Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kieskeurig of ..?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Wolvin
Vaste gebruiker

Kieskeurig of ..?

Ongelezen bericht door Wolvin »

Misschien heeft iemand anders dit ook maar Kiba heeft best een vreemd eetpatroon. Bij ons staat er altijd een bak eten voor hem klaar aangezien hij geen schrokker is en van zichzelf zowiezo al kleine beetjes eet. We hebben wel geprobeerd om alleen zijn bak met eten neer te zetten als het ook echt etenstijd voor hem is maar hij eet toch niet als hij er geen zin in heeft en dan kan ik alles weer onaangeroerd weggooien.

Hij eet dus twee of soms wel drie dagen weinig tot niks en dan een dag weer wel,en dan weer twee dagen bijna niks. We hebben wel geexperimenteerd met verschillende soorten voer maar altijd is het het zelfde verhaal. Zelfs een bak frolics laat hij staan terwijl ik frolics altijd als snoepje gebruik. :denken:

De dierenarts heeft niks abnormaals aan hem kunnen vinden,hij heeft gewoon een gezond gewicht (37 kilo) en is ook niet te mager ofzo. Heeft iemand anders dit ook met zijn/haar hond(en)?
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Welke voeding heb je geprobeerd? Alleen brokken of ook iets anders?
Wolvin
Vaste gebruiker

brokken van zowel elk merk en op het moment zijn het een schep droge brokken met een pak diepvriesvlees van 'smuldier'. Dat mengen we dan door elkaar en lijkt het meeste in de smaak te vallen.

edit://

van deze diepvries pakjes: http://www.diervoeding.com/index.php?load=2
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

Misschien een idee om over te stappen op alleen Smuldier, en eventueel een andere KVV, zoals Energique, Duck, Rodi, Carnibest, etc.?
Afbeelding
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

En als je nu eens alleen vlees geeft? Er zijn veel honden die brokken niet lekker vinden of er snel op uitgekeken raken. Mijn honden eten ook heel slecht brokken.

Er zijn veel soorten vlees die je heel goed kunt voeren. Zoek maar eens hier op het forum naar kvv.
Wolvin
Vaste gebruiker

zit daar dan alles in wat ze nodig hebben? hoef ik dan geen brokken bij te voeren?
Maylala
Zeer actief

Wolvin schreef:zit daar dan alles in wat ze nodig hebben? hoef ik dan geen brokken bij te voeren?
Nee, dat is compleet. Geen enkel brokje nodig. :mrgreen:
Smuldier heeft bijvoorbeeld ook de Vlees compleet versie, daar heeft je hond niks anders bij nodig.
Het lekkerst blijft natuurlijk als je varieert. Kijk eens bij je dierenwinkel of ze bijvoorbeeld Energique, Rodi of Duck verkopen, en probeer dat eens. Lekker afwisselen, da's goed voor ze. :ok: Zelf eet je ook graag elke dag wat anders, en liefst lekker vers, toch? ;)
Afbeelding
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

waarom zou hij ook moeite doen om te eten binnen bepaalde tijd als hij er de hele dag de tijd voor heeft?
zie dat ook bij de honden op m'n werk(pension)en ook die weten heel snel dat ze het binnen een bepaalde tijd op moeten hebben omdat het bij ons gewoon niet kan een hele dag voer.
ik zou stoppen met steeds iets nieuws proberen en hem op een goede brok te zetten of op kvv,2 keer per dag een kwartier de tijd en anders pech en ook geen tussendoortje's.misschien helpt het ook om hem op een plek te zetten waar hij niet veel last van pottenkijkers heeft,shadow hier wou niet eten als ik erbij stond en die eet nu vol overgave in de gang waar niemand naar hem kijkt.
Afbeelding

jemble 5 maanden
Wolvin
Vaste gebruiker

Maylala schreef:
Wolvin schreef:zit daar dan alles in wat ze nodig hebben? hoef ik dan geen brokken bij te voeren?
Nee, dat is compleet. Geen enkel brokje nodig. :mrgreen:
Smuldier heeft bijvoorbeeld ook de Vlees compleet versie, daar heeft je hond niks anders bij nodig.
Het lekkerst blijft natuurlijk als je varieert. Kijk eens bij je dierenwinkel of ze bijvoorbeeld Energique, Rodi of Duck verkopen, en probeer dat eens. Lekker afwisselen, da's goed voor ze. :ok: Zelf eet je ook graag elke dag wat anders, en liefst lekker vers, toch? ;)
dat is waar :mrgreen: ik zal morgen meteen eens gaan kijken wat ze hebben
Maylala
Zeer actief

fabienne s schreef:waarom zou hij ook moeite doen om te eten binnen bepaalde tijd als hij er de hele dag de tijd voor heeft?
Ben ik het ook mee eens. Sjon laat z'n eten ook wel eens staan, dan haal ik het na een half uurtje weg, en dan gaan we ieder wandelingetje flínk apporteren. Lekker hongerig maken. En dan 's avonds bied ik het pas weer aan.
Ook leuk als hij het weigert is de katten erbij roepen.. "Zo Sjon, wil jij geen kipfilet? Dan eet de kat het toch op?" Dan is z'n bak meestal binnen 10 seconden blinkend schoon. :mrgreen:
Afbeelding
Wolvin
Vaste gebruiker

