Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dat vuurwerk ook,.... zucht,....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Hanneke2 schreef:Ik zou als ik met Beike nu buitenloop en groepjes jongeren zag staan die rotjes af staan te steken, gewoon vantevoren al effe vriendelijk roepen of ze even willen stoppen en uitleggen waarom Beike zo bang is. Die knullen zijn vaak best voor rede vatbaar, het zijn niet allemaal asocialen.
Dat valt hier wel mee, gelukkig, maar het hangt er ook vanaf op wat voor manier je het brengt.

Helaas, zie je het nu niet zo snel, in het donker, maar ik loop nu zoveel mogelijk door het park, waar geen jongeren lopen.
heidie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier en kruising dalmatier
Always in my mind Beau, stacy en Breska
http://moteados.come2me.nl/
Contacteer:

Ongelezen bericht door heidie »

Vreselijk he dat vuurwerk! Ook ik heb hier eren bange zitten. Ze loopt dat grommend door het huis heen en ik heb alles al geprobeert, maar niets helpt.
Op de grote avond zelf (ook al overdag de 31ste) is het echt niet meer normaal.
Wanneer ik weg moet gaat de bank eraan of plast ze in huis. Ze maakt nooit iets kapot, maar dan uit angst wel.

marie gaat nu de 31ste naar het pension. Das in ver weggiestan en daar hoort ze niets! Veel prettiger voor haar en mij.
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Hanneke2 schreef:Ik zou als ik met Beike nu buitenloop en groepjes jongeren zag staan die rotjes af staan te steken, gewoon vantevoren al effe vriendelijk roepen of ze even willen stoppen en uitleggen waarom Beike zo bang is. Die knullen zijn vaak best voor rede vatbaar, het zijn niet allemaal asocialen.
dat doen ze idd ook vaak dat wachten tot je voorbij bent ..maar dat rotje ,ook al is het niet van dichtbij , wordt gegooid en is hoe dan ook te dichtbij voor mening panische hond. Tenminste...iig voor Maxi. :wink:
Nu gaat het nog wel met het knallen..de ene avond is het erger als de andere avond maar gaat er nog iets meer geknald worden , ook al is dat 2 straten verderop * wat zeg ik :roll: ...20 straten verderop maar wel met die regelmaat erin van het geknal * , dan krijg ik Maxi de straat niet meer op, de tuin niet eens meer in.

Ik ben altijd weer blij wanneer we de eerste week van het nieuwe jaar weer voorbij zijn. Geknal over. :cheer:
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

heidie schreef:Vreselijk he dat vuurwerk! Ook ik heb hier eren bange zitten. Ze loopt dat grommend door het huis heen en ik heb alles al geprobeert, maar niets helpt.
Op de grote avond zelf (ook al overdag de 31ste) is het echt niet meer normaal.
Wanneer ik weg moet gaat de bank eraan of plast ze in huis. Ze maakt nooit iets kapot, maar dan uit angst wel.

marie gaat nu de 31ste naar het pension. Das in ver weggiestan en daar hoort ze niets! Veel prettiger voor haar en mij.
Een pension zou voor mij de laatste optie zijn voor Lilo, want voor een onzekere hond is een vreemde omgeving *ook* doodeng.

Lees effe het topic over advocaat geven met Oud&Nieuw. :wink:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Cendy schreef:
doggy schreef:
malinois schreef:
Jaap* schreef:"Troosten", en troostende woordjes zijn niet zo handig. Maar met het geven van gewone aandacht is niks mis :wink:
Een hond die steun bij je zoekt afwijzen door hem te negeren vind ik stukken erger.
ik ook, en beter wordt het ook niet denk ik...
Nee, denk ik ook niet.

Het zit er zo in bij Beike.

Iemand anders heeft het voor hem verpest.
Die jeugd zag me wel lopen en toch gooien ze een rotje :devil:
Dat verwacht je niet en je loopt daar keurig met je hond aan de riem.

En iedereen ( het was in een winkel centrum), stond erbij en keek er na.

