Sonnie1983 schreef: En je kan willen dat ik jouw regels volg
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
buiten overdag + sneeuw
Moderator: moderatorteam
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
- Aantal honden: 3
balletje apporteren etc is hij lichamelijk bezig, trainen mogen ze van mij niet tussen de middag omdat ik met Diego train en ik niet wil dat anderen hem dingen aanleren die ik weer af moet leren.Kaiou schreef:Nee, dat bedoel ik niet. Wanneer jullie ´s morgens de deur uit gaan is Diego alleen. Hij heeft dan een gevulde Kong om mee bezig te zijn en gaat waarschijnlijk lekker slapen wanneer hij daar mee klaar is tot de tussen de middag ronde. Na die ronde gaat diegene die hem heeft uitgelaten weg en is Diego alleen. En dan? Waar is dan zijn uitdaging? Dat bot wat de hele dag al op de grond ligt is echt geen uitdaging. Hij verveelt zich te pletter, heeft niets te doen en gaat dus zelf maar iets te doen zoeken. Ik zou de uitlater ook iets laten achterlaten dus: nog een Kong of een gevulde activity bal of zo.Sonnie1983 schreef:@ Kaiou: Hij krijgt elke dag een anders soort bot, dus niet altijd hetzelfde ligt er. Afwisseling genoeg heeft hij daarin. Altijd op zoek naar nieuwe andere botten.
Wanneer Diego trouwens tussen de middag zo wordt uitgelaten zoals je beschrijft zit er weinig bij waarvan hij geestelijk ook moe wordt, lichamelijk misschien een beetje, maar geestelijk niet. Ik vind het niet zo raar dat hij andere dingen gaat zoeken om te doen wanneer hij dan weer alleen is.Sonnie1983 schreef:Met uitlaten word er met balletje gespeeld en hij gaat altijd op zoek naar takken, achter de vogels en konijnen aan en met andere honden spelen. dus ook in de 3 kwartier tussen de middag en hij komt dan echt bek af thuis weer terug.
Mijn vriend doet het wel af en toe maar dan ben ik er vaak bij en moet hij het doen zoals ik het doe en dan doet hij het ook wel eens met wandelen zo toepassen.
- Sonnie1983
- Zeer actief
Jullie maken gewoon verschil hond in KNPV die van pup af aan dag en nacht in kennel ligt is ok, maar dat mijn hond overdag hele tuin tot zijn beschikking heeft en savonds/snachts bij mij is dat is not done.Hutsje schreef:Sonnie1983 schreef: En je kan willen dat ik jouw regels volg![]()
![]()
ik ga er ook niet eens meer op reageren, ik heb alweer spijt. wat een verstand
![]()
![]()
Nou leg mij het verschil dan maar uit, en wat nou zieliger is in jullie ogen.
-
estelle
Tsja als dat zijn manier moet zijn om zichzelf een beetje te vermaken overdag? Ik vind het eigenlijk nog triester worden nu. Beest verveeld zich stierlijk w.s. maar ach hij kan tenminste wat vogeltjes horen fluiten of de buurman naar zijn werk horen gaan.... Jippie.....Sonnie1983 schreef:omdat ie dat als pup al gewoon is, en hij heeft buiten meer af leiding als binnen (binnen hoort ie niks van buiten, wij wonen op een hofje) buiten hoort ie mensen, auto's, andere honden, vogeltjes, etc. Binnen niet.estelle schreef:Waarom die hond niet gewoon lekker in huis? Waarom moet ie perse buiten?Sonnie1983 schreef:dat is alleen in het begin geweest met het alleen zijn opbouwen even kijken wat zijn reactie was als ie alleen in de huiskamer/keuken verbleef.estelle schreef:Ik vind het ook sneu.
Maar ook het gehannes met die hond, dan weer weken binnen, dan weer weken buiten, dan weer binnen en buiten tegelijk.
En ik meen ook dat jullie boven zitten en meneer beneden moet zijn of is dat al veranderd?
Soms vraag ik me echt serieus af waarom mensen honden nemen.
Voor hetzelfde geld breekt ie meteen de tent af. Dus daaraan konden we een beetje zijn reactie peilen en dus echt buiten huis gaan.
