hier ook, ik heb zo'n luieremmer. maar verse pens stinkt veel minder dan wat oudere pens, en ik heb het altijd versInge O schreef:dat moet wel hermetisch afgesloten zijn dan :N:Gollum schreef:In een afgesloten bak in de keukenInge O schreef:even los van dit topic heb ik me overigens in dit verband de laatste (vries-) weken afgevraagd hoe de barfers dat doen in zo'n weerNanna schreef: Er bestaat al heel lang een superhandige uitvinding die je ook op de ontdooistand kunt zetten. Dat noemen we een magnetron
Afgezien van dat je kans loopt op maagdarmproblemen, lijkt van dat bevroren voer me ook helemaal niet lekker....? ik heb een paar keer een min of meer tevergeefse poging gedaan om wat ontdooid te krijgen en om nou pens midden in de kamer te laten ontdooien vind ik nou ook niet meteen dé oplossing :N:
.
.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik wil vers geven maar hond schrokt
Moderator: moderatorteam
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Buiten pens en zalmkoppen vind ik de rest van het 'barf-spul' eigenlijk helemaal niet stinken, of het went, dat kan ook.Inge O schreef:
even los van dit topic heb ik me overigens in dit verband de laatste (vries-) weken afgevraagd hoe de barfers dat doen in zo'n weer? ik heb een paar keer een min of meer tevergeefse poging gedaan om wat ontdooid te krijgen en om nou pens midden in de kamer te laten ontdooien vind ik nou ook niet meteen dé oplossing :N:
.
Ik ontdooi altijd alles in de bijkeuken (met een verwarming die de ruimte - als het echt berenkoud is - vorstvrij houdt).
- Hutsje
- Zeer actief
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Lol, ik heb een tupperware bakjeHutsje schreef:hier ook, ik heb zo'n luieremmer. maar verse pens stinkt veel minder dan wat oudere pens, en ik heb het altijd versInge O schreef:dat moet wel hermetisch afgesloten zijn dan :N:Gollum schreef:In een afgesloten bak in de keukenInge O schreef: even los van dit topic heb ik me overigens in dit verband de laatste (vries-) weken afgevraagd hoe de barfers dat doen in zo'n weer? ik heb een paar keer een min of meer tevergeefse poging gedaan om wat ontdooid te krijgen en om nou pens midden in de kamer te laten ontdooien vind ik nou ook niet meteen dé oplossing :N:
.
.
Hier ook altijd vers en ik vind het idd meevallen met de stank. Smuldier pens stinkt meer bv
- Hutsje
- Zeer actief
hihi , daar krijg ik dus geen 4 of 8 kilo inGollum schreef:Lol, ik heb een tupperware bakjeHutsje schreef:
hier ook, ik heb zo'n luieremmer. maar verse pens stinkt veel minder dan wat oudere pens, en ik heb het altijd vers![]()
Hier ook altijd vers en ik vind het idd meevallen met de stank. Smuldier pens stinkt meer bv

- Moos
- Zeer actief
Wij eten toch ook ijs?Addy schreef:ja en dan likken de honden rustig wat eruit , dat is wat anders dan brokken bevroren wegschrokken, daar kunnen de maag en darmen toch echt niet tegen, althans bij de meeste hondenMoos schreef: Hier worden toch ook Kong ijsjes geadviseerd? En wij happen zelf toch ook weleens een ijsje naar binnen?
En ik geef het natuurlijk niet diepgevroren

- Moos
- Zeer actief
Ik heb geen magnetron.Nanna schreef:Er bestaat al heel lang een superhandige uitvinding die je ook op de ontdooistand kunt zetten. Dat noemen we een magnetronMoos schreef:Ze krijgen hier ook weleens half ontdooide Rodi, nooit problemen mee.Addy schreef: Maar wat is dan je argument om iets half of niet ontdooid te geven ?
Volgens mij loop je hier alleen maar het risico om maag/darmproblemen mee
Afgezien van dat je kans loopt op maagdarmproblemen, lijkt van dat bevroren voer me ook helemaal niet lekker....
En ik heb het over nog niet helemaal ontdooit, niet over nog diepgevroren direct uit de vriezer. Kom op zeg, ze vreten rottende vissen, mensenpoep en weet ik veel wat allemaal op. En oh, een bevroren paardenkeutel is ook niet te versmaden hoor. Dan zou nog niet 100% ontdooit vlees opeens een drama zijn?
En ze vreten het zo op hoor, en Vera eet niet als ze iets niet lekker vindt
Alsof ik het erin zou gaan proppen

- Hutsje
- Zeer actief
hahahaha, jij slaat de spijker precies op zijn kop! ik heb het idd via een rauwvoerforumInge O schreef:uhhh, nee, maar jij barft al lang. lang genoeg om van zo'n attributen gehoord te hebbenHutsje schreef:haha, en ik heb wel kinderen? :N:Inge O schreef:oh, je kan wel zien dat ik geen kinderen heb, ik kende dat niet eensHutsje schreef: hier ook, ik heb zo'n luieremmer..
.

