Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Carnibest

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

christo schreef:Maar hij verkocht eerder Carnibest, dacht ik. Ik meen me te herinneren dat Carnibest een probleem ermee had dat hij Haaks Barf ging verkopen, maar weet het niet zeker :wink:

Niet ten nadelen van deze man, maar voor sommigen zou Haaks Barf dan een alternatief kunnen zijn.
dat is de huidige verkoper die je bedoelt denk ik.
die heeft de hele toko van haak overgekocht
Afbeelding
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Ik geef hier ook Carnibest aan de meisjes en blijf dit gewoon geven. Ze doen het er zo goed op dat ik niet wil switchen qua voer. En eigenlijk kan me die prijsstijging ook niet zoveel schelen, maar die van mij zijn natuurlijk klein en eten niet veel. Kan me voorstellen dat als je een hond heb die een kilo per dag eet dat het dan wel een beetje duur grapje wordt. :wink:
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Mijn CB-leverancier gaat over (of is misschien al overgegaan) op Naturis.
De duurste variant ervan is het beginpunt van CB.
Ik heb wat van hem gekregen om te proberen, maar dat heb ik nog niet gedaan.
Hij zegt dat het kwalitatief niet voor CB onderdoet.
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Ari@ne schreef: Hij zegt dat het kwalitatief niet voor CB onderdoet.
Ik ken het merk verder niet, dus daar kan ik niets over zeggen. Maar als ik jouw verkoper was, zou ik dat zeker ook beweren! Dat is gewoon een verkoopargument in de hoop dat klanten meegaan in de switch.

Ben wel benieuwd naar wat je ervan vind als je het toch probeert.
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Cindy de Wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cindy de Wolf »

MirandaH schreef:
Ik ken het merk verder niet, dus daar kan ik niets over zeggen. Maar als ik jouw verkoper was, zou ik dat zeker ook beweren! Dat is gewoon een verkoopargument in de hoop dat klanten meegaan in de switch.

Ik kende het ook niet maar nav dit topic contact gezocht met het verkooppunt in NL en heel leuk mailcontact gehad. Er zit ook een natuurlijke calciumbron in (gemalen kippenruggen). Je kan een gratis proefpakket aanvragen. Dit komen ze vandaag bij mij bezorgen, gratis, en dat vanuit Kaatsheuvel naar Den Haag, vind ik toch erg netjes. Ik ben benieuwd. Er gaat bij mij ruim 3kg per dag doorheen en dan is dit veel aantrekkelijker qua prijs. Ze zijn nu ook bezig met nieuwe smaken, op de rol staat een zalm en lam variant.
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik krijg zometeen Kivo bezorgd, ik ga dus ook van de Carnibest af :wink:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Mountaindogs
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Berner Sennenhonden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mountaindogs »

Ik geef gedeeltelijk CB de rest Barf.

Heb van mijn verkooppunt nog geen prijsverhoging door gekregen. :19:
Een hond liegt niet hij mag je of hij mag je niet.
Afbeelding
marcindy
Actief

Ongelezen bericht door marcindy »

hier ook de prijstijging door gekregen :boos:
Maar ga niet wisselen van merk,ons meissie is bijna 11 en doet het er goed op.
Maar voelen zal ik het wel met ruim 20 rollen per maand.

De jongste krijgt nu hills dieet brokken eend/rijst,die wil ik eigenlijk overzetten op carnibest eend/rijst,dat zal helemaal wel een duur grapje worden!!!

groetjes Cindy
Cindy de Wolf
Zeer actief

Jacksel schreef:Ik krijg zometeen Kivo bezorgd, ik ga dus ook van de Carnibest af :wink:
Kivo kunnen ze bij mij niet tegen.

Ik heb gisteren het proefpakket van Naturis ontvangen en het was zeker geen lullig pakket. Ik kreeg 9.5 kg. Dat is dus voor 3 dagen bij mij. Gemegd. Vanmorgen gegeven en ik moet zeggen zag er niet verkeerd uit. Mss iets te vochtig en iets te fijn gemalen maar de honden aten het graag. Dus als dat zo blijft, ga ik een grote bestelling plaatsen.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Ik heb net bij Hoogvliet Smuldier rund/pens-compleet gekocht: 1,70 per kilo, hetzelfde als Rodi compleet. Dat vind ik wel een enorm verschil worden met Carnibest: dat is inmiddels meer dan twee keer zo duur. Als Eeb de smuldier lekker vindt ga ik het misschien afwisselen. Rodi vindt ze heerlijk en dat geef ik al af en toe (is sneller ontdooid, da's soms wel handig).
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.

