Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ontlasting probleem opgelost, toch giardia geweest. (pag.6)

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Addy

Ongelezen bericht door Addy »

miekmiek schreef: ik straf haar niet. maar ik heb best wel een keer gemopperd, ondanks dat ik ook wel wist dat dat zeker niet zou helpen. op het moment dat je met twee kleine kinderen de voordeur openzwaait waardoor de stront over heel de mat uitgesmeerd word.... dan vind ik het heel moeilijk om rustig te blijven.
mopperen is ook een vorm van straf :wink:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Tja, aandacht is aandacht....of het nu positief of negatief is,....dat zal de hond verder een zorg zijn... :wink:
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

en toch.... of we haar nu wel of niet genoeg voorwaarden om te poepen geven, of teveel gemopperd hebben en negatieve aandacht gegeven...feit is wel dat het hele periodes (en dan heb ik het over maandenlang) goed is gegaan. Dat we er gewoon vanuit konden gaan dat er niet in huis gepoept werd, er zelfs niet bij stil stonden. En nu is het sinds een aantal weken mis. Vandaag ook weer. Ik ga toch haar ontlasting even laten onderzoeken denk ik.
miekmiek

trouwens marc, ik ben het met je eens over dat je voorwaarden moet creeëren hoor. Dat doe ik ook. Fietsen gaat me niet lukken met twee kleine kinderen, maar ik doe de kids in de wagen en ga een stuk stevig doorstappen. Miah aan de flex of los, zodat ze geen druk van de lijn voelt en haar zoveel rondjes laten draaien als ze zelf wil. En alle prikkels daarnaast zoveel mogelijk wegnemen, dus niet dat tommie ineens ergens gaat snuffelen of markeren. want dan stopt ze ook meteen. Ik hou daar dus echt wel rekening mee.

En addy, ik weet dat mopperen ook straf is. In mijn stukje schrijf ik ook dat ik weet dat mopperen en straffen het stomste is wat je op zo'n moment kan doen, maar dat ik toe moet geven dat het me in het verleden niet altijd gelukt is om het totaal te negeren. Ook al mopper ik niet, Miah ziet het aan me wanneer ik me erger. Daar heb ik nog moeite mee, negeren vind ik moeilijk.
miekmiek

kun je de ontlasting van een hond laten onderzoeken op virussen of infecties? of enkel op parasieten?

net poepte ze weer binnen en zag ik dat er een hele slijmlaag om haar poep heen zat. ik heb wel gelezen dat dit vaker voorkomt bij honden, dat het een soort schoonmaaksessie van de darmen is. maar ik vind het toch wat griezelig. ik heb er een foto van gemaakt. hier een linkje ernaartoe, want hij is niet erg smakelijk;

http://img.photobucket.com/albums/v318/ ... CF5477.jpg
miekmiek

is het erg als ik daar stiekum blij om ben. ik was zo bang dat ik iets verkeerd deed. ik ga vanmiddag met haar naar de dierenarts. dank je wel!
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

oeh smakelijk miek :wink:

succes vanmiddag, ben benieuwd of er wat uitkomt :ok:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Mijn honden hebben ook wel eens zo'n drol en ik schrok daar ook van in het begin. Wel is dat heel zelden en ook maar 1 keer dus ik zou inderdaad naar de DA gaan ermee. Zou die drol gewoon meenemen zelf :ok:
Afbeelding
miekmiek

ik had een foto van de drol, de drol zelf had ik weggegooit. Niet bij nagedacht. maar de DA zag aan de foto wel dat haar dikke darm geïrriteerd of misschien ontstoken is. Het kunnen verschillende dingen zijn, dus we gaan ze 1 voor 1 uitsluiten. Eerst parasieten, dus ik heb haar ontwormt en haar ontlasting vanmorgen langs gebracht voor onderzoek. Als dat het niet is moeten we kijken naar het voedsel. En mocht dat het ook niet zijn dan is verder onderzoek nodig. Dus. We zullen zien, word vervolgt!
miekmiek

DA belde net. Godzijdank geen giardia! Maar ook geen andere wormen of parasieten. Nu wil ze Miah dus op hyperallergeen voer zetten om te kijken of het door het voer komt. Ik heb daar een beetje mijn twijfels over, ze heeft het altijd goed gedaan op energique. En de DA was een beetje het type 'twijfels bij KVV'. Goed. We gaan het maar proberen, wat moet ik anders?
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Soms wil "graanvrij" voeren ook nog wel eens helpen. Veel honden reageren niet goed op al dat graan in de voeding. Volledig rauw voeren lukt mij niet (op dit moment), maar ik voer wel graanvrij. Mijn honden doen het er perfect op; geen jeuk, goede ontlasting, algehele indruk is veel beter dan toen ik Royal Canin Sensible voerde. Eenkele graanvrije voeders zijn: Eagle Pack, Orijen, Acana.
Succes en beterschap met je hond. :wink:
miekmiek

