neeMoos schreef:Als je mij daar ook mee bedoelt; ik hou heel veel rekening met mensen die met hond-agressieve honden lopen. Al is het alleen maar omdat ik mijn honden graag heel houd. Zou een tikkieeee dom zijn om mijn honden gewoon op een aangelijnde agressieve hond af te laten rennen he? :N:S@ndr@ schreef:Natuurlijk heb je daar mee te dealen,daar kies je ook voor, maar het zou zo fijn zijn als dat van 2 kanten zou komenMoos schreef:Idem hierNanna schreef:Tot zo lang hou ik het gewoon bij makkelijke en sociale rassen, loopt véééél relaxterEn tuuuurlijk kan je altijd ergens net dat ene minder sociale exemplaar treffen (ik zeg het maar alvast
), maar bij mijn raskeuze wil ik de kans op een hond die heel slecht met andere honden kan zo klein mogelijk houden.
Overigens vind ik het prima dat voor anderen dat niet een hele belangrijke eigenschap is die ze zoeken in een hond hoorMaar net als dat ik maar heb te 'dealen' met mini Saar in losloopgebied, en met Vera die iedereen wil begroeten in losloopgebied, heb je daar dan ook mee te 'dealen'.
![]()
maar wat ik in deze discussie ook proef dat mensen liever gelijk hebben dan rekening met elkaar te houden,ik hoop dat dat dan maar komt omdat ze achter een beeldscherm zitten, en dat ze het in het dagelijks leven anders oplossen,Dat doe ik dus ook niet
![]()
Wat ik alleen steeds probeer te zeggen is dat het feit nou eenmaal zo is dat rekening houden met elkaar voor veel mensen met honden heel erg moeilijk is, en dat jij daar zelf dan weer rekening mee moet houden als hondenbaas. Dat bedoel ik ook met 'dealen' met. Mensen met grote sluiphonden houden 8 van de 10 keer ook geen rekening met mijn honden bijvoorbeeld. En daar heb ik dus ook maar mee te dealen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Je mag noooooit een hond schoppen
Moderator: moderatorteam
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
En dat soort bazen verpesten het dus voor de honden die ook asociaal zijn, maar waar wel zo veranwoordelijk mogelijk mee word omgegaan. Nou heb ik een ongewoon ras om ' asociaal ' te zijn, ook iets wat heel vaak in Ben zijn nadeel is. Maar als je alleen al kijkt naar zijn gedrag, en je er enig verstand van hebt, zou je moeten snappen dat mijn hond niet uit is op een leuk spelletje, en toch laten mensen hun honden gewoon maar loslopen.Nanna schreef:Ik denk dat het gros niet eens weet wat ze aan de riem hebben![]()
Ik heb ze hier op de hei wel zien verschijnen hoor, de trotse bazen met ambullen en kangals. Diezelfde honden die na dik een jaar op even mysterieuze wijze weer verdwenen omdat ze "vals" waren.
Tsja, een ras in real life of vanaf een plaatje is tóch wel even een verschil.
Ik hoor ook van bazen vaak de meest baarlijke nonsens.
Berners hoeven niet opgevoed te worden, want dat doen ze zelf![]()
Een herder moet je slaan en kort houden anders vallen ze altijd een keer van achteren aan. En meer van dat soort kul.
En van DIE mensen moet je dan gaan verwachten dat ze rekening met jouw hond houden? Ze zien niet eens wat je aan de riem hebt
-
Brindlecardi
- Zeer actief
je was me net voorNanna schreef:Ik denk dat jij het zelfs extra moeilijk hebt. Want jij hebt een Labrador en die zijn toch altijd lief?Aimee schreef: Ik ben de beroerdste niet om met mijn asociale hond om te lopen, graag zelfs.
