Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bedankt buurman...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

bedankt buurman...

Ongelezen bericht door nathalie »

...Voor mijn doodsbange honden :jank:

Ik ben aan boord bij marc en de honden zijn thuis bij mijn moeder. Nou was ik van de week bij de buurman aan de deur gegaan om te vragen of hij niet van die weet-ik-het-hoeveel-duizend klappers bij ons voor de deur af wil steken, als wij niet thuis zijn. Zou hij niet doen, heeft hij dat gisteren toch gedaan :devil:
Mijn moeder komt thuis van haar werk en vind Pasha achter de vitrinekast in de diarree Diezel ligt te hijgen en Bowie ook... Zaba was gewoon in paniek :jank:
Mijn moeder kijkt buiten, en ja hoor, van dat rode spul op de stoep.
De honden waren vorig jaar echt niet bang, Pasha was een heel klein beetje zenuwachtig. fijn hoor.. Nou zitten we met vier doodsbange honden. Morgenochtend ga ik naar huis, en dan ga ik maar eens met de buurman babbelen Kon wel huilen gisteren aan de telefoon toen mijn moeder zei hoe bang ze waren. Toen wilde ik toch wel dat ik thuis was....
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

heel sneu en ook niet aardig van de buurman, maar dat is wel de reden dat ik mijn honden niet alleen laat in die nacht, je weet nooit welke "gek" bedenkt iets op je stoep te leggen ( of door je brievenbus te gooien, of of ..)
ik vind.. als je er niet kunt of wil zijn, zorg dan dat je je honden ergens brengt waar er wel toezicht is.
bea leyba
Zeer actief

Ongelezen bericht door bea leyba »

Ik denk dat je de schuld nu niet bij de buurman moet leggen maar bij jezelf
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

En als het de buurman niet was was het wel een andere vuurwerk-fan gisterenavond.
Beetje naief om te denken dat je je honden op 31 December alleen kan laten zonder dat er geknald wordt eigenlijk hoor :wink:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Buiten het feit dat de buurman dat beloofd heeft, je laat je honden toch niet alleen als je weet dat ze zo bang zijn :denken:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
M@ri@nne
Zeer actief

Re: bedankt buurman...

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

nathalietjuh schreef:...Voor mijn doodsbange honden :jank:

Ik ben aan boord bij marc en de honden zijn thuis bij mijn moeder. Nou was ik van de week bij de buurman aan de deur gegaan om te vragen of hij niet van die weet-ik-het-hoeveel-duizend klappers bij ons voor de deur af wil steken, als wij niet thuis zijn. Zou hij niet doen, heeft hij dat gisteren toch gedaan :devil:
Mijn moeder komt thuis van haar werk en vind Pasha achter de vitrinekast in de diarree Diezel ligt te hijgen en Bowie ook... Zaba was gewoon in paniek :jank:
De honden waren vorig jaar echt niet bang, Pasha was een heel klein beetje zenuwachtig. fijn hoor.. Nou zitten we met vier doodsbange honden. Morgenochtend ga ik naar huis, en dan ga ik maar eens met de buurman babbelen Kon wel huilen gisteren aan de telefoon toen mijn moeder zei hoe bang ze waren. Toen wilde ik toch wel dat ik thuis was....
Wat een vreemde beredenering? :denken:
De buurman mocht geen weet-ik-het-hoeveel-duizend klappers afsteken omdat jij de honden alleen thuis laat?
Ander vuurwerk mocht wel?
Daar zijn ze niet bang voor?
En je hebt maar een buurman die bij jullie in de omtrek vuurwerk afsteekt?
En hoe laat trof je moeder de honden zo aan?
Wat in en in triest voor de honden. :(:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Waarom heeft je moeder de honden alleen gelaten met dit vuurwerk?????
Op 31 december mag iedereen vanaf 10.00 uur 's ochtends (ja, is foutje in de wet) vuurwerk afsteken. En daar hoor je als hondenbezitter rekening mee te houden.
Nu weet je niet wie er vuurwerk af heeft gestoken. Het kan de buurman zijn geweest, maar dat hoeft dus niet.
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

