Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hutsje schreef:en dat komt er dus op neer dat je het hele jaar door op reeen mag jagen .
Mits je in het bezit bent van een jachtakte en je je houdt aan het 'afschotplan' (bepaald door de provincie). Tenminste, zo zou het moeten gaan.
En hier gaat het dus zo. Mijn vriend jaagt ook en die willen altijd genoeg populatie overhouden om het voldoende in stand te houden. Verder hebben ze honden bij zich die dus wild dat neergeschoten is, te zoeken en het wordt ook altijd gevonden. Geen dieren die liggen te sterven of wat dan ook.
Ik vind het verschrikkelijk dat mensen hun honden laten lopen zonder er naar om te kijken, zeker met dit als gevolg. Nu zijn de reeën gruwelijk omgekomen, maar de hond had ook onder een auto terecht kunnen komen. In beide gevallen is de mens de schuld maar het dier draagt de gevolgen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Maar ik vind de combinatie raar. Dat ze dus vluchten op het ijs vanwege honden.
Ik gok dat ze daar helemaal niet hoorden, eigenlijk.
Dat er misschien wel daar reeën zaten omdat er een overschot is.
Ze moeten ergens heen en met dit weer gaan ze aan de wandel, dat merk ik hier ook duidelijk.
Want dat de wildbalans zoek is, is natuurlijk al jaren een feit.
Je ziet wild op de meest onlogische plaatsen af en toe
Of die hond er hoorde is een ander verhaal.
Het Telegraaf-gehalte in dit bericht is wel wat hoog inderdaad, dus daar gaan we vast niet achter komen
het zou heel goed kunnen dat de reeën daar niet hoorden
Ik denk dat jij niet erg verkeerd gokt
En inderdaad een wat hoog Telegraafgehalte
Maar wat bedoelen jullie er nu mee dat de reeën daar niet hoorden?
Langs de Vecht (Vechtdal) bij Zwolle bevindt zich - bij mijn weten - een uitgestrekt natuurgebied. Nou ja, dat was zo in ieder geval. Door oprukkende industrie en bebouwing staat dit gebied wellicht onder druk (weet ik niet zeker maar kan ik me zo voorstellen). Ik denk dat de reeën er juist wel horen maar dat hun habitat wat in de verdrukking aan het raken is.
Wat ik bedoel (en marjoleine waarschijnlijk ook) is dat wij het gebied niet kennen.......dat het mogelijk net een gebied is waar normaliter geen reeën lopen.........waardoor het voor een baas met hond weer veel normaler wordt om daar rond te struinen.......................(als het gebied is waar de hond los mag lopen)
Er zijn gebieden waar veel reeën zijn en waar ze ook geregeld worden waargenomen en gebieden waar je ze niet ziet, maar nu misschien wel omdat er veel zijn bijvoorbeeld of om weet ik wat voor reden.
snap je?
Het is niet zo dat ik bepaal of er een ree mag lopen of niet
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hutsje schreef:en dat komt er dus op neer dat je het hele jaar door op reeen mag jagen .
Mits je in het bezit bent van een jachtakte en je je houdt aan het 'afschotplan' (bepaald door de provincie). Tenminste, zo zou het moeten gaan.
En hier gaat het dus zo. Mijn vriend jaagt ook en die willen altijd genoeg populatie overhouden om het voldoende in stand te houden. Verder hebben ze honden bij zich die dus wild dat neergeschoten is, te zoeken en het wordt ook altijd gevonden. Geen dieren die liggen te sterven of wat dan ook.
Ik vind het verschrikkelijk dat mensen hun honden laten lopen zonder er naar om te kijken, zeker met dit als gevolg. Nu zijn de reeën gruwelijk omgekomen, maar de hond had ook onder een auto terecht kunnen komen. In beide gevallen is de mens de schuld maar het dier draagt de gevolgen.
Als je het zo opschrijft begin ik een beetje te sputteren
Je weet niet of er wel of niet naar die hond werd omgekeken.
En ik weet uit ervaring hoe een hond kan reageren bij plotseling (en misschien onverwacht?) contact met reeën.
Je kunt niet altijd alles voor zijn.
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Rami schreef:
Maar wat bedoelen jullie er nu mee dat de reeën daar niet hoorden?
Langs de Vecht (Vechtdal) bij Zwolle bevindt zich - bij mijn weten - een uitgestrekt natuurgebied. Nou ja, dat was zo in ieder geval. Door oprukkende industrie en bebouwing staat dit gebied wellicht onder druk (weet ik niet zeker maar kan ik me zo voorstellen). Ik denk dat de reeën er juist wel horen maar dat hun habitat wat in de verdrukking aan het raken is.
Wat ik bedoel (en marjoleine waarschijnlijk ook) is dat wij het gebied niet kennen.......dat het mogelijk net een gebied is waar normaliter geen reeën lopen.........waardoor het voor een baas met hond weer veel normaler wordt om daar rond te struinen.......................(als het gebied is waar de hond los mag lopen)
Er zijn gebieden waar veel reeën zijn en waar ze ook geregeld worden waargenomen en gebieden waar je ze niet ziet, maar nu misschien wel omdat er veel zijn bijvoorbeeld of om weet ik wat voor reden.
snap je?
