Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

(tennis)ballen vraagjes.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

marye schreef:
Laat hem op afstand stuiteren hoor, niet vlakbij.
Maar dat de bal niet rolt, maar een keer flink stuit.
Moeilijk uit te leggen :mrgreen:
Ik ga het eens proberen met de ballenwerper binnenkort. Eens kijken of ik daarmee zo kan gooien dat hij tegen het einde een goede stuiter maakt (zodat ze hem kan vangen).
Wellicht eerst even oefenen zonder hond :denken: :smile:
Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Moos schreef:
marye schreef:
Laat hem op afstand stuiteren hoor, niet vlakbij.
Maar dat de bal niet rolt, maar een keer flink stuit.
Moeilijk uit te leggen :mrgreen:
Ik ga het eens proberen met de ballenwerper binnenkort. Eens kijken of ik daarmee zo kan gooien dat hij tegen het einde een goede stuiter maakt (zodat ze hem kan vangen).
Wellicht eerst even oefenen zonder hond :denken: :smile:
Inderdaad, het is wel een handigheidje :mrgreen:
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Dante mag alleen nog achter een bal aan als deze al geland is. Dus hij moet 'blijven' tot ik het teken geef dat hij de bal (of ander apport) mag gaan halen.
Dat maakt dat hij in een rechte beweging naar het apport gaat en er geen rare wendingen of sprongen volgen. Hier ben ik mee begonnen toen hij eigenlijk niet meer achter ballen aan mocht ivm zijn rug en gewrichten.
Wat ook een heel leuk spelletje is; de bal met een werpstok de struiken in gooien terwijl Dante moet 'blijven' tot ik het teken geef dat hij mag gaan zoeken; meestal is hij daar wel even mee zoet :mrgreen:
(hoewel het me soms verbaasd hoe snel hij dan zo'n klein voorwerp als een tennisbal gevonden heeft :eek: :wink: )
Gr. Marijke
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

ranetje schreef:En gaat het dan rustiger? :denken:

Rana ging alsnog over de kop van het afremmen als ze bij het apport was aangekomen.
Soms had ze in de koprol het apport al vast :N: :mrgreen:
Jamaar, Vera is een retriever.
Die zal (als het goed is) min of meer automatisch gaan markeren.
Maar wel alleen als de rust erin zit.

En ik durf er wat op te zetten dat ze dan ruim van te voren zal afremmen om te zoeken, zeker als je in het begin rekening houdt met de wind ;)

Ja, ik ben van de truukjes namelijk :mrgreen:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Moos
Zeer actief

Marjoleine schreef:

Rana ging alsnog over de kop van het afremmen als ze bij het apport was aangekomen.

En ik durf er wat op te zetten dat ze dan ruim van te voren zal afremmen om te zoeken, zeker als je in het begin rekening houdt met de wind ;)

Ehm, komt de leek even tussendoor :mrgreen: , wat is markeren?

En hoe bedoel je zoeken? Als ik hem op een veld ver weg gooi weet ze dan niet al precies waar hij ligt?
Afbeelding
marye
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
Marjoleine schreef:

Ehm, komt de leek even tussendoor :mrgreen: , wat is markeren?

En hoe bedoel je zoeken? Als ik hem op een veld ver weg gooi weet ze dan niet al precies waar hij ligt?
Markeren is het volgens van het gegooide apport en de plek waar het gevallen is onthouden.

Meestal zeker bij wat hoger gras zien ze niet precies direct waar het ligt.
Soms mag Caja van mij ook niet kijken (waar ze dan ook pissig om is :mrgreen: ) en moet ze dus blind zoeken.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

marye schreef:
Markeren is het volgens van het gegooide apport en de plek waar het gevallen is onthouden.
Ah oke!
Meestal zeker bij wat hoger gras zien ze niet precies direct waar het ligt.
Soms mag Caja van mij ook niet kijken (waar ze dan ook pissig om is :mrgreen: ) en moet ze dus blind zoeken.
Nee, bij hoger gras snap ik dat ze het niet meteen zullen zien inderdaad :wink: Ik had een pas gemaaid veld in mijn hoofd :mrgreen:
Kan Caja ook blind zoeken in het water? Of is dat een hele domme vraag? :mrgreen:
Ik ben namelijk 1 keer een bal kwijt geraakt en dat was toen Vera hem in haar doldrieste bui om te apporteren niet had zien vallen in het meer, en vervolgens kon ze hem dus ook niet meer vinden. Zal ook deels komen doordat ze dus vertikt om echt ver te gaan zwemmen om te zoeken (terwijl als ze de bal in zicht heeft ze zo het meer over zwemt en ik in zee ook echt op moet passen), dus als het water echt diep werd zwom ze 2 meter en kwam dan terug zo van "ik zie 'm niet hoor, hij is weg :19: "
:mrgreen:
Afbeelding
marye
Zeer actief
Contacteer:

