Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dringend ..... hypofyse-afhankelijke ziekte van Cushing.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 1

Dringend ..... hypofyse-afhankelijke ziekte van Cushing.

Ongelezen bericht door flatcoat »

Wie oh wie heeft ervaring met hypofyse-afhankelijke ziekte van Cushing en dit bij een pup van ongeveer 4 maanden??? Is het zinvol om behandeling te starten of gezien de leeftijd waarop dit al is vastgesteld een "beslissing" te nemen??
Er wordt komend weekend "nagedacht" over wat het beste voor de hond zou zijn ........... :jank: Is er een hondwaardige toekomst voor deze pup of is het uitstel van ....... ???
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

geen ervaring mee , maar mijn redenatie :19: zou zijn

Het is dus secundair als ik het goed begriijp :denken: , en isdat op dit moment het enige of zijn er nog andere zaken aan de hand, :19:
meestal als de hypofyse in het spel is loop je het risico dat het op meer gebieden twjfelachtig is of gewoon al niet goed.
zou zeer zeker alle hormoonwaardes na laten kijken als je erover denkt om te proberen, dan kun je beslissen.
zelfs als alles nu goed is verder is Cushing is zo`n ziekte dat het 1 het ander uitlokt, persoonlijk zou ik het heel moeilijk vinden maar ik zou die beslissing nemen hoe moeilijk en zuur ook :jank:
de drentjes
Actief

Ongelezen bericht door de drentjes »

Ik weet of je er iets aan hebt maar hier staat wel wat info

http://www.dierenartsonline.nl/adviesbr ... shing.html

Heel veel sterkte met je pup

Wil
Afbeelding
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=440

Hier nog wat info

Als de diagnose klopt voor een pupje van 4 maanden ................... :(

Sterkte voor jullie
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
flatcoat
Zeer actief

Het gaat niet om een pup van mij maar van iemand die ik ken en die vandaag deze diagnose gehoord heeft. Ik heb aangeboden eens hier te informeren zodat er misschien nog een ander licht over deze "zaak" kan gaan schijnen ......... Je weet tenslotte nooit of er ervaringsdeskundigen zijn dat iemand kunnen helpen om uiteindelijk de "juiste" beslissing te nemen. Dit is zo in- en intriest :jank:
Afbeelding
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Ik heb vandaag de uitslag van het urine onderzoek gekregen van Cheeky (bijna 8 maanden).
Ze heeft verhoogde suiker, maar gelukkig wordt Cushing op dit moment uitgesloten. Pfew.
Ik geef toe dat ik me niet suf heb gezocht in de afgelopen weken, maar natuurlijk wel veel nagedacht en dingen gelezen. Ik wilde mezelf niet gek maken voordat ik zeker wist wat er aan de hand was. Het is namelijk geen ziekte die nog te genezen is.
In een notedop:
Mij is vertelt dat er op het moment twee soorten medicijnen zijn. De een is een blokker en de andere is een medicijn dat de bijnier schors 'vernietigd'. Met als gevolg dat de functie opgevangen moet worden met andere medicijnen. Het is moeilijk in te schatten hoeveel en wat er al vernietigd is, dus het blijft daarbij gissen.
Ik heb gesproken met een meneer wiens hond het syndroom van cushing had, deze dronk veel, was niet meer zindelijk in huis en had tumoren, ontzettende vraatzucht en huidproblemen, op het laatst viel hij ook om.

Voor mezelf had ik besloten voor de blokkers te gaan en kwaliteit van het leven voorop te zetten. Liever 5 jaar voluit met plezier, dan 10 jaar voorzichtig en teruggehouden. Als je 5 jaar mag dan natuurlijk.
Genieten, leven en niet blijven modderen als het eigenlijk echt niet meer kan.

Gelukkig kan ik me nu gaan inlezen uit interesse en niet meer vanuit noodzaak. Heel veel sterkte en succes.
ranetje
Zeer actief

flatcoat schreef:Het gaat niet om een pup van mij maar van iemand die ik ken en die vandaag deze diagnose gehoord heeft. Ik heb aangeboden eens hier te informeren zodat er misschien nog een ander licht over deze "zaak" kan gaan schijnen ......... Je weet tenslotte nooit of er ervaringsdeskundigen zijn dat iemand kunnen helpen om uiteindelijk de "juiste" beslissing te nemen. Dit is zo in- en intriest :jank:
Het is ook intriest :(

Ik ken wel een hond met Cushing die leeft, vrolijk is en graag met de baas op pad gaat.
Eentje, die na een operatie, nu permanent gruwelijk dure medicatie slikt en een vacht heeft waar je liever niet naar kijkt. :N:
Baasje en hond zijn gelukkig :ok:
Maar die hond had geen Cushing als pup.

Ik ben benieuwd of Cushing ooit eerder als diagnose is gesteld bij zo'n jonge hond?
Is de diagnose zeker?

edit:typo
Laatst gewijzigd door ranetje op 02 jan 2009 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
flatcoat
Zeer actief

Er is bloedonderzoek gedaan, een blaaspunctie en het drie-daagse urine-onderzoek in combinatie met medicatie. Het diertje wordt elke drie kwartier in de tuin gelaten en toch plast ze zeker nog 25 keer per dag binnen. Zit ook geen plasrem op, het loopt er gewoon uit. De diagnose is er dus maar heel misschien gaan ze nog wel voor een second opinion alhoewel die aan deze diagnose weinig zal veranderen, vrees ik.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

flatcoat schreef:Er is bloedonderzoek gedaan, een blaaspunctie en het drie-daagse urine-onderzoek in combinatie met medicatie. Het diertje wordt elke drie kwartier in de tuin gelaten en toch plast ze zeker nog 25 keer per dag binnen. Zit ook geen plasrem op, het loopt er gewoon uit. De diagnose is er dus maar heel misschien gaan ze nog wel voor een second opinion alhoewel die aan deze diagnose weinig zal veranderen, vrees ik.
Het ziet er niet gunstig uit :(
Afbeelding
Mijn ras(sen): Hollandse herder, xPodenco, xHusky, xShi Tzu

Ongelezen bericht door wiek »

Mijn maltezer kreeg Cushing op hoge leeftijd. Elke dag kreeg ze Vetoril en we spoten insuline. Na de diagnose heeft ze nog twee jaar geleefd met veel plezier. Ze was 12 jaar toen ze stierf!
Afbeelding
flatcoat
Zeer actief

Cushing bij oudere honden komt vaker voor, maar dit betreft een pup van 4 maanden .......
Afbeelding
Mijn ras(sen): Hollandse herder, xPodenco, xHusky, xShi Tzu

Ongelezen bericht door wiek »

Ja had ik gelezen!
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Had je dit forum al gevonden ?
Hier ook een link naar een jonge hond met Cushing.

http://www.caninecushings.net/forums/ar ... -4018.html

Wat triest zeg voor die pup en die mensen...
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
flatcoat
Zeer actief

Bedankt tot nu toe voor de reacties :ok: ...... ik zal het e.e.a. aan haar doorgeven.
Afbeelding
flatcoat
Zeer actief

De pup gaat zo spoedig mogelijk voor een second opinion en afhankelijk van hetgeen daar uitkomt en de mogelijkheden (of niet) zal er een beslissing genomen worden.
Als er nog meer eigenaren hier zijn met ervaringen op dit gebied .... aarzel aub niet om je ervaringen hier neer te zetten, ook zal zijn ze niet positief.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”