Ongelezen bericht door linda1985 »

Jacksel schreef:Ik krijg zometeen Kivo bezorgd, ik ga dus ook van de Carnibest af :wink:
Bij mij eten ze de Kivo heel graag :ok: Beter zelfs al Carnibest
Afbeelding
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Renske schreef:
tekkel schreef:Carnibest was vorig jaar toch ook al duurder geworden?
Klopt, vorig jaar was er ook een prijsstijging.
Vraag me af in welke mate ze de 250 gram verpakkingen omhoog doen in prijs.
Ik heb twee kleine hondjes, dus ik zal het niet echt merken.
Hm. ik heb van mijn verkooppunt gehoort, dat de 250 gram rollen eruit gaan, ik kan dit overigens volstrekt niet begrijpen, want zeker voor mensen met kleinere hondjes is dit wel lekker natuurlijk.
Ja, kwa prijs ben ik er ook klaar mee, ik vond het altijd al duur, ondanks de korting omdat ik veel afnam!!
Maar ik heb drie honden, waarvan twee grote , Mack is 65 kilo , en onze Herderpup is bijna vijf en halve maand maar weegt ook al 28 kilo.
Dus ik zat op een gegeven moment met uitsluitend Carnibest op bijna 35 a 40 euro per week..... En nu dus nog duurder :boos: 3,50 per kg .
Nu word ie wel goedkoper als je meer afneemt maar dan nog.

Ik voer nu al geruime tijd KIVO en ze doen het er :ok: :ok: op.
Nee hoor, ben helaas geen klant meer van Carnibest vindt het echt te duur geworden.
Als ik zo de reaktie's van de mensen bekijk ben ik bang dat ze veel klanten zullen verliezen!! maar blijkbaar vinden ze dat niet belangrijk.
Want ze doen al een aantal jaren soms twee maal per jaar de prijzen omhoog!!
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
Amber
Zeer actief
Contacteer:

linda1985 schreef:ja blijbaar is de verhoging dus niet voor hun winst maar door de steeds duurdere grondstof prijzen
Als dat zo zou zijn, waarom blijven de prijzen van Cor(KIVo) dan wel normaal!!,
Dan zouden voor hem de grondstoffen toch ook duurder zijn geworden.
Smul is ook niet zo extreem omhoog gegaan!!
Naar mijn idee is dit wel voor de winst!!
Amber
Zeer actief
Contacteer:

suzan25 schreef:Ik geef hier ook Carnibest aan de meisjes en blijf dit gewoon geven. Ze doen het er zo goed op dat ik niet wil switchen qua voer. En eigenlijk kan me die prijsstijging ook niet zoveel schelen, maar die van mij zijn natuurlijk klein en eten niet veel. Kan me voorstellen dat als je een hond heb die een kilo per dag eet dat het dan wel een beetje duur grapje wordt. :wink:
Hihi,, :wink:
Zoals ik,, ik gebruik bijna 2 1/2 a 3 kilo per dag,,,
Als ik het aanschaf met mijn korting.. zat ik op het oude prijsniveau van Carnibest al op 6 a 8 euro per dag!! Kassa , 49 euro per week, nou reken maar uit per maand. bijna 200 euries Wij hebben het best goed denk ik zo, maar zelfs wij vinden dit te ver gaan!!

Wij geven nu lekker Kivo en ze doen het er heeeel goed op!!
Nu ben ik kwijt ongeveer 20 a 25 euro per week,, dat is beter voor mijn portomonnee :mrgreen: :mrgreen:
Myra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennenhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Myra »

Ik houd mijn jongste op Carnibest tot ze ongeveer een jaar is. De oudste krijgt nu half Smuldier penscompleet helft Barf. De Smuldier bestel ik vanuit de fabriek per 120 kg en dat is dan rond de 1.30 de kilo
Afbeelding
Groetjes Marije, Ajana en Bear
*Mike en *Myra
linda1985
Zeer actief

Amber schreef:
linda1985 schreef:ja blijbaar is de verhoging dus niet voor hun winst maar door de steeds duurdere grondstof prijzen
Als dat zo zou zijn, waarom blijven de prijzen van Cor(KIVo) dan wel normaal!!,
Dan zouden voor hem de grondstoffen toch ook duurder zijn geworden.
Smul is ook niet zo extreem omhoog gegaan!!
Naar mijn idee is dit wel voor de winst!!
ja dat dacht is dus ook, en de grondstof blijzen blijven toch niet stijgen? De prijs zal ook niet naar beneden gaan als de grondstof prijzen dalen dus... :denken:
Afbeelding
linda1985
Zeer actief

