Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden gedag laten zeggen aan het begin van de training?

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Martijn schreef:Nee, werk is werk en gezeik met andere hond is geen werk.
Ik vind dat dat soort gedoe afbreuk aan het appèl doet.

Met andere hondjes klieren is leuk (als je er de hond naar hebt) maar wel alleen na het "vrij" en dat zou ik nooit op een trainingsveld geven.
helemaal mee eens.

dit is ook het eerste wat mijn cursisten te horen krijgen als ze in mijn groep komen.

met de aanvulling erbij: het is al enorm moeilijk bij deze honden (5 tot 7 maanden ongeveer) om de aandacht erbij te houden tijdens de oefeningetjes. denk je dat je het makkelijker maakt als ie ook nog denkt met de buurman te kunnen spelen?

na de les mogen ze van mij naar een naastgelegen veld en alles laten spelen, maar op mijn veld wordt niet gespeeld voor, tijdens en na de les.
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Wij hebben het bij ons wel eens geprobeerd. Cursisten vonden het vreemd dat ik ze adviseerde de pups (dan heb ik het over groepen tot ongeveer 6 maanden in 2 leeftijdscatergorieen) niet met elkaar te laten spelen en snuffelen voor de les.

Oke, dan maar een keer demonstreren waarom niet :wink: Dus in plaats van na de les naar het losloopveldje te gaan, nu voor de les naar het losloop veldje gegaan. De hondjes 10 minuutjes laten spelen en daarna de les begonnen. Van de 8 hondjes deden denk ik 2 nog waarvoor ze waren gekomen, nl trainen. Was meteen duidelijk daarna :mrgreen:

Na een tijdje komt da aandacht dan wel weer, maar dat duurt bij sommige hondjes echt wel even :wink:
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Het ligt er denk ik zowieso aan wat voor een type hond je hebt. Met mika zou ik gerust bij de andere honden kunnen begroeten. Effe spelen, daarna weer even de aandacht oppakken en gaan emt die banaan. Dat hoef ik met de saarloosjes niet te doen, terwijl naderhand spelen wel goed ging. Misschien dat het toen aand e groepssamenstelling lag. Ik vond het (heel gemeen) wel grappig om te zien :mrgreen:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

massam schreef: met de aanvulling erbij: het is al enorm moeilijk bij deze honden (5 tot 7 maanden ongeveer) om de aandacht erbij te houden tijdens de oefeningetjes. denk je dat je het makkelijker maakt als ie ook nog denkt met de buurman te kunnen spelen?
blijkbaar bij mijn honden en de honden bij mij op cursus helemaal niet :19: . en andersom dus weer wel.
Afbeelding
Chiki
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chiki »

malinois schreef:nee, veld is om te trainen en zijn andere honden verboden gebied... mag in principe alleen aandacht voor mij of de pakwerker hebben
Hier exact hetzelfde. Ik eis de volle concentratie van mijn hond tijdens het appelgedeelte. Het is natuurlijk ook maar wat je wilt. Kan me voorstellen dat het op een reguliere hondenschool maar mensen meer for fun komen trainen het er anders aan toe gaat dan op een vereniging zoals bij malinois en mezelf waar je prestatiegerichter bezig bent.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Hutsje schreef:
massam schreef: met de aanvulling erbij: het is al enorm moeilijk bij deze honden (5 tot 7 maanden ongeveer) om de aandacht erbij te houden tijdens de oefeningetjes. denk je dat je het makkelijker maakt als ie ook nog denkt met de buurman te kunnen spelen?
blijkbaar bij mijn honden en de honden bij mij op cursus helemaal niet :19: . en andersom dus weer wel.
Hier bij mij en de andere cursushonden die wij tijdens de cursus tegenkomen kan dat ook. Even ontspannen en daarna weer goed geconcentreerd een oefening doen.
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”