Nu heb ik dus een hond die er ws. levenslang bang voor is.
Zo is Branco ook verpest, die kreeg ook vuurwerk naar zich toegegooid, net toen hij even lekker wilde gaan poepen :boos:
Ik ben toen wel even op die gasten afgelopen :N: :mrgreen:

Nu is hij dus als de dood voor vuurwerk en onweer.
Gelukkig wordt er hier niks aan vuurwerk afgestoken.
Je moet wel even vertellen dat je 1 van die gasten met je riem hebt geslagen nadat ze dat rotje naar Branco hadden gegooid. Ik ben tegen geweld, maar toen ik dat hoorde was ik hartstikke trots op je :mrgreen:
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Rambo heeft ook een rotje onder haar buik gehad nu al 8 jaar geleden. Ze blijft panisch voor knallen en onweer. Zodra ze maar 1 knal hoort, komt ze naar me toe en dan kruipt ze onder mn trui. Ze blijft dan heel stil zitten en dan is het goed.

Er is eeen verschil tussen angst bevestigen en steunen. Als een hond zo bang is dat hij in paniek schiet dan heeft hij steun nodig. Zolang ze bang zijn leren ze niks. Als jij ze steunt leren ze dat jij ze helpt in moeilijke situaties en dat jij het onder controle hebt waardoor er een stuk angst verdwijnt.

Zolang Rambo mij ziet is het goed, dan weet ze dat ik haar help en haar angst is zo een stuk minder geworden.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Hè bah, wat zielig al die doodsbange hondjes....!!
Mijn vorige hond en Yla zijn er gelukkig niet bang voor.
Maar heb met m'n 1e hond 17 jaar, zo'n bange hond gehad.....dat was elk jaar zó naar om mee te maken...
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

happy is nooit bang geweest Rubby een beetje maar dat is nu ook over
hier is 1 van de katten nu weer erg bang die vliegt de kast onder en zie je niet meer
Afbeelding
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Fellow keek wel op bij de knallen die hij hoorde de afgelopen tijd en keek naar mij hoe ik reageerde, maar ik zei niks en liep door.
Maar net was Fellow los in het park en toen ging er eerst een vuurpijl in de lucht, dat geluid vind hij al erg, maar daarna een paar flinke harde knallen, Fellow werd er bang van en vloog weg. Gelukkig kwam hij mijn kant op en ik hield hem tegen en pakte hem op. Ik was al blij dat hij mijn kant op kwam en pech dan dat ik zijn angst bevestigde, maar ik vond het even belangrijker dat hij wist dat hij bij mij terecht kon op dat moment.
Normaal bevestig ik niet zijn angst, maar dit vond ik even anders met die vreselijke harde knallen. Vorig jaar was hij ook bang en dan gaan ze op oud jaarsdag voor onze deur carbid schieten :boos: en mensen van 4 deuren verder op hebben een heel groot parket vuurwerk gekocht, nog meer dan vorig jaar dus Fellow zal het wel weer zwaar krijgen. Het nadeel voor ons is dat hij dan gaat blaffen.
Zelf heb ik nooit wat gehad met carbid schieten en knalvuurwerk, dus van mij hoeft het niet.
Fellow is vorig jaar (was hij 9 mnd) geschrokken toen hij achter het huis was en ze wat tussen de woningen gooide wat harde knalde en tussen de woningen nog harder hoort.
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

Gizmo is heel bang voor vuurwerk, maar mevrouw is 13 en aardig doof nu dus ze merkt ook niet veel meer van de knalen
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
Casje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Casje »

Het is hier ook net 31 december,wat een geknal al!!
En ja Cas is ook bang dus die kruip diep in zijn mandje weg.....
Heb een DAP-band omgedaan,maar merk nog niks.
Wij zijn zelfs al met kindervuurwerk aan de gang geweest en dan is het goed.
Maar ja een knalerwt of een strijker........zit nog al een verschil in. :19:
Afbeelding

Groetjes Mirjam en Cas
Sylvia 1980
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia 1980 »