Amber schreef:
suzan25 schreef:Ik geef hier ook Carnibest aan de meisjes en blijf dit gewoon geven. Ze doen het er zo goed op dat ik niet wil switchen qua voer. En eigenlijk kan me die prijsstijging ook niet zoveel schelen, maar die van mij zijn natuurlijk klein en eten niet veel. Kan me voorstellen dat als je een hond heb die een kilo per dag eet dat het dan wel een beetje duur grapje wordt. :wink:
Als ik het aanschaf met mijn korting.. zat ik op het oude prijsniveau van Carnibest al op 6 a 8 euro per dag!! Kassa , 49 euro per week, nou reken maar uit per maand. bijna 200 euries Wij hebben het best goed denk ik zo, maar zelfs wij vinden dit te ver gaan!!

Nu ben ik kwijt ongeveer 20 a 25 euro per week,, dat is beter voor mijn portomonnee :mrgreen: :mrgreen:
Ja bij ons was het ook al zowat 100 euro per maand met 2 honden, dat scheelt nogal met Kivo. Plus dat Sparrow er veel van moest hebben omdat hij te mager bleef. Nu met Kivo zie je hem al voller worden in 2 weken tijd!
Afbeelding
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ja. goed he, Kay heeft vanaf een week of acht enkel en alleen Carnibest gehad, tot ongeveer een maand of anderhalf terug, toen ben ik over gegaan op Kivo,, en zeker voor Mack die van de Canrnibest toch altijd wat meer moest hebben, is dit beter .

En Kay onze pup ziet er super uit,,
Ik ben heel tevreden over de Kivo.
linda1985
Zeer actief

Ja ik ben ook erg tevreden, maar vraag me dan toch ooit wel af waarin het prijsverschil zit :denken:
Afbeelding
Myra
Zeer actief
Contacteer:

linda1985 schreef:
Amber schreef:

Ja bij ons was het ook al zowat 100 euro per maand met 2 honden, dat scheelt nogal met Kivo. Plus dat Sparrow er veel van moest hebben omdat hij te mager bleef. Nu met Kivo zie je hem al voller worden in 2 weken tijd!
Kivo is best vet, dus kijk uit :N: Myra is er ook aardig mollig van geworden :wink: Die is nu al weer op dieet
Afbeelding
*Mike en *Myra
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Myra schreef:Ik houd mijn jongste op Carnibest tot ze ongeveer een jaar is. De oudste krijgt nu half Smuldier penscompleet helft Barf. De Smuldier bestel ik vanuit de fabriek per 120 kg en dat is dan rond de 1.30 de kilo
Dan ben je volgens mij duurder uit dan ik, die smuldier pens/vlees kompleet bij de supermerkt koop. Daar is een pakje van 400 gram 49 cent, oftewel €1,225 de kilo.

Ik voer voornamelijk Carnibest, maar vul het gedeeltelijk aan met bovengenoemde smuldier om de prijs wat te drukken. Op 1,5 kilo goot een pakje smuldier.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
tekkel
Erelid

Liesbeth schreef:Dan ben je volgens mij duurder uit dan ik, die smuldier pens/vlees kompleet bij de supermerkt koop. Daar is een pakje van 400 gram 49 cent, oftewel €1,225 de kilo.

Ik voer voornamelijk Carnibest, maar vul het gedeeltelijk aan met bovengenoemde smuldier om de prijs wat te drukken. Op 1,5 kilo goot een pakje smuldier.
Ik betaal bij Hoogvliet 0,89 voor 400 gr pens/rundcompleet. Waar betaal jij 0,49, misschien is die hier ook wel in de buurt.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Cindy de Wolf schreef:
MirandaH schreef:

Ik kende het ook niet maar nav dit topic contact gezocht met het verkooppunt in NL en heel leuk mailcontact gehad. Er zit ook een natuurlijke calciumbron in (gemalen kippenruggen). Je kan een gratis proefpakket aanvragen. Dit komen ze vandaag bij mij bezorgen, gratis, en dat vanuit Kaatsheuvel naar Den Haag, vind ik toch erg netjes. Ik ben benieuwd. Er gaat bij mij ruim 3kg per dag doorheen en dan is dit veel aantrekkelijker qua prijs. Ze zijn nu ook bezig met nieuwe smaken, op de rol staat een zalm en lam variant.
Jagger heeft het nu een paar keer gehad en hij vindt het heerlijk.
Zegt hij :mrgreen:
Ik heb nog een rol van 500 gram liggen en ook nog CB, maar ik ga zeker over op Naturis.
Wordt ook nog gratis bezorgd, net als de CB.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

tekkel schreef:
Liesbeth schreef:Dan ben je volgens mij duurder uit dan ik, die smuldier pens/vlees kompleet bij de supermerkt koop. Daar is een pakje van 400 gram 49 cent, oftewel €1,225 de kilo.