Nee, dat lukt bij Caja ook niet altijd goed.
Ze is heel dol op zwemmen en kan echt zonder problemen langer dan een half uur achtereen echt zwemmen.
Maar de meeste ballen zijn we toch in het water kwijt geraakt :roll:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

marye schreef:Nee, dat lukt bij Caja ook niet altijd goed.
Ze is heel dol op zwemmen en kan echt zonder problemen langer dan een half uur achtereen echt zwemmen.
Maar de meeste ballen zijn we toch in het water kwijt geraakt :roll:
Vera voelt zich iets minder onnozel nu :mrgreen:

Als ze de bal kan zien zwemt ze door tot ze er dood bij neervalt denk ik. We hebben toen ze 4 maanden was eens de dummy van Sita voor haar weggegooid bij Yvette in het water. We hadden er alleen even niet bij nagedacht dat die te zwaar kon zijn :N: Hij was dus te zwaar, en Vera lag vertikaal steeds dieper zinkend in het water maar niet loslaten dus he? Ze ging samen met de dummy ten onder desnoods, maar loslaten, mooi niet.
Toen kon ik dus tot aan mijn knieen het water in om Vera naar de kant te sleuren (met dummy vast in haar bek) :roll: :mrgreen:

Maar qua blind zoeken; ik neem aan dat het probleem in het water is dat ze het niet (goed) kunnen ruiken?
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Marjoleine schreef:

Aangezien het bij Marloes alleen om spel gaat is het vroege afremmen niet zo'n probleem :wink:
Ik zou dat Rana en Ita liever niet leren anders hebben ze op een proef zo een 0 voor markeren :mrgreen:
Welke windrichting raad jij aan voor Vera?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
marye
Zeer actief
Contacteer:

Weet niet wat het is.
Want het lukt Caja dus wel om een begraven oude tennisbal te vinden onder water. Die uit te graven, haar kop onder water te doen om hem te pakken en dan pas het water uit te komen :denken:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

marye schreef:Weet niet wat het is.
Want het lukt Caja dus wel om een begraven oude tennisbal te vinden onder water. Die uit te graven, haar kop onder water te doen om hem te pakken en dan pas het water uit te komen :denken:
Hahahahaahah, hmmmmmm :mrgreen:

Ja, nu je het zegt, Vera gaat ook helemaal onder water, dat je alleen een klein stukje rug nog ziet, en duikt dan ook allerlei troepjes op :denken:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Moos schreef:
ranetje schreef: En gaat het dan rustiger? :denken:

Dus ik begrijp dat 'kansloos' ook dan mogelijk blijft? :N: :mrgreen: :wink:
Bij Hera helpt het ook wel iets hoor.
Als ik haar naast mij laat zitten en laat wachten tot de bal is gevallen dan gaat ze nog wel als een speer heen maar eenmaal bij de bal is ze wel wat gecontroleerder en maakt dan veel minder van die rare slidings e.d.
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Moos schreef: Ik vind wel dat ze nog iets zouden moeten ontwerpen om die werparm mee te dragen en je handen vrij te hebben; vind het altijd zo'n gezeur om de hele wandeling met dat ding te lopen :mrgreen: :wink:
Als zo'n werparm nix is, ik was in een nieuw dierenwinkeltje waar ze een katapult verkochten. Volgens mij zijn de echte katapults verboden, maar deze had geen elastiek, dit zat vast aan de bal. Dat is misschien ook een idee.
Moos
Zeer actief

Moos schreef:
Eline* schreef:Ik prop hem altijd van achteren in de kraag van mijn jas en dan onder mijn bh-bandje anders zakt ie door naar de grond. :mrgreen: Loop je wel met zo'n steel langs je rug en het is wat koud, maar je hebt ieder geval je handen vrij.
Hahahahahahaha, wel slim bedacht! Ga ik ook eens proberen dan :mrgreen:
En daar komt een retriever weer van pas. Vera draagt de werparm zelf naar het veld, en ook weer terug naar huis :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”