Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hier is ze dan!! Roosje!

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Als je vanaf 20 januari niet meer zichtbaar loops was dan zou ze ong een week daarvoor gedekt kunnen zijn dus zeg de 13e dan zou ze nu dus 2,5 weken drachtig zijn. Meestal kun je dat dan nog niet zo goed zien..

Maar ik zou toch wel echt even met haar naar de dierenarts gaan want ik heb al heel wat drachtige teven gezien en die ogen net zo :N:
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

Leane schreef:Als je vanaf 20 januari niet meer zichtbaar loops was dan zou ze ong een week daarvoor gedekt kunnen zijn dus zeg de 13e dan zou ze nu dus 2,5 weken drachtig zijn. Meestal kun je dat dan nog niet zo goed zien..

Maar ik zou toch wel echt even met haar naar de dierenarts gaan want ik heb al heel wat drachtige teven gezien en die ogen net zo :N:
Pff... Ik hoop toch echt dat ze leeg is hoor... We gaan maandag naar de da, benieuwd wat zij erover te zeggen heeft. :N:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Maylala schreef:
crutz schreef:wat een leukerd....
maar idd oogt wel drachtig ja, zeker als je dan dus ook nog er bij zegt dat ze op ribben en rug wel nog mager is.....

je zegt eind dec loops geweest, dan zou ze nu 4 wk kunnen zijn....bij sommige teven (zeker als ze mager zijn) zie je het toch wel snel hoor...een ritje naar de DA is dus denk ik geen overbodige luxe...
Pffff....... Dat méén je niet.... :N:
Nou, iig bedankt voor je advies... Ik ga nu zéker maandag naar de da met haar!

Edit; Ze is sinds ongeveer 20 januari niet meer loops. Kan je het zó vroeg al zien? :eek:
dat is wel erg snel,
dan zou ze (uitgaande van 3 wk loops en dekrijp rond dag 10) rond 10 jan gedekt zijn.....
zou ook schijnzwangerschap kunnen zijn....maar ook dat is dan al wel relatief snel zichtbaar
zou er gewoon ff naar laten kijken, beter een keer te veel voor zo iets, dan straks met een nest puppen
Maylala
Zeer actief

crutz schreef: dat is wel erg snel,
dan zou ze (uitgaande van 3 wk loops en dekrijp rond dag 10) rond 10 jan gedekt zijn.....
zou ook schijnzwangerschap kunnen zijn....maar ook dat is dan al wel relatief snel zichtbaar
zou er gewoon ff naar laten kijken, beter een keer te veel voor zo iets, dan straks met een nest puppen
Daar heb je helemaal gelijk in, ik had het zelf echt niet al gezien. Zit je ineens met een hoogzwanger teefje waarvan je niks wist. :denken: :mrgreen:
We waren al van plan om haar eind maart te laten steriliseren, dat zou dan 100 dagen na de loopsheid zijn..
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Maylala schreef: Cursus ga ik denk ik wel doen, als ze helemaal 100% gesetteld en op haar gemak is hier. Ze is heel slim en enthousiast, er is vast wel een leuke hondensport waar ze helemaal mee uit haar dak kan gaan. :cheer:
Heel slim!
Ik heb de fout gemaakt om veel te snel nadat Silka bij ons was naar cursus te gaan. Argh, ik kan mezelf nog steeds voor mijn kop slaan dat ik dat heb gedaan. Het was echt geen succes. Ze nam niets op, gaf niets om belonen (ze tufte rauwe biefstuk nog uit) was angstig en het was ook niet leuk om te horen van de cursusleidster dat Sil helemaal geen band met mij had... :roll: (Ze was net twee weken bij ons of zo, tja...).
Ik ben thuis met haar - heel kalmpjes aan - een beetje gaan clickeren (misschien maar 5 minuten per dag) en verder gingen we gewoon leuke dingen doen. Binnen de kortste keren was die band er en inmiddels is ze een van de braafste hondjes van Nederland. :mrgreen:
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Wat een mooie Roos....... :I: Lieve ogen heeft ze! Fijn dat het zo goed gaat. En dat ze al los kan.....goed zeg! :ok:

Hopelijk is ze alleen maar wat schijndrachtig. :wink:

Veel plezier met haar!
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Oh Roos is leuk!! Die oren!! Heerlijke hond. En ik ben benieuwd naar de uitslag bij de dokter maandag. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Maylala
Zeer actief

