Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Probleem met eten

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

laura22
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Boerenfox en Siberische husky
Aantal honden: 2

Probleem met eten

Ongelezen bericht door laura22 »

Hallo
Ik heb een probleempje met Rex hij wil niet eten :boos: . Hij krijgt pedigree junior heeft hij vanaf 3 maanden gehad en altijd gegeten hij is nu bijna 7 maanden. Normaal krijgt hij 2 keer per dag eten en eet hij het in normale tijd op, nu is het sinds 1 a 2 weken dat hij het laat staan en dan haal ik het na een half uur weg en krijgt hij het s'avonds weer maar zelfs dan laat hij het staan tot een uur of 10 na de laatste ronde en dan eet hij de helft op en laat de rest staan. Wat kan ik hier aan doen heb niet het idee dat hij ziek of iets is want hij zet nog steeds het huis op stelten, hij pakt ook gewoon zijn kluif en oor aan en die gaan helemaal op net als met koekjes. Moet ik met ander voer proberen of gewoon eigenwijs zijn en denken hij krijgt vanzelf honger?
Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

persoonlijk zou ik naar ander voer gaan.
Met de golden retriever bij mijn ouders hebben we het ook gehad. Zij kreeg altijd het voer dat je bij de DA kan kopen. Probeerde je eens wat anders ging dat paar weken goed of paar maanden en dan hup liet ze het staan. Snee brood ofzo pakte ze dan wel maar de brokken nog geen hapje dat ze daarvan at.
Dus weer terug op het voer van de DA en mevrouw at weer.

Misschien net als bij mensen... dat honden ook neit alles lekker vinden???
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Geen loopse teefjes in de buurt ?
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Sonnie1983 schreef:persoonlijk zou ik naar ander voer gaan.
Met de golden retriever bij mijn ouders hebben we het ook gehad. Zij kreeg altijd het voer dat je bij de DA kan kopen. Probeerde je eens wat anders ging dat paar weken goed of paar maanden en dan hup liet ze het staan. Snee brood ofzo pakte ze dan wel maar de brokken nog geen hapje dat ze daarvan at.

les 1 in hoe creeër ik een moeilijke eter.... :mrgreen: de hond zijn zin geven als hij iets niet wil eten door wat anders voor te zetten....... :smile:

als je echt op PP wil blijven :N: dan zou ik gewoon vol blijven houden en het voer niet laten staan, maar alleen 2x per dag aanbieden, eet hij niet, jammer, maar dan ook geen kluiven en snoepjes meer....

alleen zou je je ook wat meer in voeding kunnen gaan verdiepen en dan stap je in elkgeval van die PP af, alleen kijk dan wel uit dat je als hij over een paar maanden dit bij ander voer gaat doen niet toegeeft....want dan maak je er dus zelf een moeilijke eter van...
laura22
Zeer actief

crutz: wat voor voer raad je me dan aan en ik heb zelf ook zoiets hij eet maar wat de pot schaft hij gaat niet bepalen wat hij te eten krijgt zal mooi worden :smile: zal wel eens bij de dierenspeciaal zaak kijken wat ze me voor advies geven.
Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief

crutz schreef:
Sonnie1983 schreef:persoonlijk zou ik naar ander voer gaan.

les 1 in hoe creeër ik een moeilijke eter.... :mrgreen: de hond zijn zin geven als hij iets niet wil eten door wat anders voor te zetten....... :smile:

als je echt op PP wil blijven :N: dan zou ik gewoon vol blijven houden en het voer niet laten staan, maar alleen 2x per dag aanbieden, eet hij niet, jammer, maar dan ook geen kluiven en snoepjes meer....

alleen zou je je ook wat meer in voeding kunnen gaan verdiepen en dan stap je in elkgeval van die PP af, alleen kijk dan wel uit dat je als hij over een paar maanden dit bij ander voer gaat doen niet toegeeft....want dan maak je er dus zelf een moeilijke eter van...
zie da tik er vergeten bij te zetten ben dat ze uiteindelijk ook diarree kreeg van het andere voer. En dit niet weg ging. En met voer van DA ging het wel goed.

Diego krijgt hetzelfde voer als dat hij van pup af aan al heeft maar eet het gelukkig ook nog steeds goed op.
Wij voeren champ dog food
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Je zou hem een kvv (= kompleet vers voer) kunnen geven van b.v Rodi, Smuldier, Energique of Carnibest.

Rodi en Smuldier zijn vaak wel bij een supermarkt te koop. De andere merken bij een goed dierenspeciaalzaak. Ja kan dan het beste de komplete versie geven.

daarnaast kan je eventueel nog een goede brok geven, bv. Cavom of Royal Canin.
Een grote lap vuile pens vinden ze meestal ook heel erg lekker! (die geef ik meestal buiten in de tuin) :wink:

De meeste honden vinden vers voer erg lekker. Ik weet zeker dat hij dan weer goed gaat eten!

succes!
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

laura22 schreef:crutz: wat voor voer raad je me dan aan en ik heb zelf ook zoiets hij eet maar wat de pot schaft hij gaat niet bepalen wat hij te eten krijgt zal mooi worden :smile: zal wel eens bij de dierenspeciaal zaak kijken wat ze me voor advies geven.
zie ook advies van Freskin, kvv, als je je gaat verdiepen in voeding zal je zien dat er veel is op dat gebied, alleen de dierenspeciaalzaak zal vaak nog wel vooral op brok aansturen....

zowel hier op het forum, als op speciale versvoerfora is meer dan voldoende info te vinden......
laura22
Zeer actief

freskin schreef:Je zou hem een kvv (= kompleet vers voer) kunnen geven van b.v Rodi, Smuldier, Energique of Carnibest.

