Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vragen Herby
Moderator: moderatorteam
- *kelly*
- Zeer actief
vragen Herby
ik zat net eens rond te kijken op de website van Herby en nu heb ik een paar vragen:
Betaal je verzendkosten en zo ja hoeveel?
Moet je een bepaalde hoeveelheid bestellen, zeg maar een minimale hoeveelheid?
Wat houden die mixen precies in?
En er staat bijvoorbeeld kippenkarkas met extra veel vlees, prijs per kilo 0,75, waar moet ik dan aan denken bij 1 karkas?
Zelfde geldt eigenlijk voor de nekken (kip), hoeveel krijg je dr ongeveer voor een kilo?
Sorry voor alle vragen, probeer me dr wat verder in te verdiepen en vind t best lastig :N:
En er staat bijvoorbeeld kippenkarkas met extra veel vlees, prijs per kilo 0,75, waar moet ik dan aan denken bij 1 karkas?
Zelfde geldt eigenlijk voor de nekken (kip), hoeveel krijg je dr ongeveer voor een kilo?
Sorry voor alle vragen, probeer me dr wat verder in te verdiepen en vind t best lastig :N:
"Mensen kunnen fouten maken, honden kunnen vergeven."
"De enige fout van een hond is dat hij geen honderd jaar kan worden."
- Dondersteen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondjes
Je kan vaak met andere mee bestellen via fora zoals voernatuurlijk of barfplaats.
Boven de, ik dacht 100 euro hoef je geen bezorgkosten te betalen en minimum is dat ik zoiets van 45 euro.En dan betaal je 6 euro bezorgkosten.
Kipkarkas ik schat (Ze hebben het vanmiddag gegeten) 2 en dat kwam op 250 gram uit.
Kippennekken die zijn wat lichter ,je hebt kippennekken van 50 gram en soms van meer dan 100 gram.
Mixen dat staat er bij wat er in zit.
Ik bestel ze niet want ze eten bij mij liever botten enz.
Boven de, ik dacht 100 euro hoef je geen bezorgkosten te betalen en minimum is dat ik zoiets van 45 euro.En dan betaal je 6 euro bezorgkosten.
Kipkarkas ik schat (Ze hebben het vanmiddag gegeten) 2 en dat kwam op 250 gram uit.
Kippennekken die zijn wat lichter ,je hebt kippennekken van 50 gram en soms van meer dan 100 gram.
Mixen dat staat er bij wat er in zit.
Ik bestel ze niet want ze eten bij mij liever botten enz.

-
Muk
Nou ik heb net voor iets meer dan 100 euro (en dan betaal je geen verzendkosten) mijn Herbybestelling binnengekregen en mijn diepvries ligt propvol.
Mocht je willen weten hoe het eruitziet en je woont in de buurt, dan kun je gerust langskomen om het een en ander te testen.
Tot nu toe ben ik wel tevreden over Herby, al zou ik de vleesmixen niet kopen. Mocht je eenvleesmix willen, dan kun je beter Kivo of Carnibest kopen.
Het vlees ziet er goed uit, al moest ik even wennen aan de ribben. Vorige keer had ik een mooie bescheiden ribpartij, maar nu zijn dat volwassen koeribben.
Alles staat op de site per kilo, maar de runderstrotten zijn klein en wegen ongeveer een halve kilo. De kippennekken zijn hier per kilo verpakt. Hoeveel erin zitten weet ik niet, dat tel ik niet. Ik ga niet lopen poeren in het vlees, dat vind ik dan weer goor.

