Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Carnibest

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
Aantal honden: 3

Carnibest

Ongelezen bericht door linda1985 »

Voor degende die Carnibest voeren, ik lees net op een ander forum dat de prijs per 1 Februari wordt verhoogt met 0,25 cent :N: Denk dat ik toch op zoek ga naar een ander merk, voer nu ook afwisselend Kivo
Afbeelding
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Geldt dat voor alle soorten?
En over welk gewicht?
linda1985
Zeer actief

De kilo rollen, maar of het voor alle smaken geldt...
Afbeelding
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

De prijsverhoging geldt helaas voor alle soorten en smaken.
De kilo-rollen gaan inderdaad € 0,25 omhoog, ook in de grootafname-categorieën.
Hoeveel de andere gewichten omhoog gaan weet ik zo gauw niet uit mijn hoofd.
Groetjes,
Wendy
linda1985
Zeer actief

Echt belachelijk veel :boos: Komt er goud in?? :wink:
Afbeelding
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Ik heb er geen ervaring mee maar even voor mijn idee, hoeveel eet een gemiddelde hond dan per dag van die Carnibest?? :denken:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

YvetteJ schreef:Ik heb er geen ervaring mee maar even voor mijn idee, hoeveel eet een gemiddelde hond dan per dag van die Carnibest?? :denken:
Vera is net 27 kilo en eet 800-1000 gram op een dag. Van Carnibest zal dat waarschijnlijk 800 gram zijn. Zo'n kilorol is nu meen ik 3,25 en dat wordt dan 3,50?
Nou ja, dan eet een (niet erg grote/zware) Golden dus voor iets van 3 euro per dag. Is 21 euro per week, is afgerond 85 euro per maand. Voor 1 hond. Nah ja, ik vind het erg veel geld. Teveel voor mij (en ik ga ervanuit dat een redelijk licht Golden teefje een vrij gemiddelde hond is? :mrgreen: :wink: ).

Ter vergelijking, 800 gram Rodi kost me bij de AH 1,75.
800 gram smuldier 1,10.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Moos schreef:
YvetteJ schreef:Ik heb er geen ervaring mee maar even voor mijn idee, hoeveel eet een gemiddelde hond dan per dag van die Carnibest?? :denken:
Vera is net 27 kilo en eet 800-1000 gram op een dag. Van Carnibest zal dat waarschijnlijk 800 gram zijn. Zo'n kilorol is nu meen ik 3,25 en dat wordt dan 3,50?
Nou ja, dan eet een (niet erg grote/zware) Golden dus voor iets van 3 euro per dag. Is 21 euro per week, is afgerond 85 euro per maand. Voor 1 hond. Nah ja, ik vind het erg veel geld. Teveel voor mij (en ik ga ervanuit dat een redelijk licht Golden teefje een vrij gemiddelde hond is? :mrgreen: :wink: ).
Dat is ook erg veel geld :eek: Die rekensom had ik nog niet eerder gemaakt, maar nu je het zegt :N: :N: :N:
Ik wissel qua KVV een aantal merken af: Rodi, Duck, Carnibest, Bandit en dat vul ik aan met spiervlees, kipkarbonades en kalfsstaarten en verse groente/fruit. Daarmee kom ik denk ik ook wel op een totaal van een euro of twee per dag :N:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Frenk schreef:
Moos schreef:
Dat is ook erg veel geld :eek: Die rekensom had ik nog niet eerder gemaakt, maar nu je het zegt :N: :N: :N:
Ik wissel qua KVV een aantal merken af: Rodi, Duck, Carnibest, Bandit en dat vul ik aan met spiervlees, kipkarbonades en kalfsstaarten en verse groente/fruit. Daarmee kom ik denk ik ook wel op een totaal van een euro of twee per dag :N:
En dat voor zo'n mini hondje :mrgreen: :wink:
Ik wissel hier ook af; Rodi, Smuldier en Duck voor namelijk. Carnibest heb ik ook wel gegeven, maar ik ga toch echt geen kilo voor 3,50 euro kopen :pffff:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Moos schreef:En dat voor zo'n mini hondje :mrgreen: :wink:
Ik wissel hier ook af; Rodi, Smuldier en Duck voor namelijk. Carnibest heb ik ook wel gegeven, maar ik ga toch echt geen kilo voor 3,50 euro kopen :pffff:
Nou, mini??? 10kg verwend hondenvlees schoon aan de haak :pffff:

:smile:

Maar ik vind het ook wel een hele stevige prijsverhoging. Geloof niet dat ik daaraan mee ga doen.
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Nou, dan gaan we hier het menu mooi omdraaien. :pffff:
Van KVV-met-3-versdagen gaan we naar Vers-met-een-KVV-dagje. :cheer:
Afbeelding
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

getver..... daar zat niemand op te wachten toch?
het bevalt ons heel erg goed, balen is dit.
Komt voor Nilsson op 84 euro per maand.......ik vraag mij af of dat goedkoper kan?

