Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wat te doen aan ijs in waterbak?
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
wat te doen aan ijs in waterbak?
Iemand enig idee... waterbakken van mn honden buiten veranderen dus in no-time in bakken ijs, ondanks het lauwe water wat ik er in doe ipv koud water.
Heb gelezen ergens dat duivensuiker zou helpen maar ook dat helpt niet (of ik doe er te weinig in)...
Iemand nog enig idee wat je verder nog kan doen?(binnenzetten etc. is niet mogelijk, want het zijn buitenkennels)
Heb gelezen ergens dat duivensuiker zou helpen maar ook dat helpt niet (of ik doe er te weinig in)...
Iemand nog enig idee wat je verder nog kan doen?(binnenzetten etc. is niet mogelijk, want het zijn buitenkennels)

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja dat doe ik ook wel zoveel mogelijk... denk ook dat dat de enige oplossing is eigenlijk... nee veel drinken doen ze idd. niet.Nanna schreef:Antivries![]()
Nee, ik zou het eerlijk niet weten. Ik zou ze binnen laten om te drinken, met dit weer hebben ze toch niet extreem veel water nodig.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
- Aantal honden: 1
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
echtcrutz schreef:lauw water bevriest eerder![]()
dus dat is niet handig....doe hier gewoon suiker in het water, dat scheelt wel.....

- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
op het water?JML schreef:Stro erop leggen?
ze hebben wel hooi in het nachthok maar stro op het water...

- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Geen hele strobaal, maar bak in het stro zetten en bovenste laag bedekken met stro. Dat isoleert een beetje en het beweegt iets, waardoor het water niet zo snel vast/dicht vriest. Je kan er ook een bal in leggen, maar denk dat jouw honden die er zo uit halenmalinois schreef:op het water?JML schreef:Stro erop leggen?
![]()
Het lost niets op bij erg koude nachten en dagen, maar nu denk ik wel iets vertraging.
Als ze willen drinken dan doen ze dat toch wel. Ze duwen dat stro wel aan de kant neem ik aan, anders ligt er teveel in. Stro is niet te klein om in te verslikken.
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
verslikken ben ik niet bang voor want ze eten het hooi ook opJML schreef:Geen hele strobaal, maar bak in het stro zetten en bovenste laag bedekken met stro. Dat isoleert een beetje en het beweegt iets, waardoor het water niet zo snel vast/dicht vriest. Je kan er ook een bal in leggen, maar denk dat jouw honden die er zo uit halenmalinois schreef:op het water?JML schreef:Stro erop leggen?
![]()
Het lost niets op bij erg koude nachten en dagen, maar nu denk ik wel iets vertraging.
Als ze willen drinken dan doen ze dat toch wel. Ze duwen dat stro wel aan de kant neem ik aan, anders ligt er teveel in. Stro is niet te klein om in te verslikken.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
- Leanne
- Zeer actief
- sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
In sommige dierenwinkels heb je speciale flexibele verwarmingselementen. (eigenlijk voor vogels.) Maar daar staat wel stroom op natuurlijk..

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Lijkt me met honden een beetje gevaarlijk, of je moet graag geëlektrocuteerde honden hebben.Leanne schreef:Ja zei ik ook al.....ik weet dat mensen met kippen dit ook zo doenminhie schreef:verwarmingselement in doen?
Als een hond dat verwarmingselement stuk maakt is het gauw afgelopen met Fikkie. :N:
-
twister_storm
- Actief
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
mjah vandaar mijnWil de hond schreef:Lijkt me met honden een beetje gevaarlijk, of je moet graag geëlektrocuteerde honden hebben.Leanne schreef:Ja zei ik ook al.....ik weet dat mensen met kippen dit ook zo doenminhie schreef:verwarmingselement in doen?
Als een hond dat verwarmingselement stuk maakt is het gauw afgelopen met Fikkie. :N:
En ergens tegenaanplakken... zoiets..

