Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zou jij je hond herplaatsen als dit beter is voor hem?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ozzfest
Zeer actief

Zou jij je hond herplaatsen als dit beter is voor hem?

Ongelezen bericht door Ozzfest »

Ik weet niet of een soortgelijk onderwerp al bestaat maar vroeg me af of er meer mensen zijn die qua herplaatsing een moeilijke beslissing hebben moeten maken.

Sinds afgelopen zondag hebben wij Ozzy herplaatst, liever hadden wij hem bij ons gehad tot hij er uit ouderdom niet meer zou zijn maar helaas is het anders gelopen..
Al eerder zat ik na te denken over (tijdelijke) herplaatsing, maar had toen een manier gevonden dat ik hem toch kon houden.

Wegens omstandigheden zijn we vanuit Friesland terug naar Den Haag verhuisd, Ozzy bleek echter niet meer te kunnen aarden in de stadsjungle en vertoonde veel tekenen van stress, hij was duidelijk niet goed in zijn vel.
Na lang beraad hebben we besloten op zoek te gaan naar een nieuw tehuis en we hebben deze gevonden in de vorm van twee geweldige mensen met een boerderijtje.
Hier leeft hij als god in Frankrijk met een duizend vierkante meter grond, een vijvertje en genoeg ruimte om met zn nieuwe maatje daar te ravotten en te waken.
De communicatie met de nieuwe eigenaren gaat ook vlekkeloos.

Eerst voelde we ons schuldig, maar zo goed als daar kan hij het helaas bij ons niet meer krijgen.
Toen we hem aanschafde waren we al bezig met verhuizen en wisten we dat hij alle ruimte in Friesland zou krijgen en los kon lopen en geen trap hoefde te lopen.

Hier in Den Haag zou hij echter 2 steile trappen op moeten (hij is erg groot geworden dus niet goed voor zn heupen), kan hij niet los wat hij wel gewend is, en werd hij gek van de omgeving..

We hebben nu alleen nog Happy..ze is bijna twaalf jaar(en zolang heb ik haar ook) en haar maakt t geen reet uit waar ze is, als ze maar aandacht krijgt en haar natje en droogje, kan haar ook tillen als ze geen trap meer kan of mag lopen.
Hierna nemen we vrijwel zeker geen hond meer, vind onze woonomgeving gewoon niet geschrikt voor het soort honden waar wij van houden.

Vraag me regelmatig af of het normaal is dat je wordt geteisterd door schuldgevoelens en dergelijke.
Misschien moest ik gewoon ook mijn verhaal kwijt :mann:

Zou graag willen weten of er meer mensen zijn die wel eens een knoop hebben moeten doorhakken op herplaatsingsgebied.
Yoi
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yoi »

Als het in het belang van de hond is zou ik zeker over nadenken. Maar het zou bij ons echt het allerlaatste zijn wat we zouden doen, dus na alle andere opties goed overdacht te hebben.
Maar als het beter voor de hond is, vind ik dat zeker ook een liefde naar het beestje toe en ja die schuldgevoelens blijven eerst wel denk ik.
Groetjes Yvonne

Afbeelding

http://weimaranerforum.phpbb3.nl/index.php
claudia-77
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door claudia-77 »

Ik sluit me aan bij het antwoord van Joy.
Als ik echt al het mogelijke geprobeert zou hebben om een hond bij me te houden en niks werkt of lukt of de hond is niet gelukkig dan gun ik hem zeker een beter leven.
Groetjes Claudia
Queeny, Faith en Tess
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Ja, wij hebben ook een hondje moeten herplaatsen omdat het beter was voor haar, mijn roedel en mijn gezin. Ze was super agressief naar een ander hondje uit mijn roedel. Gevechten waren echt voor de kill. Gelukkig wilden mijn ouders haar in huis nemen en nu het andere hondje dood is komt ze weer regelmatig hier. Zolang mijn ouders voor haar kunnen zorgen blijft ze daar wonen en anders komt ze weer bij ons.

Ik kan me je schuldgevoel heel goed voorstellen. Ik heb er 6 maanden over gedaan om tot mijn beslissing te komen. Dat was 6 maanden stress die voor geen van de partijen gezond was.
Soms moet je een keus maken met je verstand en je gevoel opzij zetten.
Sterkte ermee!
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik heb geen problemen met herplaatsing als dat beter is voor de hond.
Begrijp me goed, herplaatsen is vreselijk, maar ik denk dat het voor de baas meestal erger is dan voor de hond.

Ik heb enkele jaren geleden een teefje moeten herplaatsen vanwege problemen in de roedel.
Ik heb er maanden moeite mee gehad, zij was binnen een week helemaal blij en bekijkt me tegenwoordig amper meer als ik haar zie.