Als Ben een grote kwaaie Rottweiler was zou men veel eerder Fikkie terugroepen
- Moos
- Zeer actief
Nee, helaas zijn er best wat van dat soort mensen....Aimee schreef:voorbeeldje trouwens, vrijdag morgen liep ik met de honden op een doodlopende weg, geen losloopgebied of wat dan ook. Kom ik een oud vrouwtje tegen met 2 witte keffers, allebei los, Ben natuurlijk aangelijnd. De ene keffer geen probleem loopt gewoon door, gunt Ben geen blik waardig, de andere, gaat achter Ben staan, en zet opeens zijn grote mond open. En maar imponeren etc etc. en wij hielden Ben gewoon strak bij ons, die trouwens ontzettend braaf bleef. En dan maakt die vrouw ook nog eens een opmerking " Waarom houd je m zo strak? Eet hij soms kleine hondjes ha ha ha ha ha "
Uuuh ja.Dat soort mensen die leren het gewoon niet.
Maar andersom werkt dat dus ook zo. Hoe vaak er niet een hond op de mijne gedoken is met een baas erbij van "ach ja, hij heeft wel een beetje groot ego he?" of (in het geval van twee honden die tegelijk op Moos doken) "ja, die ene begint altijd en dan doet de ander mee".
Hou &^@%*@% die honden dan bij je man!
Dus waar je ook mee loopt je gaat asociale hondenbazen tegenkomen, helaas...

-
Brindlecardi
- Zeer actief
\Moos schreef:Nee, helaas zijn er best wat van dat soort mensen....Aimee schreef:voorbeeldje trouwens, vrijdag morgen liep ik met de honden op een doodlopende weg, geen losloopgebied of wat dan ook. Kom ik een oud vrouwtje tegen met 2 witte keffers, allebei los, Ben natuurlijk aangelijnd. De ene keffer geen probleem loopt gewoon door, gunt Ben geen blik waardig, de andere, gaat achter Ben staan, en zet opeens zijn grote mond open. En maar imponeren etc etc. en wij hielden Ben gewoon strak bij ons, die trouwens ontzettend braaf bleef. En dan maakt die vrouw ook nog eens een opmerking " Waarom houd je m zo strak? Eet hij soms kleine hondjes ha ha ha ha ha "
Maar andersom werkt dat dus ook zo. Hoe vaak er niet een hond op de mijne gedoken is met een baas erbij van "ach ja, hij heeft wel een beetje groot ego he?" of (in het geval van twee honden die tegelijk op Moos doken) "ja, die ene begint altijd en dan doet de ander mee".
Dus moeten we alle asociale honden een schop geven
- Moos
- Zeer actief
Nu heb je het tegen de verkeerdeAimee schreef:\Moos schreef:Nee, helaas zijn er best wat van dat soort mensen....Aimee schreef:voorbeeldje trouwens, vrijdag morgen liep ik met de honden op een doodlopende weg, geen losloopgebied of wat dan ook. Kom ik een oud vrouwtje tegen met 2 witte keffers, allebei los, Ben natuurlijk aangelijnd. De ene keffer geen probleem loopt gewoon door, gunt Ben geen blik waardig, de andere, gaat achter Ben staan, en zet opeens zijn grote mond open. En maar imponeren etc etc. en wij hielden Ben gewoon strak bij ons, die trouwens ontzettend braaf bleef. En dan maakt die vrouw ook nog eens een opmerking " Waarom houd je m zo strak? Eet hij soms kleine hondjes ha ha ha ha ha "
Dus moeten we alle asociale honden een schop gevenomdat er soms een paar asociale hondenbazen bij lopen.

-
Brindlecardi
- Zeer actief
Dat is inderdaad een goed beginsel, ik laat mijn hond altijd netjes zitten als ik een hond passeer op een redelijk smal pad. Dat is een hint die ik al lang van te voren afgeef, en er zijn ook zat mensen die dan gewoon even hun hond bij zich houden, of er gewoon voor zorgen dat ze niet bij mijn hond in de buurt komen. Ik krijg ook vaak complimenten dat mijn hond goed onder appel staat. Maar als er dan zo'n lullo rondloopt die denkt ' who cares' en dan zijn misschien niet kwaadaardige, maar wel uitlokkerige hond op mijn hond af laat stieren, ja dan is het feest. En dan word mijn hond afgestempeld als kwaadaardig en als een moordenaar.Nanna schreef:Ik zou daar voor het gemak ook gewoon van uitgaan, als beginsel.Aimee schreef:
En dat soort bazen verpesten het dus voor de honden die ook asociaal zijn, maar waar wel zo veranwoordelijk mogelijk mee word omgegaan. Nou heb ik een ongewoon ras om ' asociaal ' te zijn, ook iets wat heel vaak in Ben zijn nadeel is. Maar als je alleen al kijkt naar zijn gedrag, en je er enig verstand van hebt, zou je moeten snappen dat mijn hond niet uit is op een leuk spelletje, en toch laten mensen hun honden gewoon maar loslopen.
