Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
veelvuldig likken wat zouden jullie doen?
Moderator: moderatorteam
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
- Aantal honden: 1
veelvuldig likken wat zouden jullie doen?
Mijn hondje likt zich regelmatig in zijn liezen die bruin gekleurd zijn (hij is wit)
De dierenarts kon niet echt plekken ontdekken, één wel, een rond irritatieplekje.
Verder heeft ie een gezonde vacht.
Toen ie bij een kennis was, likte hij erg veel, ik vond daarna een vlo, direct een pipet gegeven. Nu lijkt het minder maar toch doet ie het zo nu en dan.
Vragen zijn dan:
1. is het gedragsmatig of heeft ie echt last/jeuk
2. is het een allergie? Rest vacht is wel goed
3. of zijn het gisten oid. Hij heeft een keer een fikse oorontsteking gehad. Kan ook een gist geweest zijn. Liezen zijn echter niet nat als ie niet likt, geen pus oid.
Mogelijkheden:
1. korte kuur cortisonpilletjes. Als ie dan niet meer likt, heeft ie last van jeuk.
2. Spray die alleen plaatselijk werkt, wel prijzig € 26
3. Eliminatiedieet, kijken of er allergieen zijn, alleen er zijn niet meer symptomen die daar op duiden (mooie vacht)
Omdat ie weer minder likte heb ik vooralsnog niets gedaan. Wel gezorgd dat ie helemaal geen vlo heeft.
De dierenarts gaf aan dat een korte kuur cortison wel goed kon zijn om te zien OF ie jeuk heeft.
Op lange termijn is cortison niet zo best natuurlijk, kort kan het geen kwaad zei ze.
Ik zou ook nog iets er aan kunnen smeren wat ie vies vind maar zij had dat niet en ik weet niet goed wat....
WAT ZOUDEN JULLIE DOEN?
De dierenarts kon niet echt plekken ontdekken, één wel, een rond irritatieplekje.
Verder heeft ie een gezonde vacht.
Toen ie bij een kennis was, likte hij erg veel, ik vond daarna een vlo, direct een pipet gegeven. Nu lijkt het minder maar toch doet ie het zo nu en dan.
Vragen zijn dan:
1. is het gedragsmatig of heeft ie echt last/jeuk
2. is het een allergie? Rest vacht is wel goed
3. of zijn het gisten oid. Hij heeft een keer een fikse oorontsteking gehad. Kan ook een gist geweest zijn. Liezen zijn echter niet nat als ie niet likt, geen pus oid.
Mogelijkheden:
1. korte kuur cortisonpilletjes. Als ie dan niet meer likt, heeft ie last van jeuk.
2. Spray die alleen plaatselijk werkt, wel prijzig € 26
3. Eliminatiedieet, kijken of er allergieen zijn, alleen er zijn niet meer symptomen die daar op duiden (mooie vacht)
Omdat ie weer minder likte heb ik vooralsnog niets gedaan. Wel gezorgd dat ie helemaal geen vlo heeft.
De dierenarts gaf aan dat een korte kuur cortison wel goed kon zijn om te zien OF ie jeuk heeft.
Op lange termijn is cortison niet zo best natuurlijk, kort kan het geen kwaad zei ze.
Ik zou ook nog iets er aan kunnen smeren wat ie vies vind maar zij had dat niet en ik weet niet goed wat....
WAT ZOUDEN JULLIE DOEN?
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Geef je hem veel pipetjes? Dat kan ook irritatie geven. Of het gedragsmatig is, is van een schermpje niet te beoordelen. Ik zou zelf de spay proberen en geen vlooien bestrijdingsmiddelen meer geven.
Misschien heb je iets aan dit topic, er staat ook een link over jeuk in.
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=153240
Misschien heb je iets aan dit topic, er staat ook een link over jeuk in.
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=153240

