Het is foute boel...
Ben gisteren dus naar de DA geweest. Bultje laat dus weinig weefsel los en aangezien hij toen al 4 keer heeft geprikt heeft het niet echt zin nog een keer te doen. Als ik het dan toch wil weten blijven er twee opties over, onder narcose zo veel mogelijk wegsnijden of een beetje eruit "boren". Maar bij allebei is de kans aanwezig dat je het beschadigd en als het kwaadaardig is het hele proces versneld. Plus dat wondjes rond tumoren niet altijd goed genezen.
En eigenlijk weet hij ook wel zeker dat het gewoon foute boel is. Bultje laat weinig weefsel los, aantasting van het bot, hard bultje wat ook echt vast zit. Tja het kan allemaal niks betekenen maar eigenlijk geloof ik niet in zoveel toevalligheden en hij ook niet. Hij denkt dat het iets van botkanker is, waarbij je dan een aantal varianten hebt maar das meer dat de een minder kut is, maar het blijft allemaal dikke shit.
Dan kan ik kiezen om het toch te laten onderzoeken en dan evt. bestraling. Maar dat zie ik niet zitten. Voor Benno niet. Met het onderzoek aan het bultje raakte hij al in paniek, nja daarbij is de kans groot dat ie ook nog opgenomen moet worden... ik denk dat ie gewoon dan opgeeft met knokken. Plus dat die kanker die het is toch zo aggressief is dat het wrs meer uitstellen wordt.
Andere optie is pijnstillers, die soms ervoor zorgen dat de tumor remt. Anders heeft ie ze over een tijdje toch wel nodig omdat hij dan toch pijn gaat krijgen. Ik heb daar maar voor gekozen. Dan maar de tijd die hij nog heeft goed maken.
Ieder half jaar moet hij nu controle... maar de prognose is een half jaar, dus tja....