Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ruby d'r gezondheid

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

ruby d'r gezondheid

Ongelezen bericht door fabienne s »

laat het wat afweten de laatste paar dagen.....

de dag voor kerst stond ze op 3 poten en wou ze de 4de echt niet gebruiken.dat kon zo niet voor kerst dus naar de da,waarschijnlijk een spierscheurtje of een verekking.afijn metacam en mee en rust houden,volgende dag was ze er weer en even goed nog een paar dagen rust en metacam.poot was met het weekend allang weer genezen.

oudjaarsochtend wil ik ze uitlaten en kon roepen wat ik wou maar geen ruby.uiteindelijk kwam ze met veel bombarie naar de deur....viel constant om :jank: ben me echt rot geschrokken.een toevel leek het me niet aangezien ze verder heel helder was en normale reactie's had.ik moest werken maar jeroen was thuis en ik kon tussen door gelukkig wel mee naar de da.daar op de grond behandeld aangezien ik veel te bang was dat ze van tafel donderde,conclusie was of een bloeding in het ruggenmerg waarbij er bepaalde zenuwen klem zijn komen te zitten door de druk of een tumor in het hoofd..........gelukkig heeft/had ze helemaal geen pijn.bij de da 2 spuiten met cortico gehad en voor 2 dagen moderin waar ze de laatste vanmorgen heeft gehad,tevens in mijn da ook osteopaat dus heeft hij ruby helemaal even los gemaakt.nu moeten de cortico's hun wek doen en gelukkig gebeurt dat ook,vallen gebeurt niet meer maar echt stevig op haar poten staan met schudden is nog steeds niet zo,zet ik haar voet ook dubbel op de grond dan zet ze hem zelf niet meteen goed,knijp ik in haar vel vlak bij haar staart dan komt er ook totaal geen reacte,knijp ik hoger op haar rug dan trekt ze wel met de huid.komt het met een paar dagen weer terug of wordt het niet beter dan denkt de da toch aan een tumor in haar hoofd :jank: en heel eerlijk ga ik dan niet verder dokteren met haar,dat verdient ze niet en ze kunnen verder dan ook niks doen.

rust kregen we ook voorgeschreven en dat is voor de meeste honden van 13,5 jaar geen probleem maar voor ruby dus wel,die verveeld zich de p.....vanmorgen dus maar weer even normaal een wandeling gemaakt en eigenlijk ging dat best aardig met hier en daar een wankel momentje.ik weet dat het misschien niet helemaal de bedoeling was maar om haar nou de laatste jaren verveeld door te laten leven vindt ik nog zieliger.

al met al begint de leeftijd nu toch echt een rol te spelen en moeten we toch echt zien dat ruby oud is en dat daar wat kwalen bij komen kijken.wil haar alleen nog niet kwijt :jank:
Afbeelding

jemble 5 maanden
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik zoek me wezenloos, maar kan op dit moment het topic niet vinden dat ik je wilde laten zien :oops:
In ieder geval.................................
Dit verschijnsel van Ruby heb ik al eerder gelezen
Max, de oudste hond van marian* heeft iets dergelijks gehad en naderhand nog een keer.
Het gaat hem weer prima, rekening houdend met zijn leeftijd :ok:
Laat je hondje zelf beslissen wat ze aan kan :wink:
Ik denk dat ze dat best aardig weet
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
fabienne s
Zeer actief

dat is ruby haar grote probleem,die wil en wil en wil.heeft geen rust als ik dat niet voor haar bepaal.okay in huis wel maar verder heeft ruby nog te veel passie(beetje flat eigen denk ik)

voor nu gaat het wel beter dan 2 dagen geleden maar dat nog steeds een beetje wankel zijn is vervelend en ik hoop ook echt dat dat weer verdwijnt,tenmeer ook omdat ze verder nog lekker bij de tijd is en gelukkig geen pijn heeft.
Afbeelding

jemble 5 maanden
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Vestibulair Syndroom denk je aan, Ranetje? Ik vind het niet zo klinken maar hier lees je er meer over.

Ik hoop dat ze snel opknapt en ook nog kan genieten van de pup straks!
fabienne s
Zeer actief

heb het even snel door gelezen maar ik herken geen van deze simptomen bij ruby.ze is alleen wat wankel(net of ze vergeet dat ze die ene achterpoot ook nog heeft)maar verder is ze absoluut niet ziek.geen tollende ogen of een scheef hoofd en geen braken.het ging vanmiddag eigenlijk vrij aardig en net kwam jeroen thuis en kwam ze de mand uit en ging schudden(even alles in de plooi :wink: )en toen gleed ze weer wat weg maar echt omvallen was het gelukkig niet.
we houden moed dat het weer goed komt en dat oma nog mag helpen met de pup straks
Afbeelding

jemble 5 maanden
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

fabienne s schreef:heb het even snel door gelezen maar ik herken geen van deze simptomen bij ruby.ze is alleen wat wankel(net of ze vergeet dat ze die ene achterpoot ook nog heeft)maar verder is ze absoluut niet ziek.geen tollende ogen of een scheef hoofd en geen braken.het ging vanmiddag eigenlijk vrij aardig en net kwam jeroen thuis en kwam ze de mand uit en ging schudden(even alles in de plooi :wink: )en toen gleed ze weer wat weg maar echt omvallen was het gelukkig niet.
we houden moed dat het weer goed komt en dat oma nog mag helpen met de pup straks
Bij Max van Marian was het ook niet zo heftig dat hij aan het infuus moest :wink:
En ook hij knapte zo vlot weer op.
Daarom dacht ik er aan.
(Bedankt Rosita :ok: )

Laar Ruby nog maar even blijven en voor de pup zorgen, lijkt me leuk :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
fabienne s
Zeer actief

paar dagen verder en ze lijkt wel weer de oude :cheer: soms met druk doen nog een beetje onstabiel maar het haalt het niet bij afgelopen woensdag toen ze echt nog omviel.nu afwachten wat het verder gaat doen en hopen dat het nu weg blijft.ben er erg blij mee dat er vooruitgang inzit,geen zorgen meer om ruby en alleen maar genieten van het gekke wijffie
Afbeelding

jemble 5 maanden
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Die oudjes kunnen je soms erg laten schrikken. Maar een hond met een sterke geest komt er meestal wel. :ok: Ik hoop dat het zo goed blijft gaan.

Dat onstabiele schudden is trouwens niet echt iets waar je je zorgen over hoeft te maken, dat is een beetje oude-honden-eigen. :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”