Mocht je willen weten hoe het eruitziet en je woont in de buurt, dan kun je gerust langskomen om het een en ander te testen.
Tot nu toe ben ik wel tevreden over Herby, al zou ik de vleesmixen niet kopen. Mocht je eenvleesmix willen, dan kun je beter Kivo of Carnibest kopen.
Het vlees ziet er goed uit, al moest ik even wennen aan de ribben. Vorige keer had ik een mooie bescheiden ribpartij, maar nu zijn dat volwassen koeribben.
Alles staat op de site per kilo, maar de runderstrotten zijn klein en wegen ongeveer een halve kilo. De kippennekken zijn hier per kilo verpakt. Hoeveel erin zitten weet ik niet, dat tel ik niet. Ik ga niet lopen poeren in het vlees, dat vind ik dan weer goor.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Re: vragen Herby
Je hebt al wat antwoorden, ik zal ook even een poging doen*kelly* schreef:ik zat net eens rond te kijken op de website van Herby en nu heb ik een paar vragen:
* Minimaal voor 45 euro bestellen
* Bij een bestelling van 45 tot 100 euro betaal je idd 5 of 6 euro bezorgkosten
* Bij bestelling boven de 100 euro betaal je geen bezorgkosten
* vleesmixen zijn om te zien net Carnibest maar dan iets grover en bloederiger. Verschil is dat Carnibest er rijst en olie door heeft zitten, de mixen hebben geen olie of rijst of wat dan ook.
Wat er op de site bij de mixen staat vermeldt, DAT is wat er in zit.
Het is dus grover dan Carnibest.
Als je de mix koopt waar ook bot inzit kun je dat leuk mixen met groenteprutje als je die geeft, eitje erbij klaar is kees.
* Een kilo karkas...hmmmm...ik denk dat je dan moet denken aan een halve pedaalemmerzak...
vijf karkasjes wegen iets van een krappe 200 gram gok ik? Geen idee eigenlijk...hahhahaha
De nekken kan ik je wel vertellen!
ik heb ze voor je gewogen en 10 doorsnee nekjes wegen ongveer 300 gram...
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- *kelly*
- Zeer actief
oke dat klinkt wel goed!
Alleen voor 45 euro bestellen wordt iets teveel van het goede vrees ik, zal weleens rond gaan vragen of iemand samen wil doen...
Dan heb ik gelijk nog wat vraagjes:
Ze krijgen hier zowel brok als kvv. Brokdagen afgewisseld met duck/rodi/ahv etc. dagen (ze krijgen dus of een hele dag brok of een hele dag kvv).
Ook krijgen ze ongeveer 1 x per week een kippendrumstick. Ik laat op een dag dan 1 kvvmaaltijd vervallen voor 1 kippenstick.
Maar hoe weet ik hoeveel ik moet voeren van al die andere dingen zoals karkassen en nekken enz.???
Ik heb een hondje van ong. 7, 1 van ong. 8 en 1 van ong 11 kg.
Alleen voor 45 euro bestellen wordt iets teveel van het goede vrees ik, zal weleens rond gaan vragen of iemand samen wil doen...
Ze krijgen hier zowel brok als kvv. Brokdagen afgewisseld met duck/rodi/ahv etc. dagen (ze krijgen dus of een hele dag brok of een hele dag kvv).
Ook krijgen ze ongeveer 1 x per week een kippendrumstick. Ik laat op een dag dan 1 kvvmaaltijd vervallen voor 1 kippenstick.
Maar hoe weet ik hoeveel ik moet voeren van al die andere dingen zoals karkassen en nekken enz.???
- tervueren milo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 newfoundlander en 1 tervuerense herder
- Aantal honden: 2
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Gewoon in totaal hetzelfde gewicht geven als je met kvv doet en wat spiervlees of orgaan bij de karkasjes doen.*kelly* schreef:oke dat klinkt wel goed!
Wil je gewoon 1 keer in de week wat knaagmeteriaal aanbieden of helemaal overgaan?
-
Muk
Wat je precies moet voeren weet ik niet. Op barfplaats zijn er hele schema's over welke grondstoffen je hond wekelijks nodig heeft en die zijn ook in voedingsschema's verpakt.
Zelf geef ik 2 tot 3x per week Carnibest, zodat mijn hond in ieder geval geen tekorten krijgt. En verder wissel ik veel af tussen orgaan, bot, spier enz. En daardoorheen krijgen ze groente, yoghurt en ei.
Je zou ook met een paar mensen in de buurt wat kunnen bestellen. Als je dan boven de 100 euro uitkomt scheelt dat verzendkosten. Dat doe ik zelf meestal ook, maar nu heb ik (omdat dat zo uitkwam) zelf een hele berg vlees gehaald. Misschien kun je daarvoor een oproep doen hier op het forum.
De vleesmixen van Herby vind ik persoonlijk meer stinken en minder smakelijk eruitzien dan bijvoorbeeld Carnibest. Dat wil niet zeggen dat het slechter is, maar gewoon dat ik het er slecht uit vind zien (en ruiken).
De kipkarkas heb ik de vorige keer besteld en daar zit behoorlijk veel vlees aan! Dat verbaasde mijzelf ook. Dus die waren per stuk en dat woog zeker wel een kilo.
Zelf geef ik 2 tot 3x per week Carnibest, zodat mijn hond in ieder geval geen tekorten krijgt. En verder wissel ik veel af tussen orgaan, bot, spier enz. En daardoorheen krijgen ze groente, yoghurt en ei.
Je zou ook met een paar mensen in de buurt wat kunnen bestellen. Als je dan boven de 100 euro uitkomt scheelt dat verzendkosten. Dat doe ik zelf meestal ook, maar nu heb ik (omdat dat zo uitkwam) zelf een hele berg vlees gehaald. Misschien kun je daarvoor een oproep doen hier op het forum.
De vleesmixen van Herby vind ik persoonlijk meer stinken en minder smakelijk eruitzien dan bijvoorbeeld Carnibest. Dat wil niet zeggen dat het slechter is, maar gewoon dat ik het er slecht uit vind zien (en ruiken).
De kipkarkas heb ik de vorige keer besteld en daar zit behoorlijk veel vlees aan! Dat verbaasde mijzelf ook. Dus die waren per stuk en dat woog zeker wel een kilo.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Heel toevallig heb ik vandaag voor iemand anders een foto gemaakt van de hertenmix van Herby om te laten zien hoe het eruit ziet.Zo dus:

Dit is een restje van gisteren trouwens,dus vandaar het vocht.
En verder hebben de anderen al veel verteld.

Dit is een restje van gisteren trouwens,dus vandaar het vocht.
En verder hebben de anderen al veel verteld.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Die mixen zijn geen complete voeding?
Mijn honden eten kvv en dit bestel ik ook al per heleboel kilo. Ik ben dus bang dat ik een bestelling van minimaal 60 euro van herby daarnaast niet kwijt kan. Ik voer kvv en wil graag 1 a 2 dagen barf gaan voeren, gewoon om ze lekker aan het knagen te houden en afwisseling te geven.
Mijn honden eten kvv en dit bestel ik ook al per heleboel kilo. Ik ben dus bang dat ik een bestelling van minimaal 60 euro van herby daarnaast niet kwijt kan. Ik voer kvv en wil graag 1 a 2 dagen barf gaan voeren, gewoon om ze lekker aan het knagen te houden en afwisseling te geven.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
De mixen zijn gewoon wat er op de site gezegd wordt:hert,rund of bot en er wordt niets bij gedaan.kitty schreef:Die mixen zijn geen complete voeding?
Ik gebruik ze meestal in combinatie met iets anders.Maar als je toch een paar keer per week iets wilt geven naast KVV kun je ook iets met bot geven.

-
kitty
- Zeer actief
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Een goed bevleesde geitenrib?kitty schreef:Wat is dan lekker om ze te laten wennen? Ze eten af en toe kippenstrotten of vleugels. Ze eten 2 maal per dag dus als ik af en toe een maaltijd vervang door een lekkere knaagmaaltijd lijkt het me nog compleet genoeg.

-
kitty
- Zeer actief
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Nee geen uren maar ze vinden het wel erg lekker hier.kitty schreef:Zijn ze daar ook lekker even mee bezig? Ik gaf ze geregeld van die grote runderknieen bij de slager vandaan maar ik las hier laatst dat ze daar toch wel snel tanden op kunnen breken. Ze vinden die knieen super, ze zijn er uren mee bezig.

- lauraV
- Zeer actief
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
- Dondersteen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondjes
-
Muk
Geen idee, zou ook kunnen. Het zat bij de vorige bestelling en die was al een tijdje terug. Het leek voor mij op kip en er zat behoorlijk wat vlees aan nog.Dondersteen schreef:Kipkarkas van bijna een kilo? dan met het een oude grote kip zijn geweest,was het geen parelhoen?Muk schreef:
- Gollum
- Zeer actief
Volgens mij had ik die ook en was het geen kip maar een fazantenkarkas, kan dat ook? Vleugels en al er nog aan en Gol heeft er van gesmuld, waren grote knoeperds.Muk schreef:Geen idee, zou ook kunnen. Het zat bij de vorige bestelling en die was al een tijdje terug. Het leek voor mij op kip en er zat behoorlijk wat vlees aan nog.Dondersteen schreef:Kipkarkas van bijna een kilo? dan met het een oude grote kip zijn geweest,was het geen parelhoen?Muk schreef:
- *kelly*
- Zeer actief
ik wil eigenlijk gewoon op de kvvdagen, 1 maaltijd kvv vervangen door iets te knagen zoals ik nu eigenlijk ook doe met de drumstickjes...Gollum schreef:Gewoon in totaal hetzelfde gewicht geven als je met kvv doet en wat spiervlees of orgaan bij de karkasjes doen.*kelly* schreef:oke dat klinkt wel goed!
Wil je gewoon 1 keer in de week wat knaagmeteriaal aanbieden of helemaal overgaan?
Bedankt voor alle antwoorden!
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
- Gollum
- Zeer actief
Oh dan maakt het niet zo veel uit wat je geeft, dan hoef je alleen op te letten dat je iets bij het bot doet als het niet zo goed bevleesd is, anders kan de ontlasting wat hard worden. Een kipdrumstick is bv goed bevleesd, de karkasjes van herby vaak wat minder.*kelly* schreef:ik wil eigenlijk gewoon op de kvvdagen, 1 maaltijd kvv vervangen door iets te knagen zoals ik nu eigenlijk ook doe met de drumstickjes...Gollum schreef:Gewoon in totaal hetzelfde gewicht geven als je met kvv doet en wat spiervlees of orgaan bij de karkasjes doen.*kelly* schreef:oke dat klinkt wel goed!
Bedankt voor alle antwoorden!
- *kelly*
- Zeer actief
Vlakbij Utrecht....Knoeppie schreef:Waar woon je, *kelly*?
Probleem is ook dat we maar een klein vriezertje hebben, heb ook eens rondgekeken op andere BARF forums en daar stond ook de tip eens bij een slager of poelier langs te gaan dus dat ga ik zeker eens doen
- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou ook weleens wat willen bestellen bij Herby maar aangezien mijn vriezer al aardig vol ligt met Carnibest kan ik er echt niet voor 60 euro bij bestellen. Ik hoopte ook al dat er iemand uit west-friesland bij Herby besteld en dat ik eventueel mee kan bestellen 
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie

