Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Neefje van twee schopt mijn hondje

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Cato
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cato »

Ook ik heb hetzelfde probleem gehad , kids waren wel al ouder moest ik zeggen.
Van te voren al heel duidelijk geweest dat ze hem met rust moeten laten , maar dreef hem toch in een hoek ... hij zag er ook niet het kwaad van in, want ze kunnen niet echt met dieren omgaan. Hem er op aangesproken en vervolgens zijn ouders; zijn moeder heeft het niet op honden , dus meteen weer de vraag bijt hij?
MIjn antw; Hij heeft nooit gebeten , maar hij kan zeker bijten :wink:

Maar ja voor de rust besloten om maar met cato te gaan wandlen, kids wouden dolgraag mee en dus meteen ze maar een lesje gegeven hoe ze met cato moesten omgaan , wat cato dus ook beloonde door nu wel met hun te spelen.
Groetjes saskia en een poot van cato
Afbeelding
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Caro. schreef:
Eens! :ok:

Dit is voor mij ook ondenkelijk hoor. Als het één keer gebeurt, oké je bent dan niet voorbereid. Dan spreek je direct de ouders aan als die het kind zelf niet aanspreken.
Maar je laat het toch geen tweede of zelfs derde (enz. enz.) gebeuren?
Ook mee eens (heb Hilje's post weggehaald anders wordt het zo'n lange quote).
Mijn kinderen hadden het niet in hun kop moeten halen een hond te schoppen en als het dan toch een keer gebeurde had ik ze heeeeeeel duidelijk gemaakt dat ze dat geen tweede keer moesten proberen.
En een vader die reageert met "als ze bijt gooi ik haar uit het raam" zou ik direkt op niet mis te verstane wijze het gat van de deur wijzen en hij kwam er nooit meer in.
Familie of geen familie.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Als een van mijn neefjes of nichtjes (of welk ander kind dan ook) een/mijn hond zou schoppen, dan greep ik 'm bij kop en kont en bracht 'm naar de ouders met duidelijke uitleg voor iedereen. Schoppen en slaan is namelijk niet leuk, bij niets of niemand niet.
En als die ouders dat vervolgens niet begrijpen of zelfs gaan dreigen, dan zijn die dus mooi niet meer welkom in mijn huis. Overigens heeft bijna iedereen in mijn familie zelf honden (gehad) en daar zou dus iedereen op dezelfde wijze als ik de boel aanpakken.

Met kinderen die ik voor het eerst tegenkom met Frenk bij bijvoorbeeld een feestje of visite ofzo, die laat ik eerst altijd onder begeleiding kennismaken. Dan leg ik de basisdingen uit: "rennen en gillen zorgen er juist voor dat het hondje steeds wilder gaat doen", "hondjes hebben geen handjes en pakken dingen met hun mond", "dit is nog maar een klein hondje en die moet nog heel veel leren", "als je met het hondje wilt spelen, dan moet je eerst aan mij komen vragen of dat mag".

Als het feestje bij mij thuis is (en ik dus mijn handen vol heb aan 'de catering' :wink:) en er lopen echt kleine kinderen (peuters/kleuters) rond, dan gaat Frenk in de bench met een kluif. Als ik dan later mijn handen vrij heb, dan neem ik hem aan de riem en dan mogen ze dus onder mijn begeleiding met elkaar kennismaken.

Tijdens mijn laatste verjaardag (feestje met een mannetje of 30) liepen er ook drie andere honden in de rondte. Maar dan hoef ik me geen seconde druk te maken, omdat die hele groep uit hondenmensen bestaat. Dus terwijl ik de laatste hand leg aan salades, hartige taarten en andere feestelijkheden worden de honden gevoerd, gewaterd en uitgelaten, allemaal zonder dat ik erom hoef te vragen :ok:
Afbeelding
Niek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bink en Puck
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011
Beau(15,5 jaar) 13-9-2011
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Niek »

Madison schreef:Ja, ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo assertief ben, dus durf op zo een moment weinig te zeggen :oops: :(:
Maar ik heb het wel eens gezegd dat ik het echt niet leuk vond en dat hij hiervoor gestraft moest worden, maar die mensen zijn zo kortzichtig, er wordt dan gezegd: 'Het is maar een hond en hij is een kind en hij begrijpt het nog niet." Toen zei ik iets met dat Lara zou bijten en toen zei de vader: "Als ze dat doet, gooi ik haar uit het raam".
:eek:
Alsje blieft: Treedt Op!!!! Namens alle honden en honden bezitters!