-
estelle
Ik vind die honden van een groot deel van de knpvérs (en sowieso africhters) idd hele zielige honden die alleen maar mogen fungeren als gebruiksvoorwerp en verder weg mogen rotten in hun kenneltje.Sonnie1983 schreef:Jullie maken gewoon verschil hond in KNPV die van pup af aan dag en nacht in kennel ligt is ok, maar dat mijn hond overdag hele tuin tot zijn beschikking heeft en savonds/snachts bij mij is dat is not done.Hutsje schreef:Sonnie1983 schreef: En je kan willen dat ik jouw regels volg![]()
![]()
![]()
![]()
- Sonnie1983
- Zeer actief
zo is dat helemaal niet bedoeld. Buiten is gewoon meer dingen die er gebeuren. En dat haalt helemaal niet weg dat we hem moe maken met wandelen en elke dag met hem trainen. En dat is helemaal niet zijn enigste manier om zich te vermaken, als je leest weet je wat hij allemaal krijgt als ie alleen is en wat we met hem doen elke dag qua geestelijk en lichamelijk moe maken.estelle schreef:Tsja als dat zijn manier moet zijn om zichzelf een beetje te vermaken overdag? Ik vind het eigenlijk nog triester worden nu. Beest verveeld zich stierlijk w.s. maar ach hij kan tenminste wat vogeltjes horen fluiten of de buurman naar zijn werk horen gaan.... Jippie.....Sonnie1983 schreef:omdat ie dat als pup al gewoon is, en hij heeft buiten meer af leiding als binnen (binnen hoort ie niks van buiten, wij wonen op een hofje) buiten hoort ie mensen, auto's, andere honden, vogeltjes, etc. Binnen niet.estelle schreef:Waarom die hond niet gewoon lekker in huis? Waarom moet ie perse buiten?Sonnie1983 schreef: dat is alleen in het begin geweest met het alleen zijn opbouwen even kijken wat zijn reactie was als ie alleen in de huiskamer/keuken verbleef.
Voor hetzelfde geld breekt ie meteen de tent af. Dus daaraan konden we een beetje zijn reactie peilen en dus echt buiten huis gaan.
- Sonnie1983
- Zeer actief
en de mijne is beide, huishond maar ook werkhond.estelle schreef:Ik vind die honden van een groot deel van de knpvérs (en sowieso africhters) idd hele zielige honden die alleen maar mogen fungeren als gebruiksvoorwerp en verder weg mogen rotten in hun kenneltje.Sonnie1983 schreef:Jullie maken gewoon verschil hond in KNPV die van pup af aan dag en nacht in kennel ligt is ok, maar dat mijn hond overdag hele tuin tot zijn beschikking heeft en savonds/snachts bij mij is dat is not done.Hutsje schreef:Sonnie1983 schreef: En je kan willen dat ik jouw regels volg![]()
![]()
![]()
![]()
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
-
estelle
nou dat is dan mooi.Sonnie1983 schreef:en de mijne is beide, huishond maar ook werkhond.estelle schreef:Ik vind die honden van een groot deel van de knpvérs (en sowieso africhters) idd hele zielige honden die alleen maar mogen fungeren als gebruiksvoorwerp en verder weg mogen rotten in hun kenneltje.Sonnie1983 schreef:Jullie maken gewoon verschil hond in KNPV die van pup af aan dag en nacht in kennel ligt is ok, maar dat mijn hond overdag hele tuin tot zijn beschikking heeft en savonds/snachts bij mij is dat is not done.Hutsje schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Sonnie1983
- Zeer actief
Nee helemaal niet, niet iedereen hoeft het eens te zijn met hoe onze hond word opgevoed. Maar je kan ook op een normale manier kritiek geven. Zoals dat hier word gedaan door sommige word je gewoon afgekraakt, naar beneden gehaald.thom schreef:Je wilt advies/hulp, je krijgt dan antwoorden, maar die bevallen je niet, wat wil je dan,....dat iedereen braaf ja gaat knikken tegen jou,..
Ik antwoord op mensen ook normaal, ook al is het kritiek, en ik verwacht dat mensen dat op die manier ook terug doen en niet een neerhalende of afkrakende tekst alsof ik de slechte baas op aarde ben.