-
Addy
ja die had ik ook was volgens mij inderdaad fazantenkarkas, zat heel veel vlees aan en nog vleugeltjes en een soortement van nekkieGollum schreef:Volgens mij had ik die ook en was het geen kip maar een fazantenkarkas, kan dat ook? Vleugels en al er nog aan en Gol heeft er van gesmuld, waren grote knoeperds.Muk schreef:Geen idee, zou ook kunnen. Het zat bij de vorige bestelling en die was al een tijdje terug. Het leek voor mij op kip en er zat behoorlijk wat vlees aan nog.Dondersteen schreef:Kipkarkas van bijna een kilo? dan met het een oude grote kip zijn geweest,was het geen parelhoen?Muk schreef:
- Gollum
- Zeer actief
Ja of het was eend zat ik me later nog te bedenken, die zouden ook ongeveer 800 gram per stuk wegen volgens de site. Soms vermeld ie niet helemaal goed wat het is, das wel lastig. Vooral als je dezelfde hoeveelheid fazant als eend hebt besteld, ienemienemutteAddy schreef:ja die had ik ook was volgens mij inderdaad fazantenkarkas, zat heel veel vlees aan en nog vleugeltjes en een soortement van nekkieGollum schreef:Volgens mij had ik die ook en was het geen kip maar een fazantenkarkas, kan dat ook? Vleugels en al er nog aan en Gol heeft er van gesmuld, waren grote knoeperds.Muk schreef:Geen idee, zou ook kunnen. Het zat bij de vorige bestelling en die was al een tijdje terug. Het leek voor mij op kip en er zat behoorlijk wat vlees aan nog.Dondersteen schreef: Kipkarkas van bijna een kilo? dan met het een oude grote kip zijn geweest,was het geen parelhoen?
Voor de ts; in het begin dat ik Gol nog kvv gaf ben ik ook eens brutaal naar de slager gestapt en heb ik gevraagd of hij aan kippenekjes etc kon komen. Dat kon hij, en hij heeft ook wel eens rundernier voor me besteld. En van de visboer kreeg ik een tijdje het afval van de vis, mooie koppen en graten met veel vlees vaak!
Ze kijken je wel even vreemd aan maar bij uitleg dat het voor de hond is vinden de meesten het wel leuk dat je die zo 'verwend'
-
Addy
maar dat kan je toch zo bij de islamitische slager halen ?Gollum schreef:Voor de ts; in het begin dat ik Gol nog kvv gaf ben ik ook eens brutaal naar de slager gestapt en heb ik gevraagd of hij aan kippenekjes etc kon komen. Dat kon hij, en hij heeft ook wel eens rundernier voor me besteld. En van de visboer kreeg ik een tijdje het afval van de vis, mooie koppen en graten met veel vlees vaak!
Ze kijken je wel even vreemd aan maar bij uitleg dat het voor de hond is vinden de meesten het wel leuk dat je die zo 'verwend'
Die zitten toch tegenwoordig overal ?
- Hamilton
- Zeer actief
hebben jullie ook zoiets als een weekmarkt/zaterdagmarkt?*kelly* schreef:Vlakbij Utrecht....Knoeppie schreef:Waar woon je, *kelly*?
Probleem is ook dat we maar een klein vriezertje hebben, heb ook eens rondgekeken op andere BARF forums en daar stond ook de tip eens bij een slager of poelier langs te gaan dus dat ga ik zeker eens doen
de kippenboeren die daar met hun kraam staan, maken meestal zelf hun kippen schoon,( een dag van te voren) als je dan vraagt of ze de karkassen en nekjes willen bewaren, kun je die vast wel tegen 'n kleine vergoeding kopen.