Ze heeft tot 10 uur ('s morgens) gewerkt. Dan zou ze in principe dus gewoon de hele week voor 31 dec. niet kunnen werken. Dat vind ik een beetje vreemd.
En de buurman mag die klappers echt wel afsteken, maar ik heb gevraagd of hij ze niet bij ons voor de deur af wilde steken, als wij niet thuis waren. (de week van te voren dus..) En ja, hij is de enige in de straat die vuurwerk afsteekt. Het lag ook bij hem in de tuin. Het was de buurman, mijn moeder heeft het net gevraagd en hij heeft wel zijn excuses aangeboden.
Wat een vreemde beredenering?
De buurman mocht geen weet-ik-het-hoeveel-duizend klappers afsteken omdat jij de honden alleen thuis laat?
Ander vuurwerk mocht wel?
Daar zijn ze niet bang voor?
En je hebt maar een buurman die bij jullie in de omtrek vuurwerk afsteekt?
En hoe laat trof je moeder de honden zo aan?
Wat in en in triest voor de honden.
De honden zijn nooit niet bang geweest, totaal niet. Op de vuurpijlen hebben ze verder ook niet gereageerd. OOk niet om 12 uur. Toen er vannacht weer een duizend klapper af werd gestoken werden ze weer bang, dus ja.. en verder nergens van. Mijn moeder trof ze dus om 10 uur 'smorgens zo aan.
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

En ga je ze volgend jaar weer alleen laten?
Echt als je honden hebt dan weet je dat je daar sommige dingen voor moet laten of regelen.
Ik vind het van de zotte dat ze dus alleen thuis waren.
En dat blijkt ook als je ziet wat er gebeurd is.
Dus ook ik vind dat je beter kwaad op jezelf kunt zijn dan op de buurman.
Jouw honden, jouw verantwoordelijkheid.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

Daarbij dacht ik dus dat ik er goed aan had gedaan om aan de buurman te vragen of hij die klappers niet af wilde steken. (voor gisterenochtend 10 uur dus :roll: )
Ik weet dat hij al een hele week met vuurwerk aan de gang is, hij weet ook donders goed dat wij dat weten. Ik had ook de politie kunnen bellen (ze hebben al verschillende dingen lopen daar, misschien dat ze niet altijd voor vuurwerk komen, maar dan weten ze iig).
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

M@ri@nne schreef:En ga je ze volgend jaar weer alleen laten?
Echt als je honden hebt dan weet je dat je daar sommige dingen voor moet laten of regelen.
Volgend jaar woon ik hier niet meer.. Ik neem dan zowiezo vrij, omdat ik dus niet weet hoe het in de buurt van ons huis dan gaat. Als mijn moeder moet werken komen haar honden naar mij.

In principe vinden jullie dus dat je je honden niet alleen kunt laten, vanaf dat er vuurwerk te krijgen is. Want daar gaat het over. Uiteraard zijn ze oudjaarsavond niet alleen geweest en dat zijn ze nog nooit geweest en dat gaat ook nooit gebeuren.
Afbeelding
Muk

Mijn hond is niet bang voor vuurwerk, maar ik zal hem nooit alleen laten tijdens de jaarwisseling. Want nu is hij niet bang, maar je hebt totaal geen invloed op hem als je er niet bij bent.
En die excuses zijn lekker makkelijk naderhand als je van tevoren hebt gewaarschuwd. :wink: Daar hecht ik niet zoveel waarde aan.
Kortom, ook al heeft de buurman vuurwerk afgestoken, dan nog had dit niet zo hoeven te gaan als je erbij was geweest.
Muk

nathalietjuh schreef: In principe vinden jullie dus dat je je honden niet alleen kunt laten, vanaf dat er vuurwerk te krijgen is. Want daar gaat het over. Uiteraard zijn ze oudjaarsavond niet alleen geweest en dat zijn ze nog nooit geweest en dat gaat ook nooit gebeuren.
Nee, alleen tijdens de jaar wisseling zelf. Op 31 deecember wordt er namelijk wel heel wat meer vuurwerk afgestoken dan daarvoor. En als huisdiereneigenaar moet je daar rekening mee houden. En als dat betekent dat je dan vrij moet nemen, dan moet dat.
chrico
Zeer actief

Ik vind dat als je hond zo bang is dat je die niet alleen moet laten zonder maatregelen te treffen en daarmee bedoel ik niet door met de buurman iets af te spreken waarvan je weet dat hij toch doet waar hij zin in heeft anders was het geen bekende van de politie :wink:
je weet dat er afgestoken word en vanaf 10 uur in de ochtend mag dat. Zelf schrijf je dat je moeder aan het werk was en thuis kwam en de honden zo aantrof. Ik denk dat als je het over schuld geven heb je die in eerste instantie moet zoeken daar waar de honden zijn
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