Ik denk dat je voor de hond de goede keuze hebt gemaakt, hoe moeilijk ook voor jouzelf.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Als de hond echt niet past dan ben ik voor herplaatsen absoluut....
gelukkig ben ik in de positie dat ik me vrijwel kan aanpassen aan de nodigheden van mijn honden en daar anders een andere oplossing voor kan en probeer tevinden..

Moet wel zeggen dat als ik zou verhuizen zou ik nooit ergens heen gaan waar de honden niet blij van zouden worden...een flatje 2 hoog achter is dus echt geen optie hier..dan zou ik mega problemen krijgen met 1 van mijn honden...
Afbeelding
miko
Zeer actief

Ongelezen bericht door miko »

wat is erger, een hond 1 dag in stress laten en niet kunnen bieden wat hij nodig heeft of een hond 2 dagen in stress laten en niet kunnen geven wat hij nodig heeft (zonder uitzicht op verbetering) ?

en, het blijft een hond, die kan zich een paar dagen wat onwennig voelen en zijn baasje missen, daarna gaat ie gewoon weer spelen en knuffelen met zijn nieuwe baasje en eten en geniet en gaat verder met doen waar ie goed in is nu ie de ruimte heeft: hond zijn. Die ligt s'nachts echt niet meer wakker om te piekeren wat je hem nu hebt "geflikt", dat is iets menselijks, niet honds.

dus maak je niet dik, je hebt je hond een leven gegeven waar veel honden bij wijze van spreken alleen maar van kunnen dromen :ok: .
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

Wij hebben 1 x een hond herplaatst wegens zeer dominant gedrag tegenover een andere reu . De reu is naar mijn schoonmoeder gegaan, in een bejaardenflat en heeft het daar nog 8 jaar heerlijk gehad. Een teef is wegens veelvuldig vechten naar een ouder echtpaar gegaan. Hun Cairn was overleden. Als een koningin stapte ze in de auto. Ik de tranen in de ogen, zij keek ons niet eens meer aan. Ze heeft een prima leven daar. En de mensen zijn dolgelukkig met haar. Dus alle partijen tevreden. We hebben er totaal geen schuldgevoelens over gehad. En de rust die er toen weer in huis was zonder vechtende honden.
Maggie
Maggie
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Je hebt echt getoond dat je van je hond houd. Daar kan ik alleen maar mijn petje voor afnemen!
Je hond is nu gelukkig,en dat weet je.
Als ik in jouw situatie had gezeten,dan had ik waarschijnlijk hetzelfde gedaan.
Ik heb zelfs ook bijna die beslissing moeten nemen,ben namelijk van een boerderij naar een appartement gegaan,en 1 van de honden begint daar nu (na 2 jaar) moeite mee te krijgen. Maar wij verhuizen zelf binnenkort weer naar een boerderij,dus hoef ik de beslissing gelukkig niet te nemen omdat ik weet dat hij er binnen een maand weer op vooruit gaat qua ruimte.
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Ik heb het heel recent moeten doen en verdriet en schuldgevoelens streden (en strijden soms nog) om de eer, maar het was beter.
Dus ik vind dat het belang van je hond voorop staat en dat je, hoe moeilijk ook, goed gehandeld hebt.
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Ik heb ook een hond herplaatst omdat hij niet aarde in de roedel en alles ontregeld raakte. Hij zit nu bijna 3 jaar in een gezin waar de man huisman is en alle tijd met hem in het bos doorbrengt.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Helaas is het gemak waarmee sommigen van honden wisselen in mijn ogen bijzonder stuitend.
Echter: als je besloten hebt dat het niet gaat dan kan je beter maar herplaatsen in het belang van de hond. Komt die tenminste nog ergens waar men zich wel om hem bekommerd.
Misschien erg zwart-wit maar dieren zijn geen wegwerp-artikelen.
Dus vanuit welke redenen mensen hun hond/en herplaatsen vind ik niet meer zo interessant, de hond zit niet op zijn plek en moet weg :roll:
Soms verdrietig voor de mens maar persoonlijk vind ik het erger voor de hond, die kan namelijk niks beredeneren, wij mensen wel :wink:
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

Als het in het belang is van de hond heb ik daar absoluut geen moeite mee.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
miko
Zeer actief

Ongelezen bericht door miko »