Inge O schreef: ik vind het juist jammer dat het geen giardia is :wink: . het was een perfecte verklaring geweest en ook relatief makkelijk te behandelen.
oh, dat is niet wat ik op internet las. daar las ik dat je je huis grondig moet schoonmaken en ontsmetten. dat het onder honden en katten heel besmettelijk is en het ook besmettelijk is voor mensen en vooral kinderen. :N:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

miekmiek schreef:DA belde net. Godzijdank geen giardia! Maar ook geen andere wormen of parasieten. Nu wil ze Miah dus op hyperallergeen voer zetten om te kijken of het door het voer komt. Ik heb daar een beetje mijn twijfels over, ze heeft het altijd goed gedaan op energique. En de DA was een beetje het type 'twijfels bij KVV'. Goed. We gaan het maar proberen, wat moet ik anders?
Hmmm, wel jammer eigenlijk dat er niks gevonden is :wink:

Je kan het altijd proberen dat voer natuurlijk, niet geschoten altijd mis zullen we maar zeggen dan? :wink:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Inge O schreef:
miekmiek schreef:
Inge O schreef: ik vind het juist jammer dat het geen giardia is :wink: . het was een perfecte verklaring geweest en ook relatief makkelijk te behandelen.
oh, dat is niet wat ik op internet las. daar las ik dat je je huis grondig moet schoonmaken en ontsmetten. dat het onder honden en katten heel besmettelijk is en het ook besmettelijk is voor mensen en vooral kinderen. :N:
internet :ugh: :ugh: :ugh: ....... :mrgreen: .

ja hoor, klopt helemaal, maar wat ze erbij vergeten te vermelden is dat je giardia op alle hoeken van de straat kan opscharrelen en dat al dat dure gedoe over ontsmetten en bladiebla dus nergens voor nodig is en nergens toe leidt, tenzij jij je hele provincie mee gaat ontsmetten :mrgreen: ?

daarbij veroorzaakt giardia in 99% van de gevallen niet meer dan gewoon een onschuldig kwaaltje :wink: .
Denk alleen al maar eens aan katten die in zandbakken poepen :wink:
miekmiek

wat ik nu nog zit te denken he (jaja, het houdt niet op) is dat ik het toch wel erg vreemd vind om nu haar hele voeding om te gooien. de kans is toch veel groter dat haar darm van streek is doordat ze iets vreemds gegeten heeft op straat dan dat ze ineens niet meer tegen het voer kan wat ze al twee jaar krijgt? :denken: ik vind het nogal wat om ineens om te schakelen naar hyperallogeen.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Maar ze loopt natuurlijk met dat voer wel af en aan 'te klooien' qua in huis poepen, toch? :wink:
Nu geef ik ook liever vers hoor :wink: , maar het zou natuurlijk ook kunnen dat Miah gewoon niet heel erg goed erop reageert en daardoor bij vlagen last krijgt van haar darmen? Denk ik.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

zij was toch ook niet de enige die er last van had? :19:
Afbeelding
miekmiek

nee, ik dacht tommie ook. Ik vond 1 keer poep op de trap toen miah vast zat. maar dat is eigenlijk helemaal niet meer gebeurd en tommie poept ook normaal. (miah nu overigens ook) dus nu twijfel ik of ik het misschien gewoon niet opgemerkt heb? Of dat tommie 1 keer beroerd is geweest en het niets ermee te maken had? Of... Ik weet het ook niet meer zo. :wink:
miekmiek

wat zou jij aanraden om te doen Inge? Nog een keer laten testen op giardia? Nog niet beginnen met hyperallergeen voer?

rob wil afwachten, hij vermoed dat het vanzelf over gaat. Dat we moeten kijken of het overgaat wanneer we er zeker van zijn dat ze de juiste energique gekregen heeft. ook een beetje omdat het vandaag weer gewoon als vanouds ging, in haar normale poepritme zeg maar. Niets binnen maar netjes s'morgens en net na het eten buiten.

ik weet niet zo goed wat te doen eigenlijk.
miekmiek

ok. dank je wel. als miah het zou eten zou het wel vallen onder hyper-allergeen hoor, die is altijd erg enthousiast met eten. :mrgreen:

baal er van dat mijn DA zelf niet zegt dat er meerdere keren getest moet worden. Niet dat ik jou niet vertrouw, maar het zou het wel makkelijker maken. Nu moet ik tegen mijn anti-kvv-dierenarts vertellen dat ze haar dure voer nog even in de kast moet laten en nog twee keer in miah's poep moet roeren. :mrgreen: 't is niet anders, we gaan het doen. wel beter als er een paar dagen tussen die testen inzit dus he?
miekmiek

ja, daar kan ik wel wat mee. genoeg tijd tussen de twee testen en ondertussen veranderen van voer. miah hopelijk blij, ik blij, dierenarts blij (inge blij? :mrgreen: ) ben benieuwd.

ben blij dat je op dit forum zit inge. dank je wel! :ok:
Shima
Zeer actief
Contacteer:

Ik zie je hondjes zo mooi in de tuin tussen de planten zitten op die foto. Dat bracht mij op de gedachte dat ze misschien aan planten hebben zitten kauwen? :denken: http://www.hondenplaza.nl/page/infoplanten.php
Shima
Zeer actief
Contacteer:

He waarom komt mijn tekst niet door?
Shima
Zeer actief
Contacteer:

Ik schreef dus: ik zie je honden op de foto tussen de (tuin)planten zitten. Misschien heeft je hond aan een plant zitten knabbelen?
http://www.hondenplaza.nl/page/infoplanten.php
miekmiek

nee, de honden komen niet zoveel in de tuin nu. :wink: en voor de foto had ik ze in de hei gezet, maar normaal mogen ze niet in tussen de planten. :mrgreen:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Inge O schreef:
miekmiek schreef:
internet :ugh: :ugh: :ugh: ....... :mrgreen: .

ja hoor, klopt helemaal, maar wat ze erbij vergeten te vermelden is dat je giardia op alle hoeken van de straat kan opscharrelen en dat al dat dure gedoe over ontsmetten en bladiebla dus nergens voor nodig is en nergens toe leidt, tenzij jij je hele provincie mee gaat ontsmetten :mrgreen: ?

daarbij veroorzaakt giardia in 99% van de gevallen niet meer dan gewoon een onschuldig kwaaltje :wink: .
Precies.

Elmo, onze kat, had Giarda.
Jarenlang diarree, bloed en slijm. Voedselintolerantie zei de dierenarts en dus jaren gekwakkeld met allerlei soorten voer.

Toen kwamen we bij een andere dierenarts en die zei meteen dat het Giardia was, nam niet eens een kweekje.
Elmo een paar dagen wat pillen, het ging weg, maar kwam weer terug. Toen nog een paar dagen wat pillen en het is totaal over.

Alle andere katten in huis, plus honden, plus mensen hebben het niet gekregen.
Bij de meeste dieren en mensen is het heel onschuldig en krijgen hooguit een paar dagen diarree en dan is het over.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ik heb het hier ook gehad.

De DA wilde geen speciaal onderzoek naar giardia doen, volgens haar had dat er uit moeten komen met het normale onderzoek naar parasieten :roll:
Ze bleef maar aankomen met AB, wat natuurlijk niet hielp en wat ik ook niet eindeloos wilde blijven geven.

Toen ze een opname in het dierenziekenhuis voor Gina voorstelde was ik er zo zat van dat ik weggelopen ben, via internet panacur besteld heb en ze allebei een kuur daarmee gegeven heb.
Probleem opgelost voor een paar weken.
Toch kwam het bij Gina weer terug (die had er ook veel meer last van dan Jantje, die eenveel hogere weerstand heeft).

Had inmiddels een andere DA en nadat ik het hele verhaal verteld had heeft zij metrozol voorgeschreven en toen was het leed al gauw geleden.
Ik heb wel dekbedden enzo ontsmet en dagelijks de vloer gedweild met een detol oplossing -dat deed ik al tijden al die giardia maanden- maar denk zelf niet dat dat echt effect had.
Was meer van ik doe het omdat ik geen extra risiko wil lopen.

Het is inmiddels een jaar geleden en geen van beide hondjes heeft nog weer giardia gehad terwijl ze er zeker wel weer mee in aanraking zijn geweest.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

misschien dat dit je ook kan helpen:
onze hond heeft en vooral ook als pup zijnde gevoelige darmen. zindelijk maken koste tijd.

we zijn vrij snel met Carnibest natuurvoeding begonnen. en daar doet hij het heel goed op.
stap ik over op brok, heeft hij snel weer diarree.

nu heeft onze hond zeer waarschijnlijk moeite met het verteren van graan producten. die zijn in veel brokken aanwezig.

energique en smuldier werkt voor onze hond ook niet.

als het hypoallergeen voer niets doet voor je hond, kan Carnibest misschien uitkomst bieden.
maar het blijft raar dat ze dus maar soms, en op vaste tijden onzindelijk is.
als het met voer te maken heeft verwacht ik eerder meerdere keren per dag onzindelijkheid. :denken:
miekmiek

sinds een dag of drie een nieuwe lading energique aangebroken. geen drol meer in huis gevonden. zou er dan toch iets mis zijn geweest met de vorige zak energique? :denken: ik wacht nog even met overstappen op hypoallergeen. door alle consternatie wel weer wat meer gaan lezen over de verschillende kvv's en denk nu toch aan overstappen op een carnibest of zoiets. maar goed, dat valt niet onder het topic 'gedrag'. :wink:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

miekmiek schreef:sinds een dag of drie een nieuwe lading energique aangebroken. geen drol meer in huis gevonden. zou er dan toch iets mis zijn geweest met de vorige zak energique? :denken: ik wacht nog even met overstappen op hypoallergeen. door alle consternatie wel weer wat meer gaan lezen over de verschillende kvv's en denk nu toch aan overstappen op een carnibest of zoiets. maar goed, dat valt niet onder het topic 'gedrag'. :wink:
In ieder geval prettig dat het weer over lijkt te zijn :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”