Dat de meeste mensen werkelijk geen káás van honden gegeten hebben en geen hol snappen van gedrag en alles vermenselijken.
Je kunt wel vloekend rondlopen en inwendig op iedereen schelden, maar als je er gewoon van uitgaat dat iedere naderende wandelaar met hond een nitwit is, heb je het al veel makkelijker
-
tineke
Maar als je zo simpel je honden kunt beletten iets te doen waarom belet je ze dan niet om op een aangelijnde hond af te lopen en te gaan lopen grommen en duwenMARC_S schreef:Ik kan net als Estelle gewoon mijn honden beletten iets te doen. Ik heb van allebei de soorten hond nl exemplaren in huis. Dapper pakt dus die til ik op bij de halsband net als Inge en Estelle. Raar als je hond dan nog een hond kan pakken??? Kun je dat niet dan is het toch wel een beetje zo dat je je hond niet aankan, sorry.
Om op ts terug te komen ik schat Linda niet in als een rond trappende hondenbaas die te pas en te onpas honden onderit schopt.
Ik ga ervan uit dat zij prima zelf de juiste inschatting kan maken tav de situatie.
Orson was ook prima te sturen in situaties met andere honden die liep zelfs groepswandelingen en hoefde zelden tot nooit omhoog getild te worden ,ging ook een beetje moeilijk gezien het formaat slagschip
Toen hij jonger was en ik daar niet alle vertrouwen in had ontweek ik alles en iedereen en liepen wij op onmogelijke tijden.
Naarmate hij ouder werd en het vertrouwen in hem groter werd ik daar een stuk relaxter in al bleef het altijd oppassen geblazen met hem zeker met ongeleide projectielen of honden die dachten dat ze alle andere honden in het park schrik aan konden jagen.
Overigens lokte hij met zijn zelfverzekerde houding weinig confrontaties uit bij andere honden dus op zich was het prettig wandelen met hem ook aangelijnd of in een groep.
-
estelle
Misschien dat ik ook ooit het vertrouwen in Hera krijg hoor, al ze oud en bejaard is en amper vooruit kan komen.tineke schreef:Orson was ook prima te sturen in situaties met andere honden die liep zelfs groepswandelingen en hoefde zelden tot nooit omhoog getild te worden ,ging ook een beetje moeilijk gezien het formaat slagschip.
Toen hij jonger was en ik daar niet alle vertrouwen in had ontweek ik alles en iedereen en liepen wij op onmogelijke tijden.
Naarmate hij ouder werd en het vertrouwen in hem groter werd ik daar een stuk relaxter in al bleef het altijd oppassen geblazen met hem zeker met ongeleide projectielen of honden die dachten dat ze alle andere honden in het park schrik aan konden jagen.
Overigens lokte hij met zijn zelfverzekerde houding weinig confrontaties uit bij andere honden dus op zich was het prettig wandelen met hem ook aangelijnd of in een groep.
Nu gaat dat gewoon niet en heeft bij mij niks met vertrouwen te maken.
Hera kan prima meelopen in een groep intacte grote reuen hoor maar verder niet en dat ga ik ook niet uitproberen.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Was meer als geweldige conclusie bedoeld van dit hele topicMoos schreef:Nu heb je het tegen de verkeerdeAimee schreef:\Moos schreef:Nee, helaas zijn er best wat van dat soort mensen....Aimee schreef:voorbeeldje trouwens, vrijdag morgen liep ik met de honden op een doodlopende weg, geen losloopgebied of wat dan ook. Kom ik een oud vrouwtje tegen met 2 witte keffers, allebei los, Ben natuurlijk aangelijnd. De ene keffer geen probleem loopt gewoon door, gunt Ben geen blik waardig, de andere, gaat achter Ben staan, en zet opeens zijn grote mond open. En maar imponeren etc etc. en wij hielden Ben gewoon strak bij ons, die trouwens ontzettend braaf bleef. En dan maakt die vrouw ook nog eens een opmerking " Waarom houd je m zo strak? Eet hij soms kleine hondjes ha ha ha ha ha "
Dus moeten we alle asociale honden een schop gevenomdat er soms een paar asociale hondenbazen bij lopen.