Prins is toch ook behoorlijk aan de prijs?
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
Frenk
Zeer actief

Maylala schreef:Nou, dan gaan we hier het menu mooi omdraaien. :pffff:
Van KVV-met-3-versdagen gaan we naar Vers-met-een-KVV-dagje. :cheer:
Wat geef jij eigenlijk qua vers? Ik vraag me altijd af of Frenk dan wel 'genoeg' binnenkrijgt :denken:
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Voor mij is de prijsverhoging geen reden om over te stappen. Twee van de vier hier staan volledig op cb.
Maar goed, ik krijg het altijd al met korting omdat ik bij een verkooppunt werk.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Frenk schreef: Wat geef jij eigenlijk qua vers? Ik vraag me altijd af of Frenk dan wel 'genoeg' binnenkrijgt :denken:
Ik geef, binnen de "regeltjes" alles wat ik kan krijgen.
Kijk eens op het NRV forum voor een mooi menuutje, weet je zeker dat het goed is. :ok: http://natuurlijkevoeding.yourbb.nl
Daar heb ik ook mijn menu vandaan, en Sjon is sindsdien kerngezond, dus ik heb er alle vertrouwen in dat het goed zit.
Afbeelding
Myra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennenhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Myra »

Mijn pup groeid op met Carnibest, en ik had het ook gezien op een site :N: Mijn andere berner eet het niet, ik vind het te duur :19: Zij krijgt Smuldier, Barf en soms Kivo. (Is hier niet te verkrijgen maar de fokster van mijn jongste berner is verkooppunt in NH.) Voor mij zou dit meer dan 7 euro per dag zijn :N:
Afbeelding
Groetjes Marije, Ajana en Bear
*Mike en *Myra
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Moos schreef:

Ter vergelijking, 800 gram Rodi kost me bij de AH 1,75.
800 gram smuldier 1,10.
Zo inderdaad zeg!! Dat vind ik ook een hoop geld!
Ik heb van de week een zak Canex puppybrokken gekocht van 12,5 kg voor €38,95 (€3,12 p/kg), moet nog zien hoeveel hij straks gaat eten maar zal niet veel zijn met zijn formaat :mrgreen: Dat krijgt ie 50/50 met puppy Energique (€4,65 p/kg).
Ben benieuwd, zal het over een half jaar nog eens uitrekenen. Uiteraard is het eerst nog afwachten hoe hij het blijft doen op dit voer.

Maar goed, was gewoon eens benieuwd wat dat nou kost :wink:
Myra schreef:Mijn pup groeid op met Carnibest, en ik had het ook gezien op een site Mijn andere berner eet het niet, ik vind het te duur Zij krijgt Smuldier, Barf en soms Kivo. (Is hier niet te verkrijgen maar de fokster van mijn jongste berner is verkooppunt in NH.) Voor mij zou dit meer dan 7 euro per dag zijn
x 30 dagen per maand = 210 euries, katsjing!!! Ik begrijp wat je bedoeld :roll:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Carnibest was vorig jaar toch ook al duurder geworden?

Het maakt mij niet uit met m'n bescheiden tekkel, maar het is wel duur.