Rami schreef:
Heel slim!
Ik heb de fout gemaakt om veel te snel nadat Silka bij ons was naar cursus te gaan. Argh, ik kan mezelf nog steeds voor mijn kop slaan dat ik dat heb gedaan. Het was echt geen succes. Ze nam niets op, gaf niets om belonen (ze tufte rauwe biefstuk nog uit) was angstig en het was ook niet leuk om te horen van de cursusleidster dat Sil helemaal geen band met mij had... :roll: (Ze was net twee weken bij ons of zo, tja...).
Ik ben thuis met haar - heel kalmpjes aan - een beetje gaan clickeren (misschien maar 5 minuten per dag) en verder gingen we gewoon leuke dingen doen. Binnen de kortste keren was die band er en inmiddels is ze een van de braafste hondjes van Nederland. :mrgreen:
Bij Roos was meteen heel duidelijk dat je eerst een band moet opbouwen met haar voor je "binnenkomt". Ze is heel onzeker, en wil je heeeeel graag blij maken, maar ze snapt gewoon niet wat je bedoelt en dan wordt ze bang... En ik wil veilig zijn voor haar, dus voorlopig hoeft ze nog even helemaal niks. Alleen hierkomen, en dat doet ze al redelijk prima. :ok: :mrgreen: Maar cursus gaat ze tzt wel heel erg leuk vinden denk ik. :cheer:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

van harte, het is een leuk ding, lijkt wel een staffkruising? als ze drachtig is zou je dat volgende week zo'n beetje wel op een echo moeten kunnen zien. ik zou er ook niet raar van op kijken als ik haar zo zie.
Afbeelding
Innuendo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël

Ongelezen bericht door Innuendo »

wat een porachtig meisje :cheer:
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Wat een mooie lieve dame :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik duim dat ze alleen schijnzwanger is!

Wat iemand al zei, er lijkt wel iets van staff in te zitten, misschien een podenco/pitbullkruising? Daar lopen er aardig wat van in Spanje.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

hihiii oh wat erg. Denk je gewoon een leuk teefje te kopen, zit je straks met een nest puppen. :smile: :mrgreen:

Maar even hoor. Als het opvanggezin geen intacte reu in huis had dan moet Roos dus buiten gedekt zijn. Dan heeft dat gastgezin dat toch wel gezien? Tenzij ze een keer is weggelopen natuurlijk..... zou je ook nog even bij hen na kunnen vragen.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

wat een leukerd :ok:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Maylala
Zeer actief

Hanneke2 schreef:Ik duim dat ze alleen schijnzwanger is!

Wat iemand al zei, er lijkt wel iets van staff in te zitten, misschien een podenco/pitbullkruising? Daar lopen er aardig wat van in Spanje.
Ze komt uit Griekenland, daar schijnen weinig Podenco's te zijn volgens de stichting. Ze is compleet onherleidbaar zegt AAI, er zit volgens mij ook echt van iedere rasgroep wel iets in. :mrgreen:

Dat staffachtige bekkie was mij ook wel direct opgevallen, veel mensen vinden het er wel op lijken. Gewoon om op te vreten is ze, haha :I:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

estelle schreef:hihiii oh wat erg. Denk je gewoon een leuk teefje te kopen, zit je straks met een nest puppen. :smile: :mrgreen:

Maar even hoor. Als het opvanggezin geen intacte reu in huis had dan moet Roos dus buiten gedekt zijn. Dan heeft dat gastgezin dat toch wel gezien? Tenzij ze een keer is weggelopen natuurlijk..... zou je ook nog even bij hen na kunnen vragen.
Als ze zwanger blijkt te zijn ga ik dat ook zeker wel even vragen aan het gastgezin.. :roll: Kan best dat ze eens de kuierlatjes gepakt heeft natuurlijk. Niet dat ik er dan nog wat aan heb om te weten hoe het gebeurd is, drachtig is drachtig en daar moet je dan maar mee dealen. :19:
Ik hoop echt intens dat ze schijndrachtig is.
Afbeelding
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Maylala schreef:
estelle schreef:hihiii oh wat erg. Denk je gewoon een leuk teefje te kopen, zit je straks met een nest puppen. :smile: :mrgreen:

Als ze zwanger blijkt te zijn ga ik dat ook zeker wel even vragen aan het gastgezin.. :roll: Kan best dat ze eens de kuierlatjes gepakt heeft natuurlijk. Niet dat ik er dan nog wat aan heb om te weten hoe het gebeurd is, drachtig is drachtig en daar moet je dan maar mee dealen. :19:
Ik hoop echt intens dat ze schijndrachtig is.
Ik hoop met je mee :wink:
Wat een leuk meisje om te zien zeg, heerlijk koppie :ok:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

Inge O schreef:
Maylala schreef: Edit; Ze is sinds ongeveer 20 januari niet meer loops. Kan je het zó vroeg al zien? :eek:
nee, technisch gezien kan dat eigenlijk niet........tenzij ze natuurlijk 30 puppen heeft :smile: .