![]()
-
tineke
Als je weet dat het niet gaat werken dan moet je het ook niet doen natuurlijk.estelle schreef:Misschien dat ik ook ooit het vertrouwen in Hera krijg hoor, al ze oud en bejaard is en amper vooruit kan komen.tineke schreef:Orson was ook prima te sturen in situaties met andere honden die liep zelfs groepswandelingen en hoefde zelden tot nooit omhoog getild te worden ,ging ook een beetje moeilijk gezien het formaat slagschip.
Hera kan prima meelopen in een groep intacte grote reuen hoor maar verder niet en dat ga ik ook niet uitproberen.
Bij Orson was er duidelijk een verbetering merkbaar ,hij was sowieso in huis heel verdraagzaam naar tijdelijke honden of dat nu een reu of een teef was.
Opasse is altijd aan de orde gebleven maar al met al kon je toch best goed met hem wandelen ook in gebeiden waar je regelmatig honden tegenkwam
-
estelle
Weet je, mensen weten het altijd zo goed. Bedoel ik jou niet mee hoor.tineke schreef:Als je weet dat het niet gaat werken dan moet je het ook niet doen natuurlijk.estelle schreef:Misschien dat ik ook ooit het vertrouwen in Hera krijg hoor, al ze oud en bejaard is en amper vooruit kan komen.tineke schreef:Orson was ook prima te sturen in situaties met andere honden die liep zelfs groepswandelingen en hoefde zelden tot nooit omhoog getild te worden ,ging ook een beetje moeilijk gezien het formaat slagschip.
Bij Orson was er duidelijk een verbetering merkbaar ,hij was sowieso in huis heel verdraagzaam naar tijdelijke honden of dat nu een reu of een teef was.
Opasse is altijd aan de orde gebleven maar al met al kon je toch best goed met hem wandelen ook in gebeiden waar je regelmatig honden tegenkwam
Dan krijg je dingen te horen als 'ahhh gaat vast wel goed, gebeurd heus niks'. Je moet gewoon vertrouwen op je hond.
Dan word ik daar soms zooo moe van want het is voor mij heus veel leuker als Hera gewoon overal los kon rennen en ik niet bij elke bocht o.i.d. haar bij me zou moeten roepen om aan te lijnen.
Alsof ik er plezier in heb ofzo.
-
tineke
Dat is bij Rio een volkomen verkeerde aanpakMoos schreef:Ik heb niet echt een bepaald plan, maar wat ik weleens doe is op hele vrolijke toon tegen de fixerende hond gaan praten en er een beetje op aflopen. Zo van "heeee, jij ook hier, kom je eens even kijken dan" bladiebladiebla.
Ik moet zeggen dat dat vaak de hond wel afleidt en de fixatie (deels) doorbreekt. Tenminste, dat deed ik dus weleens met Moos, ik maak het nu nog meer amper mee eigenlijk.
Hij fixeert overigens niet hoor maar laatst passeerde hij ook volkomen negerend ,los ,een dame met ook een losse hond die hem opeens aansprak,overigens wel vriendelijk bedoeld.
Hij brult dan direct terug omdat hij dat zeer onprettig vind komt hij die dame nou nog twee keer tegen dan wordt ze als een lang verloren gewaande vriendin begroet maar in eerste instantie vind hij aanspreken van een totale vreemde niet prettig.
- Moos
- Zeer actief
Maar dan heb ik wel de fixatie doorbrokentineke schreef:Dat is bij Rio een volkomen verkeerde aanpakMoos schreef:Ik heb niet echt een bepaald plan, maar wat ik weleens doe is op hele vrolijke toon tegen de fixerende hond gaan praten en er een beetje op aflopen. Zo van "heeee, jij ook hier, kom je eens even kijken dan" bladiebladiebla.