-
AnneMarie
- Zeer actief
Hoi
Ik heb een en ander doorgelezen, ook de links in het topic waarnaar je verwezen hebt.
Ik geef mijn hond niet standaard pipetjes. Alleen als ik vlooien tegenkom.
Omdat ik alles bijhoud zie ik dat ik in 2008 5 keer iets gegeven heb, Bolfo Gold tubetje en Frontline
Daarvoor veel minder, 2007 drie keer en 2006 maar 1 keer, 2005 niet, 2004 twee keer.
Kan het toedienen van een antivlooien middel dit erger maken?
Ik ben niet voor gif maar vind vlooien ook niks. Heb ook wel met tea tree gewerkt maar daar heeft de hond echt een hekel aan. En knoflook schijnt op de lange duur ook niet goed te zijn.
Ik heb een en ander doorgelezen, ook de links in het topic waarnaar je verwezen hebt.
Ik geef mijn hond niet standaard pipetjes. Alleen als ik vlooien tegenkom.
Omdat ik alles bijhoud zie ik dat ik in 2008 5 keer iets gegeven heb, Bolfo Gold tubetje en Frontline
Daarvoor veel minder, 2007 drie keer en 2006 maar 1 keer, 2005 niet, 2004 twee keer.
Kan het toedienen van een antivlooien middel dit erger maken?
Ik ben niet voor gif maar vind vlooien ook niks. Heb ook wel met tea tree gewerkt maar daar heeft de hond echt een hekel aan. En knoflook schijnt op de lange duur ook niet goed te zijn.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
-
AnneMarie
- Zeer actief
-
AnneMarie
- Zeer actief
Klopt, cortisone is alleen om te weten dat ie jeuk heeft. En, ik las dat ze er veel honger van krijgen...dat vind ik bij mijn hond voor 5 dagen al erg...
Hij eet brok, nu Casa Fera.
Doet nu mee met een proef kan brok zijn met of zonder beta glucanen tegen gewrichtsklachten.
Overigens had ie dit likken al voor deze brok.
Ik zal en kan hem na dit onderzoek weer eens een tijd energique geven, kijken wat ie dan doet..
Nu is het weer minder, alleen tussendoor en als ik hem dan afleidt stopt ie wel. Als ie erg jeuk had, zou hij zich niet laten afleiden denk ik
Anders wordt het een eliminatiedieet om erachter te komen waar hij op reageert...
Lastig ook met vlooien, vlooien moet ie sowieso niet hebben maar pipetjes zijn ook niet goed..
Hij eet brok, nu Casa Fera.
Doet nu mee met een proef kan brok zijn met of zonder beta glucanen tegen gewrichtsklachten.
Overigens had ie dit likken al voor deze brok.
Ik zal en kan hem na dit onderzoek weer eens een tijd energique geven, kijken wat ie dan doet..
Nu is het weer minder, alleen tussendoor en als ik hem dan afleidt stopt ie wel. Als ie erg jeuk had, zou hij zich niet laten afleiden denk ik
Anders wordt het een eliminatiedieet om erachter te komen waar hij op reageert...
Lastig ook met vlooien, vlooien moet ie sowieso niet hebben maar pipetjes zijn ook niet goed..
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
Het hóeft niet met eten of chemische middelen te maken te hebben!
Knoeppie is gaan poten likken tijdens onze verbouwing/verhuizing (stress!) en heeft dit daarna 2 jaar lang dwangmatig vol gehouden, ook zonder stress.
Nu doet ze het alleen nog als ze aandacht wil of haar zin niet krijgt.
Knoeppie is gaan poten likken tijdens onze verbouwing/verhuizing (stress!) en heeft dit daarna 2 jaar lang dwangmatig vol gehouden, ook zonder stress.
Nu doet ze het alleen nog als ze aandacht wil of haar zin niet krijgt.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Het kan sowieso nooit kwaad om je hondje op een natuurlijker voer te zetten. Rauwvlees, liefst zonder granen. Energique heeft ook een graanloze versie als ik het goed heb.
Stoppen met gif over je hond gooien zolang je hond geen vlooien heeft.
En inderdaad likken kan ook gewoon een gewoonte zijn. Mijn Heeler likte altijd de bank als ze heel relaxed was.
Stoppen met gif over je hond gooien zolang je hond geen vlooien heeft.
En inderdaad likken kan ook gewoon een gewoonte zijn. Mijn Heeler likte altijd de bank als ze heel relaxed was.
Groetjes van Charlotte

-
AnneMarie
- Zeer actief
-
Petra68
- Actief
- Mijn ras(sen): yorkshire terrier
Die jeuk kan vele oorzaken zijn, onder andere: allergie, verkeerde voeding, stof in huis, verveling, het weer.
Kijk even bij onderstaande link, misschien heb je er wat aan
http://www.dogweb.nl/gedrag/jeuk.html
Kijk even bij onderstaande link, misschien heb je er wat aan
http://www.dogweb.nl/gedrag/jeuk.html

- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
http://www.energique.nl/content/index_prod4.asp
www.carnibest.nl
www.bibidiervoeding.nl
www.haaksbarf.nl
Kijk op de site of ze graanloze hebben. Carnibest heeft bijvoorbeeld die diabetes versie. Die is zonder graan. Op de sites zie je ook verkoopadressen.
www.carnibest.nl
www.bibidiervoeding.nl
www.haaksbarf.nl
Kijk op de site of ze graanloze hebben. Carnibest heeft bijvoorbeeld die diabetes versie. Die is zonder graan. Op de sites zie je ook verkoopadressen.
Groetjes van Charlotte

-
AnneMarie
- Zeer actief
Dank allemaal
Van verveling heeft ie geen last
we zijn zowat altijd samen en ik wandel veel met hem, hij loopt nagenoeg altijd los, ik speel met hem en ga veel naar andere gebieden.
Spanning ook niet, het is een erg stabiel hondje. Vlooien ook niet.
Denk dus dat het overgevoeligheid moet zijn of gedrag.
Ik ga ook steeds hem afleiden en stop hem als ie gaat likken wellicht werkt dat.
Ook bedankt voor alle links, ook over voeding ik ga daar eens achteraan!
Van verveling heeft ie geen last
Spanning ook niet, het is een erg stabiel hondje. Vlooien ook niet.
Denk dus dat het overgevoeligheid moet zijn of gedrag.
Ik ga ook steeds hem afleiden en stop hem als ie gaat likken wellicht werkt dat.
Ook bedankt voor alle links, ook over voeding ik ga daar eens achteraan!