Ik heb voor Yanthe's komst in maart mijn laminaatvloeren (die relatief "ruw" zijn in hun soort), bekleed met vloertegels. Dat is mij heel erg goed bevallen. Echte ongelukken kun je verwijderen en kleine dingen als gemorst water en dergelijk heeft nooit door een tegel de vloer bereikt.
En, belangrijkste....Yanthe heeft als pup naar hartelust kunnen stuiteren.
Nu is al één keer de zaak een beetje losgeschoten (nou ja, AL, het ligt er dus ook al máánden), en ik had nu op twee plaatsen ontbrekende tegels omdat een logée rauwe voeding had overgegeven en ik dat er niet uit kreeg. Ik heb alleen niet direct de tijd genomen de gaten weer op te vullen

Nu had ik vandaag weer eens tijd en dacht, laat ik die tegels weer eens terugleggen! Maar helaas is er door die twee kale plekken en hele hoop zand onder de tegels gekomen en lijkt mijn laminaat toch wel behoorlijk geschuurd. Ik heb alle tegels verwijderd en de vloer geboend, maar vraag me nu af....zal ik ze nog terugleggen of niet???
Hoe lang laten jullie kleden/bedekking etc liggen ten behoeve van de heupen en bottenstel-ontwikkeling??
Yanthe is nu 11 maanden oud.
Ik kan ze zonder meer goed uitzuigen en weer strak terugleggen, want onder de tegels waar geen "gat" in de buurt zat is nog steeds niks van slijtage/vochtplekken te zien. Het werkt dus wel, als ik tenminste meteen die tegels vervangen had.
Ben benieuwd naar jullie meningen. Moet je zo lang een ruwe vloer aanbieden of niet? Heeft het (nog) zin of niet?
(p.s. "leren" op gladde vloeren te lopen is geen argument, althans, wel natuurlijk, maar dat heeft ze elders voldoende kunnen leren;-))