ik vond er haar ook al heel erg drachtig uitzien, maar waarschijnlijk is dit dus haar modelletje :oeps: :mrgreen: .
Ooooh Inge, ik hou van je! :mrgreen: Dat is echt een enorme geruststeller dat je dat zegt. Ik ga alsnog maandag of dinsdag met haar naar de da, maar mijn innerlijke paniek is al drastisch verminderd. :cheer:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

Inge O schreef:
Maylala schreef:
Inge O schreef:
Maylala schreef: Edit; Ze is sinds ongeveer 20 januari niet meer loops. Kan je het zó vroeg al zien? :eek:
nee, technisch gezien kan dat eigenlijk niet........tenzij ze natuurlijk 30 puppen heeft :smile: .

ik vond er haar ook al heel erg drachtig uitzien, maar waarschijnlijk is dit dus haar modelletje :oeps: :mrgreen: .
Ooooh Inge, ik hou van je! :mrgreen: Dat is echt een enorme geruststeller dat je dat zegt. Ik ga alsnog maandag of dinsdag met haar naar de da, maar mijn innerlijke paniek is al drastisch verminderd. :cheer:
:mrgreen:

weet je ook wanneer haar loopsheid begonnen is?
31 december was de eerste dag als ik het goed heb. Zo met half januari werd ze willig naar reuen, en rond de 20e was ze officieel niet meer loops... De 25e zijn wij gaan kijken met Sjon, die haar nog wel lekker vond ruiken toen maar echt nul op rekest kreeg. 28 januari later haalden we haar op, en was voor Sjon de lekkere lucht ook weg. En dan de 30e maakte ik de foto's waarop "men" haar drachtig vindt ogen... :19: :denken:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

Inge O schreef:
nee, als die dan drachtig is dan moet ze toch echt in het guiness book hoor :N: :mrgreen: , temeer omdat ze er eigenlijk bijna einde dracht uit ziet.

maar ja, één keer moet een teef voor het eerst 30 pups hebben natuurlijk :F: .
:lief: :cheer: :cheer: :cheer:
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Inge O schreef:
Maylala schreef:
Inge O schreef:
nee, als die dan drachtig is dan moet ze toch echt in het guiness book hoor :N: :mrgreen: , temeer omdat ze er eigenlijk bijna einde dracht uit ziet.

niet slaan als ze straks wel drachtig is hoor - maria heef ook ooit rare dingen voor elkaar gekregen :oeps: :mrgreen: .
Misschien heeft het gastgezin zich in de data vergist :oeps: :mrgreen:
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

alm@ schreef:
Inge O schreef:
Maylala schreef:
Inge O schreef:

niet slaan als ze straks wel drachtig is hoor - maria heef ook ooit rare dingen voor elkaar gekregen :oeps: :mrgreen: .
Misschien heeft het gastgezin zich in de data vergist :oeps: :mrgreen:
Zit je dalijk met 30 pitbullkruisinkjes. :smile:

Sorry, ik hoop echt dat ze niet zwanger is. :wink:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

En, weet je al wat meer? :mrgreen:
Maylala
Zeer actief

Ik heb even wat research gedaan, haha.
Roos is de hele loopsheid aangelijnd geweest, en heeft geen kuierlatjes gepakt. Daarnaast had ze een paar uur voor de foto flink pens gegeten, en d'r tietjes heeft ze nog van na d'r loopsheid, die is pas net afgelopen.

Een niet-representatieve foto is dus de diagnose. :mrgreen:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Oh, ze had dus gewoon een pens-pensje! :F:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

Rami schreef:Oh, ze had dus gewoon een pens-pensje! :F:
Jep! :mrgreen: :cheer:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

:cheer: :cheer: :cheer:
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

mooi meisje. :ok: het kan bijna niet zo zijn dat ze dus drachtig is. toch kan ik me voorstellen dat je haar buikje nog steeds met argusogen in de gaten houdt en opgelucht adem haalt wanneer de periode verstreken is en het absoluut zeker is dat ze geen puppen verbergt. :wink:
Maylala
Zeer actief

miekmiek schreef:mooi meisje. :ok: het kan bijna niet zo zijn dat ze dus drachtig is. toch kan ik me voorstellen dat je haar buikje nog steeds met argusogen in de gaten houdt en opgelucht adem haalt wanneer de periode verstreken is en het absoluut zeker is dat ze geen puppen verbergt. :wink:
Haha, exact. :mrgreen: Ik hou het allemaal angstvallig in de gaten, en eind maart gaat ze naar de da voor sterilisatie. Gaat helemaal goedkomen dus met het buikje van mijn meissie. :cheer:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

Inge O schreef:
Maylala schreef: Gaat helemaal goedkomen dus met het buikje van mijn meissie. :cheer:
vast wel - nadat de 30 puppen eruit zijn :mrgreen: .
:H: :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”