Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dat vuurwerk ook,.... zucht,....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Madison
Zeer actief
Mijn ras(sen): West Highland White Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Madison »

Moos schreef: En wie heeft het hier over aaien en piepen? :19:

Gewoon bij je laten zitten zonder poespas kan prima. Sterker nog, voor een hond die echt enorm bang is, is dat gerusstellender dan een baas die de hond verbied bij hem te komen "want troosten mag niet".
Mijn oudste teefje gaat als ze bang is soms bij mijn jongste teefje liggen. Denk je dat die dan zegt "ophoepelen"?
Ik geef alleen maar mijn MENING. En in het ALGEMEEN zie je veel mensen helemaal para worden en die honden gaan aaien en oppakken enzo en DAAR had ik het over. En ik zeg toch ook geen 'ophoepelen' tegen mijn hond, wie had het daar dan over? :neenee:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Madison schreef:
Ik geef alleen maar mijn MENING. En in het ALGEMEEN zie je veel mensen helemaal para worden en die honden gaan aaien en oppakken enzo en DAAR had ik het over.
Vreemd, ik ken dat soort mensen helemaal niet. En je kan er ook wel vanuit gaan dat wie hier regelmatig eens rondhangt ook echt niet 'para' gaat doen als de hond bang is. Wat 'para' dan ook exact in mag houden. :denken:
Laatst gewijzigd door Moos op 31 dec 2008 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Madison
Zeer actief

Nou zal ik even reageren op alle mensen die zich zo aangevallen voelen. Ik zeg niet dat mijn VISIE is dat je je hond niet mag troosten. Ik heb het over de mensen die er zelf een heel drama van maken. En Lara mag heus wel bij me zitten, maar ik ga haar niet aaien en tegen haar praten of zo. En wat jullie doen, moeten jullie weten, dat is mijn probleem niet. Een hond wordt er echt niet beter van als je hem/haar gaat betuttelen.

En Sita, ga niet zeggen dat mijn hond de dupe van mij is, want jij weet niet met hoeveel liefde mijn hondje wordt verzorgd. Dus hou gewoon je grote mond als je niet weet waar je het over hebt. Ik zei al: ik geef mijn MENING en jij mag ook je mening geven, maar ga niet zeggen dat Lara de dupe is van mij, want dat is gewoon een assumptie die weer eens nergens op gebaseerd is. Mijn hondje zit lekker bij me nu op een warm dekentje en ik zit lekker naast haar op de pc en ze is hartstikke bang.

Als je op dit forum je mening geeft, wordt je gelijk overspoeld met mensen die het beter weten. Hebben jullie allemaal een opleiding ervoor gedaan ofzo? Ik wilde alleen maar zeggen, wat ik vond, ik viel niemand aan, maar ik word gelijk wel aangevallen door jullie! Ik wil niemand de les lezen, ik geef alleen mijn MENING, NOGMAALS. Dus misschien kun je hier ook normaal op reageren door te zeggen dat je het hier niet mee eens bent of wat dan ook, maar ga aub niet aannemen dat mijn hondje de dupe is van mij, want als er iemand een prinsessenleventje leidt, is het Lara wel. Bedankt.
Madison
Zeer actief

Moos schreef:
Madison schreef:
Ik geef alleen maar mijn MENING. En in het ALGEMEEN zie je veel mensen helemaal para worden en die honden gaan aaien en oppakken enzo en DAAR had ik het over.
Vreemd, ik ken dat soort mensen helemaal niet. En je kan er ook wel vanuit gaan dat wie hier regelmatig eens rondhangt ook echt niet 'para' gaat doen als de hond bang is. Wat 'para' dan ook exact in mag houden. :denken:
Met 'para' bedoel ik dat je zelf een drama gaat maken als je hondje zit te trillen van angst. En ik had het over dat soort mensen, niet over de mensen die hun hond een beetje steunen door hem/haar lekker bij je te laten zitten ofzo.
Madison
Zeer actief

Inge O schreef:
Madison schreef:
Moos schreef: En wie heeft het hier over aaien en piepen? :19:

Gewoon bij je laten zitten zonder poespas kan prima. Sterker nog, voor een hond die echt enorm bang is, is dat gerusstellender dan een baas die de hond verbied bij hem te komen "want troosten mag niet".
Mijn oudste teefje gaat als ze bang is soms bij mijn jongste teefje liggen. Denk je dat die dan zegt "ophoepelen"?
Ik geef alleen maar mijn MENING.
het staat eenieder vrij om zijn mening te geven, maar als andere mensen dan vinden dat die niet onderbouwd is kan je tegengas verwachten.
Natuurlijk, en dat accepteer ik ook, maar ik accepteer niet dat mensen mij 'afblaffen' (hoe toepasselijk) en zeggen dat Lara de dupe is van mijn gedrag. Dat is ook niet voldoende onderbouwd.
Moos
Zeer actief