Rodi en Smuldier zijn vaak wel bij een supermarkt te koop. De andere merken bij een goed dierenspeciaalzaak. Ja kan dan het beste de komplete versie geven.

daarnaast kan je eventueel nog een goede brok geven, bv. Cavom of Royal Canin.
Een grote lap vuile pens vinden ze meestal ook heel erg lekker! (die geef ik meestal buiten in de tuin) :wink:

succes!
Helaas hebben wij geen tuin of balkon. Ga me dan maar eens orienteren op gebied van voeding heb dat al wel een beetje gedaan voordat we Rex gingen halen maar er is zoveel verschillende soorten voer zie af en toe door de bomen het bos niet meer :smile:
Bedankt in ieder geval
Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief

wil wel toevoegen dat vers goed is maar er zijn ook veel honden die het hartstikke goed doen op brokken.
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Sonnie1983 schreef:wil wel toevoegen dat vers goed is maar er zijn ook veel honden die het hartstikke goed doen op brokken.
zeker wel hoor maar eet jij ook dagelijks alleen maar een portie gras omdat je daar ook kan op overleven?
:mrgreen:
je bent geen koe hoor ik je zeggen, een hond is een dier die dus voeding hoort te eten wat bij zijn diersoort hoort en dat zijn geen brokken :wink:

Want dan heeft hij helemaal geen trek/scheur kiezen en een maagdarmstelsel nodig wat voor vlees en botten nodig is nodig..
alleen een vergietje met wat water voldoet.. :mrgreen:
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Sonnie1983 schreef:[
zie da tik er vergeten bij te zetten ben dat ze uiteindelijk ook diarree kreeg van het andere voer. En dit niet weg ging.
dit is heel normaal een hond kan bij wisseling van voeding problemen vertonen en dat gebeurd iedere keer weer als je van brok wisselt.
Er zijn denk ik al iets van 500 merken dus als je je hond echt als proefkonijn wilt gebruiken kan je doorgaan.

Mijn advies is..probeer gewoon vers en niet meteen met lappen pens, maar bakjes gemalen pens en dan langzaam opbouwen.
Je kan best nog wat brok geven ter afwisseling.
succes :ok:
Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief

ien schreef:
Sonnie1983 schreef:[
zie da tik er vergeten bij te zetten ben dat ze uiteindelijk ook diarree kreeg van het andere voer. En dit niet weg ging.
dit is heel normaal een hond kan bij wisseling van voeding problemen vertonen en dat gebeurd iedere keer weer als je van brok wisselt.
Er zijn denk ik al iets van 500 merken dus als je je hond echt als proefkonijn wilt gebruiken kan je doorgaan.
Volgens mij hoort dat niet als je eerst hebt gemengd en dan al een paar weken over bent op het nieuwe voer.
Sonnie1983
Zeer actief

ien schreef:
Sonnie1983 schreef:wil wel toevoegen dat vers goed is maar er zijn ook veel honden die het hartstikke goed doen op brokken.
zeker wel hoor maar eet jij ook dagelijks alleen maar een portie gras omdat je daar ook kan op overleven?
:mrgreen:
je bent geen koe hoor ik je zeggen, een hond is een dier die dus voeding hoort te eten wat bij zijn diersoort hoort en dat zijn geen brokken :wink:

Want dan heeft hij helemaal geen trek/scheur kiezen en een maagdarmstelsel nodig wat voor vlees en botten nodig is nodig..
alleen een vergietje met wat water voldoet.. :mrgreen:
Krijgt hier gewoon brokken en doet hij het prima op, en elke dag een bot tot zijn beschikking.
Drijver
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gremlins
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Drijver »

Nanna schreef:
Je hoeft ook geen tuin of balkon te hebben. Als je de pakjes van Smuldier of Rodi koopt dan kan hij gewoon uit een bakje eten. Dat is al gemalen en wel. En ze vréten het! :cheer:
Als je kvv wilt gaan voeren dan wel erop letten de compleet versie te geven.
Geen kvv en brok tegelijk geven, mijn ervaring is dat er grote stinkscheten van komen ;-) Je kunt wel bv twee of drie dagen vers geven en de andere dagen brok, of omgekeerd.
Hadden mijn woorden kunnen zijn. Je was me voor :mrgreen:
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
lauraV
Zeer actief

Ongelezen bericht door lauraV »

hallo naamgenootje,sinds een 2 of 3 dagen ben ik aan het lezen over rauw voer die ik om te beginnen 2 van de 7 dagen wil gaan voeren.ik wist al langer dat blikvoer niet echt goed is voor je hond qua voeding, maar toen ik op youtube zag wat er allemaal in ging ....., nou dat wil je niet weten..het enigste wat ik je (met mijn ervaring ) kan adviseren is een goede natuurlijke brok (zonder kleur , geur en smaakstoffen) aan te schaffen en 1 of 2 keer per week de hond met rauw vlees ( evtueel fijn gemalen) te voeren.
misschien dat de hond door het rauw vlees beter gaat eten en daardoor nieuwschieriger gaat worden naar zn eten.

liefs , laura
laura22
Zeer actief

Mijn vriend heeft vandaag Bento kronen gehaald, dat had hij ook toen hij bij de fokker was maar moesten over stappen op ander voer want het werd hier in de buurt niet verkocht maar nu wel we hebben hem net zijn eten gegeven het was binnen 10 min op :mrgreen:. Over vers en rauw voer zitten we nog even na te denken misschien dat we dat volgende week maar eens gaan proberen.
In ieder geval iedereen bedankt voor de adviezen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”