Addy schreef:Helaas is het gemak waarmee sommigen van honden wisselen in mijn ogen bijzonder stuitend.Dus vanuit welke redenen mensen hun hond/en herplaatsen vind ik niet meer zo interessant, de hond zit niet op zijn plek en moet weg :roll:
als de baasjes zijn uitgekeken op hun hond en dus ongewenst is of hoe je het ook wil omschrijven, is het voor die hond een zegening als ie naar een huis gaat waar ie wel gewenst is, hoe sneller hoe beter.
Of dat nou komt omdat ze de kleur van de hond niet meer mooi vinden of geen tijd meer hebben is totaal onbelangrijk.
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Addy schreef:Helaas is het gemak waarmee sommigen van honden wisselen in mijn ogen bijzonder stuitend.
Echter: als je besloten hebt dat het niet gaat dan kan je beter maar herplaatsen in het belang van de hond. Komt die tenminste nog ergens waar men zich wel om hem bekommerd.
Dus vanuit welke redenen mensen hun hond/en herplaatsen vind ik niet meer zo interessant, de hond zit niet op zijn plek en moet weg :roll:
Soms verdrietig voor de mens maar persoonlijk vind ik het erger voor de hond, die kan namelijk niks beredeneren, wij mensen wel :wink:
Nou, ik denk niet dat het erger is voor de hond. Een beetje hond past zich vrij gemakkelijk aan, die zit misschien een paar dagen in de stress omdat zijn baasje er niet meer is, maar zal er daarna vrede mee hebben en net zoveel lol maken op zijn nieuwe adres. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk :wink:
Het baasje heeft er nog veel langer verdriet van, over het algemeen.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Addy

Maxiem schreef:Het baasje heeft er nog veel langer verdriet van, over het algemeen.
als ik zo op marktplaats kijk ben ik een andere mening toegedaan :wink:
En jawel, zekers zijn er baasjes die echt kijken naar het belang van hun hond maar ik vrees dat die ernstig in de minderheid zijn :roll:
Maltezers
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maltezers »

Nou ik vind oorzaak en gevolg wel degelijk belangrijk. Maar voor mij staat het welzijn en gezondheid van de hond of welk dier dan ook voorop. Ik vind dan ook dat een wel overwogen weg plaatsing stukken beter als letterlijk zo`n dier het kind van de rekening laten worden.
AfbeeldingGroetjes Yvonne.
"Kennis is macht, karakter is meer"
Silly: 24-06-04. ✞ Misty: 18-01-10. ✞
Kim: 04-02-13. ✞ Melanie: 11-02-15. ✞
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Als het echt beter zou zijn voor de hond dan moet het... hoeveel moeite het me zou kosten.

Maar ik zal er werkelijk alles aan doen om niet in die situatie te komen.
Verhuizen? Dan moet het voor de hond ook te doen zijn, anders zou ik niet gaan. Toen wij voor een koophuis gingen hebben we ook echt gekeken waar we makkelijk lopend bij leuke plekken konden komen om het spul uit te laten, omdat ik toen geen auto voor mezelf had.

Ik kan het me gewoon niet voorstellen dat ik in die situatie zou komen, ik geloof niet dat ik het zou kunnen eigenlijk....

Wel heel fijn dat je ziet dat Ozzy het daar prima heeft!
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Als het beter is voor de hond dan zal ik hem herplaatsen. Je moet altijd in het belang van het dier denken.
Maar als je ziet hoe makkelijk men dieren aanschaft en weer wegdoet (omdat het niet bevalt of wat dan ook), dan zou daar ook naar gekeken moeten worden. Menen willen alles maar hebben, zonder na te denken of een dier ook behoeftes heeft.
Addy

Ari@ne schreef:Ik heb het heel recent moeten doen en verdriet en schuldgevoelens streden (en strijden soms nog) om de eer, maar het was beter.
Dus ik vind dat het belang van je hond voorop staat en dat je, hoe moeilijk ook, goed gehandeld hebt.
was toch ook de derde keer :19: :roll:
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Addy schreef:
Maxiem schreef:Het baasje heeft er nog veel langer verdriet van, over het algemeen.
als ik zo op marktplaats kijk ben ik een andere mening toegedaan :wink:
En jawel, zekers zijn er baasjes die echt kijken naar het belang van hun hond maar ik vrees dat die ernstig in de minderheid zijn :roll:
Ik heb ooit een hond herplaatst na een scheiding. Gevolg zou zijn dat de hond de hele dag alleen thuis zou zitten in de kennel. Dat vond ik niet kunnen. (ik spreek nu over 20 jaar geleden) uitlaatservice was er niet. Ik had geen andere mogelijkheid dan herplaatsen. Hij is goed terecht gekomen, op een boerderij met een andere hond. En ja ik heb er lang verdriet van gehad want ook gaat hier in principe een hond niet weg.
Heb regelmatig contact gehad met de nieuwe eigenaars. Uiteindelijk is hij na twee jaar door een paard doodgeschopt.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Addy schreef:
Ari@ne schreef:Ik heb het heel recent moeten doen en verdriet en schuldgevoelens streden (en strijden soms nog) om de eer, maar het was beter.
was toch ook de derde keer :19: :roll:
Wat was de derde keer :denken:
Zit je me nou gewoon uit te dagen?
Geef me liever antwoord op mijn pb in plaats van in het topic van iemand anders weer te beginnen :19:
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Als het echt echt echt niet meer zou gaan, en de hond en ik zijn alleen nog maar ongelukkig ofzoiets, dan zou ik het wel doen, in het belang van de hond. Maar dat zou alleen maar gebeuren als ik mezelf kan geruststellen dat ik alles in de wereld heb geprobeerd om het te doen lukken. En dan nog met heel veel pijn in mijn hart...