Ik had een paar dagen geleden voor het eerst Smuldier gekocht (pens/vlees complete geloof ik) en daar ging ze meteen van aan de schèterè. Dat is dus ook geen alternatief.
Rodi vindt ze wel prima, maar dat vind ik niet iets om elke dag te voeren. Carnibest bevalt me uitstekend :19:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Frenk schreef:
Moos schreef:
:eek: daar voer ik 4 grote honden van, helemaal zelf samengesteld ;)
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Hutsje schreef:
Frenk schreef:Ik wissel qua KVV een aantal merken af: Rodi, Duck, Carnibest, Bandit en dat vul ik aan met spiervlees, kipkarbonades en kalfsstaarten en verse groente/fruit. Daarmee kom ik denk ik ook wel op een totaal van een euro of twee per dag :N:
:eek: daar voer ik 4 grote honden van, helemaal zelf samengesteld ;)
Ik heb helaas niet de ruimte qua vriezer om het financieel optimaal te doen. Ik heb een tafelmodel koelkast en een tafelmodel vriezer. Ik doe uit economisch oogpunt het liefste maar 1x per week boodschappen, want anders sluipt er teveel tussendoor :N: :oops:
Als ik Frenk zelf samengesteld wil voeren, dan moet ik echt om de haverklap inkopen doen.
Zelfs nu met de kvv ga ik elke twee weken naar Willemse, anders past het niet in de vriezer. Het verse haal ik in 1 a 2x per week bij de islamitische slager, mits ik ruimte heb in de koelkast.
Ik heb geen ruimte voor meer koeling en ik weet niet hoe ik het praktischer moet doen :19:
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

tekkel schreef:Carnibest was vorig jaar toch ook al duurder geworden?
Klopt, vorig jaar was er ook een prijsstijging.
Vraag me af in welke mate ze de 250 gram verpakkingen omhoog doen in prijs.
Ik heb twee kleine hondjes, dus ik zal het niet echt merken.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Jeetje wat een geld :N:
Voor Gol stel ik zelf samen en daar ben ik hooguit 30 euro per maand voor kwijt aan voer. En dan eet ze luxe :19:
En ik ben niet bang dat ze wat tekort komt.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ik vind dat wel veel. Een rol is nu al 3,20 (de gewone variant) en dan straks 3,45. Natuurlijk is het goedkoper als je het per 100 rollen inkoopt (2,60 wordt dan 2,85) maar dan nog.

Het is zo ontzettend jammer dat Kivo niet hier in de buurt verkocht wordt. Ik kan het wel laten bezorgen, maar dan ben ik evenveel geld kwijt als met de Carnibest.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

@Hutsje en @Gol - welke bronnen van redelijk geprijsd barf-materiaal hebben jullie aangeboord, en hoe kan ik hetzelfde doen? Ik zit al te denken om de (islamitische) slagers in de buurt te benaderen, maar ik heb geen idee welk materiaal ik van hen kan afnemen, en welke prijzen daarbij redelijk zijn.

De hondjes hebben hier van het weekend varkensstaarten gehad omdat de Plusmarkt die ineens in het schap had liggen, en dat is hen goed bevallen. Maar liever geen varkensvlees. Hoe zou ik aan kalfsstaarten kunnen komen? Via de slager?
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Van wat ik zo gauw heb gezien gaan de 500 gramsrollen met € 0,15 omhoog.
Van een heleboel soorten worden er geen 250 gramsrollen meer gemaakt. De natuur-versie is er nog wel in 250 gram en die gaat € 0,10 omhoog.

Voor degenen die willen heb ik hier de nieuwste prijslijst en grootverbruikprijzen, die kan ik zo emailen.
Groetjes,
Wendy
Hutsje
Zeer actief

christo schreef:@Hutsje en @Gol - welke bronnen van redelijk geprijsd barf-materiaal hebben jullie aangeboord, en hoe kan ik hetzelfde doen? Ik zit al te denken om de (islamitische) slagers in de buurt te benaderen, maar ik heb geen idee welk materiaal ik van hen kan afnemen, en welke prijzen daarbij redelijk zijn.

De hondjes hebben hier van het weekend varkensstaarten gehad omdat de Plusmarkt die ineens in het schap had liggen, en dat is hen goed bevallen. Maar liever geen varkensvlees. Hoe zou ik aan kalfsstaarten kunnen komen? Via de slager?
er stan op de diverse versvoerfora altijd adressen en je kunt inderdaad slachterijen langs, en herby is ook een goede, niet dure leverancier en hij heeft heel veel. ik geef nooit varkensvlees, ik wil het risico niet lopen en er zijn alternatieven genoeg. ik bestel wel bij de slachterij hele geiten bijvoorbeeld. maar als je niet zo goed weet wat je kan en mag geven zou ik me eerst eens heel goed inlezen als ik jou was. ik geef ongeveer 60 tot 80% spiervlees, 10-15% orgaan en 10-15% bot. 1 keer per week vasten en dan krijgen ze alleen vloeibaar wat bestaat uit groenteprut, yoghurt en honing.
Afbeelding
Phalène
Zeer actief
Mijn ras(sen): Epagneul nain Papillon + Phalène
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Phalène »