Kortom er kan anders antwoord geven worden waarmee dingen ook gezegd kunnen worden en opbouwende kritiek kunnen zijn.
Vandaag op advies van hier nog binnen gehouden met verzoek aan degene die hem tussen de middag uit laat nog een kong te vullen en te geven, en ik heb een handdoek met koekjes en cherry tomaatjes slordig opgevouwen en dus die dingen er tussen verstopt dan is hij ook daar even mee bezig een tijdje.
Verder zat ik te denken er bestaan van die dingen waar je normaal 4 kongs in kan stoppen, en dan kan je een tijd in stellen dat dat vakje open gaat en er een kong uit komt rollen.
Wellicht is dit iets om smiddags een kong in te doen die dan rond 3 uur ofzo er uit rolt?? Heeft iemand ervaring met dat ding???
-
Addy
-
miko
- Zeer actief
als ik dat zo lees doe je meer met je hond qua opleiding/cursus/beweging dan veel mensen in 30 jaar doen.
of je hond nou in een gemeubileerd huis ligt waar verder niemand is of in de tuin met goede beschutting zal de hond een zorg zijn,
als je maar zorgt dat ie droog en vocht/tochtvrij ligt en bij vorst beschikking heeft over een verblijfplaats waar ie wel wat warmte heeft, goed geisoleerd hok met windscherm ofzo.
Een hond die overdag buiten ligt en s'avonds binnen loopt vanzelf hijgend naar de achterdeur als de kamertemp. te warm is, dan laat je hem gewoon buiten.
Talloze werkende jachthonden worden overdag buiten gehouden om hun neus te ontwikkelen en verwaaiing van geuren tijdens de jacht beter op te kunnen pikken, die liggen s'avonds bij de openhaard en als ze het te warm vinden geven ze aan dat ze naar buiten willen.
Je hond moet wat uurtjes alleen zijn want jij en je vriend hebben ook nog een leven, prima, je hond is geen suikerpopje.
Honden in NL hebben het doorgaans 1000 x beter dan honderdduizenden kinderen over de hele wereld, daar horen jou en mijn honden ook bij.
Je zorgt meer dan goed voor hem, klaar.
of je hond nou in een gemeubileerd huis ligt waar verder niemand is of in de tuin met goede beschutting zal de hond een zorg zijn,
als je maar zorgt dat ie droog en vocht/tochtvrij ligt en bij vorst beschikking heeft over een verblijfplaats waar ie wel wat warmte heeft, goed geisoleerd hok met windscherm ofzo.
Een hond die overdag buiten ligt en s'avonds binnen loopt vanzelf hijgend naar de achterdeur als de kamertemp. te warm is, dan laat je hem gewoon buiten.
Talloze werkende jachthonden worden overdag buiten gehouden om hun neus te ontwikkelen en verwaaiing van geuren tijdens de jacht beter op te kunnen pikken, die liggen s'avonds bij de openhaard en als ze het te warm vinden geven ze aan dat ze naar buiten willen.
Je hond moet wat uurtjes alleen zijn want jij en je vriend hebben ook nog een leven, prima, je hond is geen suikerpopje.
Honden in NL hebben het doorgaans 1000 x beter dan honderdduizenden kinderen over de hele wereld, daar horen jou en mijn honden ook bij.
- Sonnie1983
- Zeer actief
Dank je Miko voor je bericht.
Vriendje is gister nog iets van 2 uur waarvan laatste half uur met Diego's vriendinnetje (duitse herder teef van 2 jaar) wezen wandelen. Dat laatste half uur is dan alleen maar rennen rennen rennen achter elkaar aan en wat stoeien, kunnen heel mooi samen spelen.
In dat eerste 1,5 uur heeft hij wat oefeningetjes gedaan als volgen en balletje apporteren.
Binnen heeft hij dus de kamer/keuken tot zijn beschikking, en buiten staat inderdaad een nachthok dat geisoleerd is en bij de poort heeft hij 2 bij 1 waar hij droog kan liggen en is van 3 kanten dicht.
Maar die gek van ons verkiest op de tuintafel in de sneeuw liggen boven die andere 2 plekken.