- Leanne
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
hoeveel doe je er in?sky schreef:Heb hier geen bevroren bakken dankzij de druivensuiker, denk dat je er t weining in doe?

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja dat lijkt me ook een beetje eng... nee dat durf ik niet aan... :N:Wil de hond schreef:Lijkt me met honden een beetje gevaarlijk, of je moet graag geëlektrocuteerde honden hebben.Leanne schreef:Ja zei ik ook al.....ik weet dat mensen met kippen dit ook zo doenminhie schreef:verwarmingselement in doen?

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Heb het probleem met de kippen. Konijnen staan binnen sinds kort.
Kelly heeft haar nachthok nu in een gedeelte in de schuur, daar staat ook haar water, dus dat bevriest ook niet meer.
(gat in de schuur gemaakt van haar kennel naar het gedeelte in de schuur)
Bij de kippen gooi ik er denk ik ook te weinig druivensuiker in, bevriest nog steeds jammergenoeg.
Kelly heeft haar nachthok nu in een gedeelte in de schuur, daar staat ook haar water, dus dat bevriest ook niet meer.
(gat in de schuur gemaakt van haar kennel naar het gedeelte in de schuur)
Bij de kippen gooi ik er denk ik ook te weinig druivensuiker in, bevriest nog steeds jammergenoeg.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb een bus met druivesuiker... komt van de dierenwinkelSonnie1983 schreef:druivensuiker zoals dextro of wat jullie hebben weer apart te koop?
Toevallig dat ik hier vandaag ook enorm over zat na te denken... nou ja morgen en overmorgen blijft Diego hele dag binnen ivm vuurwerk.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
zal toch dat stro eventueel in combi met druivensuiker ff proberen..LongFields schreef:Bij paarden wordt vaak een laagje stro in de drinkbak gedaan, over het algemeen bevriest het water dan veel minder snel.
Heb je geen nachthok of binnenhok bij je kennel? Anders zou je de waterbak daar nog in kunnen zetten of kunnen ophangen misschien. Dat scheelt al gauw een paar graden lijkt me.
ja ze hebben een nachthok maar als ze de waterbak omgooien dan hebben kunnen ze er in zwemmen...
is niet zo groot dat je dit ergens apart kunt ophangen helaas

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Een warme steen erin leggen? Weet niet of ze daarmee gaan rommelen? Steen/ronde kei even een uurtje binnen in een emmer met heet water zodat hij door en door warm is? Ik heb van steengrillen begrepen dat stenen erg lang warmte uitstralen. Denk dat dat wel een tijdje zorgt dat het water niet bevriest maar ik zou de steen niet bloedheet maken. Ik doe voor mijn nachtegalen honing in het water maar dat bevriest ook gewoon ondanks dat dat niet zou bevriezen. Het vriest ook wel erg hard dus dat zal het wel zijn.
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
wordt ie door het water dan niet heel snel koud? Ik heb er nog wel 2 die er eventueel in zouden kunnen, Xantos laat hem wel liggen, de ander zal de indringer wel proberen te verwijderen ben ik bang :N:MARC_S schreef:Een warme steen erin leggen? Weet niet of ze daarmee gaan rommelen? Steen/ronde kei even een uurtje binnen in een emmer met heet water zodat hij door en door warm is? Ik heb van steengrillen begrepen dat stenen erg lang warmte uitstralen. Denk dat dat wel een tijdje zorgt dat het water niet bevriest maar ik zou de steen niet bloedheet maken. Ik doe voor mijn nachtegalen honing in het water maar dat bevriest ook gewoon ondanks dat dat niet zou bevriezen. Het vriest ook wel erg hard dus dat zal het wel zijn.
Heb er in voorgaande jaren ook niet zoveel last van gehad als nu... meestal een klein laagje wat ze wel kapot stoten maar dit is echt 1 blok ijs wat erin ligt
Laatst gewijzigd door malinois op 29 dec 2008 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.