Ik betaal bij Hoogvliet 0,89 voor 400 gr pens/rundcompleet. Waar betaal jij 0,49, misschien is die hier ook wel in de buurt.
Bij de Dekamarkt, bij de Plusmarkt is die (geloof ik) 79 cent.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Cindy de Wolf
Zeer actief

Ari@ne schreef:
Cindy de Wolf schreef:
MirandaH schreef:

Jagger heeft het nu een paar keer gehad en hij vindt het heerlijk.
Zegt hij :mrgreen:
Ik heb nog een rol van 500 gram liggen en ook nog CB, maar ik ga zeker over op Naturis.
Wordt ook nog gratis bezorgd, net als de CB.
Ja, zoals het er nu bij mij uitziet ga ik ook over op naturis. Trouwens er bestaan ook kennelplakken, die zijn 10kg 40*60*5cm, minimale afname 100kg, prijs afhankelijk van de smaak. En je kan je eigen voer samen laten stellen als je het niet eens met de wat zij maken. Minimale afname hiervan is 500kg.
tekkel
Erelid

Liesbeth schreef:Bij de Dekamarkt
De dichtstbijzijnde is in Amsterdam -- daar gaat m'n winst.
Jammer :(:
Myra
Zeer actief
Contacteer:

Liesbeth schreef:
Myra schreef:Ik houd mijn jongste op Carnibest tot ze ongeveer een jaar is. De oudste krijgt nu half Smuldier penscompleet helft Barf. De Smuldier bestel ik vanuit de fabriek per 120 kg en dat is dan rond de 1.30 de kilo
Dan ben je volgens mij duurder uit dan ik, die smuldier pens/vlees kompleet bij de supermerkt koop. Daar is een pakje van 400 gram 49 cent, oftewel €1,225 de kilo.

Die paar cent is het om te doen. Ik geef er een berner van rond de vijftig kilo te eten mee, daar heb ik nooit de garantie mee dat er genoeg bij de supermarkt ligt, en die kleine pakjes werkt niet ideaal, heb liever de kilo worsten
Afbeelding
*Mike en *Myra
Amber
Zeer actief
Contacteer:

linda1985 schreef:Ja ik ben ook erg tevreden, maar vraag me dan toch ooit wel af waarin het prijsverschil zit :denken:
Ik heb wel eens gehoord, dat Kivo op basis van kip is.
En Carnibest op Rund, mijn verkooppunt zegt ook dat het door de verpakking komt, Kivo zit in gewone zakjes, en Carnibest in van die condomen zal ik maar zeggen :mrgreen:
Maar ik heb gehoord dat Cor van Kivo ook zo'n soort verpakking gaat gebruiken, de machine schijnt er al te staan.
Dus ik ben benieuwd ,, aankomende maand zouden de andere verpakkingen gebruikt gaan worden.
linda1985
Zeer actief

Ach mij maakt de verpakking niet zo veel uit en de ingredienten (zolang het maar goed en compleet is natuurlijk), mijn honden doen het er tot nu toe perfect op en dat telt :ok: Ik ben benieuwd naar de nieuwe verpakkingen, zal eind deze maand weer nieuwe moeten gaan halen.
Afbeelding
Amber
Zeer actief
Contacteer:

linda1985 schreef:Ach mij maakt de verpakking niet zo veel uit en de ingredienten (zolang het maar goed en compleet is natuurlijk), mijn honden doen het er tot nu toe perfect op en dat telt :ok: Ik ben benieuwd naar de nieuwe verpakkingen, zal eind deze maand weer nieuwe moeten gaan halen.
Nee, mij maakt het ook niet uit waar het inzit.
Ik ben ook heel tevreden over de Kivo, ik ben alleen bang dat Kay het iets te goed doet op de kivo.
Ik heb zijn hoeveelheid al aangepast,, maar ben bang dat ik misschien noodgedwongen een aantal dagen Carnibest zal moeten gaan geven, want het gaaat echt te hard met zijn gewicht :denken: :denken:
Kay is nu vijf en een halve maand en hij weegt al 29 kilo.
Aangezien hij nog volop aan het groeien is wil ik hem wel schraal houden, dit om problemen met heupen enzo te voorkomen.
Dus ik moet nog even gaan verzinnen wat ik ga doen!
Maar ik denk als ik hem Kivo blijf geven hij echt te dik gaat worden.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”