Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Smuldier enkelvoudig

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Yèti
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
Contacteer:

Smuldier enkelvoudig

Ongelezen bericht door Yèti »

Ik was gister bij de (nieuwe) Nettorama hier, zat eerst een C1000. Helaas geen Smuldier compleet gevonden. Maar heb 3 verschillende soorten meegenomen, kip, pens en vlees. Als ik die afwiselend voer wat komt Yèti dan nog te kort? En zou ik dat ergens anders uit kunnen halen?
Oh, ze krijgt 's ochtends sperziebonen.
Groetjes, Linda en Yèti
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ja, ze zijn gewoon niet compleet qua samenstelling.. Als je nou een dag of vier compleet voert, dan kan je de andere dagen best wat enkelvoudigs geven.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

ik zou aan de bedrijfsleider vragen of ze de compleetversie niet in het assortiment kunnen opnemen. Heb ik bij de Vomar ook gedaan met tijdelijk succes. Tegenwoordig zie ik het weer niet staan ( onbegrijpelijk, want hij loopt het hardst ) , maar gelukkig verkoopt de Dekamarkt het nu ook.

De enkele door elkaar husselen geeft nog geen complete maaltijd, al was het maar omdat er dan te weinig kalk in zit.
Afbeelding
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Hier krijgen ze naast de enkelvoudige smuldier ( ook van de nettorama), compleet van Rodi. Dat gaat samen prima.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik voer ook wel eens de enkelvoudige versies maar vul die aan met een kippenpoot, wat yoghurt en een ei soms. Niet dat dat compleet maakt maar dan hebben ze toch ook kalk en andere zaken binnen. Soms voer ik ook gewoon een avond puur en alleen pens van Smuldier om maar wat te noemen. Zoals eerder gezegd moet je er een aantal compleet dagen tegenover zetten en dan kan dat helemaal geen kwaad. :ok:
Afbeelding
Yèti
Zeer actief
Contacteer:

Ik ga nu niks aan de supermarkt-manager vragen, want 7 februari gaan we verhuizen naar een hele andere wijk van Tilburg. :wink:
Daar zit wel een CB verdeelpunt in de buurt, dus gaan we dat dan ook eens proberen. :ok:
Groetjes, Linda en Yèti
Afbeelding
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Wij voeren 70% compleet en daarnaast kip, rund en lamshart.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ik geef de Smuldier pens regelmatig als maaltijd, met brood.
Maar de rest van de enkele voeders zou ik met iets anders erbij geven.
Maar voor een keer kan het absoluut geen kwaad om enkelvoudige voeding te geven.

Sperciebonen zijn trouwens ook zeer enkelvoudig, daar haalt ze dus echt niets uit. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Yèti
Zeer actief
Contacteer:

De sperziebonen krijgt ze 's ochtends omdat ze nog steeds op dieet staat. Als ik haar 200 gram kvv per dag geef (of nog meer wat de verpakkingen aanraden) komt ze aan. :19:
Groetjes, Linda en Yèti
Afbeelding
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

wij bestellen bij de supermarkt een keer in de 3 week een paar dozen.
hondeponnetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hondeponnetje »

Ik voer al jaren enkelvoudig maar heb vier soorten, kip, hart, pens en vlees. Vaak geef ik er groenten bij wat over is van ons eigen eten dus brocoli, sperziebonen of spruiten ofzo. Ook krijgen ze rauw ei met schil en al erdoor en zalmolie over het voer en na het eten een scheutje karnemelk. Wel voer ik smorgens farmfood zo heb ik het idee dat ze vanalles genoeg binnen krijgen. Ik ben nog wel van plan om te kijken dat ik nog iets met vis kan krijgen.
Afbeelding
met dank aan Twinkel
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Jip schreef:Ik wil veel afwisseling met de dingen die hier makkelijk te verkrijgen zijn en dan kom ik uit op Cavom Compleet brokken, Smuldier Compleet en Smuldier Pens en Kip en Rodi Compleet en Rodi enkelvoudig dus, en een eitje heb ik ok altijd wel in huis, ook krijgt hij schapenvetbonbons met zeewier.

Ik zou dus bv 3 dagen Compleet Smuldier kunnen geven en dan 2 dagen brokken met een eitje en blikje tonijn en dan 2 dagen enkelvoudig Smuldier.

Of de brokdagen 's ochtend enkelvoudig Smuldier en 's avonds brok om het toch Compleet te maken.....maar ik denk dat dat dan meer voor mijn eigen gevoel is ...
Bij ons krijgen de honden 2 keer per dag eten. 's ochtends altijd smuldier compleet en 's avonds regelmatig (5 keer per week) enkelvoudig smuldier.

Ik zie dat je van plan bent om veel af te wisselen. Drie dagen smuldier compleet, 2 dagen brokken met extra's en 2 dagen enkelvoudig smuldier klinkt hartstikke goed :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”