Ze zijn niet meer alleen geweest vanaf 10 uur 's morgens. Dus TIJDENS de jaarwisseling ook niet!!!!
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

nathalietjuh schreef:Ze zijn niet meer alleen geweest vanaf 10 uur 's morgens. Dus TIJDENS de jaarwisseling ook niet!!!!
Maar dan nog blijft het riskant. Mensen steken dagen ervoor al soms vuurwerk af, en ze gaan op 31 December echt niet wachten tot exact 10 uur. Hier begonnen ze gisteren ook rond negenen al echt harder tekeer te gaan, geen politie die daar op let :19:
Neemt niet weg dat het wel lullig is van je buurman om niet evennn te wachten tot je moeder weer thuis was. Maar goed, gezien zijn 'verleden' met al eerder vuurwerk afsteken en dingetjes met de politie die ze hebben lopen had je dat ook wel een beeeetje kunnen verwachten natuurlijk :wink:
Afbeelding
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Wat een lullo die buurman zeg :devil:

Nou ja, daar heb je ook weer wat van geleerd. Hopelijk is de schade die je honden hebben opgelopen niet blijvend. Ik moet zeggen dat mijn Bambi jaren geleden ook zo bang was dat ze er diarree van kreeg, terwijl ze gisternacht heel rustig lag te slapen en niet om of opkeek. Het kan dus met goede begeleiding zeker nog goedkomen.
Muk

Moos schreef:
nathalietjuh schreef:Ze zijn niet meer alleen geweest vanaf 10 uur 's morgens. Dus TIJDENS de jaarwisseling ook niet!!!!
Maar dan nog blijft het riskant. Mensen steken dagen ervoor al soms vuurwerk af, en ze gaan op 31 December echt niet wachten tot exact 10 uur. Hier begonnen ze gisteren ook rond negenen al echt harder tekeer te gaan, geen politie die daar op let :19:
Neemt niet weg dat het wel lullig is van je buurman om niet evennn te wachten tot je moeder weer thuis was. Maar goed, gezien zijn 'verleden' met al eerder vuurwerk afsteken en dingetjes met de politie die ze hebben lopen had je dat ook wel een beeeetje kunnen verwachten natuurlijk :wink:
Mee eens, hier was het ook vanaf gisterenochtend flink feest met knalvuurwerk. Het is de enige dag van het jaar, dus wat wil je. Dan is het ook te verwachten dat er mensen zijn die uit de band springen en lekker gaan knallen.
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

bea leyba schreef:Ik denk dat je de schuld nu niet bij de buurman moet leggen maar bij jezelf
Helemaal mee eens. Als je honden aanschaft heb je ook de verantwoording voor hun welzijn. :eek: en met oud en nieuw kun je zoiets verwachten. Misschien was het niet je buurman, maar iemand anders, of hun bezoek.....
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

Mjah lullig van je buurman dat wel, maar vind ook dat je dat had kunnen verwachten, er lopen genoeg kids rond die voor 10 afsteken. Ik weet niet hoe en waar je woont, maar hier word vuurwerk al lopend afgestoken, en ze lopen best een blok om.
Khoop iig dat de honden snel weer gerustgesteld zijn en dat het volgend jaar niet zo gaat.
Afbeelding
Enya
Zeer actief

Ongelezen bericht door Enya »

De honden gelijk een paar dagen 4 maal daags 8 druppels Bach Rescue (met wat water) geven. Of Arnica D6 halen bij de apotheek en dat een aantal dagen 4 maal daags geven (druppel of 10 in wat water.) Helpt allebei tegen geestelijke shock.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

nathalietjuh schreef:
M@ri@nne schreef:En ga je ze volgend jaar weer alleen laten?
Volgend jaar woon ik hier niet meer.. Ik neem dan zowiezo vrij, omdat ik dus niet weet hoe het in de buurt van ons huis dan gaat. Als mijn moeder moet werken komen haar honden naar mij.

In principe vinden jullie dus dat je je honden niet alleen kunt laten, vanaf dat er vuurwerk te krijgen is. Want daar gaat het over. Uiteraard zijn ze oudjaarsavond niet alleen geweest en dat zijn ze nog nooit geweest en dat gaat ook nooit gebeuren.
of manlief heeft vakantie of ik de week voor oud en nieuw, juist om zo iets te voorkomen... en ik heb geen bange honden en dat wil ik graag zou houden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Je weet gewoon dat er voor je deur vuurwerk afgestoken gaat worden tijdens de jaarwisseling. De wereld draait niet alleen om jou. Wees blij dat het bij die duizend klapper gebleven is. Er had ook een auto in de hens kunnen gaan voor je deur, of een vuurwerkbom door je brievenbus :19: Je laat gewoon je dieren niet alleen, het gaat verdorie om 1 nacht in het jaar dat het zo tekeer gaat in het land.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Zoek stok! schreef:Je weet gewoon dat er voor je deur vuurwerk afgestoken gaat worden tijdens de jaarwisseling. De wereld draait niet alleen om jou. Wees blij dat het bij die duizend klapper gebleven is. Er had ook een auto in de hens kunnen gaan voor je deur, of een vuurwerkbom door je brievenbus :19: Je laat gewoon je dieren niet alleen, het gaat verdorie om 1 nacht in het jaar dat het zo tekeer gaat in het land.
ze waren dus schijnbaar niet alleen tijdens de jaarwisseling, het ging om oudjaarsdag voor 10 uur s'ochtends dus...
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

