Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lamshart

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Lamshart

Ongelezen bericht door Caro. »

Even een vraagje: ik heb lamshart gekocht voor de honden.
Hele lamsharten en ik nam aan dat ze dit zelf wel zouden 'verscheuren'.
Niets is minder waar.... Puch nam het in zijn bek, kauwde er een paar keer op en spuugde het weer uit. Hij kreeg het blijkbaar niet stuk of niet snel genoeg stuk en nam het lamshart in zijn bek en slikte het in één keer door :oeps:
Hetzelfde met het andere lamshart.

Moet ik het nu volgende keer toch snijden of kan het totaal geen kwaad?
Ik vond het eng ivm stikgevaar eigenlijk.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hoi,
Soms "begrijpen" honden (zeker die nog nooit iets "vers"gehad hebben) niet wat de bedoeling is.
Tip: knip er wat stukje af en voer ze die, dat ze de smaak herkennen en begrijpen dat het eetbaar is ;-)
Knip dan een "reep" eraf maar laat die aan het uiteinde vastzitten....
Geef dan de rest.
Met een schaar knippen is vaak makkelijker dan snijden met een mes.

Succes!
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Als je wil dat ze er stukken afknagen (waarom?) dan moet je een hele runderhart voor ze kopen. Lamshart kan ingeslikt worden dus zal het ingeslikt worden, daar zijn honden toch op ingesteld.

Zoveel mogelijk grote stukken inslikken en later elders uitbuiken en verteren 'zo hoort het' ;-)
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Suzanne, mijn honden krijgen altijd vers te eten. Alleen wel al 'gemalen', dus Carnibest en Pens.
Ze zijn dus vers gewend en weten niet beter.

De vraag was alleen of het kwaad kan om de lamshart in z'n geheel door te slikken. Als dat geen kwaad kan, dan is er geen enkel probleem :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Caro. schreef:Suzanne, mijn honden krijgen altijd vers te eten. Alleen wel al 'gemalen', dus Carnibest en Pens.

De vraag was alleen of het kwaad kan om de lamshart in z'n geheel door te slikken. Als dat geen kwaad kan, dan is er geen enkel probleem :wink:
een lamshart is niet zo groot, ik zou wel altijd in de gaten houden dat het niet klem komt te zitten dus als ze het heel doorslikken zou ik er toch voor kiezen om het te snijden :wink:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef:
Caro. schreef:Suzanne, mijn honden krijgen altijd vers te eten. Alleen wel al 'gemalen', dus Carnibest en Pens.

een lamshart is niet zo groot, ik zou wel altijd in de gaten houden dat het niet klem komt te zitten dus als ze het heel doorslikken zou ik er toch voor kiezen om het te snijden :wink:
Oké bedankt Addy, dan zal ik het toch wat gaan snijden voor alle zekerheid :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Caro. schreef:
Addy schreef:

snij het door de helft, dan kunnen ze toch nog kauwen als ze dat willen :wink:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef:
Caro. schreef:
Addy schreef:

snij het door de helft, dan kunnen ze toch nog kauwen als ze dat willen :wink:
Inderdaad, lijkt me een goed idee :ok:
Ik vond dit net wat te grote stukken vlees om in één keer door te slikken, maar het zou natuurlijk veel leuker zijn als ze het kauwen en scheuren.
Door de helft lijkt mij een ongevaarlijke grootte en eventueel kan er nog gekauwd worden dan.
Afbeelding
A good dog never dies...

Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Ik snijd het ook in stukken, Beau is namelijk ook van de hap slik weg :N:
Jeda kauwt het wel goed, je ziet het bloed langs haar bek lopen :N:
Tegenwoordig haal ik ook kippenhartjes is ook wel zo weg maar niet zo groot voor die dwergen van mij :wink:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Tibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Duitse Herders, 3 langhaar teckels kaninchen en dwerg, 1 miniature australian shepherd, 1 kruising toypoedel x schipperke
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tibby »

Ik snijd ze vaak ook in 2 stukken, hier worden ze ook heel ingeslikt door sommige en dan vind ik dit veiliger.
Groetjes Thea en een poot van Tibby, Gioi, Miep, Whoopi, Nikita, Tante Truus en Meike

Niet meer bij ons, maar voor altijd in ons hart Jake, Fether, Kim, Zenna & Iwan
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Ymke (de St Bernard die we gehad hebben) had er ook het handje van om ze in een keer weg te klokken, maar dat is ook een keer niet zo goed gegaan en toen heb ik hem toch weer achter uit de keel moeten trekken omdat ie vast zat (niet fijn). Daarna ook maar een keer doorgesneden voor de zekerheid. Nou was Ymke ook gewoon niet zo slim en handig met BARF, dat kan schelen :roll: :mrgreen:
Laatst gewijzigd door jelle op 02 jan 2009 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

jelle schreef:Ymke (de St Bernard) had er ook het handje van om ze in een keer weg te klokken, maar dat is ook een keer niet zo goed gegaan en toen heb ik hem toch weer achter uit de keel moeten trekken omdat ie vast zat (niet fijn). Daarna ook maar een keer doorgesneden voor de zekerheid. Nou was Ymke ook gewoon niet zo slim en handig met BARF, dat kan schelen :roll: :mrgreen:
Aiii, ja zie je het kan dus wel gebeuren. Daar was ik al bang voor toen ik gisteren zag hoe hij het gewoon doorslikte :N:

Puch is eigenlijk best handig vind ik altijd, een ei pakt hij ook tussen zijn voorpootjes en maakt er een gat in met zijn hoektand (vond ik heel slim :smile: ), maar met de lamshart wist hij eigenlijk niet wat hij ermee aan moest. Nam het eens in zijn bek, liet het weer vallen, Kauwde er een keer op, maar er gebeurde niks en toen uiteindelijk slikte hij het maar door.
Afbeelding
A good dog never dies...

Plaats reactie

Terug naar “Voeding”