Madison schreef:
Moos schreef:
Madison schreef:
Met 'para' bedoel ik dat je zelf een drama gaat maken als je hondje zit te trillen van angst. En ik had het over dat soort mensen, niet over de mensen die hun hond een beetje steunen door hem/haar lekker bij je te laten zitten ofzo.
Ja hebt gewoon een raar beetje in het wilde weg blaat stukje zitten typen als reactie op de tekst dat je een bange hond best mag steunen.
Jij komt dan meteen met dat mensen zitten te aaien en piepen en troosten, en meldt dan ook nog even erbij dat je vooral moet negeren.
Maarrrr, je bedoelt vooral niet dat je niet mag steunen.
Tja, wat is het nou :19:

Als je een beetje een 'kip zonder kop' verhaaltje neertypt, zeker over dit soort dingen, kan je reacties verwachten :wink:
Afbeelding
Madison
Zeer actief

Moos schreef:
Madison schreef:
Moos schreef:
Madison schreef:
Ja hebt gewoon een raar beetje in het wilde weg blaat stukje zitten typen als reactie op de tekst dat je een bange hond best mag steunen.
Jij komt dan meteen met dat mensen zitten te aaien en piepen en troosten, en meldt dan ook nog even erbij dat je vooral moet negeren.
Maarrrr, je bedoelt vooral niet dat je niet mag steunen.
Tja, wat is het nou :19:

Als je een beetje een 'kip zonder kop' verhaaltje neertypt, zeker over dit soort dingen, kan je reacties verwachten :wink:
Oh ja, sorry, was even vergeten dat jullie hier allemaal zulke zinnige dingen neerplaatsen. En het was zinnig bedoeld, misschien alleen niet zo netjes onderbouwd, als gevolg van 'het even snel willen typen'. Dat spijt me ook zeer en ik bied hierbij mijn nederige excuses aan.

Ik doe er in ieder geval alles aan Lara het zo comfortabel mogelijk te maken, door haar lekker in een warm bedje te stoppen en vooral niet weg te gaan. Meer kan ik niet voor haar doen. Het heeft geen zin om haar toe te spreken of tien keer naar haar toe te lopen om haar te aaien. Als ze daar behoefte aan heeft, komt ze wel naar me toe en dan geef ik haar ook echt wel een aai, maar ik weiger gewoon mee te gaan in hysterisch gedrag van hijgen en trillen. Zo heb ik het bedoeld, okay? Ik ben echt niet slecht voor mijn hondje hoor, ik laat haar echt niet aan haar lot over.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Madison schreef:Nou zal ik even reageren op alle mensen die zich zo aangevallen voelen. Ik zeg niet dat mijn VISIE is dat je je hond niet mag troosten. Ik heb het over de mensen die er zelf een heel drama van maken. En Lara mag heus wel bij me zitten, maar ik ga haar niet aaien en tegen haar praten of zo. En wat jullie doen, moeten jullie weten, dat is mijn probleem niet. Een hond wordt er echt niet beter van als je hem/haar gaat betuttelen.

En Sita, ga niet zeggen dat mijn hond de dupe van mij is, want jij weet niet met hoeveel liefde mijn hondje wordt verzorgd. Dus hou gewoon je grote mond als je niet weet waar je het over hebt. Ik zei al: ik geef mijn MENING en jij mag ook je mening geven, maar ga niet zeggen dat Lara de dupe is van mij, want dat is gewoon een assumptie die weer eens nergens op gebaseerd is. Mijn hondje zit lekker bij me nu op een warm dekentje en ik zit lekker naast haar op de pc en ze is hartstikke bang.

Als je op dit forum je mening geeft, wordt je gelijk overspoeld met mensen die het beter weten. Hebben jullie allemaal een opleiding ervoor gedaan ofzo? Ik wilde alleen maar zeggen, wat ik vond, ik viel niemand aan, maar ik word gelijk wel aangevallen door jullie! Ik wil niemand de les lezen, ik geef alleen mijn MENING, NOGMAALS. Dus misschien kun je hier ook normaal op reageren door te zeggen dat je het hier niet mee eens bent of wat dan ook, maar ga aub niet aannemen dat mijn hondje de dupe is van mij, want als er iemand een prinsessenleventje leidt, is het Lara wel. Bedankt.
nou wat let je :zwaai gelukkig nieuwjaar alvast.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Madison
Zeer actief

malinois schreef:
Madison schreef:Nou zal ik even reageren op alle mensen die zich zo aangevallen voelen. Ik zeg niet dat mijn VISIE is dat je je hond niet mag troosten. Ik heb het over de mensen die er zelf een heel drama van maken. En Lara mag heus wel bij me zitten, maar ik ga haar niet aaien en tegen haar praten of zo. En wat jullie doen, moeten jullie weten, dat is mijn probleem niet. Een hond wordt er echt niet beter van als je hem/haar gaat betuttelen.

