Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
chronische oorontsteking,chronisch consult?
Moderator: moderatorteam
-
boefke
- Vaste gebruiker
chronische oorontsteking,chronisch consult?
Wat is jullie ervaring met chronische oorontstekingen en de da?
Moeten jullie elke keer weer op consult of krijgen jullie het middel tegen oorontsteking na een aantal keer consult (waaruit blijkt dat het telkens om hetzelfde gaat ) zonder controle mee?
Moeten jullie elke keer weer op consult of krijgen jullie het middel tegen oorontsteking na een aantal keer consult (waaruit blijkt dat het telkens om hetzelfde gaat ) zonder controle mee?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
-
boefke
- Vaste gebruiker
Ik zelf gelukkig ook niet maar deze vraag is voor iemand die ik ken met dat probleem.ranetje schreef:Geen idee, heb het probleem nog niet meegemaakt![]()
Ooit een kweekje laten maken en daarna echt grondig behandeld?
Hoe werkt het dan met zo'n kweekje?
Kunnen ze dan een meer gerichte behandeling geven waardoor het probleem misschien voor langere tijd opgelost kan worden ofzo?
-
Neeltje
Ik ben wel iedere keer terug geweest, want ik kan niet zien of het echt 'n oorontsteking is of iets anders en of de ontsteking over is. Ik had dan wel 'n vermoeden, maar zonder het echt te kunnen zien kun je dat toch niet vaststellen.
Het belangrijkste bij chronische oorontsteking dat je de juiste medicijnen gebruikt. Bij Tirsa bleek dit na het kweekje dus niet het geval te zijn, destijds overgestapt op ander AB en na even goed te hebben volgehouden is het nu alweer zo'n 2 jaar geleden.
Het belangrijkste bij chronische oorontsteking dat je de juiste medicijnen gebruikt. Bij Tirsa bleek dit na het kweekje dus niet het geval te zijn, destijds overgestapt op ander AB en na even goed te hebben volgehouden is het nu alweer zo'n 2 jaar geleden.
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
-
Fin
- Zeer actief
Bij een site als www.vets4petz.nl kun je terecht voor dit soort chronische klachten. Je betaalt één keer voor een online consult door bij deze organisatie aangesloten DA en krijgt daarna de medicatie gewoon thuisgestuurd.
Niettemin zou ik het zelf bij mijn DA op prijs stellen dat ze zonder consult in rekening te brengen medicatie meegeeft. Waarbij ik dan wel langkom op een rustig tijdstip en zelf weinig tijd van de DA vraag.
Een consult is meer voor het onderzoeken van de hond en het stellen van de diagnose. Als die twee dingen grotendeels wegvallen bij zo'n bekend en chronisch probleem, zou ik het erg vervelend vinden om steeds het volle pond berekend te krijgen.
Niettemin zou ik het zelf bij mijn DA op prijs stellen dat ze zonder consult in rekening te brengen medicatie meegeeft. Waarbij ik dan wel langkom op een rustig tijdstip en zelf weinig tijd van de DA vraag.
Een consult is meer voor het onderzoeken van de hond en het stellen van de diagnose. Als die twee dingen grotendeels wegvallen bij zo'n bekend en chronisch probleem, zou ik het erg vervelend vinden om steeds het volle pond berekend te krijgen.
-
S@ndr@
- Zeer actief
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Griezelig een on-line consult, zijn we ook met z'n allen niet tegen een consult, waarbij de DA via telf. een diagnose stelt.....???christo schreef:Bij een site als www.vets4petz.nl kun je terecht voor dit soort chronische klachten. Je betaalt één keer voor een online consult door bij deze organisatie aangesloten DA en krijgt daarna de medicatie gewoon thuisgestuurd.
Dit gaat volgens mij nog een stapje verder... :N: :N:

-
Fin
- Zeer actief
- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
- Aantal honden: 5
Is het niet raadzaam om uit te zoeken waarom een hond chronische oorontsteking heeft? Een hond mag best een keer een oorontsteking hebben maar als het regelmatig terug komt zou ik uit laten zoeken waar het door komt. Yenthe had ruim een jaar geleden 3 x een oorontsteking in 2 maanden tijd. Door kweken en een bloedonderzoek ben ik erachter gekomen dat ze een gist allergie heeft. Sinds die tijd let ik daar heel streng op en ze heeft sinds die tijd nog maar 1 x last van haar oren gehad.
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
- Moos
- Zeer actief
Mijn da doet gelukkig vrij makkelijk over van dit soort 'korte consultjes'.
Ik heb toen mijn vorige hondje Moos ziek was regelmatig maar een symbolisch bedrag hoeven te betalen als ik weer eens met hem kwam. Ik heb 1 keer midden in de nacht gebeld bij de zoveelste kramp-aanval en dat heb ik nooit hoeven te betalen.
Vera heeft als pup een keer oorontsteking gehad en na de zalf-kuur ben ik toen nog langsgeweest om te laten controleren of het echt schoon was. Koste me 5 euro. Vind ik wel erg netjes toch
Ik heb toen mijn vorige hondje Moos ziek was regelmatig maar een symbolisch bedrag hoeven te betalen als ik weer eens met hem kwam. Ik heb 1 keer midden in de nacht gebeld bij de zoveelste kramp-aanval en dat heb ik nooit hoeven te betalen.
Vera heeft als pup een keer oorontsteking gehad en na de zalf-kuur ben ik toen nog langsgeweest om te laten controleren of het echt schoon was. Koste me 5 euro. Vind ik wel erg netjes toch

-
Fin
- Zeer actief
Daar heb je een punt. Ik heb twee katten met vlooienallergie, een wat ouder dametje dat nu bij mijn ouders van haar pensioen geniet, en Moosje. Het valt mij weer op dat beide katten brokjes-verslaafden zijn, ze eten het veel liever dan blik. Daarom geef ik Moosje nu ook als compensatie eendagskuikens.ChantalBos schreef:Is het niet raadzaam om uit te zoeken waarom een hond chronische oorontsteking heeft? Een hond mag best een keer een oorontsteking hebben maar als het regelmatig terug komt zou ik uit laten zoeken waar het door komt. Yenthe had ruim een jaar geleden 3 x een oorontsteking in 2 maanden tijd. Door kweken en een bloedonderzoek ben ik erachter gekomen dat ze een gist allergie heeft. Sinds die tijd let ik daar heel streng op en ze heeft sinds die tijd nog maar 1 x last van haar oren gehad.
Maar laten we wel wezen, voor diepere oorzaken van kwaaltjes als vlooienallergie hoef je niet bij de gemiddelde DA te zijn.
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4