Ik moet zeggen dat dat vaak de hond wel afleidt en de fixatie (deels) doorbreekt. Tenminste, dat deed ik dus weleens met Moos, ik maak het nu nog meer amper mee eigenlijk.![]()
Hij fixeert overigens niet hoor maar laatst passeerde hij ook volkomen negerend ,los ,een dame met ook een losse hond die hem opeens aansprak,overigens wel vriendelijk bedoeld.
Hij brult dan direct terug omdat hij dat zeer onprettig vind komt hij die dame nou nog twee keer tegen dan wordt ze als een lang verloren gewaande vriendin begroet maar in eerste instantie vind hij aanspreken van een totale vreemde niet prettig.
Ik keek/kijk ook wel een beeeetje bij wie ik het doe hoor haha. Fixerende labjes enzo werkt het wel bij

-
tineke
Ach wij hebben ook de nodige opvoedadviezen naast ons neer gelegd en hebben het gedaan hoe wij wilde en wat wij dachten dat het beste zou zijn en zou aanslaan bij Orsonestelle schreef:Weet je, mensen weten het altijd zo goed. Bedoel ik jou niet mee hoor.tineke schreef:Als je weet dat het niet gaat werken dan moet je het ook niet doen natuurlijk.estelle schreef:Misschien dat ik ook ooit het vertrouwen in Hera krijg hoor, al ze oud en bejaard is en amper vooruit kan komen.tineke schreef:Orson was ook prima te sturen in situaties met andere honden die liep zelfs groepswandelingen en hoefde zelden tot nooit omhoog getild te worden ,ging ook een beetje moeilijk gezien het formaat slagschip.
Dan krijg je dingen te horen als 'ahhh gaat vast wel goed, gebeurd heus niks'. Je moet gewoon vertrouwen op je hond.
Dan word ik daar soms zooo moe van want het is voor mij heus veel leuker als Hera gewoon overal los kon rennen en ik niet bij elke bocht o.i.d. haar bij me zou moeten roepen om aan te lijnen.
Alsof ik er plezier in heb ofzo.
-
tineke
Rio fixeert niet hoorMoos schreef:Maar dan heb ik wel de fixatie doorbrokentineke schreef:Dat is bij Rio een volkomen verkeerde aanpakMoos schreef:Ik heb niet echt een bepaald plan, maar wat ik weleens doe is op hele vrolijke toon tegen de fixerende hond gaan praten en er een beetje op aflopen. Zo van "heeee, jij ook hier, kom je eens even kijken dan" bladiebladiebla.
Ik moet zeggen dat dat vaak de hond wel afleidt en de fixatie (deels) doorbreekt. Tenminste, dat deed ik dus weleens met Moos, ik maak het nu nog meer amper mee eigenlijk.![]()
Hij brult dan direct terug omdat hij dat zeer onprettig vind komt hij die dame nou nog twee keer tegen dan wordt ze als een lang verloren gewaande vriendin begroet maar in eerste instantie vind hij aanspreken van een totale vreemde niet prettig.![]()
![]()
Ik keek/kijk ook wel een beeeetje bij wie ik het doe hoor haha. Fixerende labjes enzo werkt het wel bij![]()
Jan zijn moeder vond hij in het begin ook wat veel ,ze is dol op honden en begroet ze erg enthousiast.
Nu hij haar beter kent en er regelmatig komt en weet dat zij als echte hondenoma altijd wat lekkers in huis heeft duwt hij haar zowat rechtstreeks de keuken in als hij binnenkomt richting ijskast
Ik zou als ik jou was koek van moos proberen als je Rio tegen komt wedden dat hij je dan direct in zijn hart sluit want het is een echte smulpaap
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Nou, dat betwijfel ik toch wel hoorchristo schreef:Maar als ik het me goed herinner, is Hera wel afgericht. En nu kan ik via dit forum een vertekend beeld gekregen hebben, maar ik zie toch wel een verband tussen africhten en niet met soortgenoten om kunnen gaan. Daarbij komt dat Aidan's vader afgericht wordt en eveneens hondagressief is. Aidan zelf is dus zoals ik al zei op het randje. Zou ik hem afgericht hebben met pakwerk en al dan denk ik dat hij dezelfde kant opgegaan zou zijn als zijn vader.estelle schreef:Nou als er 1 hond goed gesocialiseerd is met andere honden dan is het Hera wel. Die liep als pup mee met mijn eigen uitlaatservice; een groep van totaal uiteenlopende honden.
