Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Boze nordic-walkers
Moderator: moderatorteam
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Boze nordic-walkers
Ik heb net gewandelt met het drietal: Nora, Nilo en Trixie. Nora is een Labrador van 11, Nilo een Toller van nu 10 maand en Trixie een Kerry-Blue Terrier van een jaar of 8. Dat gaat heel goed zo, Trixie kan overal los want ze volgt werkelijk voorbeeldig, Nilo kan ook al snel loslopen en dan hoef ik alleen Nora aan de riem te houden. Zo liepen we langs een beek. Dat is echt een wandelpad voor de honden, er is ook niet echt een pad maar je wandelt meer door de modder. Maar goed, vanwege gebrek aan verkeer is het een prima plek voor de honden om los te lopen! Zo liepen Nilo en Trixie dus samen vooruit met een stok. Tot mijn verbazing liep er achter ons een vrouw met van die nordic walking stokjes We hebben namelijk naast de beek een stukje hoger een echt wandelpad, waar die wandelaars dus meestal lopen. Maar goed, Nilo en Trix waren zo druk samen dat ze die vrouw wel negeerden dus het maakte mij ook niet uit. Maar toen Nilo langs haar heen rende sloeg ze op hem met 1 van die stokken! Ik snap er echt niets van, hij was niet vies, liep niet zo dicht langs haar heen dat haar kleding vies zou kunnen worden en hij negeerde haar compleet! Hij rende alleen langs haar heen, tja. Heb de vrouw nog gevraagt waarom ze mijn hond sloeg maar ze liep stil door. Meer kwam er toen niet uit bij mij, was zo verbaasd! :N:
Gelukkig leek Nilo het niet eens te merken dat ze hem raakte met die stok, die huppelde vrolijk verder.
Gelukkig leek Nilo het niet eens te merken dat ze hem raakte met die stok, die huppelde vrolijk verder.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
ze was er echt niet mee weggekomen bij mij...
mijn hond slaan om niks... dat zal... idiote mensen heb je op deze wereld.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Dat deed mijn ex schoonmoeder een keer, die gaf een van mijn honden een klets met een krant terwijl het beest niks anders deed dan zn kop op haar schoot leggen.
Die heeft dat dus nooit meer gedaan, schoonmoeders dan hè, en het is ook nooit meer echt goed gekomen tussen haar en mij.
wat een daaps mens zeg met dr stokken, die heeft echt geluk gehad dat ze jou tegenover zich had
Die heeft dat dus nooit meer gedaan, schoonmoeders dan hè, en het is ook nooit meer echt goed gekomen tussen haar en mij.
wat een daaps mens zeg met dr stokken, die heeft echt geluk gehad dat ze jou tegenover zich had

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
-
S@ndr@
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
die had ik om dr heen gevouwen denk ik....S@ndr@ schreef:als ik dat had zien gebeuren, ik denk dat ze zonder stokken naar huis ging, ik snap mensen echt niet en daar raak ik er alle dagen meer van overtuigd

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Keesjaap
- Actief
- Mijn ras(sen): Markiesjes
- Aantal honden: 5
- Locatie: Deventer. Baasje van Beauty, Sonja, Skila, Yazoo en Ayla.
Als ik mensen met die dingen zie lopen ga ik liever een andere kant op. Toen Skila nog pup was heeft een vrouw een keer naar haar geslagen met zo'n ding.
Ik heb ook al eens gevraagd of ze al lang met die stokken liepen; ik kreeg als antwoord: "Oh al een half jaartje", waarop ik zei:
"Jeetje ik kon al na een dag zonder lopen"

Ik heb ook al eens gevraagd of ze al lang met die stokken liepen; ik kreeg als antwoord: "Oh al een half jaartje", waarop ik zei:
"Jeetje ik kon al na een dag zonder lopen"

- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
-
JBK
Oe en dan hopelijk een camera om het e.e.a te filmen?bennie schreef:Ik kan mij steeds slechter beheersen in zulke situaties. Op gegeven moment komt er een druppel die me zou kunnen laten klappen, letterlijk en figuurlijk. Heb al heel lang het idee om zo'n waterkanonpistool mee te nemen om me op enigszins ludieke manier op zulke mensen af te reageren.
Ik kan me voorstellen dat je enigszins verbaasd was, zou ik ook zijn. Maar ik denk dat ik zeer kort daarna in een enorm viswijf zou veranderen (waarbij ik zou vervallen in plat Dordts wat ik eigenlijk niet beheers maar op zo'n moment wel lekkerder overkomt
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
-
chaos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Dat is zo stom, dan ook nog niets zeggen.....dan weet je dat je fout zit volgens mij.
Had ze bij Chaos moeten doen, geloof niet dat ik dan ik actie hoefde te komen, die had haar zelf wel gecorrigeerd. Ook niet goed natuurlijk maar wel een voor mij begrijpelijke reactie.
Zo had ik een hond op cursus die er ook een klap mee heeft gehad, een golden teefje, die heeft daar maanden last van gehad, werd heel angstig en vertrouwde niemand meer...Dat heeft wel even tijd gekost om dat weer wat recht te trekken.
Had ze bij Chaos moeten doen, geloof niet dat ik dan ik actie hoefde te komen, die had haar zelf wel gecorrigeerd. Ook niet goed natuurlijk maar wel een voor mij begrijpelijke reactie.
Zo had ik een hond op cursus die er ook een klap mee heeft gehad, een golden teefje, die heeft daar maanden last van gehad, werd heel angstig en vertrouwde niemand meer...Dat heeft wel even tijd gekost om dat weer wat recht te trekken.
- iones
- Zeer actief
Oeh nee! Ik had haar denk ik aangevallen, i.p.v. verbaasd zijn. Ik mag lijden dat dat wijf een keer de verkeerde hond tegenkomt. En inderdaad, die stokken had ik in het beekjes gesmeten.malinois schreef:ze was er echt niet mee weggekomen bij mij...mijn hond slaan om niks... dat zal... idiote mensen heb je op deze wereld.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Brr ja, kan me voorstellen dat ze daar echt van schrikken. Daarom was ik allang blij dat Nilo niet eens op keek naar de vrouw toen ie die mep kreeg, hij liep alleen vrolijk kwispelend naar mij toechaos schreef:Dat is zo stom, dan ook nog niets zeggen.....dan weet je dat je fout zit volgens mij.
Had ze bij Chaos moeten doen, geloof niet dat ik dan ik actie hoefde te komen, die had haar zelf wel gecorrigeerd. Ook niet goed natuurlijk maar wel een voor mij begrijpelijke reactie.![]()
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
hier zullen ze er ook niet van schrikken denk ik...aangezien ze met pakwerk stokslagen krijgen maar dat heb ik al eens met een vent met paraplu meegemaakt die dat ook even deed bij Xena, die had geen paraplu meer :N: allemaal stukjes....ien schreef:Nee, een ander moet het niet proberen.
Zelf stuur ik mijn honden regelmatig met een [ski] stok een richting uit als ik met skicrossen in de bossen een lichte afdaling maak, dit om ze voor mijn voeten weg te houden, ze weten het en zullen dan ook niet zo snel schrikken van die stokken