- Hutsje
- Zeer actief
de vraag ging over bevroren kippennekken, niet over nog niet 100% ontdooide kippennekkenMoos schreef:[Ik heb geen magnetron.
En ik heb het over nog niet helemaal ontdooit, niet over nog diepgevroren direct uit de vriezer. Kom op zeg, ze vreten rottende vissen, mensenpoep en weet ik veel wat allemaal op. En oh, een bevroren paardenkeutel is ook niet te versmaden hoor. Dan zou nog niet 100% ontdooit vlees opeens een drama zijn?En ze vreten het zo op hoor, en Vera eet niet als ze iets niet lekker vindt![]()
Alsof ik het erin zou gaan proppen![]()

- Moos
- Zeer actief
Waar ik op reageerde niet. Dat ging om Jacksel die zei dat Jamey weleens niet volledig ontdooid vlees eet. Daar reageerde ik op, die quote ik ook (en Addy die vond dat dat niet kon)Hutsje schreef:de vraag ging over bevroren kippennekken, niet over nog niet 100% onotdooide kippennekkenMoos schreef:[Ik heb geen magnetron.
En ik heb het over nog niet helemaal ontdooit, niet over nog diepgevroren direct uit de vriezer. Kom op zeg, ze vreten rottende vissen, mensenpoep en weet ik veel wat allemaal op. En oh, een bevroren paardenkeutel is ook niet te versmaden hoor. Dan zou nog niet 100% ontdooit vlees opeens een drama zijn?En ze vreten het zo op hoor, en Vera eet niet als ze iets niet lekker vindt![]()
.
Ik heb het ook duidelijk over de Rodi en daar wordt dan ook op gereageerd dat dat zo 'not done' zou zijn.

- Hutsje
- Zeer actief
ok, ik dacht dat alles voorvloeide uit de eerste vraag. maar jij geeft je rodi ook niet helemaal bevroren neem ik aan. met niet helemaal ontdooid zou ik niet zoveel problemen hebben alhoewel ik het dan even onder de koude kraan hou en dan is het wel dooi. gemalen voer zou ik in een plastic zakje onder de kraan houden.Moos schreef:Waar ik op reageerde niet. Dat ging om Jacksel die zei dat Jamey weleens niet volledig ontdooid vlees eet. Daar reageerde ik op, die quote ik ook (en Addy die vond dat dat niet kon)Hutsje schreef:de vraag ging over bevroren kippennekken, niet over nog niet 100% onotdooide kippennekkenMoos schreef:[Ik heb geen magnetron.
.
Ik heb het ook duidelijk over de Rodi en daar wordt dan ook op gereageerd dat dat zo 'not done' zou zijn.

- Moos
- Zeer actief
Ik geef het natuurlijk 95% van de tijd gewoon volledig ontdooid, dat ten eersteHutsje schreef:
ok, ik dacht dat alles voorvloeide uit de eerste vraag. maar jij geeft je rodi ook niet helemaal bevroren neem ik aan. met niet helemaal ontdooid zou ik niet zoveel problemen hebben alhoewel ik het dan even onder de koude kraan hou en dan is het wel dooi. gemalen voer zou ik in een plastic zakje onder de kraan houden.
En met nog niet helemaal ontdooid bedoel ik dat ik het dus wel een beetje kan prakken, maar dat het nog wel wat hard en niet sompig is zeg maar

