Ze is nu 7,5 maand en ik kan zeggen dat ze dagelijks (meerdere malen) braakt. Geloof dat dit toch wel in de categorie chronisch braken valt.
Ze oogt gezond, glanzende vacht, levendig en alert. Volgens de dierenarts zelfs te dik
Ik heb i.o.m. de dierenarts verschillende merken en soorten voer geprobeerd, na de wisseling van voer lijkt het even beter te gaan.
Ook kvv had geen positief resultaat.
Ze at erg snel, dus bak op een standaard gezet, een steen erin, hierdoor eet ze langzamer, maar het braken blijft.
Ze krijgt haar eten over de dag in 4 porties verdeeld.
Ze heeft afgelopen maandag een injectie gehad tegen braken en heeft nu een kuur voor 10 dagen (tabletten) tegen het braken.
Dit leek weer even te helpen, maar helaas....
Afgelopen maandag hebben we ook bloed afgenomen, de DA verwachte hier geen vreemde resultaten van, maar we willen wel alles uitsluiten. De deeluitslag 's avonds liet ook geen rare dingen zien. DA is nu op vakantie, maandag spreken we elkaar voor de gehele uitslag.
DA heeft al wel laten vallen dat wanneer er niets uit het bloedonderzoek komt, er mogelijk een afwijking kan zijn aan de slokdarm en dat we dan foto's moeten maken met contrastvloeistof om dit in kaart te kunnen brengen of nog liever uit te kunnen sluiten.
We hopen natuurlijk dat het bloedonderzoek iets laat zien dat simpel op te lossen is, ik heb ook alle vertrouwen in mijn DA. Het duurt nu al even omdat ik zelf steeds dacht dat het beter was / werd, omdat ze ook de tijd moet krijgen om te wennen aan ander voer, ze misschien ontwormd moest worden, je toch uitgaat van iets simpels, etc.
Heeft er iemand tips, ideeen of ervaringen met een hond die regelmatig braakt? Wat zou ik nog kunnen proberen, of op letten? Heeft er iemand een hond met een slokdarm afwijking?