fabienne s schreef:waarom zou hij ook moeite doen om te eten binnen bepaalde tijd als hij er de hele dag de tijd voor heeft?
zie dat ook bij de honden op m'n werk(pension)en ook die weten heel snel dat ze het binnen een bepaalde tijd op moeten hebben omdat het bij ons gewoon niet kan een hele dag voer.
ik zou stoppen met steeds iets nieuws proberen en hem op een goede brok te zetten of op kvv,2 keer per dag een kwartier de tijd en anders pech en ook geen tussendoortje's.misschien helpt het ook om hem op een plek te zetten waar hij niet veel last van pottenkijkers heeft,shadow hier wou niet eten als ik erbij stond en die eet nu vol overgave in de gang waar niemand naar hem kijkt.
zijn bak staat achter de bank,hij heeft zeg maar een 'nis' waar verder nooit iemand komt,staat niet in een gangpad ofzo.
We hebben inderdaad al geprobeerd om zijn bak weg te halen maar hij blijft 'vasten'.
Twee dagen amper iets,en een dag eet hij in een keer zijn bak leeg,dan weer twee dagen niet.
Maylala
Zeer actief

Wolvin schreef: dat is waar :mrgreen: ik zal morgen meteen eens gaan kijken wat ze hebben
Weet zeker dat je hond je dankbaar is. :ok:
Laat je even weten hoe het bevalt?
Afbeelding
Wolvin
Vaste gebruiker

Maylala schreef:
Wolvin schreef: dat is waar :mrgreen: ik zal morgen meteen eens gaan kijken wat ze hebben
zal ik doen :)
Maylala
Zeer actief

Wolvin schreef:
Maylala schreef:
zal ik doen :)
:ok: Ben benieuwd. :D
Afbeelding
Wolvin
Vaste gebruiker

vanavond heeft hij dus een complete diepvries maaltijd van smuldier gehad,zonder brokken en dat is ook maar half opgegaan,hij heeft verder niks anders gehad behalve een frolic na de wandelingen. (het was wel goed ontdooid daar heb ik wel opgelet)
:denken:

Vandaag nog niet naar de dierenwinkel geweest,ik ben wel van plan het snel te doen. Misschien een stomme vraag maar waar staat KVV precies voor?
Ik denk wel dat ze rodi hebben (ik ken het alleen van de worst moet ik eerlijk bekennen)

Wel heb ik gemerkt dat hij pens lekkerder vind dan hart of kip maar ik wil hem niet iedere dag pens geven.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Niet die halve bak vlees achter de bank laten staan he..........
Wolvin
Vaste gebruiker

Rosita Compagner schreef:Niet die halve bak vlees achter de bank laten staan he..........
heb ik ook niet gedaan :)
Maylala
Zeer actief

Wolvin schreef: Misschien een stomme vraag maar waar staat KVV precies voor?
Ik denk wel dat ze rodi hebben (ik ken het alleen van de worst moet ik eerlijk bekennen)

Wel heb ik gemerkt dat hij pens lekkerder vind dan hart of kip maar ik wil hem niet iedere dag pens geven.
KVV staat volgens mij voor Kompleet Vers Vlees of Vers Voeding of zo.
Probeer eens een ander merk, misschien dat de bak dan ineens leeggaat.
Veel dierenwinkels hebben wel Energique of Rodi in de diepvries liggen, dat is alweer heel anders dan Smuldier (wel ook compleet). Afwisselen doet wonderen.
Daarnaast ook zorgen dat hondlief veel beweging krijgt. Lekker hongerig máken een uurtje voor het eten doet natuurlijk ook al heel wat. ;)

En pens kun je volgens mij onbeperkt geven. :ok:
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

KVV staat voor Kompleet Vers Vlees.

Je hebt verschillende merken .
Een aantal zijn verkrijgbaar in de super oa rodi en smuldier.
Ze liggen in het vriesvak(dus geen worsten, dat word vaak als beloning gebruikt :wink: ).
Zorg wel dat je de komplete versies geeft dus niet (alleen) de enkelvoudige variant.
Als het kompleet is staat het op het pakje geloof ik.
Verder heb je ook andere merken zoals Energigue, FFF, Bandit, Carnibest, Haaksbarf, KIVO, AHV en vele andere merken.
Ik zou zoveel mogelijk proberen af te wisselen met bepaalde merken/varianten KVV. :wink:
Succes met uitproberen, de meeste honden vinden het erg lekker. :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Als hij goed op gewicht is kan het ook zijn dat je gewoon teveel geeft he ;) Ik heb een poosje zelf samengesteld gevoerd en wilde vastendag in gaan voeren, maar dan moet je de dag van tevoren dus dubbel geven. Jamey eet standaard een portie op, meer wil ze gewoon niet (mag duidelijk zijn dat ik niet ben gaan vasten). Zelfde met brok (hoewel ze die inderdaad gewoon ook overslaat en alleen als ze echt honger heeft gaat eten). KVV is dan ook de enige voersoort waarbij ik op moet gaan letten dat ze niet aan gaat komen, verder blijft ze altijd keurig op gewicht, hoef ik niets voor te doen...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”