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Proest.. stukjes plu.... 
Ik vind dat een hond van de eigendommen van een ander moet afblijven, maar mocht iemand mijn honden slaan (en dus niet omdat ze aanvallen, want mochten ze dat doen mag ook een ander zich verdedigen!) dan mogen ze van mij beslist!
Het is overigens wel dubbel......
Als er niets aan de hand is eigenlijk en de hond langsloopt, mag die niet met zo'n stok (of anderszins) worden geslagen.
Als de hond "lastig" is, mag deze van mij WEL met de stok worden "afgehouden" dus de stok als blokkade gebruiken.
Iedereen die mijn hond slaat heeft een probleem (tenzij ter verdediging van lijf of goed), maar mocht een andere hond het op de mijne gemunt hebben of op mij, dan behoud ik mij het recht voor die hond met alle middelen te laten weggaan
inclusief slaan.
Maar, dat staat geheel los van TS's verhaal... daar past een stokslag niet... nou ja, niet voor de hond, wel voor de mevrouw!
Suzanne
Ik vind dat een hond van de eigendommen van een ander moet afblijven, maar mocht iemand mijn honden slaan (en dus niet omdat ze aanvallen, want mochten ze dat doen mag ook een ander zich verdedigen!) dan mogen ze van mij beslist!
Het is overigens wel dubbel......
Als er niets aan de hand is eigenlijk en de hond langsloopt, mag die niet met zo'n stok (of anderszins) worden geslagen.
Als de hond "lastig" is, mag deze van mij WEL met de stok worden "afgehouden" dus de stok als blokkade gebruiken.
Iedereen die mijn hond slaat heeft een probleem (tenzij ter verdediging van lijf of goed), maar mocht een andere hond het op de mijne gemunt hebben of op mij, dan behoud ik mij het recht voor die hond met alle middelen te laten weggaan
Maar, dat staat geheel los van TS's verhaal... daar past een stokslag niet... nou ja, niet voor de hond, wel voor de mevrouw!
Suzanne
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
bizar.. soms reageren mensen echt idioot op honden terwijl deze ze gewoon passeren...
`Helaas` kunnen deze personen ook wel de verkeerde hond treffen.. een hond die dreiging herkend en daar op reageert ... geloof dan toch wel dat ze het in het vervolg geen hondjes met stokken meer aantikken...
al moet ik nu plots ook denken aan het moment.. toen ik Finn net had hij op strand inene richting een mevrouw schoot die leunend op haar Nordick walking sticks over de zee aan het turen was... voor ik in de gaten had wat hij ging doen had hij die stock in zijn bek :N:
De duitse mevrouw bleek achteraf.. schrok natuurlijk wel.. maar ik gaf al snel een brul en verontschuldigde me.. achteraf hebben we er wel om moeten lachen.. ze sloeg gelukkig niet met de andere stok in ieder geval!
`Helaas` kunnen deze personen ook wel de verkeerde hond treffen.. een hond die dreiging herkend en daar op reageert ... geloof dan toch wel dat ze het in het vervolg geen hondjes met stokken meer aantikken...
al moet ik nu plots ook denken aan het moment.. toen ik Finn net had hij op strand inene richting een mevrouw schoot die leunend op haar Nordick walking sticks over de zee aan het turen was... voor ik in de gaten had wat hij ging doen had hij die stock in zijn bek :N:
De duitse mevrouw bleek achteraf.. schrok natuurlijk wel.. maar ik gaf al snel een brul en verontschuldigde me.. achteraf hebben we er wel om moeten lachen.. ze sloeg gelukkig niet met de andere stok in ieder geval!
-
Muk
Inderdaad, ik had denk ik nog aangifte tegen haar gedaan ook! En als dat niet was gegaan, dan had zij er niet makkelijk vanaf gekomen. In eerste instantie zou ik ook met mijn mond vol tanden staan )want je verwacht het niet), maar na die ene seconde had zij met mij te maken gekregen.malinois schreef:ze was er echt niet mee weggekomen bij mij...mijn hond slaan om niks... dat zal... idiote mensen heb je op deze wereld.
Wat een raar mens.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
precies... ze liep (in een losloopgebied) zelfs helemaal aan de andere kant van het pad... die man moest er gewoon naartoe lopen om haar te kunnen raken... en deed dat dus ook... reden: al die k*thonden met die strontSuzanne123 schreef:Proest.. stukjes plu....
Meneer was toen nog bozer natuurlijk... maar stampte snel verder

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja ik ben ook heel blij dat het bij mij bij Xena gebeurde... als dit bij mn reuen gebeurd was hadden die gedacht 'he, extra pakwerkerblondie schreef:bizar.. soms reageren mensen echt idioot op honden terwijl deze ze gewoon passeren...
`Helaas` kunnen deze personen ook wel de verkeerde hond treffen.. een hond die dreiging herkend en daar op reageert ... geloof dan toch wel dat ze het in het vervolg geen hondjes met stokken meer aantikken...![]()