-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
Een belgische vuilbak hebben we daarvoorInge O schreef:
even los van dit topic heb ik me overigens in dit verband de laatste (vries-) weken afgevraagd hoe de barfers dat doen in zo'n weer? ik heb een paar keer een min of meer tevergeefse poging gedaan om wat ontdooid te krijgen en om nou pens midden in de kamer te laten ontdooien vind ik nou ook niet meteen dé oplossing :N:
.
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
-
Drijver
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gremlins
- Aantal honden: 5
Ik zie hier ook het probleem niet zo. Natuurlijk wil ik het wel ontdooid geven maar dat lukt soms niet helemaal met die hompen die ik soms uit de vriezer vis. Dan heeft het toch een dag en een nacht in de keuken in een afgesloten bak gelegen. Soms is de binnenkant dan nog bevroren maar al wel "scheurbaar" als je begrijpt wat ik bedoel.Moos schreef:
En ik geef het natuurlijk niet diepgevroren![]()
Maar dat het nog niet helemaal 100% ontdooit is, ik zie werkelijk het probleem niet hoor bij een plak Rodi
Diepgevroren is het niet meer, maar lekker zacht ook nog niet.
En een hapje harder kraken vinden ze niet erg hoor.
Als mijn honden er nou slecht op zouden reageren zou ik een andere oplossing moeten bedenken, maar vooralsnog vinden wij het prima zo
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
-
Drijver
- Zeer actief
Ik ken trouwens iemand die zijn honden altijd bevroren kvv geeft. Die honden leven ook nog en krijgen er ook niks van.
Dit doet deze meneer bewust om ze het idee te geven dat ze toch iets te kauwen hebben en even met hun eten bezig zijn.
Maar dat zou ik dan weer niet doen hoor. Hier is het dus hooguit bij toeval dat er nog een stuk bevroren vlees tussen zit.
Dit doet deze meneer bewust om ze het idee te geven dat ze toch iets te kauwen hebben en even met hun eten bezig zijn.
Maar dat zou ik dan weer niet doen hoor. Hier is het dus hooguit bij toeval dat er nog een stuk bevroren vlees tussen zit.
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
- Hutsje
- Zeer actief
als dat de reden is kan hij beter hele ribben en lappen vlees ed gevenDrijver schreef:Ik ken trouwens iemand die zijn honden altijd bevroren kvv geeft. Die honden leven ook nog en krijgen er ook niks van.

-
Drijver
- Zeer actief
Dat was ook mijn idee toen ik het zag ja. Heb het toen niet gezegd omdat hij erg overtuigd was van zijn gelijk en, zonder dat ik had verteld dat mijn honden barfen, hij daar errug tegen was.Hutsje schreef:als dat de reden is kan hij beter hele ribben en lappen vlees ed gevenDrijver schreef:Ik ken trouwens iemand die zijn honden altijd bevroren kvv geeft. Die honden leven ook nog en krijgen er ook niks van.
Maar dat zou ik dan weer niet doen hoor. Hier is het dus hooguit bij toeval dat er nog een stuk bevroren vlees tussen zit..
Zonder goed onderbouwde redenen trouwens.
Maar zulke mensen laat ik dan maar, de periode dat ik elke discussie daarover aanging ligt achter me.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Hier nog een schrokkende hond. Zarah krijgt op dit moment brokken, en regelmatig Rodi, Nature Diet of Smuldier. T verse eet ze ietsje rustiger dan haar brokken, maar t scheelt niet veel.
Iemand daar toevallig nog tips voor? Om t schrokken (brokken) tegen te gaan?
Enne, niet t advies geven om rauw te gaan geven, dat weet k wel.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
hercujess
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
sam schrokt ook zo. toen hij nog vlees mocht hebben heb ik een keer per ongeluk hem een half runderhart gegeven. uhm, da's best groot zeg maar
sjakie dacht die wel even naar binnen te werken, da paste niet, toen kotste hij het weer uit (het hart was half naar binnen half buiten :N: ) en vanaf toen kon meneer ineens kauwen
sjakie dacht die wel even naar binnen te werken, da paste niet, toen kotste hij het weer uit (het hart was half naar binnen half buiten :N: ) en vanaf toen kon meneer ineens kauwen

-
Drijver
- Zeer actief
Je zou een bak kunnen nemen met een rand die naar binnen buigt.moosje schreef:
Iemand daar toevallig nog tips voor? Om t schrokken (brokken) te gaan?
Of een grote steen in zijn bak leggen en daar de brokken omheen gieten.
- Hutsje
- Zeer actief
de brokken ruim over de vloer verspreidenmoosje schreef:Hier nog een schrokkende hond. Zarah krijgt op dit moment brokken, en regelmatig Rodi, Nature Diet of Smuldier. T verse eet ze ietsje rustiger dan haar brokken, maar t scheelt niet veel.

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Dan vliegt ze de hele kamer door!Hutsje schreef:de brokken ruim over de vloer verspreidenmoosje schreef:Hier nog een schrokkende hond. Zarah krijgt op dit moment brokken, en regelmatig Rodi, Nature Diet of Smuldier. T verse eet ze ietsje rustiger dan haar brokken, maar t scheelt niet veel.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Hutsje
- Zeer actief
dan verspreid je ze over een kleiner oppervlakmoosje schreef:Dan vliegt ze de hele kamer door!Hutsje schreef:de brokken ruim over de vloer verspreidenmoosje schreef:Hier nog een schrokkende hond. Zarah krijgt op dit moment brokken, en regelmatig Rodi, Nature Diet of Smuldier. T verse eet ze ietsje rustiger dan haar brokken, maar t scheelt niet veel.