Dit is echt afwijkend gedrag van het kind, een sadist in de dop, we hebben gezien waar dat toe kan leiden......
Een hand vraagt er niet om om zomaar geschopt te worden.
Ik heb ook een keertje zoiets aan de hand gehad met een neefje die dacht dat de hond steeds op zijn kop kreeg als hij naar hem zou uitvallen...Niet dus.!

En een ouder die zegt dat hij de hond uit het raam zou gooien als hij zou bijten.....Die komt er bij mij dus nooit meer in.

Voel je niet bezwaart om er wat van te zeggen, mensen die jouw regels in je eigen huis niet respecteren zijn het niet waard......
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

twinkeltje schreef:nou je kan makkelijk aan zo klein kind leren dat het niet normaal is zonder schoppen of slaan duidelijk gebrek aan opvoeding
die kwam er bij mij alleen nog in als hij zijn eigen Bench mee neemt waar hij in kan
dus jij straft je eigen hond voor een fout van een ander? :denken:

ik zou het kind in de bench stoppen :smile:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Dongo schreef:
twinkeltje schreef:nou je kan makkelijk aan zo klein kind leren dat het niet normaal is zonder schoppen of slaan duidelijk gebrek aan opvoeding
die kwam er bij mij alleen nog in als hij zijn eigen Bench mee neemt waar hij in kan

volgens mij schrijft twinkel dat ook :wink:
Afbeelding
Cantus
Zeer actief

Cato schreef:zijn moeder heeft het niet op honden , dus meteen weer de vraag bijt hij?
MIjn antw; Hij heeft nooit gebeten , maar hij kan zeker bijten :wink:
ook weer zoiets, dus volgens haar mogen kinderen een hond pesten die niet bijt, maar ene die wel bijt niet :19:

pfff...word je toch moe van
Cantus
Zeer actief

massam schreef:
Dongo schreef:

:hamer:
Niek
Zeer actief
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011

Maar de grote schuldigen blijven natuurlijk de ouders van het 'kind'..........
Met name de reactie van de vader..... het kind wordt waarschijnlijk een crimineeltje of een gestoorde die het ook niet beter wist door zijn opvoeding......

'Maar papa zei dat het niet erg is om gehandicapten te schoppen..........'
Frenk
Zeer actief

Niek schreef:Maar de grote schuldigen blijven natuurlijk de ouders van het 'kind'..........
Met name de reactie van de vader..... het kind wordt waarschijnlijk een crimineeltje of een gestoorde die het ook niet beter wist door zijn opvoeding......

Nou, nou, nou

Draaf je nu niet een heel klein beetje door?
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Frenk schreef:
Niek schreef:Maar de grote schuldigen blijven natuurlijk de ouders van het 'kind'..........

Nou, nou, nou

Draaf je nu niet een heel klein beetje door?
Dat is inderdaad behoorlijk overdreven :mrgreen:

Ik zou trouwens, zoals al eerder is gezegd, het hondje niet meer meenemen. :ok:
Zoiets overkomt je één keer maar daarna echt niet meer.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Zegt eigenlijk ook wel een beetje hoe jij een gehandicapte ziet en dat beeld is ook niet helemaal correct.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Dongo schreef:
massam schreef:
Dongo schreef:

:hamer:
:lees: :pffff:
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

mercedes2803 schreef:Eens....mij verbaasd dat dus ook aan het verhaal.
Als ik dit soort mensen vaker over de vloer had (wat ik me trouwens dan weer slecht voor kan stellen want ik had ze eruit gekickt en ze hadden niet weer hoeven te komen) met dat jochie dan zou ik waarschijnlijk als een havik de boel in de gaten houden.
Ik snap dus inderdaad niet dat je het jochie TELKENS weer de kans geeft bij je hond in de buurt te komen, hem eerst zogenaamd lief te laten aaien en daarna welgemikt een schop geven.

Ik vind het trouwens ook raar gedrag van het kind hoor...
Een hond zal zich laten aaien omdat ie vertrouwen heeft en het fijn vindt, dat ie daarna uit onverwachte hoek ineens een schop voor zijn flikker krijgt lijkt me nogal funest voor zijn idee over kinderen en mensen die eerst lief aaien en daarna dus schoppen.