Op advies van hier dat ik hem nu niet ineens buiten kan doen omdat hij paar dagen overdag binnen is geweest heeft hij vandaag een nieuwe kans gekregen. Alles weg gehaald wat hij maar kan pakken en gevraagd of degene die hem uitlaat vanmiddag nogmaals een kong kan geven (geven dan wat minder voer) en ik heb een handdoek klaar gelegd die slordig is opgevouwen en heb daar koekjes in verstopt.
Deze ochtend heeft hij een kong half gevuld met een sneetje brood en wat brokjes gekregen en een bot. Vanmiddag word dat bot weg gehaald en krijgt hij een kleine zachte dentastick en een krokante koek.
Hij krijgt nu even wat extra deze middag omdat hij met sneeuw altijd al drukker is.
Kunnenwe in ieder geval kijken vandaag of met meer afleiding het beter gaat. Hopelijk laat ie de meubels zoals gewoonlijk heel
En inderdaad als ie savonds binnen is (toen hij overdag hele dag buiten was of halve dagen toen voor kerst) en hij had het warm ging hij zelf naar de achterdeur en lieten we hem buiten en hij springt wel tegen de achterdeur als ie binnen wil, issie gauw 15 tot 30 min buiten aan het spelen en doen.
Vriendje is gister nog iets van 2 uur waarvan laatste half uur met Diego's vriendinnetje (duitse herder teef van 2 jaar) wezen wandelen. Dat laatste half uur is dan alleen maar rennen rennen rennen achter elkaar aan en wat stoeien, kunnen heel mooi samen spelen.
In dat eerste 1,5 uur heeft hij wat oefeningetjes gedaan als volgen en balletje apporteren.
Binnen heeft hij dus de kamer/keuken tot zijn beschikking, en buiten staat inderdaad een nachthok dat geisoleerd is en bij de poort heeft hij 2 bij 1 waar hij droog kan liggen en is van 3 kanten dicht.
Maar die gek van ons verkiest op de tuintafel in de sneeuw liggen boven die andere 2 plekken.
Op advies van hier dat ik hem nu niet ineens buiten kan doen omdat hij paar dagen overdag binnen is geweest heeft hij vandaag een nieuwe kans gekregen. Alles weg gehaald wat hij maar kan pakken en gevraagd of degene die hem uitlaat vanmiddag nogmaals een kong kan geven (geven dan wat minder voer) en ik heb een handdoek klaar gelegd die slordig is opgevouwen en heb daar koekjes in verstopt.
Deze ochtend heeft hij een kong half gevuld met een sneetje brood en wat brokjes gekregen en een bot. Vanmiddag word dat bot weg gehaald en krijgt hij een kleine zachte dentastick en een krokante koek.
Hij krijgt nu even wat extra deze middag omdat hij met sneeuw altijd al drukker is.
Kunnenwe in ieder geval kijken vandaag of met meer afleiding het beter gaat. Hopelijk laat ie de meubels zoals gewoonlijk heel
En inderdaad als ie savonds binnen is (toen hij overdag hele dag buiten was of halve dagen toen voor kerst) en hij had het warm ging hij zelf naar de achterdeur en lieten we hem buiten en hij springt wel tegen de achterdeur als ie binnen wil, issie gauw 15 tot 30 min buiten aan het spelen en doen.
-
Addy
helemaal mee eens JesHutsje schreef:zoals ik al zei, je wilt het niet horen. ik vind hem wel sneu. ik vind het zielig om een jong roedeldier zoveel uur alleen te laten zitten. daar doen die 6 uurtjes 's avonds en wat je daarin met hem doet niets aan af, de hond zit overdag uren alleen. en dat vind ik zielig inderdaad.
-
miko
- Zeer actief
daarom, jullie hond heeft het getroffen met jullie als baasjes, daar zou ik me geen seconde druk om maken.
Je hond is 9 maanden jong ...... dat is misschien voor een baasje wel de moeilijkste periode, ze barsten van de energie, proberen alles uit, onderzoeken alles met neus en bek en proberen hogerop te komen door aandacht af te dwingen met slopen, duwen met neus op de bank staan etc etc.
Belangrijk is om hem als hond te behandelen, jullie bepalen de regels en als ie buiten moet moet ie buiten, niks zielig of medelijden. Hij gaat jullie er echt niet om haten, het is geen mens immers (gelukkig).