Hey super bedankt! Jij ook gelukkig nieuwjaar en dat jouw hondjes maar heel gelukkig mogen zijn met zo een goede baas als jij :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Madison schreef:
malinois schreef:

Hey super bedankt! Jij ook gelukkig nieuwjaar en dat jouw hondjes maar heel gelukkig mogen zijn met zo een goede baas als jij :mrgreen:
dank je, ik hoop het :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Moos schreef:
Madison schreef:
Nou ik wel hoor en ik ben evan overtuig dat er wel degelijk mensen zijn die de angst bij hun hond(en) verergeren.
Wij hebben sinds jaar en dag een golden met de feestdagen te logeren die echt extreem bang is van vuurwerk en dat werd eigenlijk ieder jaar erger en dat kwam mede door het baasje ,die dat overigens wel goed bedoelde hoor :wink:
Soleil is nu veel rustiger met de feestdagen en dat kwam oa ook door de invloed van de andere honden bij ons die absoluut niets hebben van vuurwerk.
Dit jaar is ze helmaal spekkoper want ze zit lekker bij Jan mijn expartner die aan een bedrijventerrein woont waar helemaal niet geknald wordt wat voor haar zeker fjn is.
Thuis bij haar baasjes ging ze dagen de straat niet op en lag ze bevend onder de kast en liet dan na verloop van tijd als het echt niet meer ging haar plas lopen.
Je kunt dus zeker wel dit gdrag van honden beinvloeden zoals positief als negatief :wink: maar uiteraard ben ik ook niet voor het volkomen negeren van een hond die totaal in paniek is :ok:
Moos
Zeer actief

tineke schreef: Je kunt dus zeker wel dit gdrag van honden beinvloeden zoals positief als negatief :wink: maar uiteraard ben ik ook niet voor het volkomen negeren van een hond die totaal in paniek is :ok:
Ja, dat weet ik ook wel :wink:
Maar er werd gedaan alsof vrijwel iedereen met bange honden zelf had lopen miepen. Ik ken ze dus niet die dat doen, en je mag toch wel aannemen dat de mensen die hier vaker komen dat ook niet doen. :wink:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Moos schreef:
tineke schreef: Je kunt dus zeker wel dit gdrag van honden beinvloeden zoals positief als negatief :wink: maar uiteraard ben ik ook niet voor het volkomen negeren van een hond die totaal in paniek is :ok:
Maar er werd gedaan alsof vrijwel iedereen met bange honden zelf had lopen miepen. Ik ken ze dus niet die dat doen, en je mag toch wel aannemen dat de mensen die hier vaker komen dat ook niet doen. :wink:
Ik weet eerlijk gezed niet of het bezoeken van het hf er nu per definitie toe leid dat je geen fouten meer maakt met je hond(en).
Ik lees wel regelmatig dat men dat op de een of andere wijze wel denkt ,het ja maar als je hier komt doe je dat toch niet gehalte is best groot.
Toch lees ik regelmatig dingen waarvan ik denk tjonge jonge en ook het over geanalyseer kan ik soms niet helemaal begrijpen ,gewoon je gevoel volgen lijkt wel niet meer te mogen zo af en toe :wink: .

Jij kent absoluut geen mensen die het fout doen met een angstige ,in dit geval voor vuurwerk,maar ik ken ze dus wel degelijk.
Vaak is dat absoluut geen boze opzet en is de intentie echt wel goed maar weet men gewoonweg niet hoe.
Natuurlijk ligt niet van iedere bange hond de oorzaak bij de baas dat weet ik ook wel maar er zijn echt wel gevallen waar de baas hier een (grote) factor in speelt.
Madison
Zeer actief

tineke schreef:
Moos schreef:
Ik weet eerlijk gezed niet of het bezoeken van het hf er nu per definitie toe leid dat je geen fouten meer maakt met je hond(en).
Ik lees wel regelmatig dat men dat op de een of andere wijze wel denkt ,het ja maar als je hier komt doe je dat toch niet gehalte is best groot.
Toch lees ik regelmatig dingen waarvan ik denk tjonge jonge en ook het over geanalyseer kan ik soms niet helemaal begrijpen ,gewoon je gevoel volgen lijkt wel niet meer te mogen zo af en toe :wink: .

Jij kent absoluut geen mensen die het fout doen met een angstige ,in dit geval voor vuurwerk,maar ik ken ze dus wel degelijk.
Vaak is dat absoluut geen boze opzet en is de intentie echt wel goed maar weet men gewoonweg niet hoe.
Natuurlijk ligt niet van iedere bange hond de oorzaak bij de baas dat weet ik ook wel maar er zijn echt wel gevallen waar de baas hier een (grote) factor in speelt.
Dank jullie, dit was dus wat ik bedoelde. Ik bedoelde het heus niet zo slecht als het overkwam. En het is inderdaad wel een beetje, om in jouw (Moos) eigen woorden te blijven, praten als een 'kip zonder kop' om maar gelijk aan te nemen dat iedereen die op dit forum komt, op een bepaalde manier reageert.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”