Bij mij voor is een groot weiland waar al jaren geen vee meer in staat het is eigenlijk het onofieciele uitlaat gebied geworden van alle honden in het dorp. Ik heb perfect uitzicht over dit weiland en voordat ik met Jola naar buiten ga dan kijk ik eerst of er niemand is.
Ik heb wel strenge regels aan het loslopen. Als er een voetganger, fietser, hardlopen andere hond of wat dan ook aan komt roep ik Jola bij me en moet ze volgen totdat deze mensen ruim gepasseert zijn. Dan mag ze wel weer vrij. In het dorp zelf heb ik haar meestal ook los maar dan moet ze wel volgen. Over het algemeen krijg ik complimentjes omdat ze goed luisterd of bedankjes(meestal van hardlopers) omdat ik ze bij me hou. Maar heb nu een of twee keer een angstig persoon gepaseert die (ondanks dat jola naast mijn been zit aan de andere kant dan waar gepaseert wordt) op moest merken dat de hond aan de lijn moest. Ik snap het goed maar vervolgens loopt er een vriendin achter me met een hond aan de lijn die praktisch tegen mevrouw opspringt en dat is geen probleem