Ik denk ook als iemand twee of meerdere honden moet herplaatsten (onafhankelijk van elkaar), dat er dan wel meer aan de hand is...
Addy

Ari@ne schreef:Geef me liever antwoord op mijn pb in plaats van in het topic van iemand anders weer te beginnen :19:
volgens mij had ik in het betreffende topic al duidelijk aangegeven dat ik klaar met je was en klaar betekend bij mij klaar :roll:
Boudewijn
broodfokpup
Mick
Zijn er toch drie of ben ik er een vergeten :19:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik kan gewoon niet geloven :neenee: dat er iemand beter voor mijn hondje zou zijn dan ik, maar als het zo zou zijn :19: lekker pech ik hou ze zelf :tong: :mann:
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Ik zou het verschrikkelijk vinden. En ik zou er alles aan doen om het niet te hoeven doen. Maar als het werkelijk niet anders zou kunnen en ik zou echt het gevoel hebben dat mijn honden vinden dat ik ze tekort doe, dan zou ik het wel overwegen.
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

Paddle schreef:Als het echt echt echt niet meer zou gaan, en de hond en ik zijn alleen nog maar ongelukkig ofzoiets, dan zou ik het wel doen, in het belang van de hond. Maar dat zou alleen maar gebeuren als ik mezelf kan geruststellen dat ik alles in de wereld heb geprobeerd om het te doen lukken. En dan nog met heel veel pijn in mijn hart...

Ik denk ook als iemand twee of meerdere honden moet herplaatsten (onafhankelijk van elkaar), dat er dan wel meer aan de hand is...
Als dat op mij slaat. Nou er is niks aan de hand hoor, en er zat zo'n 15 jaar tussen de beide herplaatsingen. Ze hadden totaal niets met elkaar te maken. Dus hou je insinuaties voor je. :blah: :blah: Vechtende honden, soms wel 2 x p.d. handen tot bloedens toe open, honden met wonden, tanden eruit, nou, dat gun ik niemand. En dat in periodes van weken. Onze honden zitten niet in kennels of benches, behalve s'nachts en als ik boodschappen o.i.d ga doen. En we willen graag dat ze een fijn en rustig leven hebben. En jammer genoeg ging dat met beide honden niet. Allebei zeer dominante karakters, ( gekocht bij 2 verschillende fokkers) en dan vooral tegenover de zachtere honden. Nu gedijen alle honden prima samen ( 5 stuks) in de leeftijd van 3 1/2 mnd tot 10 jr. En zo wil ik het graag houden.
Maggie
Laatst gewijzigd door goud op 08 jan 2009 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Maggie
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Ik maak geen insinuaties, heb nergens gezegd dat dat op jouw slaat. Dat is mijn mening.

En ja, dan vind ik (om nu wel eens insinuaties te maken) dat jij dan een verkeerde keuze hebt gemaakt kwa karakter of wat dan ook. Hoe erg je daaraan tilt ligt bij jou...
Addy

S@ndr@ schreef:Ik kan gewoon niet geloven :neenee: dat er iemand beter voor mijn hondje zou zijn dan ik, maar als het zo zou zijn :19: lekker pech ik hou ze zelf :tong: :mann:
jij ontaarde moeder :pffff:
ik zou die poepies hier anders helemaal doodknuffelen :mrgreen:
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Addy schreef:Helaas is het gemak waarmee sommigen van honden wisselen in mijn ogen bijzonder stuitend.
Je weet niet half hoezeer je mensen kwetst met deze opmerking. Zoals je weet heb ik Ollie moeten herplaatsen en ik mis hem nog iedere dag. Het was niet in het belang van de hond en het was niet in mijn belang. Het waren de omstandigheden die mij er toe dwongen. jij kunt niet even zo oordelen of iets terecht is of niet!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”