Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

sneeuw en ijs te koud voor hondenpootjes

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

geen probleem hier met koude voetjes zelfs de nakers niet , ik loop niet op gepekelde stukken , pekel kennen ze hier niet :roll: Wel heeft oma een afgebroken nagel en 1 met een scheur.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Hier hebben de honden er nooit last van gehad,maar vanmorgen was Bowie erg onrustig toen ik terug kwam van het wandelen,dit duidt bij hem dikwijls op pijn of zo.
Zijn pootjes waren ijskoud,terwijl bij Mickey en Kayleigh de pootjes al lekker warm waren,ik heb hem toen lekker een beetje onder gestopt en pas na een uur werden ze een beetje warm,arme hond.
Hij heeft overal erg veel artrose,hij is 12 jaar,maar wat het kan zijn,geen idee....
Morgen gaat hij gewoon ff plassen poepen en weer terug.
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Bea. schreef:Hier hebben de honden er nooit last van gehad,maar vanmorgen was Bowie erg onrustig toen ik terug kwam van het wandelen,dit duidt bij hem dikwijls op pijn of zo.
Zijn pootjes waren ijskoud,terwijl bij Mickey en Kayleigh de pootjes al lekker warm waren,ik heb hem toen lekker een beetje onder gestopt en pas na een uur werden ze een beetje warm,arme hond.
Hij heeft overal erg veel artrose,hij is 12 jaar,maar wat het kan zijn,geen idee....
Misschien volgende keer toch maar een dekje? Als het lichaam te koud wordt, onttrekt het eerst alle warmte uit vingers en tenen. Met een dekje blijven de pootjes ws wel warm.
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Hier ook nergens last van, maar ik loop dan ook niet met de honden op gepekelde stukken. De honden zijn gék op dit weer en hebben energie voor 10. Ik zorg er wel voor dat ze in beweging blijven, dus flink de pas er in :wink:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Bea. schreef:Hier hebben de honden er nooit last van gehad,maar vanmorgen was Bowie erg onrustig toen ik terug kwam van het wandelen,dit duidt bij hem dikwijls op pijn of zo.
Mijn oude hond had ook flink last van artrose en met koud weer worden ze dan gewoon wat stram en stijf. Ik zou hem idd een kort rondje doen, of anders lekker warm inpakken. Warm houden met artrose, daar win je de helft al mee :ok:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
dretje
Zeer actief

Ongelezen bericht door dretje »

Takkii wordt helemaal hieperdepiep van dit weer ,echt een blije gup!
maar toen ik hem net nog even buiten wilde laten (doen we savonds vaak even gewoon in de achtertuin voor een plasje) stak hij alleen zijn neus buiten en......draaide snel om
Toch te koud?!
De termometer gaf een uur geleden al -15 graden aan!!!!!!
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Rinne Roos is een bikkel, die heeft vanavond een paar uur buiten gelegen.
Eerst met een bullepees en toen wilde ze niet naar binnen, want vrouwtje was nog niet thuis, daar wilde ze op wachten.
Ligt ze dus lekker op de stenen achter de poort te wachten, twee uur lang, de slijmerd ;)
Nergens last van, stoer hoor :ok:

De stabijs zijn wel wijzer :piew:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Aan smeren doe ik ook niet, loop ook niet op plekken waar gestrooid is.
Gisteren ging Lola zelfs door de sneeuw rollen, gekke meid.
Wel hadden ze allebei ijspegeltjes aan de onderkin hangen. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
madrieka
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Jack Russel en Ruwhaar Teckel

Ongelezen bericht door madrieka »

christo schreef:Het valt mij op dat Christo nu veel zijn poten likt. Maar vaseline? Ik denk dat ik nu gewoon zijn poten na de wandeling goed afdoe met babydoekjes.

Overigens loop ik nu steeds waar het gestrooid is. Ben al twee keer onderuit gegaan vanochtend :N: :N:
Heb het er vanmorgen nog over gehad met de da ,idd pootjes afdoen als je thuiskomt maar geen vaseline,hierdoor gaan ze vaak juist aan hun pootjes likken met gevolg doorlikken met alle gevolgen van dien als ze door de pekel lopen :)
Afbeelding

De gemiddelde hond is een beter persoon dan de gemiddelde persoon

Als je denkt dat een hond niet kan rekenen, stop dan eens 3 koekjes in je zak en geef hem er maar 2
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

madrieka schreef: Heb het er vanmorgen nog over gehad met de da ,idd pootjes afdoen als je thuiskomt maar geen vaseline,hierdoor gaan ze vaak juist aan hun pootjes likken met gevolg doorlikken met alle gevolgen van dien als ze door de pekel lopen :)
Da's makkelijk, gewoon de pootjes er af doen :smile:

Sorry, beetje flauw, maar moest erw el om lachen.
Luka heeft overigens totaal geen last van de kou, hij ligt ook gewoon in de sneeuw te rollebollen :19:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

tekkel schreef:
baukje en femke schreef:Wat ik ook in het andere topic hierover schreef: Als je vaseline gebruikt, wat heel goed werkt, gebruik dan zuurvrije vaseline.
En geen vaseline op waterbasis!
Waarom niet?
Ik heb net vaseline gekocht met als enige ingrediënt Petrolatum, ongeparfumeerd 100% zuiver (zegt de verpakking tenminste :mrgreen: )
Is dat goed?
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Gollum schreef:
tekkel schreef:
baukje en femke schreef:Wat ik ook in het andere topic hierover schreef: Als je vaseline gebruikt, wat heel goed werkt, gebruik dan zuurvrije vaseline.
En geen vaseline op waterbasis!
Waarom niet?
Omdat water bevriest, denk ik maar zo :mrgreen:
Afbeelding
Jippie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Naakthond, Peruaanse Naakthond Middenslag, Poedel Middenslag, Podenco.
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Jippie »

Mijn honden hebben niet echt problemen met hun voetjes.
Wel zijn Madam haar voetjes nu gevoeliger, ze heeft snel last van een droge huid op haar poten, en door het spelen en wilde gedrag heeft ze nu in de winter sneller last van wondjes en plekjes enzo. Ik smeer het ook in met een goeie handcreme of inderdaad ook vaseline!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”