Ik ben druk in de verhuizing en de hondjes krijgen nu inmiddels verschillende voeding.. Zyra (de kleinste) krijgt op dit moment smorgens nog brokjes van de laatste zak bonze puppy brokken en savonds diner van ranzijn met stukjes vers vlees, pens, vlees of kip van die diepvries pakjes..
Quinta zit inmiddels aan speciale dierenarts brokken van royal canin om af te vallen. Als deze zak leeg is mogen wij weer gaan voeren wat we willen..
Nu wil ik heel graag weten wat het nu zou kosten om 2 honden (1tje van plus minus 8 kilo en 1tje van plus minus 20 kilo) op vers vlees te zetten.. waar haal ik het vlees vandaan etc.
Ik heb gisteren 2 pakjes uit de diepvries mee genomen van vlees en kip, de pens was op, en ik vindt het erg leuk om op deze manier bezig te zijn met de voeding van de honden.. ik wil dus graag het volgende weten:
Hoe zet ik de honden over op complete vers vlees voeding?
Hoeveel zou het mij kosten voor deze 2 honden?
Hoeveel kilo moeten ze per dag eten?
Quinta is nogal gevoelig en is snel aan de diaree, kan het kwaad om haar op 8 jarige leeftijd over te zetten op vers vlees?
moet ik ze echt buiten gaan voeren zodat niet het hele huis onder het bloed zit? (met deze kou kan ik dat Quinta niet aan doen.
Zelf zat ik er voorlopig aan te denken om de honden smorgens brokken te geven en savonds vers vlees eventueel gemengd met diner. dit voornamelijk omdat ik totaal geen verstand heb van versvlees voeren maar het blijft wel aan me knagen sinds ik dat hier heb gelezen.. zou dit een goede stap wezen om helemaal over te stappen naar vers vlees? Zyra vindt het in ieder geval erg lekker
Indien ik toch het laatste ga doen (smorgens brokken savonds vlees eventueel met diner) vraag ik mij het volgende af:
Wat zijn goede brokken?
Welk diner is geschikt om met vlees te mengen?
Hoevel vlees moet ik savonds geven?
Hoeveel brokken smorgens?
hierbij moet ik wel vertellen dat ik in de winter door mijn ziekte niet al te veel kan wandelen met de honden maar in de zomer wil ik wel graag erg veel wandelen.. Quinta is bijna 9 jaar en krijgt al echt ouderdoms verschijnselen en is dus niet zo heel erg actief.. Zyra is echt super actief, rent door het hele huis heen tot ze is uitgeput en gaat dan eventjes liggen om daarna weer verder te gaan.. Zyra is nu net 1 jaar oud en dus heerlijk aan het puberen.
Nog even een kleine vraag en waarschijnlijk een hele domme vraag... Wat is het verschil tussen KVV en BARF?
Groetjes Desire