- Flo'ke
- Zeer actief
- sjef
- Zeer actief
Zou het niet kunnen dat de mevrouw gewoon een afweerbeweging maakte en helemaal niet van plan was om een mep te geven. Je weet toch helemaal niet wat voor ervaringen ze heeft gehad met loslopende honden. Dat je kwaad wordt begrijp ik, maar je moet ook begrip kunnen opbrengen voor andere mensen.
I'm just a common man
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
- iones
- Zeer actief
Mooi verhaal!malinois schreef:
precies... ze liep (in een losloopgebied) zelfs helemaal aan de andere kant van het pad... die man moest er gewoon naartoe lopen om haar te kunnen raken... en deed dat dus ook... reden: al die k*thonden met die strontNaja dat was einde plu, ik hoefde er zelf ook niet zoveel meer van te zeggen want mijn boosheid ging redelijk snel over in lachen over nadat ik zag wat er van die plu over was gebleven... de stokjes waren er nog de rest was zo goed als verdwenen
![]()
Meneer was toen nog bozer natuurlijk... maar stampte snel verder
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja hoor, ze heeft gewoon een klopje gehad ik ga haar daar ook echt niet voor straffen ... Xena liep al heel vrolijk met een stuk stof in dr bek van kijk wat ik heb gedaan, goed heiones schreef:Mooi verhaal!malinois schreef:
precies... ze liep (in een losloopgebied) zelfs helemaal aan de andere kant van het pad... die man moest er gewoon naartoe lopen om haar te kunnen raken... en deed dat dus ook... reden: al die k*thonden met die strontNaja dat was einde plu, ik hoefde er zelf ook niet zoveel meer van te zeggen want mijn boosheid ging redelijk snel over in lachen over nadat ik zag wat er van die plu over was gebleven... de stokjes waren er nog de rest was zo goed als verdwenen
![]()
Meneer was toen nog bozer natuurlijk... maar stampte snel verderJe hebt je hond toch zeker wel demonstratief beloond he!

- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik kan best begrijpen dat ze bang is voor honden, maar dan had ze dat ook anders kunnen oplossen als je het mij vraagt. Als ze mij had gevraagt de honden aan te lijnen had ik dat gerust gedaan, ze liep al een hele tijd achter me. En als ze echt bang was voor honden kon ze dus ook op het pad er naast lopen, waar honden aangelijnd moeten zijn. Daar lopen al die nordic walking mensen ook altijdsjef schreef:Zou het niet kunnen dat de mevrouw gewoon een afweerbeweging maakte en helemaal niet van plan was om een mep te geven. Je weet toch helemaal niet wat voor ervaringen ze heeft gehad met loslopende honden. Dat je kwaad wordt begrijp ik, maar je moet ook begrip kunnen opbrengen voor andere mensen.
- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
- iones
- Zeer actief
Hayley84 schreef:Zo, die stokken had ik ergens gestoken waar de zon niet schijnt denk ik
Overigens, waarom begrip opbrengen voor mensen die met stokken uithalen naar honden? Daar is gewoon geen excuus voor. Stel dat zo iemand bang is, dan is dat nóg geen excuus. Immers, de hond kan er toch niets aan doen dat zo iemand bang is, en hoeft daar derhalve dus ook niet om gestrafd te worden!
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Gaat nergens over. Toch verbaas ik me er van de andere kant elke keer weer over hoe honden nordic walkers, joggers en fietsers lastig vallen. Dan nog is het geoorloofd om te slaan, maar ik kan me wel voorstellen dat je het flink zat wordt.
Edit: was het trouwens niet dat ze de stok gewoon bewoog om weer neer te zetten, Milo toen langs kwam rennen en hij op dat moment in botsing kwam met de stok?
Edit: was het trouwens niet dat ze de stok gewoon bewoog om weer neer te zetten, Milo toen langs kwam rennen en hij op dat moment in botsing kwam met de stok?

Linda, Izzie en Bram
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat kan ik me niet voorstellen. Nilo liep namelijk niet eens zo dicht langs haar heen. En ze moest die stok dus hoger dan hem optillen om hem daarna te raken op zijn rug/zij. En als het een ongeluk was had ze toch antwoord kunnen geven op mijn vraag?Zoek stok! schreef:Gaat nergens over. Toch verbaas ik me er van de andere kant elke keer weer over hoe honden nordic walkers, joggers en fietsers lastig vallen. Dan nog is het geoorloofd om te slaan, maar ik kan me wel voorstellen dat je het flink zat wordt.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Dat is waar inderdaad. Arme Nilo!Maeve schreef: Dat kan ik me niet voorstellen. Nilo liep namelijk niet eens zo dicht langs haar heen. En ze moest die stok dus hoger dan hem optillen om hem daarna te raken op zijn rug/zij. En als het een ongeluk was had ze toch antwoord kunnen geven op mijn vraag?

Linda, Izzie en Bram