Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

blaffende irritante hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

blaffende irritante hond

Ongelezen bericht door Gollum »

Hier in de flat woont een stel met een onbestemde kruising. De hond gaat altijd helemaal uit haar plaat als zij andere honden ziet, in de lijn hangen en agressief blaffen en hapbewegingen maken. Het stel corrigeert de hond niet, ze zeggen op vriendelijke toon 'niet doen schatje, dat hondje is toch lief' :roll:
Gollum snapt er helemaal niks van en begint nu al bijna galerij-angst en lift-angst te ontwikkelen. Ze kijkt steeds heel goed om zich heen als ze de lift of galerij in of uitloopt en aarzelt soms. Het is ook geen pretje om op een paar cm afstand een gillende hond tegenover je te hebben.

Wat kan ik hier aan doen? Ik heb de vrouw al aangesproken of ze alsjeblieft een paar meter van de lift af kan gaan staan en die hond aanlijnt. Ze heeft wel geluisterd naar het aanlijnen, ik kom de hond haast niet meer los tegen. Maar ze staat nog steeds ontzettend dicht op de lift en snapt ook niet echt mijn lichaamstaal als ik wacht met de lift uitgaan tot zij zich wat verwijderd heeft.
Ik had al bedacht om zelf schreeuwend de lift uit te komen en die mevrouw een hartaanval te bezorgen, weet ze misschien hoe het is :mrgreen:

Iemand nog wat vriendelijkere ideeën? :mrgreen:
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

niet te subtiel willen zijn. niet alle mensen snappen een geïrriteerde blik, dus iedere keer blijven zeggen. hoogst irritant, maar ik zou zo geen andere oplossing weten.
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Re: blaffende irritante hond

Ongelezen bericht door Kaiou »

Gollum schreef:Hier in de flat woont een stel met een onbestemde kruising. De hond gaat altijd helemaal uit haar plaat als zij andere honden ziet, in de lijn hangen en agressief blaffen en hapbewegingen maken. Het stel corrigeert de hond niet, ze zeggen op vriendelijke toon 'niet doen schatje, dat hondje is toch lief' :roll:
Gollum snapt er helemaal niks van en begint nu al bijna galerij-angst en lift-angst te ontwikkelen. Ze kijkt steeds heel goed om zich heen als ze de lift of galerij in of uitloopt en aarzelt soms. Het is ook geen pretje om op een paar cm afstand een gillende hond tegenover je te hebben.

Wat kan ik hier aan doen? Ik heb de vrouw al aangesproken of ze alsjeblieft een paar meter van de lift af kan gaan staan en die hond aanlijnt. Ze heeft wel geluisterd naar het aanlijnen, ik kom de hond haast niet meer los tegen. Maar ze staat nog steeds ontzettend dicht op de lift en snapt ook niet echt mijn lichaamstaal als ik wacht met de lift uitgaan tot zij zich wat verwijderd heeft.
Ik had al bedacht om zelf schreeuwend de lift uit te komen en die mevrouw een hartaanval te bezorgen, weet ze misschien hoe het is :mrgreen:
Iemand nog wat vriendelijkere ideeën? :mrgreen:
Het feit van de blaffende hond ligt er nu eenmaal. Sommige mensen :19:
Aandacht vragen van Gollum zodat ze op jou let en niet op dat andere beest.
Zelfzeker zijn en met Gol er doodnormaal voorbij stappen. Jij bent belangrijk, niet die andere hond.
En goed belonen natuurlijk :ok:
en ik besef best dat dit lekker makkelijk opgeschreven is hoor, maar best moeilijk om te doen :mrgreen:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Misschien kunnen jullie bij het uitlaten een beetje vaste tijden afspreken zodat de honden elkaar dan in elk geval al niet bij de lift hoeven tegen te komen?
Wij hebben vroeger ook zoiets aan de hand gehad en op een gegeven moment konden onze honden elkaar niet meer luchten of zien(die hond hing mij zelfs eens in mijn arm toen ik zonder hond samen met hun in de lift stond en hij de onze dus rook).We hebben toen wat het uitlaten betrof afspraken kunnen maken en dat scheelde al heel veel.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Na de wandeling spelen in de gallerij en haar goede positieve ervaringen op laten doen. Snoepies mee, voer mee, en lekker spelen. Goede plek om het apporteren op te pakken. :wink:

Verder als je die mensen weer tegen komt gewoon stug naar gol blijven kijken en dan vol tegen ze in lopen. Iets te hard waardoor ze onder uit gaan. :mrgreen: En dan lief mompelen oh sorry had u niet gezien. Dat soort maakt me echt agressief. :N:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Bedankt voor de tips!
Ik ga idd maar aan de slag met standaard aandacht vragen van gol in de lift, en spelletjes op de gallerij doen. Bal mee en inderdaad oefenen met apporteren, ik heb nu 'live' wat handige tips gekregen van Desirée en gezien waar m'n foutjes liggen. Vang ik 2 vliegen in 1 klap :ok:
En maar blijven zeggen tegen die mevrouw :roll:
Gaia
Zeer actief

Is dat die cleo hond?