Hier is Yaro ook bang. Vanochtend was het nog rustig dus even laten plassen in de wijk. En ja net toen hij wilde plassen een knal. Dan wil hij nog maar 1 ding en dat is naar huis. Net als Luca die zat tussen mijn benen te bibberen. Binnen gaat het nu goed met de vuurwerkkit. Nou van mij mag het zo 2 weken verder zijn.
Afbeelding
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
Judith&Jayla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jayla: nova scotia duck tolling retriever, Masha en zaza : maltezers

Ongelezen bericht door Judith&Jayla »

gelukkig zijn ze hier allebei niet bang voor vuurwerk!!!
we zijn daar erg blij mee.. pas was er een vuurwerk show in de buurt die je heel goed vanaf ons huis kon zien.. ik ben toen even met masha naar buiten gegaan. ze keek haar ogen uit naar al die mooie lichtjes.. en het geluid leek ze niet te horen.. (ze werd er tenminste niet bang van) .
we moeten dus wel zorgen dat ze binnen blijft, want ze zou er denk ik zo heen rennen...

maar ik ben al lang blij dat ze er niet bang voor zijn :ok:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik moet zeggen dat hier op het ogenblik heel weinig geknald wordt;ik heb het idee dat de politie een boel illegale troep in beslag heeft kunnen nemen.
Maar ja,vanaf morgen(of maandag) kan die legale rommel afgehaald worden en dan weet ik het zo net nog niet.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
doggy

Vanmorgen en vanmiddag, zijn we het park in geweest en ik heb maar 1 knal gehoord, in de verte.

Beike was los en ik had de ballenwerper en de tennisbal mee, dat is sinds kort een nieuwe favoriet van Beike.

Ook heeft hij met honden gespeeld.

Wel zag ik op de helft een groepje jongens op een brug staan.
Er kwam allemaal rook van de brug en toen lijnde ik Beike even aan, want ik wist niet of er een knal zou volgen.

De jongens renden keihard weg en ik keek naar de rook, die van de brug kwam.
Toen de rook na een tijdje nog niet weg was, ben ik gaan kijken en toen bleek dat de brug in brand stond ( beginnend).
Ik heb de "brandhaard" ( Brandende PVC-buis), van de brug geduwd met mijn schoen , het water in en de schade viel gelukkig mee.
Er zit alleen een zwarte plek op de brug.

Voor de rest niks tegen gekomen.
*Evie*
Zeer actief
Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Evie* »

Vorig jaar met onze vorige hond stopte ze netjes als ze me
zagen wandelen, waarop ik zei, ohh ga maar door hoor ze is niet bang.
Waar ze me schapig aankeken en toch twijfelde :mrgreen:
Die vond vuurwerk mooi en wou achter elke pijl of rotje aan haha.

Nu heb ik ook zoiets ga maar lekker door, ze zijn nu niet bang dus als
er verder niks gebeurd dan is het goed, als ik door krijg dat ze maar
iets angstig gaan doen dan hou ik er mee op, maar zolang ze er nog
niet op reageren ga ik gewoon door.

Kane is ook geslaagt op training met de schiet oefening dus die weet wat knallen zijn vlak naast hem. En zolang hij niet reageert volgt saba hem netjes.
Afbeelding

http://www.Adebowale.nl
doggy

Op cursus kregen we dat vroeger ook een keer, maar toen had Beike die nare ervaring al opgedaan en was hij dus doodsbang en niet te bereiken.
Ook de rest van de les niet.

Gefeliciteerd met Kane.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Waarom maak jij geen gebruik van de vuurwerkkit als je hond zo bang is? Of doe je dat al wel?
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Zarah geeft helemaal niks om vuurwerk gelukkig. Meestal kijkt ze niet eens op, en ze knallen hier tussen de flats toch behoorlijk!
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

hier valt het erg mee dit jaar. zowel de hoeveelheid knallen als Ragyo's reactie erop. hij herstelt zich echt veel sneller na een knal nu. gaat nog steeds graag naar buiten waar hij vorig jaar idd zo'n beetje hangend in de riem over de stoep schoof met zijn staart op zijn buik.
als er hier voor het huis geknald wordt schrikt hij wel en staat op en komt richting mij, hij mag dan naast me liggen als hij wil en is het zo weer vergeten. gister sliep hij op een gegeven moment zelfs gewoon door toen hij naast me lag. maar het was dan wel steeds een enkele knal en niet zo'n hele duizendklapper ofzo, daar zou hij zich nog steeds de tandjes van schrikken denk ik.
doggy

nathalietjuh schreef:Waarom maak jij geen gebruik van de vuurwerkkit als je hond zo bang is? Of doe je dat al wel?
Wat is dat precies??

