Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vlees van de slagerij

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Vet hebben mijn honden geen probleem mee, maar sterk gekruid eten krijgen ze hier niet, ze gaan er veel meer water van drinken. Een plakje ham doe ik niet zo moeilijk over, maar cervelaat en salami en gerookt spek krijgen ze hier niet, ook geen eten wat sterk gekruid is.
Ik doe wel aan keukenresten, maar weinig aan tafelresten, hooguit groente en een restje aardappel/pasta/rijst, maar dan zonder toevoegingen. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Ik wist dat dus ook niet, dat varkensvlees gewoon veilig is. Heb ooit ergens gehoord of gelezen dat je dat niet moest doen en dat is blijven hangen. M'n honden zijn heel blij met dit forum. :)

Sinds kort haal ik ons vlees bij een slachter in Annen, het is veel lekkerder dan in de supermarkt en allemaal biologisch dus het idee is ook fijner. Ik zie op de snelweg vaak van die vrachtwagens vol met dieren en dan moet ik toch altijd even slikken.

Maar goed, bij deze slachterij krijg ik voor 1,70 per kilo nu ook knieën en dergelijk mee voor de honden, puur om lekker op te knagen naast de Carnibest.
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Inge O schreef:
Hutsje schreef:en resten gekruide worst, waar ongetwijfeld ook varkensvlees in zal zitten.
Suzanne123 schreef: Alles wat rauw / deels rauw is waar vaarkensvlees inzit (ook dus vleeswaren, spek e.d.) WEG ermee; dat kan potentieel dodelijk zijn (voor de hond).
is dit nu nóg steeds niet naar fabelland verwezen :denken: ?

wat op de foto te zien is zou ik ook niet geven als volwaardige maaltijd, maar als extraatje zou ik ze er heerlijk laten van genieten hoor :ok: .
Ik geef al jarenlang gewoon varkensvlees aan mijn honden. Niks lekkerders als een spare rib als beloning tussendoor. Als je dat al een keer vertelt slaat iedereen op tilt...
En geven jullie je honden nooit varkensoren?
Afbeelding
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

nance schreef: En geven jullie je honden nooit varkensoren?
Nee, nooit. :mrgreen: Volgens mij gaan ze daar zwaar van aan de diarree.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ja, hier wel.
Ik heb ook wel runderoren gegeven, maar die vinden ze veel minder, en Orpa mot ze gewoon niet :pffff:
Nou is die wel erg kieskeurig, maar ook de anderen vinden varkensoren veel lekkerder.

Ik hoor wel vaker dat honden er van aan de diarree gaan, maar hier dus niet.
Hier gaan ze volgens mij helemaal nergens van aan de diarree ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Nee, ik niet.

En dan vooral omdat ik de herkomst van het vlees niet ken/vertrouw. Ik neem dan geen risico en voer dus GEEN varkensvlees.
(niet "gaar" maar absoluut niet rauw).

Het is waar dat nederland vrij was, maar omdat er tegenwoordig niet meer voor mag wroden geent bij de varkens.. vertrouw ik het gewoon niet.

Zeker als mensen (kennelijk?) niet precies weten wat ze wel en niet rauw mogen/kunnen geven lijkt me het avdies 'geen varkensvlees' correct. Kun je ook de mist niet ingaan.

Suzanne
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

nance schreef:.....En geven jullie je honden nooit varkensoren?
Nee......daar gaan ze ongelooflijk van aan de schijt! Ik heb een keer een varkensoor van iemand gekregen voor onze honden.....nou, dus nooit meer! Al dat gerookte spul trouwens. :roll:

Nederland exporteert massa's varkens. Maar ligt bij onze slagers alleen varkensvlees uit Nederland of een ander Aujeszky-vrij land? Ik zou het niet weten. Mijn honden krijgen in ieder geval geen rauw varkensvlees. :pig: Ik neem liever geen risico.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Hutsje schreef:[
één van mijn honden krijgt pukkels op de kin als ik te vet voer geef, een andere wordt er gewoon dik van. maar dat zal ook vast wel weer overdreven zijn :blah: :19: .
tuurlijk niet..vergelijk het met kinderen of jezelf eten geven.

Ik kan niet tegen vet omdat ik van jongs af aan al problemen met gal/lever heb..heb zelfs geelzucht gehad..en nog wel meer maar dan pas je je voeding op aan.pubers met pukkels enz enz..
tuurlijk is het niet overdreven..als je op let hoe er op eten gereageerd wordt
:pffff:
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

nance schreef:
Inge O schreef:
Hutsje schreef:en resten gekruide worst, w
En geven jullie je honden nooit varkensoren?
nee geen oren,geen hoeven niks geen gerookt spul..dat vindt ik pas gevaarlijk!!
stikkans in zo'n rotstukje gedroogd spul is vele malen groter op wat dan ook :pffff: zo kleverig die troep en dan nog te weten wat voor kleefspul op dat gerookte spul achterblijft..dodelijk :pffff: kan het zijn
Afbeelding
chant
Zeer actief

Ongelezen bericht door chant »

Bedankt voor alle reacties. Het maakt het alleen niet veel duidelijker, zoveel meningen :mrgreen:
Ik ga maar eens veel lezen en zaterdag weer naar de slager. Dan zie ik dan wel wat ik ga geven en wat niet. Zal dan wel weer een foto plaatsen van hetgeen ik dan mee krijg!
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”