yamie schreef:
Zoek stok! schreef:Je weet gewoon dat er voor je deur vuurwerk afgestoken gaat worden tijdens de jaarwisseling. De wereld draait niet alleen om jou. Wees blij dat het bij die duizend klapper gebleven is. Er had ook een auto in de hens kunnen gaan voor je deur, of een vuurwerkbom door je brievenbus :19: Je laat gewoon je dieren niet alleen, het gaat verdorie om 1 nacht in het jaar dat het zo tekeer gaat in het land.
ze waren dus schijnbaar niet alleen tijdens de jaarwisseling, het ging om oudjaarsdag voor 10 uur s'ochtends dus...
Ah, vuurwerk afsteken mag vanaf 10.00 uur inderdaad, kan me voorstellen dat je dan denkt dat je op tijd bent :wink: Hier ging het trouwens ook al vroeger van start.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
chrico
Zeer actief

nathalietjuh schreef: Mijn moeder komt thuis van haar werk en vind Pasha achter de vitrinekast in de diarree Diezel ligt te hijgen en Bowie ook... Zaba was gewoon in paniek :jank:
Volgens het bericht kwam je moeder gister thuis uit haar werk toch? Werkte ze snachts dan dat zij dan al voor 10 uur thuis is?
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Denk je het goed geregeld te hebben gaat het toch mis. :N:
Ontzettend naar voor de honden :(
Hoe zijn ze de rest van oud en nieuw doorgekomen?
Hebben ze nog veel last gehad nadat je moeder thuis was?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

yamie schreef:heel sneu en ook niet aardig van de buurman, maar dat is wel de reden dat ik mijn honden niet alleen laat in die nacht, je weet nooit welke "gek" bedenkt iets op je stoep te leggen ( of door je brievenbus te gooien, of of ..)
ik vind.. als je er niet kunt of wil zijn, zorg dan dat je je honden ergens brengt waar er wel toezicht is.
Onze Beer hebben we eergisteren al naar het pension moeten brengen. Ik had zo wie zo geregeld dat hij daar heen kon, want de teckeltjes konden bij de buren terecht. En ik wilde Beer niet alleen thuis laten. Wij hebben hem dus eerder moeten brengen, omdat een of andere randdebiel ook knallers over de schutting heeft gegooid :boos:
Jorda
Actief

Ongelezen bericht door Jorda »

Jullie vallen aan op het feit dat de honden met Oudjaarsnacht alleen waren, maar dat zegt ze helemaal niet. Het is gebeurd op 31 december in de ochtend.
En gelukkig dat de meeste mensen vrij kunnen zijn, maar ik heb ook weleens gehad dat ik op 31 december nog moest werken in de ochtend. En ik heb ook weleens gehad dat ik nachtdienst had gehad en op bed lag overdag...... En misschien moeten we dan ook maar onze honden niet meer uitlaten...... want ik heb weleens gehad dat jongens xpress vuurwerk gooiden naar mijn honden...... en mischien, mischien.........
Natuurlijk is het nu balen dat die honden bang zijn en als de buurman een beetje respect had gehad, had hij duizendklapper niet afgestoken. De buurman heeft al aangegeven dat het zijn vuurwerk was.

Groetjes van Jorda.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Jorda schreef:

Jullie vallen aan op het feit dat de honden met Oudjaarsnacht alleen waren, maar dat zegt ze helemaal niet. Het is gebeurd op 31 december in de ochtend.
En gelukkig dat de meeste mensen vrij kunnen zijn, maar ik heb ook weleens gehad dat ik op 31 december nog moest werken in de ochtend. En ik heb ook weleens gehad dat ik nachtdienst had gehad en op bed lag overdag...... En misschien moeten we dan ook maar onze honden niet meer uitlaten...... want ik heb weleens gehad dat jongens xpress vuurwerk gooiden naar mijn honden...... en mischien, mischien.........
Natuurlijk is het nu balen dat die honden bang zijn en als de buurman een beetje respect had gehad, had hij duizendklapper niet afgestoken. De buurman heeft al aangegeven dat het zijn vuurwerk was.

Groetjes van Jorda.
dan ben ik ziek :19: simpel... er is iemand thuis.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”