Als het zo makkelijk was dan liepen er alleen leuke gezellige honden.
AFrichting heeft er niks mee te maken. Hera heeft een ontiegelijk kort lontje, duldt niks geen tegenspraak van andere honden, alles moet gaan zoals zij het gedacht had en bij het minste of geringste ontploft ze in woede.
Ik vind het ook verder prima, ze zal gewoon geen hond worden die fijn los tussen vreemde honden kan lopen.
Africhten is ook een zeer grote controle over je hond hebben.
Naast het pakwerk is een behoorlijke gehoorzaamheidstraining.
Natuurlijk heeft socialiseren nut, maar het is niet de oorzaak dat sommige honden niet met soortgenoten kunnen (het kan een oorzaak zijn, maar het is geen vaststaan gegeven dat een hond die niet met andere honden kan niet gesocialiseerd is).
Kaya heb ik ook zeer goed gesocialiseerd, Rottweilerteef. Als pup en halfwas kon ze prima met andere honden, maar als halfwas zag ik wel aan aankomen dat ze verrot weinig pikte van andere honden.
Zo is ze in de loop der jaren 'gegroeid' en kan ze niet erg goed met andere honden in zoverre dat ze haar niet interesseren. Ze wil er niets mee te maken hebben en voelt zich ver verheven erboven (die indruk krijg ik altijd).
Ze gaat nergens op af, maar wil ze niet in haar buurt hebben. Ze gaat niet voor de kill, maar geeft duidelijk te grove correcties.
Puchu is ook prima gesocialiseerd, maar is dus van de 'etter' soort. Bluffen en nog eens bluffen. Als pup was hij al niet op zijn gemak bij grote honden, hij snauwde meteen, zijn nekharen gingen overeind.
Allerlei grote sociale honden opgezocht, afspraken gemaakt, enz. enz.
Het heeft niets geholpen. Hij heeft een paar dikke vrienden, teven zijn altijd goed, maar middelslag of grotere reuen is doffe ellende.
Hij is niet agressief, zelfs bang om te vechten volgens mij (er komt heel veel voort uit onzekerheid c.q. angst bij hem heb ik de indruk, alhoewel zijn staart recht omhoog staat en hij het zelf ook opzoekt), maar hij ettert en domineert er wel op los als hij de kans krijgt.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Er staat nergens dat ik Cleo kan terugroepen want dat kan ik niet. Wel vaak, niet altijd.tineke schreef:Maar als je zo simpel je honden kunt beletten iets te doen waarom belet je ze dan niet om op een aangelijnde hond af te lopen en te gaan lopen grommen en duwenMARC_S schreef:Ik kan net als Estelle gewoon mijn honden beletten iets te doen. Ik heb van allebei de soorten hond nl exemplaren in huis. Dapper pakt dus die til ik op bij de halsband net als Inge en Estelle. Raar als je hond dan nog een hond kan pakken??? Kun je dat niet dan is het toch wel een beetje zo dat je je hond niet aankan, sorry.dat is toch ook simpelweg een kwestie van onder controle kunnen houden dan toch zeker.
Ze grommen overigens alleen als de betreffende hond ook patst en gromt. Ze gaan niet zomaar honden duwen en grommen die zich normaal opstellen.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
- Moos
- Zeer actief
Dat ligt denk ik ook wel een beetje aan waar je loopt. Ik loop maar weinig op drukke tijdstippen, kom heel vaak geen enkele andere hond tegen, of dus maar 1 of 2. Maar ook dan is het eigenlijk altijd heel normaal dat er contact is tussen de honden onderlingZoek stok! schreef:Met Cleo kun je toch ook makkelijk gaan lopen als het drukker is Marc? Dan is het namelijk veel gebruikelijker dat honden even gaan buurten.
