Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
'Asiels vol door rotjes'.
Moderator: moderatorteam
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Aahh MJ, wat vreselijk is het als ze zo bang zijn. Gelukkig heb ik geen angstige honden wat vuurwerk betreft, en hier is al heel wat afgeknald :N: Maar Syl, kat, mag nu niet meer in de tuin en ook nijn gaat naar binnen. Moet er niet aan denken dat er een vuurpijl op zijn hok komt :N: en vooral niet nu ik een deken voor de ingang gehangen heb om de wind helemaal uit het hok te houden.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- rick en kimo
- Actief
ik denk niet dat dat zal helpen met honderd man op een grasveld staan kleine kindjes moeten daar ook naar toe dan heb zo 20 kindjes gewond, en dan komen de mensen van mijn leeftijd niet en die doen het ergens anders moeten ze dan een paar milljoen mensen oppakken zie je het al gebeuren.Hanneke2 schreef:Tot vanavond was het hier nog vrij rustig, maar net een enorme knal en Lilo's staart heeft een kwartier onder haar buik geplakt gezeten.![]()
Wat je zegt. Vorig jaar werd er toch ook voorgesteld om voortaan alleen op bepaalde plekken vuurwerk toe te staan? Dat lijkt me ook geen slecht idee. Ga maar lekker met z'n allen in een weiland staan met je knallen.It's Me! schreef:Ik snap echt niet dat die teringzooi niet verboden word. Je mag nergens een peuk meer opsteken maar heel het land mag wel een week blauw staan van de kruitdamp en al die afgerukte vingers, brandwonden en blinde ogen kost de gezondheidszorg ook niks![]()
-------------------------------------------------------
als hij eraan komt niet op de grond gaan liggen want........hij knabbeld aan je oor!
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Waarom moeten kleine kindjes daar ook naar toe? Die kunnen in hun eigen tuin sterretjes afsteken en naar het vuurwerk in de verte kijken. Bovendien zijn het bijna nooit de kleine kindjes die gewond raken, maar de debielen die met hun zatte kop onvoorzichtig zijn met hun illegale vuurwerk en hun eigen handen of halve kop eraf schieten.rick en kimo schreef:ik denk niet dat dat zal helpen met honderd man op een grasveld staan kleine kindjes moeten daar ook naar toe dan heb zo 20 kindjes gewond, en dan komen de mensen van mijn leeftijd niet en die doen het ergens anders moeten ze dan een paar milljoen mensen oppakken zie je het al gebeuren.Hanneke2 schreef:Tot vanavond was het hier nog vrij rustig, maar net een enorme knal en Lilo's staart heeft een kwartier onder haar buik geplakt gezeten.![]()
Wat je zegt. Vorig jaar werd er toch ook voorgesteld om voortaan alleen op bepaalde plekken vuurwerk toe te staan? Dat lijkt me ook geen slecht idee. Ga maar lekker met z'n allen in een weiland staan met je knallen.It's Me! schreef:Ik snap echt niet dat die teringzooi niet verboden word. Je mag nergens een peuk meer opsteken maar heel het land mag wel een week blauw staan van de kruitdamp en al die afgerukte vingers, brandwonden en blinde ogen kost de gezondheidszorg ook niks![]()
Helemaal verbieden mag van mij ook, nog beter. Ik zie werkelijk de lol niet in van vuurwerk, en volgens mij velen met mij. Wacht, ik ga een poll maken.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is hier verschrikkelijk, het lijkt wel of elk jaar de knallen harder worden. Nebla krijg ik 's middags nog mee onder protest, maar 's avonds probeer ik het al niet meer, omdat het dan nog erger is met licht en knallen. Dan wachten we tot ongeveer half 12 's avonds en maken dan nog een ronde, ze is dan helemaal blij en luidruchtig en dat mag dan ook van ons! TEnslotte knallen ze ook te vroeg
Rotvuurwerk
Rotvuurwerk
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007

- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Aantal honden: 1
Kleine kindjes horen niet met vuurwerk te spelen en die opgeschoten pubers kun je best met z'n allen in een weiland plempen, hoor ....... hebben ze nu ook geen moeite mee als ze op speelvelden of schoolpleinen staan en de boel voortijdig op stelten zetten.