Je hond is 9 maanden jong ...... dat is misschien voor een baasje wel de moeilijkste periode, ze barsten van de energie, proberen alles uit, onderzoeken alles met neus en bek en proberen hogerop te komen door aandacht af te dwingen met slopen, duwen met neus op de bank staan etc etc.
Belangrijk is om hem als hond te behandelen, jullie bepalen de regels en als ie buiten moet moet ie buiten, niks zielig of medelijden. Hij gaat jullie er echt niet om haten, het is geen mens immers (gelukkig).
- Sonnie1983
- Zeer actief
Hij kan ook buiten alleen zijn dus dat is het probleem niet. Alleen voor ons zelf hadden we hem binnen gehaald ivm vuurwerk en de kou. MAar hier kunnen mechelse herders zich makkelijk op aanpassen, zij kunnen zich aanpassen in Texas met 40/50 graden maar ook bijv. in Finland met - zoveel.miko schreef:daarom, jullie hond heeft het getroffen met jullie als baasjes, daar zou ik me geen seconde druk om maken.
Ik weet dat ze nu ook dingen gaan uitproberen. En op zich mogen we nog niet al te veel klagen, hoor van mensen om me heen dat honden in die periode niet meer luisteren etc. Dat doet die van ons nog wel steeds gelukkig. Merken we dat Diego bijv. zit pas na een paar keer commando zit geven opvolgt trainen we daar weer extra op dat hij het meteen opvolgt.
En ja hij mag ook nog lekker jonge hond zijn met wandelingen lekker spelen en rennen en doen. Het is niet alleen maar trainen hier.
Ik hoop dat met de extra afleiding die we vanmiddag geven de dag zonder slopen door komt!
En ik heb ook steeds het gevoel dat wij goed zijn voor Diego. Het is ook een heel tevreden hond.
-
miko
- Zeer actief
Daar gaat het om.En ik heb ook steeds het gevoel dat wij goed zijn voor Diego. Het is ook een heel tevreden hond.
maar je kan het toch nooit goed doen hoor, zoveel mensen zoveel meningen.
In het algemeen; Nog een keer, honden hier hebben het doorgaans BELACHELIJK goed,we zijn beter voor ze dan we voor hongerige mensen op de wereld zouden kunnen zijn.
Mooi dat we dat kunnen bieden aan onze honden, maar een beetje relativeren af en toe is hard nodig voor sommige, om een hond die zich iedere dag vol kan vreten en een eigen arts heeft en aandacht krijgt en speelgoed etc etc zielig te noemen omdat ie soms wat uurtjes per dag alleen is....dat vind ik pas zielig en eigenlijk heel treurig.
Laatst gewijzigd door miko op 08 jan 2009 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Maar honden hebben wel tijd nodig om zich aan te passen qua vacht, dus van binnen naar buiten wisselen is niet handigSonnie1983 schreef: MAar hier kunnen mechelse herders zich makkelijk op aanpassen, zij kunnen zich aanpassen in Texas met 40/50 graden maar ook bijv. in Finland met - zoveel.

Linda, Izzie en Bram
- Sonnie1983
- Zeer actief
Dank.Zoek stok! schreef:Maar honden hebben wel tijd nodig om zich aan te passen qua vacht, dus van binnen naar buiten wisselen is niet handigSonnie1983 schreef: MAar hier kunnen mechelse herders zich makkelijk op aanpassen, zij kunnen zich aanpassen in Texas met 40/50 graden maar ook bijv. in Finland met - zoveel.Ik vind jouw hond overigens niet zielig. Denk dat het gros van de africhtingshonden meer alleen zit (in de kennel) dan die van jullie.
Hij heeft met wandelingen (zoals gister 2 uur weg geweest) totaal niet koud en gaat gewoon in de sneeuw liggen etc. Heeft wel een dikkere vacht omdat hij tot 1,5 week voor kerst hele dag buiten was en 1,5 week voor kerst halve dagen buiten. En vanaf 30 dec binnen ivm vuurwerk etc.
Dus het is niet dat ie met een dun binnen vachtje naar buiten gaat.
Eerst eens kijken hoe hij het vandaag doet met vanmiddag wat meer afleiding.