Kun je me dat uitleggen??

( Cd's trapt hij niet in, dat kent hij wel), maar buiten en binnen als het knalt, is het toch anders.

Eén knalletje en hij is direct "onbereikbaar" en "vlucht" naar een voor hem veilig plekje in huis, dat is meestal onder de eet-tafel, of naast de bank.

Als het buiten zo is, herstelt hij zich soms ( als de knal ver weg is), maar is het dichtbij, dan trekt hij wel aan de lijn ( doet hij normaal nooit), en dan wil hij het liefste direct naar huis toe.
Madison
Zeer actief
Mijn ras(sen): West Highland White Terriër

Ongelezen bericht door Madison »

Ik ben gewoon ten einde raad. Lara is al zo bang aangelegd. En nu wil ze de deur niet meer uit. Ze gaat gewoon op de stoep zitten en ik trek haar soms gewoon mee, want ze moet toch even haar behoeften doen? Normaal loop ik iedere dag in het bos, strand, duinen of park, maar dezer dagen wil ze gewoon niet. Nu heb ik vanmiddag doorgezet en haar naar het bos vervoerd en daar had ze het heel erg naar haar zin en was er niets aan de hand. Spelen met het balletje, met andere honden. Maar op het moment dat ik naar buiten wil, gaat ze gewoon op de stoep zitten en heel zielig kijken met grote oogjes.

Ik denk: komt het nou door de kou? Zal ze het te koud vinden? Of is ze bang van de knallen (het valt hier echt wel mee nog)? Of is er iets anders aan de hand.. Ik weet het niet meer maar ik herken mijn vrolijke meisje niet meer...
Madison
Zeer actief
Mijn ras(sen): West Highland White Terriër

Ongelezen bericht door Madison »

nance schreef: Er is eeen verschil tussen angst bevestigen en steunen. Als een hond zo bang is dat hij in paniek schiet dan heeft hij steun nodig. Zolang ze bang zijn leren ze niks. Als jij ze steunt leren ze dat jij ze helpt in moeilijke situaties en dat jij het onder controle hebt waardoor er een stuk angst verdwijnt.
En dit vind ik dus echt onzin. Als je hond erg bang is en jij gaat zeggen: 'Oh ja kindje kom maar lekker bij mamma' en je gaat hem zitten aaien en troosten, dan denkt hij: ja er is echt iets aan de hand. Als een hond heel erg bang is en jij gewoon doet alsof er niets aan de hand is en gewoon doorgaat met wat je aan het doen was, gaat hij op een gegeven moment wel denken: 'Hmmm misschien is het toch niet zo ernstig, anders zou baasje ook wel reageren.'
Ik zeg hiermee niet dat je je hond niet moet steunen, maar met zaken als vuurwerk moet je echt niet gaan lopen aaien en piepen, want dan voelen ze zich nog zieliger. Maar ja, dat is mijn mening.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