Of die gek met die chi?
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Gaia schreef:Is dat die cleo hond?

Of die gek met die chi?
Ik vind t allebei kutbeesten :mrgreen:
Maar vooral die cleo, Gol neemt die chi niet zo serieus :smile:
Gaia
Zeer actief

Gollum schreef:

Of die gek met die chi?
Nou ja, uhm mm, je kent mijn mening over Cleo en hoe giftig ik nog steeds om die mensen kan worden.

Gelukkig voor mijn bloeddruk heb ik ze al een tijdje niet meer gezien. :wink:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Gaia schreef:
Gollum schreef:

Of die gek met die chi?
Nou ja, uhm mm, je kent mijn mening over Cleo en hoe giftig ik nog steeds om die mensen kan worden.

Yup :wink:
Op zich is Cleo best lief hoor, ik ben haar eens alleen tegengekomen en het is gewoon een ontzettend bang en onzeker hondje. Het is alleen zo jammer dat ze bij mensen met nul komma niks hondenkennis terecht is gekomen :ugh:
Gaia
Zeer actief

Gollum schreef:
Gaia schreef:
Gollum schreef:

Of die gek met die chi?

Yup :wink:
Op zich is Cleo best lief hoor, ik ben haar eens alleen tegengekomen en het is gewoon een ontzettend bang en onzeker hondje. Het is alleen zo jammer dat ze bij mensen met nul komma niks hondenkennis terecht is gekomen :ugh:
Man, bang en onzeker hondje is heel fijn. Je hebt er alleen geen reet aan als dat kreng je achterna rent als jij aan komt scooteren. Of net weg gaat. Heb wel eens gevraagt aan ze waarom ze niet naar een gedragstherapeut stappen. Was niet hun stijl. Goed, ik ga nu uit het topic, zit al weer lekker op te vitten. :N:
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

aandachtsoefeningen van jou uit naar Gol zijn natuurlijk altijd goed.. maar als dat hondje zo dicht op de lift staat dat ze met het uitvallen Gol kan raken.. of schnappen.. dan kies ik er toch echt voor om de mevrouw te vragen iets verder weg even te gaan staan..
ik heb dan niet de `last`van een gallerij maar er wonen hier veel honden en kleinere hondjes die absoluut in de lijn hangen en grauwen en schnappen..die twee van mij reageren goddank niet als ik ze ook aan de lijn heb.. maar dan moet zo´n hond niet inene echt de kans krijgen om zo uit te vallen dat de afstand minimaal is.. ik weet dat de reu dat gewoon niet pikt..
en je geeft aan dat Gol toch wel onder de indruk is.. lijkt me dan fijner voor haar als er wat afstand is toch..anders heeft ze de aandacht op jou en wordt ze toch inene in de flank geschnapt.. dat is nog veel minder fijner toch :wink:
Gollum
Zeer actief

blondie schreef:aandachtsoefeningen van jou uit naar Gol zijn natuurlijk altijd goed.. maar als dat hondje zo dicht op de lift staat dat ze met het uitvallen Gol kan raken.. of schnappen.. dan kies ik er toch echt voor om de mevrouw te vragen iets verder weg even te gaan staan..
ik heb dan niet de `last`van een gallerij maar er wonen hier veel honden en kleinere hondjes die absoluut in de lijn hangen en grauwen en schnappen..die twee van mij reageren goddank niet als ik ze ook aan de lijn heb.. maar dan moet zo´n hond niet inene echt de kans krijgen om zo uit te vallen dat de afstand minimaal is.. ik weet dat de reu dat gewoon niet pikt..
en je geeft aan dat Gol toch wel onder de indruk is.. lijkt me dan fijner voor haar als er wat afstand is toch..anders heeft ze de aandacht op jou en wordt ze toch inene in de flank geschnapt.. dat is nog veel minder fijner toch :wink:
Ja je hebt gelijk hoor, ik wilde het ook in combinatie doen met. Dus en aandacht vragen aan gol en aandacht vragen van de mevrouw met lelijke hond :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”