Sterker nog, ik heb zooo vaak meegemaakt dat ik ze bij me roep vanwege een aangelijnde hond en dat mensen dan zeggen dat dat niet nodig is. Ik blijf ze wel bij me roepen hoor
Vanochtend ook weer, aangeljinde Wetterhoun. Vera gaat dan heeeel voorzichtig naderen: lopen, kwispelend zitten, stukje lopen, kwispelend zitten, heeeel langzaam met snelle kwispel lopen, en dan liggen kwispelen met wiebelend lijfje tot de hond haar genadert is.
Ondertussen groeten die bazen mij vriendelijk en blijkt uit alles dat ze niet verwachten dat ik Vera bij me ga roepen (hadden ze dat gewild hadden ze ook 3-4 minuten de tijd gehad want zo langzaam naderde Vera
Waren de enige honden die we tegen zijn gekomen op een uur in de duinen.
Ik vind dat dus soms best 'onduidelijk', want wat ik hier lees over al die aangelijnde honden waar je je honden bij weg moet houden; ik kom het zo zelden tegen...in losloopgebied dan natuurlijk

-
S@ndr@
- Zeer actief
tja als ik met baco loop en er komt een leuke hond buurten vind ik dat helemaal niet erg, aangelijnd of niet
Patsers ben ik niet van gediend, want dan stroopt hij gelijk zijn mouwen op
, maar leuke gezellige honden geen probleem,
met Ducain vind ik het voor hun eigen veiligheid niet,goed en geloof me
dat ga je zien en horen hoor, mocht ik perongeluk iemand tegen komen.
denk dat dat vornamelijk een kwestie is van kijken en gebarentaal enzo
met Ducain vind ik het voor hun eigen veiligheid niet,goed en geloof me
- Moos
- Zeer actief
Zo doe ik het dus ook altijdS@ndr@ schreef:tja als ik met baco loop en er komt een leuke hond buurten vind ik dat helemaal niet erg, aangelijnd of nietPatsers ben ik niet van gediend, want dan stroopt hij gelijk zijn mouwen op
met Ducain vind ik het voor hun eigen veiligheid niet,goed en geloof medat ga je zien en horen hoor, mocht ik perongeluk iemand tegen komen.
![]()
Maar eigenlijk, de keren dat dat echt verwacht werd zijn op 1 hand te tellen. De keren dat ik ze aan ging lijnen en dat compleet niet de bedoeling bleek ontelbaar. Vandaar mijn oogcontactzoekmethode nu

-
S@ndr@
- Zeer actief
-
tineke
En dan krijg je dus dit soort situaties zoals jij in je eerste post beschreef.MARC_S schreef:
Er staat nergens dat ik Cleo kan terugroepen want dat kan ik niet. Wel vaak, niet altijd..
Begrijp je dan zelf niet hoe hinderlijk dit voor die mensen is die dus wel de moeite nemen hun dominante hond vast te houden.
Overigens kan ik me nog heel goed herinneren dat je er een pesthekel aan had als dat bij Wuilis gebeurde ,ook aan die vrolijke buurtende hondjes en dat je vond dat de eigenaar daar verantwoordelijk voor was,MARC_S schreef: Cleo loopt wel eens naar een hond toe (op losloopplaatsen) en als dat een dominante teef is die moeilijk doet wil ze ook wel eens even snel wat grommen en duwen. Laatst dus bij een aangelijnde vrij agressieve hond.
Dus toen je een hond had die je niet onder alle omstandigeheden kon beletten hondagressie te vertonen moest iedereen zijn hond bij zich houden en nu je een hond hebt die je niet kan beletten op aangelijnde honden af te lopen moeten mensen maar zorgen dat er niets gebeurt.
Eigenlik ben je dus bang om jezelf als eigenaar tegen te komen
- Zoek stok!