Ik zou echt akelig op mijn strepen gaan staan als ik jou was...
De volgende keer dat je de deur opendoet en ze zetten 1 stap over de drempel bler je 1 keer duidelijk van je af dat iedereen van de hond afblijft.
Op het moment dat je de huiskamer binnengaat en er WIJST ook maar iemand naar je hond brul je meteen "Blijf met je fikken van die hond af".
Aangezien niemand mijn hond beschermt tegen schoppende kindervoetjes moet ik het zelf maar doen he????? PLUS sarcastische blik en diepe zucht erachteraan...

Nah goed...ik denk niet dat je dat gaat doen want je laat het tenslotte zelf gebeuren, gebeuren, gebeuren en nog een keer gebeuren en nog een keer want de volgende keer treedt je weer niet op tegen vaders die ook nog doodleuk zegt dat ze naar buiten vliegt als ze bijt. :eek:
Ik hoop dat je na dit topic TOCH zover komt dat je het nu eindelijk eens op gaat nemen voor je hond in plaats van af te druipen als een klein kind, want dat is wat je doet...
Die mensen mogen gewoon over jou en je ideeen en gevoel heendenderen en je laat het zelf toe :wink:
Mee eens. En als je het gesprek niet aandurft in hun gezicht, dan kun je dit ook in een telefoontje / mailtje duidelijk maken. JIJ moet je hond beschermen anders krijg jij straks ook een verknipt hondje ervoor terug.

En zulke mensen zouden er bij mij never nooit meer inkomen. Uiteraard wel met een duidelijke uitleg, zodat ze weten waarom.
Niek
Zeer actief
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011

chrico schreef:

Zegt eigenlijk ook wel een beetje hoe jij een gehandicapte ziet en dat beeld is ook niet helemaal correct.

Zo.....Door draven. We zien voldoende gevallen om ons heen. Juist ook hoe kinderen met beperkingen gepest kunnen worden....kinderen kunnen behoorlijk hard zijn.

Ik hoop dat ik doordraaf....helaas is dit vaker aan de orde als we denken.
Het beschreven voorval is nog in het zicht van ouders, wat gebeurt er buiten het zicht.

Ik vind dat wanneer mensen zo hun kinderen denken op te kunnen voeden, ze direct onder toezicht geplaatst moeten worden. Aan een iedere softere aanpak zou ik zeggen : Dream on.........

Het is überhaupt te gek voor worden dat we het er over moeten hebben.

De softe aanpak heeft niet geholpen, nu weer een de rug recht en duidelijkheid graag!
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Niek, ik vind je wel lichtelijk hysterisch hoor. :roll:
Frenk
Zeer actief

Niek schreef:Ik vind dat wanneer mensen zo hun kinderen denken op te kunnen voeden, ze direct onder toezicht geplaatst moeten worden. Aan een iedere softere aanpak zou ik zeggen : Dream on.........
En ik vind (nog steeds) dat je doordraaft.

Ja, het is erg onaardig om iets of iemand te schoppen. En, ja, die vader reageert niet goed.
Maar om dan maar te stellen dat een kind automatisch een gestoorde of crimineel zal worden :neenee:

En dan ga je daar nu nog eens overheen met dat die ouders onder toezicht gesteld moeten worden :eek:

:N: *iets over kanonnen en muggen mompelt*
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Martijn schreef:
Frenk schreef: Maar om dan maar te stellen dat een kind automatisch een gestoorde of crimineel zal worden :neenee:
Het schijnt dat sociale stoornissen soms erfelijk zijn dus van "ik flikker hem uit het raam" type kun je best criminele kinderen verwachten hoor.
Ze komen toch echt ergens vandaan.
Volgens mij is er op het hoogste wetenschappelijke niveau nog steeds een enorme discussie gaande over wat nou precies de oorzaken zijn van crimineel gedrag. Het is voor zover ik weet in ieder geval geen vaststaand feit dat een kind wat een domme vader heeft automatisch gestoord/crimineel wordt. :wink:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Frenk schreef:
Martijn schreef:
Frenk schreef: Maar om dan maar te stellen dat een kind automatisch een gestoorde of crimineel zal worden :neenee:
Het schijnt dat sociale stoornissen soms erfelijk zijn dus van "ik flikker hem uit het raam" type kun je best criminele kinderen verwachten hoor.
Volgens mij is er op het hoogste wetenschappelijke niveau nog steeds een enorme discussie gaande over wat nou precies de oorzaken zijn van crimineel gedrag. Het is voor zover ik weet in ieder geval geen vaststaand feit dat een kind wat een domme vader heeft automatisch gestoord/crimineel wordt. :wink:
Ik heb weleens gelezen dat kinderen die op zeer jonge leeftijd dieren al moedwillig pijn doen e.d. later wel vaker verkeerd terecht komen.
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Martijn schreef:
Vandaar zeker dat de meeste criminelen van het zeeuwse platteland komen :denken:
Ik denk dat van de dertig ouderparen van de klasgenootjes van mijn zoon (om maar eens een representatieve groep te noemen) er zeker vijfentwintig het volmondig met deze pa eens zouden zijn.
Misschien niet over dat letterlijk kieperen, maar wel over dat "absoluut niet begrijpen dat een hond het in zijn kop haalt om te bijten".
En het zeker een reden zouden vinden om de hond weg te doen.

Staat wel tegenover dat bijna alle ouders het niet nodig zouden vinden dat hun "lagereschool leeftijd kind" een hond zou schoppen.
Maar bijna alle ouders zouden vinden dat een kind van twee jaar dit soort dingen nou eenmaal doet, en dat je hem dat niet euvel kan duiden.
En dat het aan de eigenaar van de hond zou zijn om dit te voorkomen.

Het merendeel van die kinderen zullen opgroeien tot keurige, zij het "ietwat brave" burgers.
Die een hond aanschaffen voor "de kinderen" en het doodnormaal vinden om hun hond alleen buiten/in de bijkeuken te houden. :19:
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

een vriendin van mij had zo'n kind en er werd nooit wat van gezegd :roll: , ik zei er wel wat van maar ik durf gewoon geen kind een tik te geven oid, nou ja en eigenlijk hoeft dat ook niet want monky regeld dat zelf wel ff, monky heeft hem 2 keer flink gebeten (niet door) maar kindlief heeft daar niks van geleerd hoor :19:

amy & sara vinden kinderen helemaal het einde :cheer:
iza zou wel bijten denk ik?, want die heeft het niet zo op kinderen, ze vertrouwd volwassen ook niet zo erg, en kinderen vind ze helemaal onberekenbaar :wink:

ik zelf heb een "agressie"probleem maar tegen kinderen zeg ik altijd alleen maar NEE :mrgreen: (kinderen wekken bij mij eigenlijk dezelfde emotie op als dieren, die zou ik ook nooit bewust pijn doen),
wel spreek ik de ouders aan en daar ben en blijf ik niet altijd lief tegen :neenee:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Aphraell
Zeer actief

Ongelezen bericht door Aphraell »

Ik zeg er pronto wat van als een neefje of nichtje 1 van de hondjes zou schoppen of slaan... heb ik wel weer het voordeel dat ik daarin de ouders mee heb...

mocht ik zo'n reactie krijgen als TS, dan waren ze bij mij niet meer welkom... klaar..
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Frenk schreef: Volgens mij is er op het hoogste wetenschappelijke niveau nog steeds een enorme discussie gaande over wat nou precies de oorzaken zijn van crimineel gedrag. Het is voor zover ik weet in ieder geval geen vaststaand feit dat een kind wat een domme vader heeft automatisch gestoord/crimineel wordt. :wink:
Is ook zo. Nog niet zo heel lang geleden las ik een interessant (wetenschappelijk) artikel over gedragswetenschappers die - na onderzoek - tot de conclusie kwamen dat kinderen die wreedheden begaan ten opzichte van dieren, een grotere kans hebben om - als volwassenen - zich tot (psychopatische) criminelen te ontwikkelen (mishandelen, doodslaan etc..).
Het artikel kan ik online niet zo gauw vinden maar via Kennislink wel een stuk gevonden over dit onderwerp (gaat oa over de "MacDonald-driehoek" waar wreedheden jegens dieren genoemd wordt).

