Biru heeft aan beide achterpoten het buitenste nageltje tot op het leven afgesleten. Nou heeft ze al vanaf haar tweede spondylose en sinds vorig jaar weten we dat ze zwaar artrose in haar ellenbogen heeft. En hoe het nu zo ineens zo hard slijt is me een raadsel ik denk door de harde grond met al dat vriesweer. Maar ik denk dus dat dit probleem niet meer over gaat omdat ze zo sloft door haar slechte gestel. Ik heb het er met de da over gehad en zij dacht dat misshien schoentjes de oplossing kunnen zijn. Gelukkig is Biru niet moeilijk ze laat pleisters of andere wondverzorging goed zitten maar ik weet wel dat ze het niet prettig vind om beperkt te worden. Zo loopt zij niet met een tuig, kijkt niet blij met een riem om en gaat ook absoluut niet in een bench of wat voor een hok dan ook. Dit heeft zij altijd al gehad, ze voelt zich niet prettig met zulke dingen.
Ik twijfel dus over de schoentjes en vroeg me af of er misschien nog andere opties zijn bijvoorbeeld (klinkt misschien gek) iets van kunstnageltjes aanbrengen of iets van hoesjes om de nagel (of wat er nog van over is) zodat het leven beschermt is. Weet iemand dit?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
honden schoentjes
Moderator: moderatorteam
- hondeponnetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog
- Aantal honden: 2
honden schoentjes
met dank aan Twinkel
- Hanneke2
- Zeer actief
Toen Jack net geopereerd was stond zijn voet opeens anders en sleet hij de buitenste nagel ook tot op het leven af. Ik heb er simpelweg een stukje leukoplast omheen geplakt, en als de nagel weer wat aangroeide weer effe zonder. Het leven trekt zich dan vanzelf steeds verder terug, en inmiddels is die buitenste nagel nog steeds kort afgesleten (ik hoef hem nooit te knippen), maar niet 'te' kort.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- hondeponnetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog
Ik had er ook leukoplast om gedaan en dat gaat goed tot ik uit beeld ben dan gaat ze het eraf knagen en volgens mij is dat zeer pijnlijk want het bloedde daarna en ze liep natuurlijk nog beroerder. Toen heb ik een gaasje met zalf en een verband maar dat gedoe met nat weer dat is ook een crime. Ik wist trouwens niet dat het leven vanzelf terugtrekt, dat geeft me wel weer hoop dat ze toch weer beter gaat lopen. Ik ga nog eens proberen met speciale vingerpleisters die hebben wat langere plakstrip maar dan kan ik op het gevoelige gedeelte het gaasje doen. Bedankt voor de tip