Ik heb medelijden met de bange dieren en de baasjes die het maar weer moeten zien te rooien deze dagen.
Ik heb medelijden met de bange dieren en de baasjes die het maar weer moeten zien te rooien deze dagen.
- rick en kimo
- Actief
die moeten daar dan ook naar toe als die een rotje af willen steken dan kan ik ook een mortier in de tuin afsteken dan kom je nog nergens.Hanneke2 schreef:Waarom moeten kleine kindjes daar ook naar toe? Die kunnen in hun eigen tuin sterretjes afsteken en naar het vuurwerk in de verte kijken. Bovendien zijn het bijna nooit de kleine kindjes die gewond raken, maar de debielen die met hun zatte kop onvoorzichtig zijn met hun illegale vuurwerk en hun eigen handen of halve kop eraf schieten.rick en kimo schreef:ik denk niet dat dat zal helpen met honderd man op een grasveld staan kleine kindjes moeten daar ook naar toe dan heb zo 20 kindjes gewond, en dan komen de mensen van mijn leeftijd niet en die doen het ergens anders moeten ze dan een paar milljoen mensen oppakken zie je het al gebeuren.Hanneke2 schreef:Tot vanavond was het hier nog vrij rustig, maar net een enorme knal en Lilo's staart heeft een kwartier onder haar buik geplakt gezeten.![]()
Helemaal verbieden mag van mij ook, nog beter. Ik zie werkelijk de lol niet in van vuurwerk, en volgens mij velen met mij. Wacht, ik ga een poll maken.
-------------------------------------------------------
als hij eraan komt niet op de grond gaan liggen want........hij knabbeld aan je oor!
-
naomi
- Vaste gebruiker
-
Neeltje
Het is dan ook niet de bedoeling dat JIJ zo'n rotje afsteekt, maar dat het vuurwerk door professionele bedrijven in vuurwerk wordt afgestoken.rick en kimo schreef:die moeten daar dan ook naar toe als die een rotje af willen steken dan kan ik ook een mortier in de tuin afsteken dan kom je nog nergens.Hanneke2 schreef:Waarom moeten kleine kindjes daar ook naar toe? Die kunnen in hun eigen tuin sterretjes afsteken en naar het vuurwerk in de verte kijken. Bovendien zijn het bijna nooit de kleine kindjes die gewond raken, maar de debielen die met hun zatte kop onvoorzichtig zijn met hun illegale vuurwerk en hun eigen handen of halve kop eraf schieten.rick en kimo schreef:ik denk niet dat dat zal helpen met honderd man op een grasveld staan kleine kindjes moeten daar ook naar toe dan heb zo 20 kindjes gewond, en dan komen de mensen van mijn leeftijd niet en die doen het ergens anders moeten ze dan een paar milljoen mensen oppakken zie je het al gebeuren.Hanneke2 schreef:Tot vanavond was het hier nog vrij rustig, maar net een enorme knal en Lilo's staart heeft een kwartier onder haar buik geplakt gezeten.![]()
Wat je zegt. Vorig jaar werd er toch ook voorgesteld om voortaan alleen op bepaalde plekken vuurwerk toe te staan? Dat lijkt me ook geen slecht idee. Ga maar lekker met z'n allen in een weiland staan met je knallen.
- Maxiem
- Zeer actief
Ik kan me goed voorstellen dat je je hond wegbrengt als het enigzins mogelijk is. Ik vind het zo ontzettend zielig. Max is gisteren helemaal niet uitgeweest, telkens als we 100 meter ver waren knalde er weer wat en verzette ze geen poot meer. Als je haar vraagt of ze mee uit gaat, kruipt ze trillend achter de bank
Vanmorgen lekker vroeg opgestaan en hebben we dus wel gelopen, maar nu durft ze al niet meer naar buiten. Gelukkig laat ze zich dit jaar wel een beetje kalmeren, afgelopen jaar rende ze alleen maar gestresst rond.