http://www.kennislink.nl/web/show?id=183465

Nu staat een hondje schoppen misschien ver af van 'echte' wreedheden maar toch... ik vraag me altijd af hoe het kan dat er kinderen zijn die het leuk vinden om dieren pijn te doen.
Stenen gooien naar broedende eenden, een stok in de anus van een pony steken, een schaap bewerken met een mes... :(:
Het komt toch niet in je hoofd op? Juist als kind vind je toch alle dieren lief en leuk? :19:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Martijn schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat het beeld van volwassen mensen die vinden dat ze kinderen van twee moeten schoppen nou ook niet bepaald het toonbeeld van evenwichtig vind hoor.
Wat mij betreft heb je dan echt een probleem.
ik zeg niet dat het moet, ik zeg dat ik dat waarschijnlijk zou doen... ik heb nu eenmaal niks met kinderen maar zou ze rustig een nette trap onder hun hol geven net als ik bij mn honden doe indien nodig.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

kinderen zijn gewoon van nature heel ongeremd in alles, dus ook in dit soort gedrag, ik heb mijn zoon ook wel eens met een giga bult op zijn kop thuis gekregen omdat hij op peuter speelzaal met een houten blopk op zijn kop was geslagen :19:

Ik zie het hier ook aan een buurjongetje, die komt hier regelmatig en is eigenlijk toch niet zo blij met dehonden, en als hij wil dat ze weggaan dan wil hij ze schoppen, dat is voor hem het effectiefst, en makkelijkts, en natuurlijks en en en.

nu mag hij dat niet van zijn ouders en ik heb hem ook verteld dat ik heel veel van mijn hondjes hou en niet wil dat ze pijn hebben.

maar dat gedrag is helemaal gewoon des peuters :roll: problemen krijg je pas als ouders er geen paal en perk aan stellen :19:
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Rami schreef: Het komt toch niet in je hoofd op? Juist als kind vind je toch alle dieren lief en leuk? :19:
Hoor eens ik heb een kind met maar een heel beperkt empathisch vermogen (hij heeft dan ook Asperger).
Zijn eigen hond/kat/mama is lief.
Een vreemde hond/kat/mama roept geen gevoelens bij hem op.
Die zou hij dan ook zomaar kunnen pesten/slaan en misschien wel erger.
Nou hebben we natuurlijk wel een berg opvoeding op hem losgelaten.
Hij weet hééél goed dat het geen goed idee is om iets wat jonger/zwakker/weerlozer dan hemzelf is te pesten.
Dat levert namelijk moeilijkheden voor hemzelf op.
Inmiddels is dat "gedragen" wel een gewoonte voor hem geworden.
Hij zal dus niet op bezoek de hond schoppen, de kat aan zijn staart trekken of het konijn pesten.
Maar dat is niet omdat er een diep gevoel van medeleven bij hem bloeit.
Dat is gewoon omdat het niet mag. :19:

Jongens zoals T. kunnen opgroeien tot antisociale volwassenen.
Of ze kunnen hun leven in dienst stellen van de geen empathie vereisende techniek.
Of ze kunnen de grote (en harde) strategen worden die in tijden van oorlog en geweld de moeilijke beslissingen nemen.
Maar niet alle kinderen worden dus geboren met een leifde voor dieren.

Enne, hij heeft een oudere en een jongere broer die de normale empathie wel bezitten.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ennath schreef:
Rami schreef: Het komt toch niet in je hoofd op? Juist als kind vind je toch alle dieren lief en leuk? :19:
Hoor eens ik heb een kind met maar een heel beperkt empathisch vermogen (hij heeft dan ook Asperger).
Zijn eigen hond/kat/mama is lief.
Een vreemde hond/kat/mama roept geen gevoelens bij hem op.
Die zou hij dan ook zomaar kunnen pesten/slaan en misschien wel erger.
Nou hebben we natuurlijk wel een berg opvoeding op hem losgelaten.
Hij weet hééél goed dat het geen goed idee is om iets wat jonger/zwakker/weerlozer dan hemzelf is te pesten.
Dat levert namelijk moeilijkheden voor hemzelf op.
Inmiddels is dat "gedragen" wel een gewoonte voor hem geworden.
Hij zal dus niet op bezoek de hond schoppen, de kat aan zijn staart trekken of het konijn pesten.
Maar dat is niet omdat er een diep gevoel van medeleven bij hem bloeit.
Dat is gewoon omdat het niet mag. :19:

Jongens zoals T. kunnen opgroeien tot antisociale volwassenen.
Of ze kunnen hun leven in dienst stellen van de geen empathie vereisende techniek.
Of ze kunnen de grote (en harde) strategen worden die in tijden van oorlog en geweld de moeilijke beslissingen nemen.
Maar niet alle kinderen worden dus geboren met een leifde voor dieren.

