Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voor Nanna ea liefhebbers: harige hazewinden

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

kitty2 schreef:Jaap zal wel komen omdat wij nog een stuk dichter bij de Hunnen staan :pffff: :mrgreen:
Onderontwikkeld en uit achtergebleven gebied bedoel je? :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Prachtige foto serie en ik zou ook voor die collie kruising gaan, wat een mooie hond is dat. :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Jaap* schreef:
kitty2 schreef:Jaap zal wel komen omdat wij nog een stuk dichter bij de Hunnen staan :pffff: :mrgreen:
Of al wat ouder :mrgreen:
Ik heb zoiets nooit vreemd gevonden.
Ik kan zo'n foto van een kind met konijn heel goed zien :ok:
Vind het zelfs leuk om te zien dat er ook gewoon nog kinderen zijn die of mee zijn geweest op jacht (deze denk ik niet, gezien de kleur van hun kleding) of die geïnteresseerd en misschien zelfs trots op de hond de buit laten zien.

Kinderen die mee gaan op jacht halen samen met pa of ma (of beiden) het lekkerste stukje echt scharrelvlees uit de natuur wat je je maar kunt voorstellen :D

En als ik denk aan de jagers die gewoon hun gebied beheren, zorgen dat alles daar goed kan gedijen en die vervolgens in het jachtseizoen hun stukje vlees daar vandaan halen als er voldoende wild zit ...................
Dan ben ik best een beetje jaloers :wink:

Wat een prachtige serie foto's van die honden. :D
Heel bijzonder :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

Jaap* schreef:

nee dat dan weer niet :N:
Gos
Zeer actief

Re: hond

Ongelezen bericht door Gos »

Ingrid48 schreef:En natuurlijk hebben koeien, varkens, kippen etc etc ook recht op een, weliswaar kort, maar toch redelijk leven. Daarom pleit ik erg voor biologisch vlees :ok:
Erg veel biologischer dan dit kun je je vlees niet krijgen denk ik eerlijk gezegd. En waarom heb je wel respect voor dieren als je "gewoon" al dan niet biologisch vlees eet en niet als je het zelf gevangen hebt? :denken:

Ik geniet ook niet van de aanblik van een dood dier en zie mezelf ook niet gauw jagen, maar ik zie het niet als iets abnormaals. Als kind keek ik ook wel naar dierendocu's waarin om maar wat te noemen leeuwen een prooi verschalkten, daarmee leer je juist het dubbele aan het leven: hoe mooi het levende dier is, hoe jammer zijn dood maar ook de onherroepelijke noodzaak ervan. Het is allemaal niet zo zwart-wit.
Jaap*
Zeer actief

Dubbele moraal:
Dubbele moraal verwijst naar het feit dat veel mensen, bewust of onbewust, met twee maten meten, wat zich soms uit in selectieve verontwaardiging. Het meten met twee maten kan soms algemeen aanvaard zijn in een groep mensen, bijvoorbeeld in een bedrijf of een heel land.
:mrgreen:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Toch snap ik het ongemakkelijke van een kind met zojuist gedood wild wel een beetje.
Bij mij is het 't vooral het triomfantelijke wat me tegen staat. Zo'n ouder die een dode haas of konijn (bijna net zo groot als het kind zelf) bij zijn/haar kind in de handen duwt. Het hele jacht-trofee idee, nee dat vind ik - persoonlijk - niks.
En dat heeft niets te maken met het ver afstaan van (dode) dieren. Kinderen confronteren met dode dieren (ook als het gedode dieren zijn) daar heb ik niets op tegen. Laat zo'n kind een geschoten haas/konijn bekijken en laat het wat mij betreft ook bij het villen/slachten zijn Maar dat poseren voor een foto... nee. :wink:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Rami schreef:Bij mij is het 't vooral het triomfantelijke wat me tegen staat.
Ik denk wel dat je uit moet kijken met het zelf invullen van wat je denkt te zien, wij weten helemaal niet hoe en wat immers :wink:
Maar afijn, triomfantelijk met de tennistrofee mag wél natuurlijk :mrgreen:
Rami
Zeer actief