Pff, ik zal zo blij zijn als het allemaal weer voorbij is.
Vanmorgen lekker vroeg opgestaan en hebben we dus wel gelopen, maar nu durft ze al niet meer naar buiten. Gelukkig laat ze zich dit jaar wel een beetje kalmeren, afgelopen jaar rende ze alleen maar gestresst rond.
Pff, ik zal zo blij zijn als het allemaal weer voorbij is.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
-
Jo
- Vaste gebruiker
bij mijn uk lijkt diazepam te helpen. Er wordt hier enorm geknald en gisteren lag ze de hele dag op de wc of klem tussen muur en bed
niet te bereiken... naar buiten wilde ze niet en ze hijgde en kwijlde alsof ze elk ogenblik kon bezwijken...geslapen heeft ze niet, ook niet gegeten of gedronken. Vanmorgen heb ik haar Diazepam gegeven en het gaat nu veel beter, ipv wegkruipen, zoekt ze mij op en wil zelfs spelen! Ze is anders dan normaal, maar op een positieve manier, aanhankelijker! Ze is ook buiten geweest en al schrikt ze wel van knallen en wil ze graag weer naar huis, ze kruipt niet op haar buikje over de grond , loopt gewoon en plast ook. eten doet ze ook
en slapen, maar niet zo dat ze half buiten westen is!
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik ben dr gek en mn honden alleen thuislaten zeker... want meenemen gaat niet natuurlijk...Da's onzin... en gaat ook niet werken... ze hebben nu al niet genoeg mensen om te controleren...en ja ik heb ook een hond gehad die als de dood was voor vuurwerk (dusty).Hanneke2 schreef:Tot vanavond was het hier nog vrij rustig, maar net een enorme knal en Lilo's staart heeft een kwartier onder haar buik geplakt gezeten.![]()

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
tineke
Ik zou hier erg voorzichtig mee zijn volgens mij zijn dit soort middelen niet bedoeld voor honden.Jo schreef:bij mijn uk lijkt diazepam te helpen. Er wordt hier enorm geknald en gisteren lag ze de hele dag op de wc of klem tussen muur en bed![]()
niet te bereiken... naar buiten wilde ze niet en ze hijgde en kwijlde alsof ze elk ogenblik kon bezwijken...geslapen heeft ze niet, ook niet gegeten of gedronken. Vanmorgen heb ik haar Diazepam gegeven en het gaat nu veel beter, ipv wegkruipen, zoekt ze mij op en wil zelfs spelen! Ze is anders dan normaal, maar op een positieve manier, aanhankelijker! Ze is ook buiten geweest en al schrikt ze wel van knallen en wil ze graag weer naar huis, ze kruipt niet op haar buikje over de grond , loopt gewoon en plast ook. eten doet ze ook
Vraag liever aan je da iets wat wel voor honden geschikt is
-
Jo
- Vaste gebruiker
tineke schreef:Ik zou hier erg voorzichtig mee zijn volgens mij zijn dit soort middelen niet bedoeld voor honden.Jo schreef:bij mijn uk lijkt diazepam te helpen. Er wordt hier enorm geknald en gisteren lag ze de hele dag op de wc of klem tussen muur en bed![]()
komt van de da
-
tineke
Jo schreef:tineke schreef:Ik zou hier erg voorzichtig mee zijn volgens mij zijn dit soort middelen niet bedoeld voor honden.Jo schreef:bij mijn uk lijkt diazepam te helpen. Er wordt hier enorm geknald en gisteren lag ze de hele dag op de wc of klem tussen muur en bed![]()
komt van de da
-
Brigitte
- Zeer actief