ik heb godzijdank geen honden die bang zijn voor vuurwerk...en de eerste de beste die vuurwerk naar mijn honden gooit is heel rap op de ehbo van een ziekenhuis...die gaat al zijn rotjes dus lekker opvreten :devil: ..... met de lont aangestoken
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Madison schreef:
nance schreef: Er is eeen verschil tussen angst bevestigen en steunen. Als een hond zo bang is dat hij in paniek schiet dan heeft hij steun nodig. Zolang ze bang zijn leren ze niks. Als jij ze steunt leren ze dat jij ze helpt in moeilijke situaties en dat jij het onder controle hebt waardoor er een stuk angst verdwijnt.
En dit vind ik dus echt onzin. Als je hond erg bang is en jij gaat zeggen: 'Oh ja kindje kom maar lekker bij mamma' en je gaat hem zitten aaien en troosten, dan denkt hij: ja er is echt iets aan de hand. Als een hond heel erg bang is en jij gewoon doet alsof er niets aan de hand is en gewoon doorgaat met wat je aan het doen was, gaat hij op een gegeven moment wel denken: 'Hmmm misschien is het toch niet zo ernstig, anders zou baasje ook wel reageren.'
Ik zeg hiermee niet dat je je hond niet moet steunen, maar met zaken als vuurwerk moet je echt niet gaan lopen aaien en piepen, want dan voelen ze zich nog zieliger. Maar ja, dat is mijn mening.
En wie heeft het hier over aaien en piepen? :19:

Gewoon bij je laten zitten zonder poespas kan prima. Sterker nog, voor een hond die echt enorm bang is, is dat gerusstellender dan een baas die de hond verbied bij hem te komen "want troosten mag niet".
Mijn oudste teefje gaat als ze bang is soms bij mijn jongste teefje liggen. Denk je dat die dan zegt "ophoepelen"?
Afbeelding
matthijs
Actief

Ongelezen bericht door matthijs »

Nou, de ene hond is heel waaks en die denkt bij elke knal dat er volk binnenkomt dus slaat aan, de andere hond denkt: oeh molly slaat aan dus er komt vast visite voor me aan, en gaat vervolgens stuiterend voor de deur staan wachten om de visite te begroeten die nooit komt. :denken:
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

doggy schreef:
nathalietjuh schreef:Waarom maak jij geen gebruik van de vuurwerkkit als je hond zo bang is? Of doe je dat al wel?
Wat is dat precies??

Kun je me dat uitleggen??

( Cd's trapt hij niet in, dat kent hij wel), maar buiten en binnen als het knalt, is het toch anders.

Eén knalletje en hij is direct "onbereikbaar" en "vlucht" naar een voor hem veilig plekje in huis, dat is meestal onder de eet-tafel, of naast de bank.

Als het buiten zo is, herstelt hij zich soms ( als de knal ver weg is), maar is het dichtbij, dan trekt hij wel aan de lijn ( doet hij normaal nooit), en dan wil hij het liefste direct naar huis toe.
Een vuurwerkkit (iig die ik bedoel) beval oa. Bach rescue en andere druppeltjes en/of poeders die je vante voren al gaat geven. Je hond wordt er niet suf van, maar alles komt "wat milder binnen" zeg maar..
Een linkje: http://www.gezonddier.nl
Zijn angst zal er niet van weggaan, maar wellicht wel wat minder worden. Misschien iets voor volgend jaar?!
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Sylvia 1980
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia 1980 »

Wij hebben nu ook voor het eerste jaar de vuurwerkkit. Het lijkt bij Yaro tot nu toe echt te werken. Er wordt hier veel vuurwerk afgestoken en voorgaande jaren liep Yaro dan al hijgend door het huis. Hij kijkt nu wel op maar blijft of liggen of komt even naar ons toe om vervolgens weer in zijn mand te gaan liggen.
Dus ik zou het zeker proberen volgend jaar.
Afbeelding
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
*Evie*
Zeer actief
Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Evie* »

Je kan toch ook van die Relax pillen kopen bij de dierenwinkel??

Geen idee of dat helpt hoor, maar verkocht goed toen ik nog
in de dierenwinkel werkte.

Kane heeft sinds zonet bedacht dat vuurwerk toch wel een beetje eng is :denken:
Nouja we zien wel hoe het uitpakt. Het loopt wat heen en weer bij een knal komt ie ff bij me maar negeer hem.

Saba ligt nog steeds KO op de bank en hoort niks :mrgreen:
Afbeelding

http://www.Adebowale.nl
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hier gelukkig geen enkel probleem. Eva ziet dat Dapper en Cleo rustig zijn en Dapper en Cleo kennen de klappen van de zweep wel want die hebben jaren midden in Amsterdam gewoond :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”