-
estelle
miko schreef:als ik dat zo lees doe je meer met je hond qua opleiding/cursus/beweging dan veel mensen in 30 jaar doen.
Het gaat er ook helemaal niet om dat die hond buiten moet liggen. Het gaat er om dat die hond de ene keer binnen bij de kachel mag liggen en de andere keer moet ie buiten in de vrieskou.
Ik vind dat niet kunnen, een vacht moet wel de mogelijkheid krijgen om zic hte kunnen ontwikkelen tot een goede wintervacht.
In mijn ogen moet zo'n hond dan dus na de zomer naar buiten en niet meer binnen komen (in ieder geval niet voor uren achter elkaar binnen) zodat de hond/vacht kan reageren op de temperaturen die steeds iets dalen.
En laten we vooral kinderen in derdewereld landen niet gaan vergelijken met een hondje hier in Nederland.
-
estelle
Mijn honden hebben het ook niet koud hoor tijdens een lange wandeling en liggen dan ook in de sneeuw.Sonnie1983 schreef:Dank.Zoek stok! schreef:Maar honden hebben wel tijd nodig om zich aan te passen qua vacht, dus van binnen naar buiten wisselen is niet handigSonnie1983 schreef: MAar hier kunnen mechelse herders zich makkelijk op aanpassen, zij kunnen zich aanpassen in Texas met 40/50 graden maar ook bijv. in Finland met - zoveel.Ik vind jouw hond overigens niet zielig. Denk dat het gros van de africhtingshonden meer alleen zit (in de kennel) dan die van jullie.
Hij heeft met wandelingen (zoals gister 2 uur weg geweest) totaal niet koud en gaat gewoon in de sneeuw liggen etc. Heeft wel een dikkere vacht omdat hij tot 1,5 week voor kerst hele dag buiten was en 1,5 week voor kerst halve dagen buiten. En vanaf 30 dec binnen ivm vuurwerk etc.
Dus het is niet dat ie met een dun binnen vachtje naar buiten gaat.
Eerst eens kijken hoe hij het vandaag doet met vanmiddag wat meer afleiding.
Maar dat is natuurlijk niet te vergelijken met stil in een tuintje liggen met vorst. Dat snap je toch zelf ook wel.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Maar dat zegt niks hoor. Bram loopt zonder enig probleem buiten in de sneeuw als het flink vriest. Hij rolt en heeft de grootste lol. Maar toen het zo vreselijk vroor (-15 's nachts) lag hij 's nachts op bed. Ik had het raam open en de verwarming uit. Halverwege de nacht aaide ik hem en vond ik hem erg afgekoeld. Ik heb toen een fleecedeken over hem heen gelegd en dat vond hij maar wat fijn. En dit was dus niet eens buiten en Bram heeft een flinke vacht. Op de dagopvang zit hij in een kennel, maar die is verwarmd (en hij blijft daar 's nachts niet).Sonnie1983 schreef: Hij heeft met wandelingen (zoals gister 2 uur weg geweest) totaal niet koud en gaat gewoon in de sneeuw liggen etc.

Linda, Izzie en Bram
- Sonnie1983
- Zeer actief
Diego heeft wel een wintervacht opgebouwd. Tot 1,5 week voor kerst is hij hele dagen buiten geweest (vanaf mei 2008( en 1,5 week voor kerst halve dagen alleen 30 + 31 dec, 2 t/m 8 januari hele dag binnen.estelle schreef:miko schreef:als ik dat zo lees doe je meer met je hond qua opleiding/cursus/beweging dan veel mensen in 30 jaar doen.
Je zorgt meer dan goed voor hem, klaar.![]()
Het gaat er ook helemaal niet om dat die hond buiten moet liggen. Het gaat er om dat die hond de ene keer binnen bij de kachel mag liggen en de andere keer moet ie buiten in de vrieskou.
Ik vind dat niet kunnen, een vacht moet wel de mogelijkheid krijgen om zic hte kunnen ontwikkelen tot een goede wintervacht.
In mijn ogen moet zo'n hond dan dus na de zomer naar buiten en niet meer binnen komen (in ieder geval niet voor uren achter elkaar binnen) zodat de hond/vacht kan reageren op de temperaturen die steeds iets dalen.
