat dan in het oog zit niet onder het derde ooglid (knipvlies) geveegd kan worden.maitestar schreef:Ik zelf doe het hier eerst altijd met gewoon afgekoeld gekookt water. En dan een watje goed nat maken en dan van de buitenhoek naar de binnenhoek zachtjes wrijven.
Je moet een hondenoog van binnenhoek naar buitenhoek schoonmaken.
Kamillethee werkt heel goed.
Gewoon gekookt afgekoeld water is een goede tweede keus