Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden doodziek na eten vogels

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

kobus08
Zeer actief

Honden doodziek na eten vogels

Ongelezen bericht door kobus08 »

NIEUWEGEIN - Twee honden zijn in het Nieuwegeinse IJsselbos doodziek geworden na het eten van een dode vogels.

Rene van Rheenen overleefde dankzij tijdig medisch ingrijpen van dierenartsen.

De honden werden maandag en donderdag binnengebracht bij dierenartsenpraktijk Wijkersloot. Ze hadden van dode vogels gegeten en werden kort daarna ernstig ziek. De kadavers lagen bij het open veld van het IJsselbos, een natuurgebied dat ligt tussen de A2 en de Kromme IJssel. ,,Ik loop elke dag een rondje door het natuurgebied. Toen ik weer bij de auto kwam, stortte mijn hond Layka in. Ze ging op haar rug liggen en braakte en poepte de hele auto onder, zegt hondenbezitter Van Rheenen.

De hondenbezitter bedacht zich geen moment en reed direct door naar de dierenartsenpraktijk Wijkersloot. Layka was er inmiddels zo slecht aan toe dat Van Rheenen het dier naar de faculteit Diergeneeskunde bracht. Artsen onderzochten de herder, maar konden niet vaststellen waarom de hond zo ziek werd. Het dier is inmiddels wel weer thuis.

Toen donderdag een teckel met dezelfde verschijnselen binnen werd gebracht en ook in het IJsselbos was uitgelaten, sloegen de dierenartsen alarm. De hond overleed in de praktijk. ,,Als dit twee keer achter elkaar gebeurd is het geen toeval meer, zegt Katja Kanis van dierenartsenpraktijk Wijkersloot.

Politie en staatsbosbeheer nemen de zaak hoog op en hebben inmiddels een onderzoek ingesteld. Een overleden fazant is meegenomen om de doodsoorzaak vast te kunnen stellen. Medewerkers van staatsbosbeheer hebben het bos uitgekamd om te kijken of er nog meer dode dieren liggen. Kynologenverenigingen en hondenuitlaatservices zijn geïnformeerd en ook ook zijn bij de ingang van het park posters opgehangen die hondenbezitters moeten waarschuwen. De baasjes wordt aangeraden om de honden aangelijnd uit te laten in het IJsselbos totdat meer duidelijkheid is over wat er precies is gebeurd.
bron:ad

In de zomer loop ik daar regelmatig met Kobus, nu niet omdat het net een zwembad is.....
Maar goed Nieuwegein is niet zo groot dus hou het wel even extra in de gaten :N:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”