En laten we vooral kinderen in derdewereld landen niet gaan vergelijken met een hondje hier in Nederland.
En voor kerst heeft het ook gevroren.
En ook al is hij hele dag buiten dan kiest hij er nog zelf voor om in de sneeuw te liggen. Wilden nl. nog een 3e plek maken voor hem waar hij kon liggen als het vroor maar meneer ligt liever op de tafel in de sneeuw dan op de 2 plekken waar hij niet in de sneeuw kan liggen en uit de wind.
-
miko
- Zeer actief
mijn huishond van nog geen 8 maanden gaat nu nog tot zijn nek in openwater, vind ie heerlijk, als ie eruit komt gaat ie sneeuwschuiven met zijn kop of languit in de sneeuw liggen bijten op zijn lege kong met de ijspegels letterlijk aan zijn baard.estelle schreef:miko schreef:als ik dat zo lees doe je meer met je hond qua opleiding/cursus/beweging dan veel mensen in 30 jaar doen.
Je zorgt meer dan goed voor hem, klaar.![]()
- Hutsje
- Zeer actief
-
miko
- Zeer actief
gelukkig weten we wie het in een categorie schaartHutsje schreef:deze schaar ik in de categorie: ik weet ook niet wat ik zeg en waar het op slaat maar dan heb ik in ieder geval wat gezegd.
ik reageerde op iemand die beweerd dat een binnenhond niet buiten kan en dat het het 1 of het ander is, ik beweer dus dat het makkelijk kan omdat ik een huishond heb met een huishondenvachtje die zwemt bij een buitentemp. van - 8 of kouder, als ie dat kan kan ie ook buiten, droog en in een geisoleerd hondenhok als dat zou moeten.
- Hutsje
- Zeer actief
ik geloof dat die persoon er ook bij zei dat haar hond nu ook buiten lekker door de sneeuw ragt? je huishond uitlaten (en laten zwemmen) heeft dus niets te maken met je hond de hele dag buiten laten. of denk jij wel? (ik ben bang van wel :N:miko schreef:gelukkig weten we wie het in een categorie schaartHutsje schreef:deze schaar ik in de categorie: ik weet ook niet wat ik zeg en waar het op slaat maar dan heb ik in ieder geval wat gezegd.
schaar die ook maar ergens waar de zon niet schijnt
![]()
ik reageerde op iemand die beweerd dat een binnenhond niet buiten kan en dat het het 1 of het ander is, ik beweer dus dat het makkelijk kan omdat ik een huishond heb met een huishondenvachtje die zwemt bij een buitentemp. van - 8 of kouder.

- Sonnie1983
- Zeer actief
-
miko
- Zeer actief
door de sneeuw raggen is wat anders dan in ijskoud water duiken.Hutsje schreef:ik geloof dat die persoon er ook bij zei dat haar hond nu ook buiten lekker door de sneeuw ragt? je huishond uitlaten (en laten zwemmen) heeft dus niets te maken met je hond de hele dag buiten laten. of denk jij wel? (ik ben bang van wel :N:miko schreef:gelukkig weten we wie het in een categorie schaartHutsje schreef:deze schaar ik in de categorie: ik weet ook niet wat ik zeg en waar het op slaat maar dan heb ik in ieder geval wat gezegd.
schaar die ook maar ergens waar de zon niet schijnt
![]()
ik reageerde op iemand die beweerd dat een binnenhond niet buiten kan en dat het het 1 of het ander is, ik beweer dus dat het makkelijk kan omdat ik een huishond heb met een huishondenvachtje die zwemt bij een buitentemp. van - 8 of kouder.).
Ik kan nu ook in m'n onderbroek een flinke tijd in de sneeuw raggen, maar als ik nu in openwater ga of stil ga staan in de tuin dan ben ik in een minuutje minimaal onderkoeld.
Mijn boomertje kan ook lang in de sneeuw raggen maar kan absoluut niet buiten in water, in de tuin of stilstaan in de kou omdat ie geen ondervacht heeft, die andere dus wel en doet buiten wat ie binnen ook doet, of dat nou op zijn gemak liggen is op zijn kussen of op een bevroren ondergrond zal hem een biet zijn.
Een hond met een gezonder onder- en dekvacht kan binnen en buiten, zonder gewenning.