- Zeer actief
Hier hetzelfde. Ik heb zelfs al regelmatig een snauw gekregen 'hij doet niks hoor' als ik Bram aanlijnde vanwege een aangelijnde hond. Het hangt bij mij af van de lichaamstaal van de eigenaar en de hond of ik aanlijn of niet. Kijkt de eigenaar me vriendelijk lachend aan en kijkt de hond ook vriendelijk, dan lijn ik niet aan. Het gaat dan ook bijna altijd om teckels en beagles e.d.Moos schreef:Ik vind dat dus soms best 'onduidelijk', want wat ik hier lees over al die aangelijnde honden waar je je honden bij weg moet houden; ik kom het zo zelden tegen...in losloopgebied dan natuurlijk

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Ja, precies. Ik heb dat ook weleens gehad, lijnde ik aan vanwege een aangelijnde DH, kreeg ik meteen een sneer "je bent toch niet bang he? Ze doet niks hoor!!!"Zoek stok! schreef:Hier hetzelfde. Ik heb zelfs al regelmatig een snauw gekregen 'hij doet niks hoor' als ik Bram aanlijnde vanwege een aangelijnde hond. Het hangt bij mij af van de lichaamstaal van de eigenaar en de hond of ik aanlijn of niet. Kijkt de eigenaar me vriendelijk lachend aan en kijkt de hond ook vriendelijk, dan lijn ik niet aan. Het gaat dan ook bijna altijd om teckels en beagles e.d.Moos schreef:Ik vind dat dus soms best 'onduidelijk', want wat ik hier lees over al die aangelijnde honden waar je je honden bij weg moet houden; ik kom het zo zelden tegen...in losloopgebied dan natuurlijk
Denk je eens goed te doen

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
-
estelle
Zo doe ik het ook. Maar dan dus om kenbaar te maken dat hun hond niet bij die van mij moet komen.Moos schreef:Zo doe ik het dus ook altijdS@ndr@ schreef:tja als ik met baco loop en er komt een leuke hond buurten vind ik dat helemaal niet erg, aangelijnd of nietPatsers ben ik niet van gediend, want dan stroopt hij gelijk zijn mouwen op
met Ducain vind ik het voor hun eigen veiligheid niet,goed en geloof medat ga je zien en horen hoor, mocht ik perongeluk iemand tegen komen.
![]()
denk dat dat vornamelijk een kwestie is van kijken en gebarentaal enzoIk zoek oogcontact met de andere baas en als ik twijfel en dat oogcontact lukt me niet roep ik "moet ik ze ook even bij me houden?".
Maar eigenlijk, de keren dat dat echt verwacht werd zijn op 1 hand te tellen. De keren dat ik ze aan ging lijnen en dat compleet niet de bedoeling bleek ontelbaar. Vandaar mijn oogcontactzoekmethode nu![]()
Maar 9 van de 10 mensen die ik tegenkom en zien dat ik een herder bij me heb die ook nog aan de lijn zit begrijpen dan al genoeg.
En ik kom hier dus eigenlijk alleen mensen tegen die dan gewoon hun hond even aanlijnen of mij de ruimte geven te passeren. Andersom ben ik ook niet te beroerd om een stuk in de bosjes te gaan staan als het krap is of om om te lopen.
En als iemand mijn stille hints dan niet ziet of begrijpt dan roep ik van afstand dat mijn hond niet zo lief is.
-
estelle
Nou soms vragen mensen mij ook weleens 'is ze niet lief?' , kijkend naar Hera.Moos schreef:Ja, precies. Ik heb dat ook weleens gehad, lijnde ik aan vanwege een aangelijnde DH, kreeg ik meteen een sneer "je bent toch niet bang he? Ze doet niks hoor!!!"Zoek stok! schreef:Hier hetzelfde. Ik heb zelfs al regelmatig een snauw gekregen 'hij doet niks hoor' als ik Bram aanlijnde vanwege een aangelijnde hond. Het hangt bij mij af van de lichaamstaal van de eigenaar en de hond of ik aanlijn of niet. Kijkt de eigenaar me vriendelijk lachend aan en kijkt de hond ook vriendelijk, dan lijn ik niet aan. Het gaat dan ook bijna altijd om teckels en beagles e.d.Moos schreef:Ik vind dat dus soms best 'onduidelijk', want wat ik hier lees over al die aangelijnde honden waar je je honden bij weg moet houden; ik kom het zo zelden tegen...in losloopgebied dan natuurlijk
Denk je eens goed te doen![]()
![]()
Dan zeg ik 'nee ze is niet zo vriendelijk hoor' en dan zeggen ze 'ohhh maar die van mij wel hoor, die doet niks'.
Ja en? Dan nog blijft die van mij niet lief hoor.