Enne, hij heeft een oudere en een jongere broer die de normale empathie wel bezitten.
Met aandoeningen als Asperger hield ik idd geen rekening bij het plaatsen van mijn reactie. In die gevallen zijn er (hopelijk) altijd volwassenen die dingen als gebrek aan empathie in goede banen kunnen leiden.
Maar toch, op een of andere manier vind ik jouw relaas van een hele andere orde dan een groepje kinderen die stenen staan te gooien naar broedende eenden, of dieren in de kinderboerderij mishandelen. En het ook nog leuk vinden. Dat laatste baart me nog de meeste zorgen... :ugh:
Afbeelding
Jannie Tilly
Actief
Contacteer:

neefje van twee schopt mijn hondje

Ongelezen bericht door Jannie Tilly »

Heb alles gelezen. Dat die ouders erbij zaten en lachte zal ook bij mij de woede de kop opsteken. Zelf had ik het opgelost om het jongetje de hond een kluifje te laten geven. En even met de hond te spelen. En dan uitleggen aan het kind dat dit gedrag leuker is. Geef je het kind ook een schop ( Wat je eerste reactie is) Bevestig je dat schoppen okee is. Een kindje van 2 jaar begrijpt dit donders goed. Met de ouders zal ik een hartig woordje spreken. En dan maar ruzie. Maar ik laat niet mijn honden schoppen.
Baasje van Trix Ranie Spot en Xena
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Toen mijn neefje ook die leeftijd had vond hij t leuk om Bob de Bouwer te spelen op Roan.

Recht op zn rug, terwijl die hond een hernia had.
En gewoon niet reageren he, bleef gewoon liggen.

Had m al een keer gezegd dat niet te doen, en de 2e keer pakte ik het plastic hamertje af en heb m er een tik mee gegeven.

Brullen natuurlijk , maar twas wel gelijk klaar

Roan deed dus niks, maar ik weet zeker dat Leentje wel zou bijten.
Die moet zowieso al niet veel van kinderen hebben.

Wat Kenji zou doen weet ik niet, denk dat ze heel enthousiast tegen m op zou springen of zo
Niek
Zeer actief
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011

Ik begrijp nu dat er aardig wat ontspoorde kinderen zijn......
En dan ga ik niet uit van kinderen met een bepaalde ziekte. ook die heb ik in mijn omgeving en juist voor die ouders heb ik veel begrip omdat zij soms de zware taak hebben om dit aan de omgeving duidelijk te maken en e meestal op een goede manier mee bezig zijn om het functioneren van deze kinderen mogelijk te maken.

Maar als ik zie hoe de ouders van het bewuste kind omgaan met de situatie slaat de schrik me om het hart.........
Laten we bij dit soort gevallen juist niet doordraven, er zijn JUIST voorbeelden ten over waarbij het uiteindelijk wel mis is gegaan......En hoeveel medelijden heb je dan als je een dood getrapte hond vindt met de dader....slechte jeugd zeker.

We staan erbij en doen niets..............??????
Denken we dat de problemen met de jeugd zich vanzelf oplossen en dat het gedrag zomaar ontstaat......

En haal geen studies aan zonder de waarde ervan te kennen.
Ik kan diverse studies laten zien waar duidelijk naar voren komt dat crimineel gedrag erfelijk is, dat het zelfs bekend is dat er naar bepaalde stoffen in de hersenen, of juist het ontbreken van die stoffen gekeken kan worden om de mate van gevoeligheid voor crimineel gedrag vast te stellen.......
maar dit soort onderzoeken zijn na de tweede wereld oorlog 'Not Done'.......

Verder is het ook mogelijk om onderzoeken boven water te krijgen waaruit zal blijken dat er niets aan de hand is....

Een heel mooi en interessant onderzoek toonde aan dat vrouwen bepalend zijn voor de mate van een vreedzame beschaving.
Of meer nauwkeurig: De vrije partner keuze van de vrouw draagt daar toe bij.
Maar ach het is maar wat je leest en gelooft natuurlijk...........
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”