Renske schreef:Ik heb twee kleine hondjes, dus ik zal het niet echt merken.
Met mijn trio zal het waarschijnlijk ook niet in de papieren gaan lopen, maar ik kan me voorstellen dat het voor de mensen met grotere honden een kostbare onderneming gaat worden... :(:
Afbeelding
Muk

Hutsje schreef: er stan op de diverse versvoerfora altijd adressen en je kunt inderdaad slachterijen langs, en herby is ook een goede, niet dure leverancier en hij heeft heel veel. ik geef nooit varkensvlees, ik wil het risico niet lopen en er zijn alternatieven genoeg. ik bestel wel bij de slachterij hele geiten bijvoorbeeld. maar als je niet zo goed weet wat je kan en mag geven zou ik me eerst eens heel goed inlezen als ik jou was. ik geef ongeveer 60 tot 80% spiervlees, 10-15% orgaan en 10-15% bot. 1 keer per week vasten en dan krijgen ze alleen vloeibaar wat bestaat uit groenteprut, yoghurt en honing.
Ik heb juist gelezen dat de verhouding ongeveer de volgende moet zijn:
50% bot
20% spier
20% orgaan
10% groente

Maar jij hebt een hele andere verhouding? Ik dacht altijd dat de helft van de maaltijd uit vleesbot moest bestaan (tenminste dat lees ik dan op barfplaats en nog een paar fora)? Hoe kom jij dan aan deze verhouding?
Hutsje
Zeer actief

Muk schreef:
Hutsje schreef: er stan op de diverse versvoerfora altijd adressen en je kunt inderdaad slachterijen langs, en herby is ook een goede, niet dure leverancier en hij heeft heel veel. ik geef nooit varkensvlees, ik wil het risico niet lopen en er zijn alternatieven genoeg. ik bestel wel bij de slachterij hele geiten bijvoorbeeld. maar als je niet zo goed weet wat je kan en mag geven zou ik me eerst eens heel goed inlezen als ik jou was. ik geef ongeveer 60 tot 80% spiervlees, 10-15% orgaan en 10-15% bot. 1 keer per week vasten en dan krijgen ze alleen vloeibaar wat bestaat uit groenteprut, yoghurt en honing.
Ik heb juist gelezen dat de verhouding ongeveer de volgende moet zijn:
50% bot
20% spier
20% orgaan
10% groente

Maar jij hebt een hele andere verhouding? Ik dacht altijd dat de helft van de maaltijd uit vleesbot moest bestaan (tenminste dat lees ik dan op barfplaats en nog een paar fora)? Hoe kom jij dan aan deze verhouding?
ik barf niet :mrgreen: . barf gaat trouwens uit van VLEESBOT, geen bot, en nrv gaat uit van kaal bot. dat is het grote verschil. ik voer volgens het proodiermodel, en elk prooidier bestaat uit de eerder door mij genoemde percentages. groente is niet echt nodig, zeker niet als je ook vuile pens voert. maar ze vinden het lekker dus ze krijgen het 1 keer per week gepureerd. ik voer ook 2 keer per week pens, en dat zie ik als volwaardig complete maaltijd. 20 % orgaan vind ik erg veel trouwens maar ik heb begrepen dat barf daar de pens ook onder schaart. ik voer van lever 50 gram per 10 kilo lichaamsgewicht en van nier 10 gram per 10 kg lichaamsgewicht. lever en nier zijn erg belangrijk, dat krijgen ze dus elke week in de genoemde verhoudingen.
Afbeelding
Muk

Ik bedoel ook vleesbot, maar had even voor het gemak bot opgeschreven (scheelt wel 3 letters typen :mrgreen: ). Pens wordt bij barf onder de organen geschaard.

Waar kun je meer lezen over nrv? En waarom heb jij voor nrv gekozen in plaats van barf?

Ik vind het wel interessant namelijk. Jij geeft dus kale botten? Welke botten moet ik dan aan denken? Want de botten die ik koop, daar zit allemaal vlees aan.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”