Het is niet zo dat ik bepaal of er een ree mag lopen of niet
mijn oom woont in belgie en daar heeft hij een groot stuk grond met een bos er achter en daar mogen de jagers ook jagen, niet van mijn oom maar van de gemeente dat is een afspraak of zo iets. maar toen hij op een dag naar buiten ging vond hij zijn drie honden dood in het bos, ze waren afgeschoten
hij had 3 rottie's
-------------------------------------------------------
als hij eraan komt niet op de grond gaan liggen want........hij knabbeld aan je oor!
rick en kimo schreef:mijn oom woont in belgie en daar heeft hij een groot stuk grond met een bos er achter en daar mogen de jagers ook jagen, niet van mijn oom maar van de gemeente dat is een afspraak of zo iets. maar toen hij op een dag naar buiten ging vond hij zijn drie honden dood in het bos, ze waren afgeschoten
hij had 3 rottie's
En dat mag ook in Belgie, je honden doodschieten in je EIGEN bos? Ik zou toch actie ondernemen!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
rick en kimo schreef:mijn oom woont in belgie en daar heeft hij een groot stuk grond met een bos er achter en daar mogen de jagers ook jagen, niet van mijn oom maar van de gemeente dat is een afspraak of zo iets. maar toen hij op een dag naar buiten ging vond hij zijn drie honden dood in het bos, ze waren afgeschoten
hij had 3 rottie's
En dat mag ook in Belgie, je honden doodschieten in je EIGEN bos? Ik zou toch actie ondernemen!
Het bos is niet eigen geloof ik?
En de vraag is natuurlijk wie die honden heeft doodgeschoten en waarom die honden in het bos waren?
hij had 3 rottie's
Jazeker dat dit mag, eigen bos zal het wel niet geweest zijn, maar als jouw hond de jacht belemmerd, mag je als jager volledig terecht iemand zijn hond neerknallen. Ik heb vroeger zo wat naast de hei gewoond, ook in Belgie, en daar is de buurhond doodgeschoten door jagers. Vervelend maar het mag.
hij had 3 rottie's
Jazeker dat dit mag, eigen bos zal het wel niet geweest zijn, maar als jouw hond de jacht belemmerd, mag je als jager volledig terecht iemand zijn hond neerknallen. Ik heb vroeger zo wat naast de hei gewoond, ook in Belgie, en daar is de buurhond doodgeschoten door jagers. Vervelend maar het mag.
Vervelend? Ik was ze denk ik met jachtgeweer en al achterna gegaan. Beetje m'n hond afknallen? Kanonne!
Aimee schreef:
nee nee nee, onwaar, weet ik zeker. Het mag niet, het wordt gedoogd,dat is iets anders.
En het is niet vervelend, ik zou ziedend van woede worden en de persoon in kwestie mag blij zijn als hij het bos nog uitkomt.
heb een tijd geleden een gesprek met een boswachter gehad. Van elk bos hier, worden de reeen geteld en bijgehouden. Als er 1 door een auto word aangereden, betekend dat dat er 1 minder word afgeschoten, om zo een gezonde populatie te houden. Er word dus wel degelijk over na gedacht. Honden zijn vaak de reden dat een ree de weg op schiet, in blinde paniek
Dingo schreef:heb een tijd geleden een gesprek met een boswachter gehad. Van elk bos hier, worden de reeen geteld en bijgehouden. Als er 1 door een auto word aangereden, betekend dat dat er 1 minder word afgeschoten, om zo een gezonde populatie te houden. Er word dus wel degelijk over na gedacht.
Klopt. Hier moet je het ook doorbellen als er je een dood ree aan treft.
Overigens vroeg ik of je een hond of kat op je eigen terrein mocht afschieten als deze niet van jou was. Nee, was het antwoord (hoofd van de politie Twente). Als ik mijn auto op jouw oprit zet, mag jij er ook geen deuk in trappen. Dat is vernieling van andermans bezit. En zo wordt een dier ook gezien. Je mag niet andermans bezit vernielen. Maar volgens mij mag een jager dan dus ook geen hond afschieten. En katten... ja dat is vaag. Sommige katten zijn namelijk van iemand, andere niet.
ik had dit al ergens gelezen en het is bij westerveld gebeurd.
een klein bos met veel reeen, hier mogen geen honden los!
vroeger kwam ik hier ook vaak maar mensen hebben er schijt aan dat de honden niet los mogen en heb er al een aantal keren bonje gehad.
nu loopt er ook een uitlaatservice, met een verschrikkelijk eigennaar hij zou mij wel ff voor me bek slaan maar drufde niet dichtbij tekomen, ik vroeg hem vriendelijk of hij zijn honden aan wou lijnen!
ik ben hem wel eens tegen gekomen met 20 HONDEN er zijn altijd vechtpartijen in de groep. en hij is nog smerig ook!
dus sorry voor mijn vooroordeel maar het zal vast een hond van hem zijn.
dat gebeurd ook vaker.
iones schreef:Zijn er alternatieve losloopgebieden daar in de buurt? En dan heb ik het niet over een kloterig strontveldje maar een mooie wandelroute?
nee, je moet dan naar heerde dat doet de uitlaatservice waar mijn honden mee gaan altijd en ik trouwens ook.
er zijn wel een aantal bossen maar daar mogen geen honden los en toch word het gedaan door vele uitlaatservice en andere.
Wat vreselijk... overigens moet ik toegeven dat het mij misschien ook zou kunnen overkomen. Onze honden lopen af en toe achter een ree (is nu 3x gebeurd in 5 jaar), maar deze afstanden vergroten binnen de minuut aanzienlijk, ze kunnen zo'n ree niet inhalen en keren dan vanzelf terug.
In België mogen honden nergens los en in elk bos / heide zitten er wel reeën.
"We hadden een klein jacht kunnen kopen van alles dat we aan onze hond, en alle dingen die hij kapot gemaakt had, besteed hadden. Maar ja, hoeveel jachten liggen de hele dag bij de deur te wachten tot je terugkomt?" (John Grogan)