Jaap* schreef:
Rami schreef:Bij mij is het 't vooral het triomfantelijke wat me tegen staat.
Ik denk wel dat je uit moet kijken met het zelf invullen van wat je denkt te zien, wij weten helemaal niet hoe en wat immers :wink:
Da's waar, maar is moeilijk uit te schakelen. Ik kan niet objectief kijken naar beelden/foto's. Ik neem altijd mee wat ik in mijn eigen hoofd aan ideeën en gedachten heb.
Jaap* schreef:Maar afijn, triomfantelijk met de tennistrofee mag wél natuurlijk :mrgreen:
Nouuuuu... ik heb ook zo mijn ideeën en gedachten over topsport dus ik denk dat het - voor mij - zo'n beetje op hetzelfde neerkomt. :mrgreen:
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Nanna schreef:Ik denk dat er een verschil zit tussen triomfantelijk met een dood dier op de foto staan (zoals een prijsschieter met een dooie beer of olifant) of trots op de geleverde prestatie van de hond met zijn prooi op de foto staan.
Ja, dat verschil zie ik ook wel. Ik zou zeggen: fotografeer dan de hond + buit en laat dat kind maar weg. :wink:
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Nanna schreef:
Rami schreef:
Nanna schreef:Ik denk dat er een verschil zit tussen triomfantelijk met een dood dier op de foto staan (zoals een prijsschieter met een dooie beer of olifant) of trots op de geleverde prestatie van de hond met zijn prooi op de foto staan.
Ja, dat verschil zie ik ook wel. Ik zou zeggen: fotografeer dan de hond + buit en laat dat kind maar weg. :wink:
Ja maar, ja maar...als die hond van dat kind is? En dat kind gewoon trots op haar beest is en niet gillend wegrent bij d' aanblik van een gesneefd konijn? Ik vind het altijd zo voor anderen invullen hoe zij het moeten doen.
Maar jij vult toch net zo goed in? Jij denk dat de peuter met roze jasje de trotse eigenaar is van de hond.
Ik denk dat de peuter het dochtertje is van de jager. En dat de jager er trots op is dat hij (of zij) samen met zijn (of haar) hond een dier hebben gedood/gevangen dat net zo groot is als de peuter. En heeft daar een foto van gemaakt.
Maakt mij verder niet, men doet maar. Maar ik kan me wel voorstellen dat zo'n foto voor de ene kijker (Annemiek bijv.) een andere 'gevoel' oproept dan bij een andere kijker. Juist omdat iedereen op zijn of haar eigen manier naar een foto kijkt.
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

hond

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Rami schreef:
Nanna schreef:
Rami schreef:
Ja maar, ja maar...als die hond van dat kind is? En dat kind gewoon trots op haar beest is en niet gillend wegrent bij d' aanblik van een gesneefd konijn? Ik vind het altijd zo voor anderen invullen hoe zij het moeten doen.
Maar jij vult toch net zo goed in? Jij denk dat de peuter met roze jasje de trotse eigenaar is van de hond.
Ik denk dat de peuter het dochtertje is van de jager. En dat de jager er trots op is dat hij (of zij) samen met zijn (of haar) hond een dier hebben gedood/gevangen dat net zo groot is als de peuter. En heeft daar een foto van gemaakt.
Maakt mij verder niet, men doet maar. Maar ik kan me wel voorstellen dat zo'n foto voor de ene kijker (Annemiek bijv.) een andere 'gevoel' oproept dan bij een andere kijker. Juist omdat iedereen op zijn of haar eigen manier naar een foto kijkt.
Ik denk dat de jager op het kind heeft gemikt en het kind dolblij is dat de haas (die schuin achter haar stond)is geraakt :smile:

groetjes, Ingrid
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Rami
Zeer actief

Nanna schreef:Ja, iedereen beziet het natuurlijk op zijn/haar eigen manier.
Maar dan nóg vind ik dat degene die deze foto gemaakt heeft dat recht heeft en zich niet hoeft te verantwoorden, zeker niet als het meisje op de foto totaal geen bezwaar heeft (leid ik tenminste van haar gezichtsuitdrukking af).
Ik heb een hekel aan hondjes met strikjes, maar als een kind daarmee poseert zal ik ook niet roepen dat ik dat liever niet zie. Moeten ze zelf weten.
Zolang míjn honden maar geen strikjes in hoeven :mrgreen:
Nee hoor, verantwoorden hoeft van mij - in dit geval - ook niet. Maar op zich vind ik het wel interessant om te lezen wat iemand voelt/denkt bij het zien van zo'n foto, wat het oproept.
(En hier ook geen strikjes, maar ook geen jacht-trofeeën. :wink:)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”